11/02/2019
חברים, משפחה, מכובדי כולם,
בימים הקרובים צפויה עוד מתקפה השמצות חסרת בסיס כנגדי וכנגד עמיתי סוכני הביטוח בישראל. אבקשכם לא ללכת שולל אחרי מימרות פופוליסטיות שקריות ולתמוך במאבקינו עבורכם!
אנו סוכני הביטוח עושים ימים כלילות מסביב לשעון עבור לקוחותינו ועם השנים הפכנו למגני הציבור כולו. אולם, במקביל, בשנים האחרונות, בניגוד לכל הגיון בריא הפכנו לשק החבטות של משרד האוצר, 'רשות שוק ההון, ביטוח והחיסכון' ושל חבורת עיתונאים רודפת רייטינג. אולי ניצלו את עובדת היותנו עסוקים בשירות, הבטחת עתידכם ודאגה למשפחותיכם .
גם הפעם, כמו בעבר, הינו הראשונים להניף את נס הדגל של בשורת הוזלת תעריפי ביטוחי החיים, עשרות אלפי אנשים (ולהערכתי אף מעבר) יכולים להעיד ולספר איך סוכני הביטוח שלהם פנו אליהם מיוזמתם אפילו יותר מפעם אחת במהלך העשר האחרון, הציעו והוזילו להם את הביטוח, כמו מהלכים רבים ששיפרו את ההגנה הביטוחית והגדלת תחזית הפנסיה.
רק אזכיר לכמה ממבוטחי שמעבר לעבודתי השגרתית, כבר בשנת 2005 (לפני 13.5 שנים) עשיתי במשרד מהלך דרמטי, חסר תקדים בענף והוזלנו בתוך כשבוע בצורה מטורפת את התעריפים בבת אחת לכ-100-150 איש.
הפעם, במהלך בזוי ושקרי חברות ביטוח, משרד האוצר ו-'רשות שוק הון, ביטוח וחיסכון' החליטו לגייס את העיתונאים ולצאת בקמפיין כנגדנו בו אנו מואשמים על לא עוול בכפנו ומבלי שניתנו לנו הזכות להתגונן כאילו אנו מתנגדים לרפורמה ולהוזלה וכי כאילו הסיבה למחירים היקרים היא העמלות של סוכני הביטוח. כאשר בניגוד לחוק ובמהלך שהוסתר מהציבור הוחלט לפגוע בפרנסתנו וביכולתו להיות שליחי הציבור ולעמוד לצדכם.
למזלי, מכיוון שבליתי 5 שנים בלימודי אקטואריה, קל לי לחשוף את השקר ואת העיוות בחישובים המוצגים לציבור ובמהלך שבה לפגוע בי ובעמיתי.
נכון שאנחנו הסוכנים מקבלים עמלה, אנחנו לא מתביישים בכך ולא מסתירים זאת מאף אחד. זוהי פרנסתנו בגין העבודה שאנחנו עושים בדיוק כמו שכל בעל מקצוע אחר מקבל תגמול, לרבות עיתונאיים ולרבות פקידי האוצר.
המקור לעיוות שהאוצר מצא בעלויות הביטוח אינן טמונות אצלנו, הסוכנים, בכיס, אלא בחברות הביטוח! אנו יוצאים למאבק על עתיד הענף והמקצוע עבורכם. כי אם נכנסים למספרים וחופרים בנתונים נחשף הפרדקוס. כמו במהלך הפנסיה ההזוי של 'רשות שור ההון ביטוח וחיסכון' מלפני מס' חודשים, כאשר הם ניסו להפסיק את השירות של סוכני הביטוח לכ-900,000 עמיתי קרנות פנסיה ביום אחד בהיר. חשוב לציין שבמהלך ההזוי ההוא התגמול שלנו על עבודתנו לאורך השנים היה אמור לעבור לכיס של חברות הביטוח ומשם למעשה לכיס של הטייקונים. כפי שאתם זוכרים מערכת המשפט לא נתנה יד למהלך ההזוי הזה ובג"ץ ביטל את המהלך ושמר על זכויותיכם.
אם תרדו לעומקם של הפרטים והנתונים תגלו גם במהלך הנוכחי של 'רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הממונה רוצה להעביר את שכר עבודתנו אל חברות הביטוח ואל הטייקונים. בנוסף, באחת מהוראות הכי הזויות שהוצאו אי פעם (אשר, לדעתי, מנוגדות לחוק), רוצים למנוע מאיתנו להמשיך והוזיל לציבור את הביטוחים. זאת ע"י הוראה לפריסת התגמול שלנו ל-6-7 שנים. כאשר בפועל תוחלת החיים תמשיך ותעלה וייתכן כי התעריפים יוזלו שוב תוך פחות מ-6-7 שנים.
אני ועמיתי יוצאים היום למאבק, מאבק שאין בו שום דבר וחצי דבר נגד הציבור, מאבק שאינו קשור כלל ועניין להוזלת התעריפים שבה אנו תומכים ואף שותפים לה.
נודה לתמיכתם, שכן מלחמתנו מלחתמכם והצלחתנו הצלחתכם
מצרף את כתבתו של אסא ששון שמצד אחד מביא את בשורת ההוזלה, אבל מנגד, לצערי, מסלפת את הנתונים וכרגלו בקודש אסא תוקף את מגי הציבור ושוכח לשאול את השאלות הקשות ולרדת לעומקם של דברים.
קרדיט לאלון דור סו״ב