17/11/2022
פה קבור הכסף״ - הפינה השבועית
פוסט # 6
ביטוחים💩
פוסט 1 מתוך 3
נכון שמיד כשאתם רואים את המילה ביטוחים, בא לכם להשתבלל ולא לקרוא את הפוסט הזה בכלל?
אם החלטת להמשיך, סחטיין עליכם!
ביטוחים זה עולם שלם שעוסק ב״הגנה״ עלינו בסיטואציה של מוות, תאונה, שטפון, מחלה, אובדן כושר עבודה, מצב סיעודי ועוד מיני טעמים…
למי יש מוטיבציה לעצור עכשיו ולהתעסק ב״אירועים״ המפחידים האלה של החיים?
אנחנו מעדיפים לא להתעסק בזה או במקסימום להתעסק בזה פעם אחת, ביום שבו אנחנו עושים את הביטוח וזהו, להרדים את זה.
מה הבעיה? ששם יש מלא כסף…
בפוסט הראשון אני רוצה לדבר איתכם על הנושא שנקרא ביטוח יתר.
ביטוח יתר זה מצב שבו אנחנו מבוטחים מכל הכיוונים, יתר על המידה, אולי אפילו בכפל ביטוחי.
ולמרות זאת יש מצב שבמקרה של ״אירוע״ שבו נצטרך להפעיל את הביטוח, חברת הביטוח כבר תמצא את השורה שכתובה בין השורות ואתם תקבלו פחות ממה שחשבתם, או לא תקבלו בכלל.
בחיים כמו בחיים יקרו דברים …
יקרו גם דברים שלא יהיה לנו ביטוח עליהם גם אם נבטח את עצמנו מכל הכיוונים.
אז איך מחליטים כמה רחוק ללכת עם הביטוחים?
זה תלוי בכם ובגישה שלכם, אם אתם אנשים שאוהבים ודאות ולא אוהבים להיות חשופים להפתעות, אז כנראה שתעדיפו לקחת את כל הכיסויים האפשריים, לא משנה כמה זה יעלה ולא משנה כמה אחוז מהשכר זה יקח לכם.
אם אתם אנשים שלוקחים סיכונים מחושבים, אז כנראה שאתם תבטחו את עצמכם במקומות שחשובים לכם.
איך תדעו מה נכון לכם?
שבו עם סוכן ביטוח, כזה שאתם סומכים עליו ויודעים שהוא יתאים לכם את מה שאתם צריכים ולא יעמיס עליכם את כל מה שהוא יכול.
תספרו לו מה חשוב לכם, איזה תחומים הם התחומים שחשוב לכם להיות בהם מכוסים.
תבקשו שיפרוס בפניכם את האפשרויות ואת המשמעויות של כל אפשרות, לטוב ולרע.
מה שחשוב זה, שתקבלו החלטה מתוך הבנה ולא מתוך תחושת ״טיפשות״ או חוסר ידע.
לא הבנתם?
תשאלו שוב!
עד שתבינו.
אחרי שתבינו מה האופציות שעומדות לפניכם, אני בטוחה שאתם תדעו לקבל את ההחלטה שטובה עבורכם, היא אולי תהיה שונה מההחלטה של השכן או של אח שלכם, אבל זה לא חשוב, כי התיק הביטוחי שלכם צריך להיות מותאם לכם ולגישה שלכם.
אתם אלה שצריכים להיות מוגנים.
לי יש סוכן כזה שאני עובדת איתו כבר 10 שנים, אנחנו נפגשים כל שנה ובוחנים את התיק מחדש.
כל שנה הוא מסביר לי מחדש את כל האופציות והמשמעויות שלהן ואני זאת שמקבלת את ההחלטה (יותר נכון אנחנו, תומר ואני).
אני מסכימה לחלוק איתכם את הסוכן שלי, בתנאי שהוא יזכור שכשאני מתקשרת הוא ממשיך לתת לי את אותו יחס…