16/04/2020
איפה הבנקאים של פעם ❓
מספרים שלפני כמה שנים, בעיירה לא גדולה, שודדים נכנסו לבנק ואחד מהם צעק:
"אל תזוזו! הכסף שייך לבנק. החיים שייכים לכם!״. מיד כל הנוכחים במקום נשכבו על הריצפה בשקט ובלי פאניקה.
בזמן הבריחה מהבנק, השודד הצעיר (בעל תואר ראשון) אמר למבוגר ביותר (שבקושי סיים בית ספר יסודי):
"היי, אולי נספור כמה שדדנו?" הזקן ענה לו: "אל תהיה טיפש. זה המון כסף. בוא נחכה שיגידו בחדשות כמה כסף נשדד מהבנק"
זו דוגמה לאיך שנסיון חיים חשוב יותר מכל תואר.
אחרי השוד, המנהל של הבנק אמר לרואה החשבון שלו: "בוא נתקשר למשטרה״. רואה החשבון אמר:
"חכה, לפני שנעשה את זה בוא נוסיף לסכום השוד את ה-2 מיליון שהעברנו לעצמנו לפני כמה חודשים ונגיד שגם אותם גנבו"
זו דוגמה לניצול הזדמנויות.
למחרת דיווחו שהבנק נשדד על סכום של 3 מליון. השודדים ספרו את הכסף אבל גילו רק מליון אחד. השודדים התחילו לרטון:
"סיכנו את החיים שלנו בשביל מליון אחד, בזמן שהנהלת הבנק שדדה 2 מליון ולא מצמצו בכלל. אולי עדיף ללמוד איך עובדת המערכת, במקום להיות שודד רגיל?"
זו דוגמה לאיך שידע יכול להיות שימושי יותר מכוח.
מוסר ההשכל:
תן לבן אדם אקדח, והוא יכול לשדוד בנק.
תן לבן אדם בנק, והוא יכול לשדוד עם.
פעם הבנקים הבינו שבנק הוא חנות שמוכרת כסף. ובנקאי הוא זבן של כסף .
אלה שהיו מקבלים אותך בסניף עם קפה, שומעים מה אתה צריך ונותנים ככל שיכלו.
שהעסק שלך היה במים סוערים, היו פורסים לך גשר לעבור אותם.
שהיית מתקשר - היו עונים.
שהיית מבטיח - האמינו
חסרים לנו בנקאים בשר ודם. במקומם קיבלנו ממלאי טפסים וצייתני הוראות שהקשר בינם לבין בנקאות הוא מקרי.
הם אינם הבנקאים של פעם, הם עובדים בבנק.
מנהלי הבנק של היום יושבים אי שם למעלה ומפעילים את עובדי הבנק באמצעות נהלים אישורים וקיצוץ סמכויות ולא ממש רואים את הלקוחות שלהם מ"מטר", בטח לא את הצרכים שלהם.
זהו פוסט של געגוע
כנראה שהבנקאים של פעם - לא ישובו עוד....