שלום חייט מניות-סוחרים למען סוחרים

שלום חייט מניות-סוחרים למען סוחרים ניתוח מניות מקצועי, מידי יום, באופן מוכח לשוק ההון האמריקאי עם יעדים מראש. הכשרה ליווי ותמיכה לעצמאות והצלחה מלאה במסחר בשוק ההון האמריקאי !

30/11/2025

שלום לכולם,
אני כבר מזמן לא מדריך בתחום, ולא משווק קורסים כלל וכלל ולכן
כל פניה בשמי או בשמי העסקי היא פייק, זיוף ומרמה!
כולל פניה בווטאס אפ- הכל מרמה והתחזות!
ראו הוזהרתם.

הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו מצורף שם החלל: - סמל אסף זמיר (Asaf Zamir), בן 19, מדימונה, לוחם שרי...
04/07/2025

הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו

מצורף שם החלל:

- סמל אסף זמיר (Asaf Zamir), בן 19, מדימונה, לוחם שריון בגדוד 53, עוצבת 'ברק' (188), נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

*`לעוד חדשות הצטרפו`* 👇
*קבוצה 1*
https://chat.whatsapp.com/G0Sg4BClqlk7QF7AbYURhd
*קבוצה 2:*
www.c12.co.il

*תגיד אתה נעל?*השאירו איתי ותבינו....בפרשת השבוע, שמות (מתחילים ספר חדש)  יש ענין לא מובן...משה נחשף לסנה שעולה באש והסנ...
17/01/2025

*תגיד אתה נעל?*
השאירו איתי ותבינו....

בפרשת השבוע, שמות (מתחילים ספר חדש) יש ענין לא מובן...
משה נחשף לסנה שעולה באש והסנה לא נשרף, המחזה הניסי הזה סיקרן את משה והוא התקרב לצפות בו מקרוב...
והנה בעודו מתקרב, קוראים לו מהסנה "משה משה"
ומה הדבר הבא שאומר לו הבורא מתוך הסנה?

"ויאמר: אל תקרב הלום; של נעליך מעל רגליך - כי המקום אשר אתה עומד עליו, אדמת קודש הוא" (שמות ג,ה)

יש לי מס' שאלות על הדברים כאן:

מדוע ההתגלות האלוקית אל משה מתחילה בהרחקה "אל תקרב הלום" והרי כל מהות היהדות היא קירוב (שלכן מקריבים קורבן מלשון קירוב) ?

ובאם המקום קדוש ומובדל,
מה הענין שאין לדרוך עליו בנעל? (בית כנסת הוא גם מקום קדוש ואנו נכנסים אליו בנעלים ולא יחפים כמו במסגד)

מדוע יש צורך בהוספה "(של נעליך) מעל רגליך" וכי "של נעליך" בלבד לא היה מספיק להבנת הציווי או המסר למשה?

וידוע שהתורה נכתבת בלשון קצרה ולכן השאלה לעיל מתחזקת.

עוד יותר נשאל, הרי משה כבר עומד על האדמה הקדושה בנעליו והנה לפתע נגלה אליו אלוקים מתוך הסנה ומדבר איתו, אומנם בציווי, אבל נגלה ומדבר עימו, אזי מה השוני לפתע שצריך בדווקא לחלוץ נעליו מעל רגליו?

מדוע הכתוב פותח בלאו "אל תקרב הלום" במקום לפתוח בסיבה "המקום אשר אתה עומד עליו אדמת קדוש הוא" (ולכן) "של נעליך וכו'.." שזה סדר מהקל לכבד ומהסיבה לסיבת האיסור?

התורה אינה ספר היסטוריה או סיפורים, אלא תורה מלשון הוראה ומה מלמד אותנו הציווי הזה לדורות קדימה?

המענה, על דרך אפשר, לכל השאלות, הוא לטעמי, על דרך החסידות בלבד:

זהו מסר לדורות,
אם ברצונך להתקרב לאלוקות (הלום) קודם כל תדע שאתה חייב להוריד ממך (של) את כל המנעולים (מנעול מלשון נעל- הנעל נועלת את הרגל ולכן נקראת נעל), תוריד מעליך את כל הדברים שנועלים אותך, את כל הדברים שמגבילים אותך,
הגבלות הסביבה, הגבלות הדעת, הגבלות התודעה, הגבלות הנוחות,
קודם כל תסיר ותזרוק את כל אלו.

אחרי שזרקת את המנעולים המגבילים אותך תעבור לשלב הבא: "מעל רגליך" היה מעל להרגלים שלך (רגליך) - היה מעל לכל הדברים שהתרגלת אליהם, כל דבר שהיית רגיל בו או מורגל בו.

ביצוע שני אלו יגרמו לך לעמוד ("אשר אתה עומד עליו..."),לא סתם לעמוד, אלא לעמוד באופן של "אשר אתה" (א-ת-ה) מ-א' עד ת' דרך ה' מוצאות הפה כלומר שליטה מלאה בידע "מלכות פה תורה שבעל פה קרינן לה"- הפה מוציא את המחשבה, את הידע ולכן נקרא מלכות- תפקידה ע"פ הקבלה לגלות- גילוי.
והמצב הזה מביא אותך למקום שהוא "אדמת קודש".

זריקת הדברים שנועלים אותך (מגבילים/מונעים) ועמידה מעל ההרגלים שלך יביאו אותך למקום של קודש (קודש מלשון הבדלה).

ברגע שאין לך חסמים תודעתיים או חסמים של ידע ואתה מתנהל באופן שהמח שליט על הלב (מעל להרגלים) אתה תהפוך למובדל- למיוחד ומוצלח, ומשם רק מתחיל המסע שלך להיות משה - מן המים משיתהו- לשחות בעולם התורה (אין מים אלא תורה).

*מה הקשר לחיינו?*

בחיים יש לנו שאיפות, לעלות משלב לשלב בחיים, להתקדם בעבודה, בחיים, בזוגיות, ברוחניות,

*איך עושים את זה נכון?*

אומרת התורה, דבר ראשון, חכה, אל תתקרב מיד, תעשה הכנה לשלב הבא,
משם תדע שבשביל השלב הבא צריך שינויים:
שינוי ראשון, לזרוק את החסמים (המנעולים- "נעליך") הקודמים, בעיקר אלו התודעתיים או התפיסות הישנות שלנו,
והשלב הבא הוא, בשביל להתקדם בחיים, בכל תחום, חייב להיות מעל להרגלים שהיינו רגילים בהם, טובים או פחות טובים, צריך להיות בתודעה של מעל להרגל, לחשוב מחוץ לקופסא, לדוגמא, לא לתת לקונספציה לנהל אותך, לא לתת לרגש לנהל אותך, אלא דווקא לתודעה החדשה שהשגת והגעת אליה בזכות הסרת המנעולים, החסמים,
אלו הדברים שיביאו אותך לבידול, להיות שונה ואחר, לטובה, ולכן תצליח, תבחר לתפקיד הבא, תמצא זוגיות שמתאימה לך, אלו הדברים שישחררו אותך מהתפיסות הרוחניות הקודמות שלך ויביאו אותך לפריצת דרך ברוחניות, "עָלָה הַפֹּרֵץ לִפְנֵיהֶם" - "הפורץ" הוא המלך המשיח, ובכל יהודי קיים ניצוץ משיח ולכן כשתשנה את התודעה שלך, כשתפרוץ את התודעה שלך, מתפיסה גלותית לתפיסה גאולתית- תזכה לגילוי משיח ולגאולה האמיתית והשלימה ואז יתקיים החלק השני של הפסוק:
"פָּרְצוּ וַיַּעֲבֹרוּ שַׁעַר וַיֵּצְאוּ בוֹ וַיַּעֲבֹר מַלְכָּם לִפְנֵיהֶם וַיהוָה בְּרֹאשָׁם"!

מה זה מלמד אותנו על שוק ההון?

כולם חושבים ששוק ההון זה ענין של "הצלחה עכשיו"
אלו האנשים שיפלו הכי מהר ואפילו לא יבינו מה פגע בהם!
ההצלחה בשוק ההון היא תהליך, תהליך לימודי תיאורטי ובעיקר ואחריו תהליך של שליטה בהרגלים, שליטה ברגשות, שליטה בחמדנות, שליטת התודעה על הרגש- זה לא קורה ביום ולא ביומיים, זה תהליך.
לימוד להורדת החסמים, המנעולים של הידע והמנעולים שחשבת שאתה יודע הכל.

נסיים באיזה דבר חוכמה מהגויים- {"יש חכמה בגוים - תאמין" (מדרש איכה רבה פרשה ב סימן יג)}

סוקרטס אמר פעם:
אנשים חכמים- לומדים מכל מה שקורה להם ומכל אדם באשר הוא.
אנשים ממוצעים- לומדים מהניסיון האישי שלהם.
אנשים טיפשים- להם יש כבר את כל התשובות.

אז בואו נתנהג כמו חכמים "איזהו חכם? הלומד מכל אדם" (כן סוקרטס למד את דבריו מהתורה!)

לכן חפשו ללמוד,
חפשו לתרגל על משהו שהוא הכי קרוב למציאות
תבינו כל הזמן, שכל יום הוא עוד ועוד למידה ומחקר והבנה
ואת כל זה תמיד אבל תמיד אוספים ומכנסים לתוך הניסיון האישי שלך כמחסן של ידע ולימוד בשוטף.
רק בדרך הזו תגיע לבידול, תגיע להצלחה המיוחלת.
ותזכור, שאז רק מתחיל המסלול האמיתי שלך,
כי להגיע להצלחות זה קל, לשמר אותם זו העבודה הקשה!

בהצלחה לכולם ושבת שלום.

ויחיהפרשה מספרת לנו על ברכתו של יעקב אבינו לשני בניו של יוסף.יעקב "מעדיף" לברך את הילד הקטן ביד ימין על ראשו ועל ראש הבכ...
10/01/2025

ויחי

הפרשה מספרת לנו על ברכתו של יעקב אבינו לשני בניו של יוסף.

יעקב "מעדיף" לברך את הילד הקטן ביד ימין על ראשו ועל ראש הבכור לשים את היד השמאלית עד כדי כך שיעקב מסכל את ידיו למרות שיוסף סידר את הילדים שהבכור יהיה מול יד ימין של יעקב ולמרות "תלונות" יוסף: "לא כן אבי, כי זה הבכור, שים ימינך על ראשו" אולם יעקב "לא מסכים" עם יוסף ועונה לו: "ידעתי בני ידעתי, גם הוא (מנשה הבכור) יהיה לעם וגם הוא יגדל ואולם אחיו הקטן יגדל ממנו".

בהמשך יעקב משביע את יוסף שיקבור אותו בארץ ישראל, בחלקה עם אבותיו, במערת המכפלה, ושלא ישאיר אותו במצרים עד כדיי כך שיעקב דורש מיוסף להישבע לו בנושא ולא מסתפק בהבטחת יוסף.

ויש לשאול מדוע מילה של יוסף הצדיק לא מספיקה ליעקב והוא נאלץ לדרוש מיוסף שבועה שלא ישאיר אותו במצרים?

הרבי מסביר כי יעקב חשש שיוסף רואה את פעולת הצדיק כפי שהוא מבין מעצמו, שצדיק צריך להיות עם העם ולעזור ולתמוך בו מתוך העם' מלמטה' ויעקב בתפיסה שלו רצה לתמוך בבניו לעתיד דווקא מבחוץ על דרך הרעיון ש"אין חבוש מתיר עצמו מבית האסורים" ונתינת הכח לעם מיעקב אבינו צריכה לבוא דווקא מבחוץ, כדרך העולם שהמשפחה והפרקליט עושים ככל יכולתם לעזור לאסיר (לא עלינו) שכבר נאסר ועושים מאמצים מבחוץ לשחררו.

יעקב ידע מההיכרות עם בנו, יוסף, שהוא יעדיף להיקבר במצרים ולכן רצה שהפעולה הרוחנית להצלת העם ממצרים תבוא הן מבחוץ על ידו, והן מבפנים, ע"י יוסף, בדיוק כפי שניתן להוציא אדם מהבור, לאחר שנפצע קשה בנפילתו למטה ואין לו יכולות להחזיק את החבל או לקשור אותו אליו, אז מצד אחד שולחים משהו למטה שיקשור את הנופל לחבל ומצד שני יש משהו מלמעלה שמושך ומעלה את הנופל למעלה ואח"כ גם את זה שירד לעזור לנופל.

גם שמו של יעקב מעיד על מהותו, לעזור מחוץ למצריים ולעזור דווקא במשיכה מלמעלה.

יעקב מורכב משני חלקים י' עקב- כלומר ה – י' מסמלת את הרעיון, החוכמה אבל המהות היא לתת לחוכמה ולרעיון להגיע עד לרמה הכי נמוכה בגוף, עד לעקב, שהוא החלק הכי גס בגוף ונושק לאדמה.

בהמשך יעקב אבינו מבקש לרכז אליו את כל הבנים ולגלות להם את קץ הגאולה, אך לבסוף ה' הסתיר זאת ממנו ולא נתן לו לגלות אותה ובמקום זאת יעקב מתחיל לברך את בניו.

המדרש מספר שכאשר יעקב רצה לספר להם על קץ הגאולה ובמקום החל לברך, אז בסיום הברכות כל בניו ענו לו כאחד: "שמע ישראל, ה' אלוקינו, ה' אחד" וזה המקור לתפילה הכי נפוצה והכי מוכרת בפי כל יהודי שאומר אותה שלוש פעמים ביום (שחרית, ערבית ולפני השינה).

מה התפילה הזו אומרת? או מה הייתה כוונת הבנים של יעקב?

שמע ישראל- כמשמעו, שמע אבינו יעקב, אז למה לא יעקב? כי הבנים בחרו בשם הנעלה יותר של יעקב שנתן לו המלאך "כי שרית (נלחמת) עם אלוקים (המלאך) ואנשים ותוכל"- ההתמודדות והקשיים שיעקב עבר בחייו והצליח בכולם להעמיד לבסוף דור של צדיקים, בניו, עד שלבסוף אנו נקראים דווקא בני ישראל ולא בני אברהם ולכן הבנים בחרו דווקא את השם ישראל, לרמוז לנו לעתיד, על הכח להתמודד עם קשיים ולהצליח כמו ישראל, יעקב.

ה' אלוקינו, ה' אחד- הבנים, בסוג של הבטחה לאביהם, אומרים לו שאנו נעשה מ"אלוקינו" שע"פ הפירוש הכוונה לכוח ולגבורה של ה', שמנהיג את העולם בדרגה שנקראת "אלוקים" (ב- ה' במקום ה- ק') שזה בגימטריה - הטבע - ומטרת הבנים לגרום שכולם יבינו שהטבע, האלוקים, יהיה "ה' אחד", שהדרגה העליונה בדרגת האלוקות, ה', שפירושה- האחדות, האלוקית שנמצאת בכל אחד ואחד מאיתנו, גם בצומח ואפילו בדומם, שכולנו לבסוף מורכבים מאותה אחדות שמקיימת את כולנו שהיא, הדרגה הזו של ה', תהפוך לאחדות אחת.

אז למה לא לכתוב "יחיד" ה' אלקינו , ה' יחיד הרי זה חזק יותר?

החסידות מסבירה שאין הכוונה ליצור פירוד, כי אם יש יחיד יש גם רבים, אלא לגרום להכל להיות אחד- דבר אחד מאוחד ומחובר ואת זה נזכה לראות בגאולה האמיתית והשלימה ונבין איך כולנו עשויים בדיוק מאותו חומר אלוקי.

בהמשך יעקב מתחיל לברך את האחים וניתן לומר שבתחילה הוא פותח ב"הצלפות" של מוסר על בניו הראשונים ראובן, שמעון ולוי, כל אחד עם "הצרות" שגרם, ואז יעקב עובר ליהודה, ממנה אותו למעשה למלך בעתיד וכבר רומז שממנו יגיע המשיח וכו' ועד לאחרון האחים כל אחד לפי מעלתו ומאז גם נקבעים למעשה סימני השבטים כפי שאנו מכירים אותם מכל בית כנסת.

הפרשה מסיימת את ספר בראשית, שכולל את כל סיפור הבריאה והאבות עד הירידה למצרים של יעקב, מותו של יעקב וגם של יוסף, השליט במצרים.

בסיום הפרשה, בשבת, בבתי הכנסת, נהוג לקום ולהכריז:

"חזק חזק ונתחזק".

לכאורה יש לשאול שאלה, הרי שם הפרשה אמור להצביע על מהותה ותוכנה וכאן שם הפרשה "ויחי יעקב במצרים..." ובהמשך מיד סיפור המוות שלו ול"קינוח" שוב סיפור המוות של יוסף וע"פ המדרש גם של כל האחים, עד כדי כך שחז"ל מספרים שעד שחיו האחים ( עד לוי שהאריך חיים במצריים) השיעבוד של מצריים לא יכל להתחיל, ורק לאחר שכולם נפטרו אז מצרים יכלו להתחיל לשעבד את אבותינו במצרים.

איך כל סיפורי המוות הללו מתקשרים עם שם הפרשה "ויחי"?

ההסבר הוא, שדווקא כאשר יעקב הגיע לערוות הארץ, מצרים, שם הוא פרח בתלמוד התורה עד שכתוב שדרש מיהודה שירד לפניו למצרים לפתוח ולהכין לו בית תלמוד תורה, בגושן, כלומר המהות של שמירה על התורה והמצוות מתחילה כאשר אתה נמצא דווקא במקומות הכי נמוכים, שם נבדק האם יש אמת לדבקות שלך והאם אתה דווקא שם במקום הנמוך עומד במצב של "ויחי"- מקבל חיות של עשייה וביצוע של הלכות התורה והחיים היהודיים שלך.

דווקא במצרים יעקב יכל ללמוד וללמד את כל בניו, שסוף סוף גם התחברו יחד כמשפחה מאוחדת, וזה הניצחון הענק של יעקב, להביא את הקדושה למצריים, המקום הכי נמוך ודווקא ע"י שלימות המשפחה ואחדותה ולכן שם הפרשה מורה על מהות הניצחון של יעקב וזה בדיוק ה"יחי" שלו.

איך כל זה קשור למסחר?
קודם כל אנו חייבים לזכור בדיוק כמו הברכה לבן הקטן שיהיה גדול מהבכור, שלא הכל בחיים קשור ל"וותק" ולזמן במקצוע, בחיים בכלל ולענף הזה בפרט. יש איכויות נסתרות לכל אחד מאיתנו ומי שיכול לגלות זאת בעצמו יכול לפעול דברים גדולים בכל מקום בו הוא נמצא עם קצת רצון ויכולת של התמדה ואי חשש מקשיים.

כמו יעקב, שהקים בית תלמוד עוד קודם שירד למצרים, גם עלינו לפעול לכך להקים מקום משובח ללמוד ולהעביר את הידע שלך לרבים במקום מסודר ובשיטות לימוד מסודרות.

בשביל לעשות את זה צריך לדאוג לקבץ אליך את "בני יעקב", להסביר וללמד אותם ולגלות להם את כל הסודות של המקצוע הזה כמיטב הבנתך וידיעותיך.

אל לך לחשוש לתת גם ביקורת נוקבת לבנים, למי שזה מגיע לו, רק כך אתה תחזיר אותם לתלם (ראובן ושמעון ולוי, עשו תשובה על מעשיהם ולמרות זאת יעקב שב והוכיח אותם שוב, שילמדו ולא יחזרו לסורם, למעשיהם).

וכמוביל דעה אתה חייב לפעול הן כיעקב והן כיוסף.

ללמד הן מלמעלה, כמורה דרך ולתת הערות ברמת המקרו, אבל ע"מ להוציא את התלמיד לחופש הכלכלי אתה חייב גם לתת לו עזרה מלמטה, בגובה העיניים שלו, להבין את ההתמודדויות שלו כתלמיד שלומד ואת ההתמודדות עם תיק קטן לפעמים ומשם לתת לו את העצות הטובות ביותר עד להצלחה שלו.

צריך וחייב לזכור שלכל אחד מאיתנו יש את הקשיים שלו והנפילות שלו, אבל דווקא באחדות בתוך קהילה איכותית ותומכת ודרך הכוונה אכפתית עם שיטות מסחר מובנות ועובדות נוכל לצאת ממצרים שמסמלים את המיצרים והגבולות של עצמנו רק כך נוכל לפרוץ את הגבולות ולצאת לדרך כלכלית חדשה ומוצלחת.

זכרו "אין חבוש מתיר את עצמו מבית האסורים" ולכן לבד במסחר זה כמעט בלתי אפשרי להצליח, כל אחד מאיתנו צריך גם את כח יעקב מבחוץ וגם את חוכמת יוסף מבפנים ורק במקום מסודר עם קהילה מאוחדת ניתן לעשות זאת.

רק כאשר מסיימים את המסע עם כל הנ"ל (וכל התובנות מהשבועות קודמים שקראנו) ומבינים שיש לנו אמת ביד – תוחלת חיובית לאורך זמן, אז ניתן לקום ולזעוק "חזק חזק ונתחזק"

חזק למקום בו למדנו

חזק לקהילה שחיזקה אותנו

ונתחזק, לעצמנו- כי הלימוד וההתמדה במקצוע הזה היא לעד, אחרת שוב מתחיל שיעבוד מצרים כמו שנקרא בשבוע הבא.

שבת שלום לכולם.

29/12/2024

לכל האנשים שפונים אליי בפרטי להצטרפות,
אני לא מקבל אנשים חדשים לשירות!

סקירת שוק לשבוע שמתחיל ב- 29.12.24מה קרה בשבוע שעבר?נזכיר שזה היה שבוע מסחר מקוצר/קטוע באמצע השבוע עקב חגם של הנוצרים.1....
29/12/2024

סקירת שוק לשבוע שמתחיל ב- 29.12.24
מה קרה בשבוע שעבר?
נזכיר שזה היה שבוע מסחר מקוצר/קטוע באמצע השבוע עקב חגם של הנוצרים.
1. חברת NVDA מוציאה הודעה שהיא התגברה על כל המכשולים ביצור השבבים שלה בשת"פ עם חברת TSMC וברבעון הבא תתחיל לספק את הביקושים. וזה אומר הכנסות הכנסות הכנסות.
2. חברת טסלה- טסלה צפויה להגיע לשיא של מסירות מכוניות ברבעון הרביעי של 2024 בכ-515,000 יחידות. זה מגדיל את הסכום השנתי שתואם את המספרים לשנת 2023 ל-1.81 מיליון מכוניות צפויות.
3. מדד הזמנות מוצרים ברי קיימא (חודשי) ירד מ- 0.2% ל- (1.1%-) מה שמלמד על כך שהירידה בדרישה "תעודד" את היצרנים להוריד תפוקה, ובכך הפעילות הכלכלית תרד.
4. אמון הצרכנים בארה"ב ירד בדצמבר, מהחודש הקודם, על רקע חוסר הוודאות הגובר של האמריקאים לגבי התחזית הכלכלית בשנה הקרובה.
5. מדד הציפיות, הכולל את התחזית לטווח הקצר להכנסה, עסקים ותנאי שוק העבודה, צנח ב-12.6 נקודות ל-81.1 בדצמבר, הירידה הגדולה ביותר שלו מחודש על פני חודש מאז נובמבר 2020.
6. יום ד' חופשת השנה האזרחית. אני מעריך שגם יום ה' ואחריו יהיו חלשים כי מוסדיים וסוחרים יעשו גשר.

גרף בתמונה

הפרשה היא פרשת "מקץ", ברובה הפרשה עוסקת בפתרון חלומו של פרעה- שליט מצרים,שחולם שני סוגי חלומות.הראשון:שבע פרות שעולות בנ...
27/12/2024

הפרשה היא פרשת "מקץ", ברובה הפרשה עוסקת בפתרון חלומו של פרעה- שליט מצרים,
שחולם שני סוגי חלומות.

הראשון:
שבע פרות שעולות בנהר והן פרות בריאות ושנראות טוב- שמנות.
לאחר מכן מגיעות שבע פרות רעות למראה, רזות מאוד, והן אוכלות את הפרות השמנות
ופרעה מתעורר.

ואז פרעה חולם חלום נוסף ודומה ברעיון
על הנהר עולות שבע שיבולים יפות ומלאות
ואחריהן שבע שיבולים רעות למראה וכמעט ללא שום דבר עליהן
וגם הן "אוכלות" את השיבולים היפות והמלאות ופרעה שוב מתעורר.

פרעה מחפש פותר לחלומות שלו ואינו מוצא משהו שהפתרון לחלומות שלו מניח לו את הדעת.

ואז אותו שר שישב עם יוסף הצדיק בכלא נזכר שיוסף פתר לו את החלום וגם לשותפו והכל התקיים במלואו והוא מספר זאת לפרעה, בזלזול, שיש משהו בכלא , "נער עברי", שפתר להם את החלומות והם התגשמו וכו'.

פרעה כמובן מצווה מיד להעלות את יוסף מהכלא, לנקות אותו ולהביא אותו לפניו.

יוסף פותר לפרעה את החלום ומספר לו שיהיו שבע שנות שובע מעולות למצרים ואחריהן שבע שנים קשות ברעב עד כדי כך ששנות השובע לא יזכרו בכלל.

יוסף ממשיך בדבריו, וזה שפרעה חולם זאת פעמיים, ברצף, זה כי הקב"ה ממהר לעשות זאת בקרוב ולכן (וכאן זו הגדולה של יוסף, הוא לא רק פותר את החלום, אלא גם מספק פתרון והפתרון שלו מניח את הדעת לפרעה) יוסף מציע פתרון למצב- לאגור מזון בשבע שנות השובע עבור שבע שנות הרעב ומרגע זה יוסף ממונה להיות המשנה למלך ושום דבר לא זז במצרים ללא אישורו של יוסף!!!

מה שנקרא שיוסף עלה מהבור העמוק בכלא לגדולה הכי גבוהה במצרים במהירות הבזק בגלל הברקה והפתרון, כלומר הייתה כאן הבנה של הדברים ומיד הרעיון לביצוע.

הרבי עומד על ההבדל בין חלומות יוסף לחלומות פרעה.

בחלומות יוסף (כפי שציינו בשבועות קודמים) יוסף חלם בהתחלה ולפי סדר הגיוני, שקודם כל מאלמים אלומות בשדה - עבודה קשה ורק אח"כ חלם על השמש והירח והכוכבים, הכל היה מדורג וע"פ סדר של עליה מהשדה לשמש והירח והכוכבים- קודם השקעה בעבודה קשה ואז מגיעים לרוחניות ולתוצאות.

ואילו אצל פרעה הסדר הוא הפוך הוא חולם על החי ואז החלום השני יורד לצומח- ירידה ברמה.

דבר נוסף, פרעה חולם שיש לפתע פרות ושיבולים על הנהר, ללא שום עבודה מקדימה.

כלומר בחלומו של פרעה הסדר הוא בירידה ויש "תוצאות" ללא עבודה מקדימה.

חז"ל אומרים שהחלומות הם הדימיון שלנו, כי בחלום ניתן להכניס פיל בחור של מחט ולא נתעורר מזה בכלל, זה יראה לנו הכי טבעי בעולם, בחלום עצמו, כלומר זה לא יתעתע בנו בזמן החלום לעומת המציאות שבה אנו יודעים שזה בלתי אפשרי.

ומכאן הרבי מסביר שזה ההבדל בין עבודת היהודים לאלו שאינם יהודים.

יהודי חייב לעבור עמל וסדר של התקדמות הגיונית בעולם הזה עד שהוא מגיע לתוצאות, ללכת מחיל לחיל, מדרגה לדרגה, לא ניתן לקבל כלום בחינם, כי חינם זה "נהמא דכיסופא"- לחם חינם/בושה.

לעומת הגוי, לו אין בעיה לקבל בחינם, הכל ללא שום מאמץ ולכן חייו לבסוף הולכים אחורה לעומת חיי היהודי שהם ניצחיים, כפי שנחוש בגאולה האמיתית והשלימה, כי גם באם כרגע החיים שלנו הם בגדר חלום: "אז היינו כחולמים"- כלומר חיינו כרגע הם מעין חלום שבו לא ניתן להסביר כיצד יכול יהודי לחיות ללא בית המקדש וללא הרוחניות האמיתית שמאפיינת רק אותנו ושהקב"ה הוא חלק בלתי נפרד מאיתנו, אבל את כל זה נחוש ונבין מדוע זה קרה באופן הזה של הגלות הארוכה דווקא בזמן הגאולה האמיתית והשלימה.

איך נבין?

כפי שידוע כל מה שכתוב בתורה, גם באם הוא לשלילה, יש בו משהו ללימוד ובמיוחד לאור הסבר החסידות מאז הבעל שם טוב שאמר: שכל מה שיהודי שומע או רואה יש בו ללמוד משהו בדרכי ה'.

אז הרבי מסביר שלמרות שהעולם הזה הוא עולם של חלום, "אז היינו כחולמים" (משפט שנאמר אותו בזמן הגאולה, על תקופה זו) מה שיש ללמוד מחלומו של פרעה, הוא שיהודי בעולם הזה יכול כן לקפוץ ברוחניות מדרגה לדרגה, ברגע אחד כמו שיוסף קפץ מהכלא להפוך ולהיות משנה למלך.

יהודי יכול לעשות מצווה אחת או החלטה אחת והוא משנה סדרי עולם ומגיע לדרגות ששום צדיק לא עמד בה לפניו.

כך גם חיינו במסחר

אם מציעים לנו חלומות ללא מאמץ והצלחה שלא בסדר ובהדרגה, ללא עבודה

ומיד מציעים לנו "לפטר את הבוס" או "200$ ביום", "נעשה עבורך את מלאכת ההשקעות" וכל זה בחינם, זה סימן שאלו חלומות של גוי- אין תוצאות ללא השקעה "יגעת ומצאת - תאמין!".

דרך המסחר, לא יכולה להינתן בחינם, צריך לעמול עליה, להרגיש אותה קודם בכיס, כשכסף יוצא לנו מהכיס,אנחנו יודעים להעריך אותו ויודעים כיהודים ובטח כסוחרים שחייב למנף אותו מהשקעה/הוצאה ולתרגם אותו לרווחים (הרווחים יכולים להגיע במס' אופנים) ואז לאלום אותם לאלומות של ידע ותרגול ואז ניגע בכוכבים, אבל כשדבר ניתן בחינם ללא עבודה והכל נראה רק וורוד, זה סימן מאוד חזק לכך שיבואו שבע שנים של.....

יוסף הביא פתרונות מעבר להסבר החלומות, יוסף הצעיר בתחום הפוליטיקה והניהול- מביא פתרון שאף יועץ בכיר של פרעה לא הביא.

יוסף לבסוף מונה לנהל את כל כלכלת מצריים ולמעשה בפועל, בגלל שהרעב הורגש בכל העולם וכולם באו לקחת אוכל ממצריים, יוסף בעצם שלט על כל העולם כולו.

אותו יוסף, הילד, יחסי בגיל, וחסר הניסיון, הוכיח לכל העולם- מה היכולות של אדם כריזמתי שבא עם רצון עז להצליח בעבודה קשה, "בשדה", אותו יוסף שבחר לצאת ממצבו ולמרות היותו בודד במצרים וחבוט מכל מה שעבר עליו עד שהגיע להצלחה ועד שבאו כל משפחתו וחיו עימו כל תקופת בגרותו שמהם ומאביו שאב כוחות לנהל את כל העולם כולו לבסוף.

כלומר כל אחד מאיתנו יכול להצליח (אנו נקראים גם "בני יוסף"), כל אחד יכול להנהיג, לא צריך ניסיון של שנים ולימוד מסורתי כערובה להצלחה.

הרבה פעמים הניסיון בחיים, חוכמת החיים/הרחוב כפי שאנו קוראים לזה היום או הניסיון הקודם שלך במקצועות אחרים והכישורים הטבעיים שלך יכולים להביא אותך לרמות שאף אחד, בעל ניסיון ככל שיהיה, לא יגיע אליהם!
למה?

כי אתה מגיע עם רצון עז להצליח, אתה מביא משהו אחר, אתה מביא את האמת ועובד ע"פ האמת, שום מכשול ושום תקיעת סכין בגב, מאף אחד, לא תרתיע אותך רק מלהסתכל קדימה ולמעלה.

תשקיע, תלמד, תפנים, תתבונן, תתרגל תהיה קשוב לסביבה ואתה תצליח!-

חשוב רק להיצמד ליוסף, חשוב להיצמד למשהו שבאמת חשובה לו ההצלחה שלך ויתן לך הכל מכל הלב ולהיות בסביבה מקצועית, חמה ומשפחתית בדוגמת קהילה איכותית, מחבקת ותומכת.

אז כמו שהרבי מסביר, זה תופס גם לעולם המסחר, גם בעולם המסחר ניתן להגיע לדרגות שלא לפי סדר והדרגה, כלומר, מצד אחד חייב סדר ועבודה ומצד שני ניתן להגיע לדרגות הכי גבוהות שלא ע"פ זמן הניסיון ו"הוותק" שלך במסחר,

איך?

דווקא ע"י השקעה ועמל רב קודם ודווקא ע"י שימוש לרבים ודווקא באם הייתה לך הברקה שהגעת אליה שתיתן לך שיטות יחודיות אז ורק אז, ניתן לקפוץ ולהגיע לדרגות אחרות לגמרי.

שבת שלום לכולם והמשך חג אורים שמח.

חנוכה- הכנסת האור לחיים!במאמר זה ננסה להבין את חשיבות זמן הדלקת החנוכייהוהקשרה לחיינו ולמסחר.הגמרא שואלת: מה זמן הדלקת נ...
26/12/2024

חנוכה- הכנסת האור לחיים!

במאמר זה ננסה להבין את חשיבות זמן הדלקת החנוכייה
והקשרה לחיינו ולמסחר.

הגמרא שואלת: מה זמן הדלקת נרות החנוכה?
מענה: משתשקע החמה ועד "דכליא ריגלא דתרמודאי".
(משקיעת החמה ועד אחרון הסוחרים - "דתרמודאי"- הם סוג של עם מסויים שהיה נוהג להישאר בשווקים יותר מאוחר מכל שאר הסוחרים בשוק)

הרבי מסביר נקודה זו באופן עמוק (קיצרתי כמובן למס' שורות בודדות)
זמן הדלקת הנרות הוא מרגע שהאור של היהודי דעך (כמו החמה=השמש) ועד אשר המורדים ("תרמוד" אותיות מורדת) באמת מתכלים, נעלמים.
אין הכוונה לאדם עצמו, אלא ליצר הרע והחושך שנכנס לראש/ללב היהודי בגלל דעיכת האור וברגעים אלו שמרגע דעיכת האור (החמה) ועד שאחרון המורדים (הדברים הרעים) עזב את נפשו של יהודי, יש להדליק נרות חנוכה.
למה?
נר מסמן את התורה "נֵר מִצְוָה וְתוֹרָה אוֹר" וגם את נשמתו של האדם "נר ה' נשמת אדם" כלומר שברגע שיש חושך יש להדליק נר ואור עד אשר המורד שבתוכנו מתכלה ונעלם.
המטרה הנעלה היא לא רק לסלק את החושך והמורד שבנו, אלא להפוך אותם לאור בעצמם, ולא סתם אור אלא לאור שמאיר בעצמו.

איך נרות חנוכה קשורים לחיינו?
ברגע שנכנסים בעיות, צרות, אי הצלחות וקשיים הפתרון הוא הארת נר.
הכנסת אור לחיינו, אור של אמת, אור של צדק, אור של נתינה, אור של העצמה אישית, אור של ביטחון עצמי, אור של אמונה ואור של שכנוע עצמי.
לתת לכל החלומות שלו להאיר בנו באמת ע"י עשייה.
ואת כל העוצמות הללו יש להעצים ולהביא לידי ביטוי ברגע של חושך ועד אשר רגל המורד שבנו, ה"תסכול הפנימי" הדמיוני (כן הכל דמיוני), עד אשר אלו שמכניסים ספקות לחיינו ופחדים לחיינו מתכלים ולא רק שע"י כל העוצמות הנ"ל והכנסת האור לחיינו למוחנו ולליבנו, אלא שהם בעצמם הופכים את הגורמים שהכניסו ספקות ופחדים ומהפכים אותם בעצמם לאור עצמו, ברגע שמביאים ומראים להם את האמת.

ברגעי חולשה, כישלון נקודתי, הכניסו את האור, את ההעצמה האישית הנ"ל ותנו לספקות ולפחדים להפך לקרש מקפצה והשתמשו בהם בתבונה כהיפוך וכעזרה בחיים.

הפוך את המנגד לך (ושבך) וזה שיש לו ספקות בך (ובעצמך) לאור שמפיץ את האור שלך, גלה את האמת שבך, גלה את העוצמות האמיתיות שבך, הפוך את החושך לאור.

דוגמא קלאסית משוק ההון:

באם אתם סוחרים ש"שולפים" כניסות ללא סבלנות וללא חשש זה גרם לכם להפסדים גדולים ולאחר מכן פתחתם תיק חדש או למדתם הכשרה חדשה וכעת הפחד שולט בכם ואתם חוששים שוב להפסיד וזה מונע מכם להיכנס לעסקאות בגין "שריטות" העבר שלכם, עשו שימוש בפחד הזה לטובה.
קודם הדליקו בכם את אור "נר הידע", הניסיון והביטחון הקודם שלכם ויחד עם זאת "שחקו" בהגנה, תנו לסטופ להיות הכי ברור לכם, קחו סטופ נכון עם כמות נכונה שלא יגרום לכם יותר להפסד מעל למה שתכננתם, סטופ וכמות ששומרים לכם על יחידת הסיכון שלכם, כנסו בחלקים (בנו פוזיציה וכך תסכנו פחות ורק ברגע של וודאות הוסיפו)
כך אתם הופכים את החולשה (השליפה) ליתרון ואת החושך לאור ומנצחים בטרייידים שלכם.

המשך חג אורים שמח

סקירת שוק 23.12.24לפני הכל נציין שביום 24.12 יום ג' – זה יהיה יום מסחר קצר עקב החג של הנוצרים, המסחר יסגר בשעה 13:00 (שע...
22/12/2024

סקירת שוק 23.12.24

לפני הכל נציין שביום 24.12 יום ג' – זה יהיה יום מסחר קצר עקב החג של הנוצרים, המסחר יסגר בשעה 13:00 (שעון ארה"ב) ולמחרת (25.12) אין מסחר.

עכשיו ניתן להתחיל:
1. בשבוע שעבר כתבנו על פריצת הדרך של חברת גוגל בתחום המחשב הקוונטי והשבוע התבשרנו שהוקמה תעודת סל לחברות בתחום. תעודת הסל שהוסבה לצורך כך נקראת QTUM - התעודת סל עוקבת אחר 71 מניות בתחום מכל רחבי העולם. הקמת תעודת הסל הזו היא עדות לאמון השוק ביכולות המחשוב הקוונטי.

2. טראמפ הזמין את הנשיא הסיני למעמד קבלת הנשיאות שלו וזה מעיד על חימום היחסים בין ממשל טראמפ הקודם לזה שאמור להתחיל מחדש וזה השפיע על המניות בסין ועל טסלה עד שלב מסויים.

3. חברת AMZN- מושל מדינת אוהיו חשף שהחברה תשקיע במדינה שלו 23B$ לצורך הרחבת תשתית מרכז הנתונים מתוך ענין לעמוד בביקושים הגוברים לשימוש ב- AI ולשירתי הענן שלה.

4. ממשלת גרמניה נפלה ויש לזה השפעה על השוק (אחרי שגם ממשלת צרפת נפלה) מדובר בכלכלה הגדולה ביותר באירופה וכאשר יש חוסר וודאות- זה לעולם לא טוב לשווקים שגם מושפעים זה מזה.

5. הביטקויין מתנדנד בין מעל ל- 100K למטבע ומתחת למחיר הפסיכולוגי הזה.

6. סין חוזרת לעשות שרירים- הודעה חוזרת מסין על בדיקת דיווחים לפיהם סין מרחיבה את בדיקת ההגבלים העסקיים על רכישות של יצרניות השבבים וזה כמובן מיד משפיע על סקטור השבבים.

7. נתוני המכירות הקמעונאיות (חודשי) עלו ב- 0.3% לעומת החודש הקודם ומכירות קמעונאיות - הליבה (חודשי) עלו ב- 0.1% לעומת החודש הקודם והיו נמוכים מהצפי ב- 0.2%.

8. פרסום הריבית- אומנם ירד כצפוי ב- 0.25%, אך זה לא הרשים את השוק שחזה זאת מראש ותמחר מראש, אך האכזבה של הודעת הפד' שככל הנראה האינפלציה עולה ותשאר זמן ארוך יותר כפי שצפו והם מודים שטעו במהירות הורדת הריבית, אז בשנה הקרובה הם יורידו את הריבית רק בשני פעימות ולא בשלוש פעימות-כפי שציפו- האימרה הזו שלחה את השוק מטה חזק.

9. השוק מיד הגיב בסכין נופלת טכנית שהביאה להמשכיות.

10. במקביל מיהרו לעודד את השוק בהודעה הבאה: "רווחי החברות ב-SP 500 צפויים לצמוח השנה ב-9% - ובשנה הבאה ב-15%" ובהמשך צופים עוד אופטימיות, שהצמיחה של החברות הללו תעלה ב-15% וב- 13% בשנים הבאות.

11. השבוע שהוא גם שבוע קצר ומצד שני שבוע של מכירות ענק, לפני חג הנצרות ויהיה מענין לראות האם השוק ממשיך לרדת עקב האכזבה מהתחזית על ירידת הריבית או שהשוק יחזור לעלות כי הוא ידע להתמודד גם עם ריבית גבוהה מזו בימי עליות הריבית.

הצעה אישית שלי, תנו לשוק לסמן לכם דבר חד וברור, לא לרוץ לקנות תחתית ולא לרוץ לרכוש עליות, הכל יתכן במצב הזה ובחודש הקרוב מתחילים עם עונת דוחות חדשה ולרוב אנשים מממשים את מה שיש להם על הנייר (אם לא מימשו כבר, בסכין הנופלת) ולכן הייתי מאוד נזהר מהימים האחרונים של השנה האזרחית לצורך מסחר –
תהיו סבלניים, רק תרוויחו, תהיו פזיזים תפסידו את המכנסיים...

לטכני אין משמעות כרגע, לטעמי לפחות.

שבוע מסחר טוב וחג חנוכה שמח לכולם (יום ד' בערב נר ראשון).

הפינה הרוחנית היום תשלב את פרשת השבוע ואת חנוכה כאחד (שבוע הבא חנוכה)איך מגיעים למיקוד ועד כמה חשובה עבודת המיקוד?בפרשת ...
20/12/2024

הפינה הרוחנית היום תשלב את פרשת השבוע ואת חנוכה כאחד (שבוע הבא חנוכה)

איך מגיעים למיקוד ועד כמה חשובה עבודת המיקוד?

בפרשת השבוע מופיע הפסוק הבא על יוסף שהושלך לבור:
"וַיִּקָּחֻהוּ וַיַּשְׁלִכוּ אֹתוֹ הַבֹּרָה וְהַבּוֹר רֵק אֵין בּוֹ מָיִם".
ומיד רש"י, פרשן הפשט על התורה, כותב כך:
"והבור רק אין בו מים" - ממשמע שנאמר והבור רק איני יודע שאין בו מים? מה תלמוד לומר אין בו מים? מים אין בו, אבל נחשים ועקרבים יש בו!
כלומר בהדגשה ובהוספה של התורה שלא רק שהבור ריק, אלא גם שאין בו מים, זה לא לחינם, מכאן למדים שאומנם מים לא היו (היה ריק רק ממים), אבל נחשים ועקרבים היו בו, כלומר היו בו סכנות נוספות לעצם חוסר המים.
המילה "מים" בתורה תמיד מעידה על התורה, כלומר כשאין מים, יש באים סכנות אחרות.
מכאן מי שיורד מעט לעומק הדברים, ישאל מיד,
רגע, אם אין מים/תורה, אז מיד עוברים למצב סכנה?
התשובה היא כן!
יהודי הוא הבריאה היחידה שמסוגלת להבין/לקלוט, לעומק, בכלי שכל של נברא, את השכל האלוקי, התורה.
לכאורה, גם לחיה/בהמה יש שכל ואם נתבונן בה נראה עד כמה היא גם חכמה
הטורפים יודעים לארוב לנטרפים במקומות כינוס שלהם, הם יודעים להסוות א עצמם עד לרגע היציאה לתקיפה, חלקם תוקפים בלהקות במכוון, כשהן תוקפות הן יודעות בדיוק היכן לפגוע, להפיל או לאחוז בנטרף ולגרום לו לשבוק חיים, הם אפילו יודעות איזו חיה מהיכן יש לתקוף אותה וכו'- כלומר יש להם חוכמה!
הענין הוא שהחוכמה שלהן נועדה לשרת את עצמן בלבד, כלומר חוכמה שנודעה לשרת את היצר החייתי שלהן, לשרת את האגוצנטריות של האינדיבידואל/הפרט,
למה? כי חסרה שם הדעת, החיה אינה יודעת שהיא גורמת סבל וצער לשני.
השכל האלוקי מדבר על הכלל על הקרבת הפרט למען הכלל ובעיקר עשיה שלא תמיד קשורה להבנה, ביטול לציווי האלוקי מתוך התחברות גם באם כיהודי איני מבין הכל ובכל זאת אני מבצע המצוות הללו קרויים "חוקים" לחוקים בתורה אין הסברים, הם מעל לכלים שיכליים להבנה, עושים אותם כי הם ציווים אלוקיים
(יש חלקים נוספים בתורה כמו עדות ומשפטים שכן נועדו, עד רמות מסויימות, להבנה) , באה הפרשה ובעיקר רש"י ומסביר לנו, כיהודים, שמיד עם עזיבת התורה, המקור חיות של היהודי, הוא מיד בסכנה, אין מצב ביניים!
זה צל"ש או טר"ש!
כך בדיוק גם הסיפור של חנוכה:
היוונים יצאו בפעם הראשונה בהיסטוריה למלחמה על התרבות שלהם, לא על נקמה, לא על שטח ולא על אוצרות או רצון לדאוג לעבדים על מנת שיבנו להם דברים.
התרבות שלהם הייתה תרבות של חול, הנאות, ספורט אכזרי, הכל למען הפרט, הכל למעני, הכל גשמי, ובעיקר שהכל צריך להיות שיכלי ומובן בתוך העולם שלהם עם הפילוסופיות שלהם.
ולפתע הם נתקלו ביהודים שלא מוכנים לוותר על הרוחניות שלהם, על התורה שלהם ויותר מהכל שיגע אותם שיהודים עושים דברים על שיכליים, ללא הסבר מדורי דורות.
לפועל הם לא רצו למנוע מהיהודים ללמוד תורה או לקיים מצוות הם רק רצו שלימוד התורה יהיה בהבנה שיכלית בלבד, שקיום המצוות יהיה לאחר הבנה שיכלית.
איך אתה אומר את זה, הרי כתוב בתפילת על הניסים:
"כְּשֶׁעָמְדָה מַלְכוּת יָוָן הָרְשָׁעָה עַל עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל לְהַשׁכִּיחָם תּוֹרָתָךְ וּלְהַעֲבִירָם מֵחֻקֵּי רְצוֹנָךְ"?
הרי הדברים לעיל מנוגדים למה שכתוב כאן בתפילה?
כאן נכנס הדיוק של הרבי והרבי מקדים לזה את סיפור פח השמן של החשמונאים:
החשמונאים, לאחר הניצחון, נכנסו לבית המקדש וחיפשו להדליק את המנורה בשמן כשר חתום בחותמת כהן גדול וגילו שכל השמנים בבית המקדש טומאו ע"י היוונים.
היוונים לא שברו או שפכו את השמנים בבית המקדש הם פשוט רק טמאו אותם במגע או ע"י חרק (לדעה שניה) ונשאל:
באם היוונים רצו למנוע את הדלקת המנורה מדוע לא הרסו את כל הכדים ו/או לא שברו את המנורה מדוע רק טימאו את השמנים?
שאלה נוספת:
ניתן היה להדליק גם בשמנים שנגעו בהם היוונים, יכלו למצוא לזה היתר הלכתי והיה לזה היתר הלכתי, אז מדוע החשמונאים התעקשו להדלקה בשמן כשר בהכשר חותמת כהן גדול עד שמצאו כד קטן ועד שנזקקו לבסוף לנס?
המענה של הרבי מדהים ועוסק במהות שלנו כיהודים ובגזרות שבכל דור מנסים לפגוע בנו וקשור עם הפרשה.
היות והמלחמה של היוונים נגדנו הייתה על התרבות והתפיסה היהודית, אז היוונים רצו רק לטמא את השמן, השמן בתורה הוא השכל, המוחין הפנימי של היהודי, מטרת היוונים הייתה לשנות את המח היהודי, לטמא את התפיסות היהודיות, לא לשלול אותם, להכניס בהן מעט טומאה, להחדיר בתודעה היהודית מעט טומאה לא מעבר (ולכן רק טמאו ולא רצו להרוס את הכדים או המנורה),
תשארו יהודים, אפילו שומרי תורה ומצוות, רק תכניסו מעט חול, תכניסו לתורה, שהכל חייב להיות שיכלי, אני מקיים מצוות כי אני מבין ואם אני לא מבין, אני לא מקיים!- זה בדיוק מה שרצו היוונים.
היווני שבכל דור ודור אומר לנו: תכניסו מעט ספורט, תכניסו לימוד על אלילים ועל אמונות הגויים, תהיו נאורים כמו כל העולם, כמו היוונים, תכניסו פילוסופיות של נברא על חשבון תורה ושכל אלוקי, שהוא מעל לשכל נברא וכך כשמן טמא, שמפעפע לכל דבר בו הוא נוגע, כך אט אט היהודים יאבדו את דרכם עד שהיהדות תיכבש מבפנים ולא יישאר ממנה דבר יהודי מקורי אמיתי ועד שהיהודים יהיו אזרחים, כמו כל אזרחי העולם ובלאו הכי אז יהיה גם ניתן לעקור אותם מארצם כי הקשר הפנימי בין היהודי לארץ ישראל יתנתק (חלילה), הקשר השורשי והעמוק יטשטש עד שיעלם בכלל.
ולכן על זה התעקשו החשמונאים, הם דרשו להדליק את המנורה, רק בשמן טהור כדת וכדין, שכל אלוקי- יהודי, שישאר טהור ולא טמא או מלוכלך ושלא יכנס שום דבר לא יהודי לשכלו של היהודי ולכן ההתעקשות שלהם.
זה בדיוק הענין עם יוסף, הבור ריק אין בו מים- כשיהודי מתנתק לרגע מהתורה, לרגע מההבנה שזה שכל אלוקי ויש לקיימה רק מהיותה הוראה אלוקית וכן שלא כל דבר חייב להבין, שם מתחיל הדרדור והריחוק והסכנות כבר בדרך (לצערנו ראינו זאת גם בשבת של ה-7.10)
ולראיה מביא הרבי את הדיוק בתפילה של "על הניסים:
"...לְהַשׁכִּיחָם תּוֹרָתָךְ וּלְהַעֲבִירָם מֵחֻקֵּי רְצוֹנָךְ"
להשכיח את התורה שלך
להעביר את היהודים מהחוקים (העל שיכליים) מהרצון שלך,
במילים פשוטות, מטרתם הייתה שהקשר בין היהודי לבורא, למשהו שהוא על טבעי, משהו שהוא על שיכלי, ינותק ואז הדרך להחריב את היהודי מבפנים סלולה והמלחמה של החשמונאים הייתה בדיוק על זה ולכן גם נעשה להם הנס, הם לחמו באופן על טבעי, מעטים נגד רבים, צדיקים נגד רשעים, חלשים נגד חזקים, מעטים נגד רבים וכו' ואת כל זה החשמונאים עשו באופן של
"באנו חושך לגרש, בידנו אור ואש"
אין אור אלא תורה שנאמר "כי נר מצוה ותורה אור"
ואין אש אלא אמונה או כוונה לבורא שנאמר: "מימינו אש דת למו",
כלומר, שהניצחון הגיע בזכות התורה והאמונה היוקדת בבורא בדיוק מול מטרת היוונים ולכן בא הניצחון באופן של "וּלְךָ עָשִׂיתָ שֵׁם גָּדוֹל וְקָדוֹשׁ בְּעוֹלָמָךְ וּלְעַמְּךָ יִשְׂרָאֵל עָשִׂיתָ תְּשׁוּעָה גְדוֹלָה וּפֻרְקָן כְּהַיּוֹם הַזֶּה. וְאַחַר כֵּן, בָּאוּ בָנֶיךָ לִדְבִיר בֵּיתֶךָ וּפִנּוּ אֶת הֵיכָלֶךָ וְטִהֲרוּ אֶת-מִקְדָּשֶׁךָ וְהִדְלִיקוּ נֵרוֹת בְּחַצְרוֹת קָדְשֶׁךָ..." (מתוך על הניסים).
נ.ב.
אין הכוונה שאין לעסוק בתחומים אחרים או ללמוד תחומים אחרים, הכוונה היא ש"בכל דרכיך דעהו", שיהודי ידע שבכל עיסוק שלו הוא יכול וחייב להכניס את הענין היהודי ושבכל רגע בו יהודי קובע זמנים קבועים ללימוד התורה הוא לומד מתוך הכרה שורשית ועמוקה שזה שכל אלוקי ואני יהודי גם באם אני לא מבין עד הסוף מה זה אומר או גם באם, כרגע, אני לא מקיים תורה ומצוות או מקיים רק חלק מהתורה הקדושה.
מה הענין הזה בא ללמדנו לחיים?
כשאתה עוסק בדבר בחיים תהיה בו עד הסוף, אל תלכלך אותו בדברים שאינם קשורים ויכולים להסיט אותך מהדרך העיקרית שלך.
המח בכללותו צריך להיות עסוק בדברים החשובים והמהותיים, הידיים יכולים להיות עסוקים בדברים שונים, אבל הסנטר, הריכוז שלך, צריך להיות עסוק בדבר המהותי והשורשי שלך.
וכן, לא תמיד אתה חייב להבין הכל, אבל כשיש לך מורשת, יש לך היסטוריה מוכחת- מה יש לך להרהר אחרי זה?- אתה פשוט סתם מנסה לברוח ממי שאתה באמת.
ובהקשר לימים בהם אנו נמצאים:
שנו קונספציה, שנו תודעה- ההליכה בדרך של שבי בתפיסת העולם שלכם לא תוביל אתכם לכלום בחיים.

שבת שלום

וחג אורים שמח

Address

Tel Aviv

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when שלום חייט מניות-סוחרים למען סוחרים posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Business

Send a message to שלום חייט מניות-סוחרים למען סוחרים:

Share