26/02/2024
***חשוב חשוב חשוב***
רפורמה בביטוחי בריאות – הסברים לקראת השינוי שהיה והשינוי הצפוי
(קצת ארוך, אבל חשוב ונוגע כמעט לכולכם)
אחרי 4 חודשים שלא פרסמתי שום דבר מקצועי (יש דברים חשובים יותר...), אין ברירה ואני חייב להתייחס לרעידת אדמה שעתידה לגעת ברוב המבוטחים בביטוחי בריאות.
טפטפתי לכם קצת בעבר על הנושא הזה,
אבל עכשיו זה ממש מעבר לפינה וחשוב לי לתת הצצה קטנה לקראת הודעות ומיילים, שכל מי שמבוטח בביטוחי בריאות החל מ 2/2016 והלאה עתיד לקבל.
ב 10/2023 נכנסה לתוקף (לאחר שנדחתה מספר פעמים) רפורמה שהובילו במשרד האוצר בנושא ביטוחי הבריאות.
משרד האוצר רוצה שנעשה ביטוחים מסוג "משלים שב"ן", שבעקרון מדברים על כך שבכל מה שקשור לפרק הניתוחים בביטוח שלכם, תצטרכו למצות תחילה את הזכאות דרך קופת חולים והרפואה הציבורית, ורק אם שם לא תקבלו אישור לניתוח או יש לכם השתתפות עצמית כלשהי, תוכלו לפנות לחברת הביטוח ולנצל את הביטוח שלכם (בניגוד לביטוח הקיים שלכם היום, בו אתם יכולים לפנות ישירות לחברת הביטוח מבלי להיות תלוי בקופת החולים שלכם).
המשמעות היא שאם צריכים לעבור ניתוח כלשהו, ובקופת החולים מאשרים לכם אותו, (גם אם התור שלכם הוא לעוד חצי שנה), לא תוכלו לנצל את הביטוח שלכם כי "קיים" לכם פתרון דרך קופת חולים.
הביטוח הזה זול יותר מהביטוח הקיים לרובכם (ניתוחים מהשקל הראשון) אבל הצעד הזה יגרום לכך שהעומס על קופות החולים הולך לעלות בצורה משמעותית, מה שיאריך את התורים ויגביר את הבלאגן שכבר ככה קיים ברפואה הציבורית.
חשוב להדגיש שעדיין ניתן לעשות ביטוח במתכונת הרגילה של "ניתוחים מהשקל הראשון" ולא להיות תלוי בקופת החולים ובזמינות שלהן, אך יחד עם זאת המחירים עלו בצורה מאד משמעותית בהשוואה למה שהיה קיים קודם.
ולמה זה מעניין אתכם, המבוטחים הקיימים שכבר יש להם ביטוח ניתוחים מהשקל הראשון?
כי בפעם הראשונה בהיסטוריה, מתבצעת פה רפורמה שהולכת לחול רטרואקטיבית על כל מי שמבוטח בביטוח בריאות החל מ 2/2016 (!!).
זאת רעידה אדמה שעשתה הרבה מאד רעש בענף, ולטעמי אין בזה שום צדק ושום הגיון, אבל כרגע זה המצב.
בחודשים הקרובים כל מי שמבוטח בביטוח בריאות החל מ 2/2016 הולך לקבל הודעה שהביטוח שלו משתנה לביטוח מסוג "משלים שב"ן",
ואם ברצונו להישאר בביטוח במתכונת הנוכחית יהיה עליו להודיע לחברת הביטוח תוך שנה שהוא מעוניין להישאר במתכונת הקיימת שלו (ניתוחים מהשקל הראשון).
העלויות עדיין לא ידועות ומשתנות בהתאם לגיל/מין וכו'.
המטרה של הפוסט הזה היא:
א. להכין אתכם לכך שהולכים לקבל הודעות כאלה.
ב. לעודד אתכם לדבר איתי אחרי שתקבלו את ההודעות ולהתייעץ איתי לגבי ההמשך, אני פה בשבילכם גם במקרים המעצבנים הללו, יש לכם ליווי שלי ויחד נקבל את ההחלטה הטובה ביותר בשבילכם.
באופן אישי, אני חושב שביטוח בריאות פרטי עושים כדי לנטרל את התלות בקופות החולים והרפואה הציבורית, וכדי שתהיה לנו את זכות הבחירה בשעת הצורך, ולכן עדיף ביטוח שמקנה זכאות לניתוחים מהשקל הראשון,
אבל כמובן שבהתאם להודעות שאתם תקבלו - תפנו אליי ואני אבדוק עבור כל אחד מכם מה כדאי לו - בהתאם ליכולות שלו, הצרכים שלו ולמצבו הבריאותי.
מעצבן, מקומם, לא פייר,
אבל זה מה יש וכבר התרגלנו שאין מה לחפש הגיון בחלק גדול מהחוקים שהמדינה מנסה להעביר.
שיהיה לכולם המשך שבוע טוב ושקט,
ובשורות טובות, אמן ♥