09/05/2024
אם היו מציעים לכם תשואה 4.6% לשנה למשך 10 שנים בסיכון נמוך לא הייתם לוקחים?
אם תקנו היום אג"ח ממשלת ישראל עד שנת 2035 תקבלו מדי שנה 4.6% (תשואה ברוטו) בלי לשבור יותר מידי את הראש.
------------------------------------------------------------------------------
לא בטוחים מה זה אג"ח ואיך הוא עובד? מצרפים עבורכם מדריך אג"ח למתחילים מהבלוג שלנו, מוזמנים להיכנס ולקרוא.
https://www.investbrix.com/post/bond-begginers-guide
קריאה מהנה 🙂
------------------------------------------------------------------------------
בשנתיים האחרונות בעקבות עליות הריבית, הישראלים גילו מחדש את הקרן הכספית ובמקום לתת לכסף לשכב בעו"ש או להתמקח עם הבנק על הריבית של הפיקדון. ניתן פשוט לקנות קרן כספית ולקבל פחות או יותר את הריבית במשק בסיכון נמוך ובנזילות גבוהה.
הקרן הכספית היא מקום להחנות את הכסף שלנו לטווח קצר, אך מה יקרה אם הריביות יתחילו לרדת? גם התמורה שלנו מהקרן הכספית תרד בהתאם.
אז מה ניתן לעשות?
במקום לנסות לנחש את הכיוון של הריבית במשק (הריבית תרד, תישאר או תעלה) אפשר לרכוש את האג"ח הממשלתי ולקבל את התשואה הזו בראש שקט, או אפילו רק כחלק מאיזון תיק ההשקעות.
הסיכון המרכזי בקניית אג"ח כזה, לטווח של 10 שנים - במידה ויהיו עליות ריבית נוספות אנחנו נשאר עם הריבית שקבענו, ורק אם נמכור את האג"ח המהלך התקופה אנו עלולים לספוג הפסדי הון.
אבל אם תחזיקו בו עד הפדיון כל זה לא רלוונטי.
חשוב לנו שתהיו מודעים למקרה שפספסתם ועם זאת, חשוב להדגיש זו לא המלצת השקעה ועדיף להתייעץ לפני קבלת החלטה.