31/03/2026
איך נראית הפקרה? ככה בדיוק.
ההסתדרות סיימה לחבריה את כיסוי התרופות הקולקטיבי.
לא סתם כיסוי. לא איזה סעיף נידח שאפשר לחיות בלעדיו.
כיסוי לתרופות שאינן בסל.
אחד הכיסויים החשובים, היקרים והקריטיים ביותר בעולם ביטוחי הבריאות.
ועכשיו לחלק היפה באמת.
אתמול, 30.03, נשלחה לחברים הודעה שמספרת להם שהתוכנית נגמרת, ושאם הם רוצים לבצע המשכיות לביטוח פרטי בלי הצהרת בריאות — עליהם לפנות עד 30.03.
כן.
ביום האחרון.
אולי בשעות האחרונות.
אולי אחרי שכבר מאוחר מדי.
ואז, בשיא החוצפה, מוסיפים שם את המשפט:
“אל תחכו לרגע האחרון.”
באמת תודה.
עצה נפלאה.
חבל רק שנזכרתם לתת אותה ברגע האחרון עצמו.
וזה לא שהמבוטחים האלה הם איזה מועדון אקסקלוסיבי של עשרה אנשים.
מדובר בציבור עצום של עובדים מאוגדים, חברי ההסתדרות, שמבחינת חלק לא קטן מהם — זו בכלל הייתה פוליסת הבריאות המשמעותית היחידה שהייתה להם בתחום הזה.
ורובם?
רובם בכלל לא יבינו מה הם איבדו.
כי “תרופות מחוץ לסל” לא נשמע דרמטי למי שלא חי את התחום.
זה נשמע כמו עוד שורת טקסט משעממת במייל.
אבל במציאות, זה בדיוק הכיסוי שאתה מבין את ערכו ביום שבו החיים מתהפכים.
לא יום קודם.
ולא יום אחרי.
ופה בדיוק הביזיון.
אפשר לעמוד פורמלית בחובת הודעה של 60 יום.
אפשר לשלוח מייל “כדי לצאת ידי חובה”.
אפשר גם לסמן וי משפטי ולהמשיך הלאה.
אבל מי שחושב שזה נקרא להגן על עובדים, לשרת מבוטחים או לכבד ציבור — או שלא מבין מה הוא עושה, או שמבין מצוין ופשוט לא מתרגש.
וכשמייל כזה יוצא רגע לפני חג, בזמן שהציבור טרוד, העיתונות מאבדת קשב והמדינה עוברת למוד חצי־רדום — קשה שלא להרגיש שמישהו כאן בנה על זה בדיוק.
אז כן, אני כועס.
מאוד.
כמי שחי את התחום הזה, אני אומר בצורה הכי ברורה:
זה לא “שינוי מוצר”.
זה לא “עדכון תנאים”.
זו טרגדיה שקטה למאות אלפי עובדים, שחלקם אפילו לא יודעים שברגעים אלה ממש נלקח מהם אחד הכיסויים החשובים ביותר שיש.
וכרגיל, מי שישלם את המחיר הוא לא מי שניסח את המייל, לא מי שאישר אותו, ולא מי שחתם על המהלך.
אלא המבוטח שיגלה מאוחר מדי, שמה שהיה לו — כבר איננו.
איגור מורי
ביטוח ופיננסים