28/11/2022
האם העלאת הריבית האחרונה על ידיי בנק ישראל היתה באמת הכרחית ?!
בנק ישראל החליט במגמת העלאת ריבית בחצי שנה אחרונה כמהלך אסטרטגיה להורדת האינפלציה ולעצירת עליית מחיריי הדיור בארץ .
בקצרה - ריבית בנק ישראל עלתה בחצי שנה האחרונה ב%3.15 . מה שבפועל העלה משמעותית את הוצאות המימון לקבלנים - הוצאה זו מגולגלת בהכרח לקונים .
בנוסף, הריבית הגבוהה שעלתה בצורה דרסטית , ״הושיבה״ את המשקיעים על הגדר כולל אותם פלח אנשים שהוגדרו כמשפריי דיור ו״ציננה״ את כל שוק הנדל״ן - בפועל גרמה לירידה דרסטית בעסקאות נדל״ן .
המשמעות פחות היצע של דירות למכירה מה שבהכרח לא הוריד את מחיר הדירות . ( ודיי בהכרח יגרום לעליית מחירים באיזורי הביקוש - גוש דן )
לגבי נוטלי המשכנתאות , לכל מי שקורא את הפוסט ויש לו משכנתא - ההחזר החודשי שלו עלה ! לחלקם משמעותית ( בכל קונסטלציה של תמהיל ).
המשמעות / מי שרכש דירה להשקעה ומינף, יגלגל את התוספת בהחזר החודשי על השוכר , מה שבהכרח יגרום למחירי הדירות להשכרה לעלות לפחות באותו שעור.
בשורה התחתונה - היות ומרכיב הדיור מהווה כ%25 ממרכיב ה״סל״ במדד , הסיכוי לשינוי ומיתון בעליית מדד המחירים לצרכן בעניי קלוש .
מה שבהכרח יקרה - בעוד כחצי שנה עד שנה לצערנו הרב , יפורסמו הרבה הודעות של דירות למכירה במסגרת ״כינוס נכסים ״ ובמיוחד באיזורי הפרפריה - וזאת בשל התוספת האקוטית לתשלום המשכנתא שלצערי אני בספק אם אותה אוכלוסיה תצליח לעמוד בהחזר החודשי .
לסיכום
אייל גולן שר ״ימים יגידו…״
ואני אומרת - ״ משכנתא לוקחים בתבונה !״.
- כל מי שצריך לקחת משכנתא , ואו הגיע לידיו עסקת נדל״ן אטרקטיבית , בעזרת בניית תמהיל משכנתא מושכל , יוכל בעתיד למחזר ולהמנע מעמלות גבוהות במיוחד .
שיהיה יום מקסים 🥂🍓⚽️