19/12/2025
השוק של סוכני הביטוח הוא ג׳ונגל, אם אתה לא ממש ממש טוב קשה להחזיק עסק יציב עם לקוחות נאמנים לאורך זמן. אני זכיתי בכך שהלקוחות שלי הם כבר הרבה מעבר לזה ואני הולך עם רובם דרך ארוכה.
אבל אחת לתקופה, מתקשר אלי לקוח ומשתף אותי בכנות
שהוא נפגש עם סוכן אחר כי חבר או מכר ביקש ממנו , והסוכן אמר לו שהביטוחים שלו “לא מספיקים/ לא טובים מספיק/ יקרים מאוד
והוא מתבאס.
מצד אחד – הוא סומך עליי, והלכנו דרך.
מצד שני – מישהו זר זרע ספק.
ויש כאן את העניין של חוסר הנוחות שמתלווה לכך.
אז אני קודם כל מעריך, את הלקוחות האלה אפילו יותר, כי יש מקום לביקורת ולבדיקה. ויותר מזה במיוחד בתחום שלי שבסוף המוצר והא מוצר שהוא לא מוחשי עד הרגע שצריך להפעיל אותו. העניין של האמון הוא אפילו חשוב יותר.....
ומצד שני חשוב במיוחד בתקופה הזו לפתח חשיבה ביקורתית. בעידן בו הידע הוא נגיש אבל מאוד מאוד קשה להבדיל בין דברים בעלי ערך לדברים שאינם בעלי ערך. חשוב לבחון את האמרות שאנשים אומרים באופן ביקורתי יותר
מאיזה מקום אדם מדבר, מה התועלת שתצמח במידה ונקשיב לו.( התועלת עובדת לשני הכיוונים גם מה יוצא לו וגם מה יוצא לנו....)
אז ישבנו ודיברנו.
למזל של שנינו עברנו יחד דרך: תביעות ששולמו, התנהלות ברגעים לא פשוטים,
וחיסכון פנסיוני וקרנות השתלמות שגדלו לאורך זמן –
לא בקסמים, אלא משיתוף פעולה ויישום המלצות לאורך שנים.
הסברתי לו את תפיסת העולם שלי:
ביטוח הוא לא רשימת פוליסות ולא מי שמפחיד יותר.
יש היגיון בסכומי ביטוח, יש התאמה לשלב בחיים,
וביטוחי בריאות הם השלמה לשב״ן – לא תחליף אוטומטי.
קל מאוד לערער.
קשה הרבה יותר לקחת אחריות לאורך זמן.
אמון נבנה לא ברגעים נוצצים,
אלא דווקא כשעולות שאלות – ויודעים לעצור, לבדוק, ולהמשיך יחד
בהערכה רבה
לכל אלה שסומכים עלי ונותנים בי את אמונם.
ותודה מיוחדת לכן שאתן מלוות אותי בכל האתגרים
Etti Mizrahi Zror
Lilach Ambar