19/02/2026
"אבל אני חייבת כסף נזיל למקרה חירום..." 🚨🔎
פגשתי השבוע מכרה, עצמאית חריפה, שסיפרה לי בגאווה שיש לה 300,000 ₪ שיושבים בעו"ש כבר 3 שנים. היא אמרה לי: "אני לא נוגעת בזה. זה הביטחון שלי. ואם מחר תהיה תקופה חלשה בעסק?"
חייכתי אליה ואמרתי: "את צודקת ב-100%. אסור להשקיע את השקל האחרון". אבל אז הוצאתי מחשבון ועשינו סימולציה על המספרים שלה.
חילקנו את הכסף לשניים:
1️⃣ כרית הביטחון: שאלתי אותה כמה היא חייבת שיהיה נזיל כדי לישון בשקט. היא החליטה על 100,000 ₪. בזה לא נוגעים.
2️⃣ הכסף העצלן: נשארנו עם היתרה 200,000 ₪ שסתם ישבו שם 3 שנים וצברו אבק.
שאלתי אותה: "אם לפני 3 שנים היית שמה רק את ה-200 האלו במסלול השקעה סולידי (עם בטוחות נדל"ן) בריבית ממוצעת של כ-8% נטו בכיס (אחרי מס!), כמה כסף היה לך היום?"
היא זרקה ניחוש. היא טעתה. המספר האמיתי הופיע על המחשבון: יותר מ-50,000 ₪ רווח נקי.
היא הסתכלה עליי המומה, אמרתי לה, "שילמת הרגע 50,000 שקל, שזה מחיר של רכב או חופשה משפחתית מטורפת או שיפוץ בבית, רק כדי שהכסף ישכב בעו"ש במקום לעבוד".
יש הבדל דק בין זהירות לבין קיפאון.
✅ זהירות זה להשאיר כרית ביטחון (וזה חובה!).
❌ קיפאון זה לתת לכל שאר הכסף להפסיד רווחים של עשרות אלפי שקלים.
תעשו לעצמכם טובה, תבדקו רגע עם עצמכם אם יש לכם "כסף עצלן" מעבר למה שצריך לחירום. מי שרוצה לשמוע איך הכסף הזה יכול לייצר הכנסה נוספת בהשקעות- מוזמן להגיב או לכתוב לי בפרטי. 👇