30/05/2018
עם כל הכבוד לכל מי שמפמפם בתקשורת על ירידת מחירים , למה בסופו של דבר אנחנו הזוגות הצעירים נצטרך להסתפק בקרוואן ?
אז הפציצו אותנו במסרים כמו "הגרלה" "זכיה" "הזדמנות" "בואו להירשם רק 250 ₪ ותקבל 300,000 ₪ "...
גם אנחנו כזוג צעיר סונוורנו מהפיתוי למחיר למשתכן .
אבל אז הגיעו השאלות: האם זה נכון לקנות דירה לעוד 5 שנים, לשלם משכנתא ובמקביל שכירות, שרק עולה ועולה ?
אם רוב הפרויקטים של מחיר למשתכן במרכז תקועים, כי הקבלנים רוצים להרוויח כמה שיותר והעיריות רוצות בניינים, שנראים נורמלי אז אולי כדאי לקנות בפריפריה ?
אם רוב הביקוש הוא במרכז והמקום היחיד, שבאמת בונים בו הוא הפריפריה, אז מה יהיה עתיד המחירים שם (כל אחד יודע שהחוק הבסיסי של מחירי שוק הוא ביקוש והיצע ,אם ההיצע עולה על הביקוש המחירים יורדים, בדיוק כמו מה שקורה עכשיו בפריפריה ) ?
אבל אנחנו בכלל לא רוצים לגור בפריפריה, אז האם זה נכון לקנות שם להשקעה ואז לשכור ?
למרות שאם בונים רק שם כנראה שגם מחירי השכירות יהיו נמוכים (היצע וביקוש )
בנוסף לכך, כל שנה מחירי השכירות במרכז רק עולים ועולים, אז לשלם על דירת 3 חדרים בראשון לציון 4,500 וזה עוד בבניין ישן ומתפרק ?
אז מה עושים ?
לא רק שהרביות בבנק נמוכות עכשיו בהחלטה משותפת של הממשלה, הם גם הורידו את תנאי הסף לקבלת משכנתא. (מעשה קצת מוזר לאלו שמנסים להוריד מחירים )
יוצא בסופו של דבר, שלאלו שחיים במרכז עדיף לקנות דירה מאשר לשלם שכירות. זה מה שאנחנו עשינו .
אני לא מתיימר להיות נביא ולצערי אני גם לא מכיר כאלו, אז האם החלטה שלי נכונה ? (רק ימים יגידו) המטרה היחידה שאני רוצה להשיג היא שכולם יכירו את העובדות, ויעשו החלטות מושכלות.
לדעתי, שוב הממשלה שלנו חזקה על חלשים ועל אלו שאין להם, כי מסתמן שכל מי שגר וקנה בפריפריה מה שנקרא "אכל אותה". איך זה ישפיע על תושבי המרכז ועד כמה? אין לדעת .