05/04/2026
2010 dan başlayıp hergün alanı genişletilen elektronik fatura uygulaması, 2025 de 3000 liradan fazla faturalar için zorunlu iken bu yılın başından itibaren bu alt sınır da kalktı e faturada artık alt sınır yok, herkes e fatura kesmek zorunda, (e fatura, e arşiv fatura diye bir saçmalık var ama bugün bu değil konum başka zaman onu da anlatılırım)
16 senedir yayıyorsun alanını genişletiyorsun, bu yıl 17.yılı,
aslında taa ilk başında bunu başlatırken sistem denenmiş olgunlaşmış olmalı idi değil mi?
satıcı mal yada hizmet satıyor fatura düzenleyecek sen bunun elektronik olmasını şart koşuyorsan sistemin tıkanmamalı, malı satan bu işlemde sıkıntı yaşamamalı değil mi?
ama öyle olmadı neler çekti neler bu kapsamadakiler,
bugün bunun çok daha genişi ve beteri yaşanıyor,
4 nisan saat 20 den 5 nisan 24 de kadar , 28 saat boyunca bu sistem devre dışı,
bu süre zarfında fatura kesmek zorunda olanlar kağıt fatura kessin diyor beceriksizler,
bu nasıl olur?
burası türkiye burada herşey olur,
burası ben yaptım oldu ülkesi, ne zamandır böyle ? bu yıl 25 yılı bu durumun.
Ve bunu gayet doğal bir işlem gibi duyuruyor ilgili kurum,
mükellefler, mükellefin muhasebe birimi çalışanları ve mali müşavirler onların kulları köleleri ya istediklerini yaparlar, kimse karışamaz havasındalar....
ya sen sistemini böyle durumlar olmayacak hale 17 yıldır getirmediysen 28 saatte nasıl getireceksin....
https://ebelge.gib.gov.tr/anasayfa.html
(yarında e fatura , e arşiv fatura konusunu yazayım.)
e-Arşiv Portal Uygulamalarına (e-Arşiv Fatura, e-SMM, e-MM) GİB Portal Yöntemini Kullanarak Başvuruda Bulunmak İçin Tıklayınız.