אלמוג רובין - תכנון פיננסי

אלמוג רובין - תכנון פיננסי תכנון ביטוח פנסיה והשקעות

.MBA אלמוג רובין מתכנן פיננסי ופנסיוני מקבוצת "השיא - פתרונות פיננסים" בעל תואר ראשון בכלכלה וניהול ותואר שני במנהל עסקים
בעל ניסיון רב בתחום וידע עשיר ומקצועי המאפשר הגעה לתוצאות טובות יותר



:את נסיוני הרב צברתי במספר תחנות בחיי, בינהם
יועץ השקעות בכיר בבנק לאומי
מנהל לקוחות במנורה מבטחים קרנות נאמנות
מנהל שיווק באלפא פלטינום קרנות נאמנות
מנהל לקוחות בתמיר פישמן בית השקעות


כמתכ

נן פיננסי אני משתמש בידע ובניסיון שצברתי כדי להפוך את עולם הביטוח והפיננסים למתאים עבור הצרכים המשתנים מאדם לאדם

,החזון שלי הוא להביא אתכם ואת משפחותיכם לעתיד פיננסי טוב יותר בטווח הקצר, הבינוני והארוך
ולהקפיד כי תהיו מוגנים ומכוסים בכל מקרה

אנחנו בשיא GROUP, יודעים כיצד לקחת את הרווחה הפיננסית שלך לשיא, אחרי הכול, לאורך 2 עשורים, סייענו בהצלחה לאלפי אנשים, משפחות ועסקים בישראל להגיע לשיא.
כל הפתרונות הפיננסים במקום אחד ופריסה ארצית.

אשמח להמשיך ולשוחח עמכם טלפונית

שבוע חזק, בוקר חזק. בזמן מלחמה הרבה משקיעים מניחים אוטומטית: מניות יורדות, אג״ח יגן.אבל המחקר מראה שהתמונה מורכבת יותר.ה...
12/04/2026

שבוע חזק, בוקר חזק.

בזמן מלחמה הרבה משקיעים מניחים אוטומטית:

מניות יורדות, אג״ח יגן.

אבל המחקר מראה שהתמונה מורכבת יותר.

הקורלציה בין מניות לאג״ח בזמן משבר גיאופוליטי תלויה בשאלה מה השוק “רואה” מולו:

אם זה נתפס כפחד, האטה ובריחה לבטוח

אג״ח איכותי עשוי לעלות כשהמניות יורדות.

אם זה נתפס כאינפלציה, גירעון, עליית תשואות ופרמיית סיכון

גם מניות וגם אג״ח עלולים להיפגע יחד.

במילים אחרות:

לא כל מלחמה מייצרת אותה קורלציה.

ולא כל אג״ח נותן אותה הגנה.

מחקרי IMF ו־ECB מהשנים האחרונות מראים שעימותים צבאיים גדולים מעלים פרמיות סיכון, פוגעים במניות, ולעיתים גם לוחצים כלפי מעלה על סיכון ריבוני ותשואות אג״ח. מצד שני, יש גם אירועים שבהם אג״ח דווקא מתפקד כ־safe haven.

לכן השאלה החשובה למשקיע היא לא:

“יש מלחמה -אז מה יעלה?”

אלא:

“איזה משטר שוק נוצר עכשיו?”

כי בסוף:

Asset Allocation drives performance.

Correlation is not fixed.

And in war, regime matters.

מה יקרה לכסף שלך אם המלחמה תיגמר השבוע… או תימשך?לקוחות שואלים אותי:“אולי לחכות עכשיו?”התשובה שלי:לא מחכים. מבינים תרחיש...
25/03/2026

מה יקרה לכסף שלך אם המלחמה תיגמר השבוע… או תימשך?
לקוחות שואלים אותי:
“אולי לחכות עכשיו?”
התשובה שלי:
לא מחכים. מבינים תרחישים.

🔹 תרחיש 1: המלחמה מסתיימת בקרוב (הסכם חיובי)
מה נראה בשווקים:
📈 מניות – עליות (בעיקר טכנולוגיה ושווקים גלובליים)
📉 תשואות אג״ח – ירידה (כלומר האג״ח עולה)
💵 השקל מתחזק
⚡ מחירי אנרגיה יורדים
מי מרוויח:
✔️ טכנולוגיה
✔️ מניות גלובליות
✔️ השקעות לטווח ארוך

🔹 תרחיש 2: המלחמה נמשכת (עוד 2–3 חודשים)
מה נראה בשווקים:
📉 מניות – תנודתיות / דשדוש
📈 תשואות אג״ח – נשארות גבוהות
⚡ אנרגיה – נשארת יקרה
💵 דולר חזק
מי מחזיק טוב יותר:
✔️ אנרגיה
✔️ ביטחוניות
✔️ אג״ח קצר
✔️ חברות עם תזרים יציב

⚠️ נקודות אזהרה למשקיעים:
במניות:
❗ חברות יקרות בלי רווחים
❗ ריכוז יתר בשוק אחד
❗ רגישות גבוהה לריבית
באג״ח:
❗ מח״מ ארוך מדי
❗ דירוג אשראי נמוך
❗ חוסר פיזור

🧠 איפה יש יותר יציבות היום?
✔️ אג״ח קצר–בינוני
✔️ פיזור גלובלי
✔️ תיק מאוזן

💡 התובנה האמיתית:
השווקים זזים מהר.
אבל הון נבנה לאט.
הטעות הגדולה ביותר?
לשנות אסטרטגיה בגלל כותרות.

Asset Allocation drives performance.
Fees drive erosion.
Discipline drives wealth.

🎯 לא משנה אם המלחמה תיגמר השבוע
או תימשך חודשים…
משקיעים חכמים לא מנחשים.
הם מתכוננים.

#השקעות #פיננסים #כלכלה

________________________________________🔥 אז למה לא להשקיע רק במניות?“אם אני משקיע לטווח בינוני-ארוך, למה בכלל להחזיק אג...
23/03/2026

________________________________________
🔥 אז למה לא להשקיע רק במניות?

“אם אני משקיע לטווח בינוני-ארוך, למה בכלל להחזיק אג"ח ולא רק מניות או מדדי מניות?”
התשובה:
כי תיק בלי אג"ח – הוא לא תיק. הוא הימור.

📊 התובנה המרכזית (מבוססת מחקר)

מחקרי יסוד בעולם ההשקעות, ובראשם Brinson, Hood & Beebower, הראו:

👉 הקצאת נכסים (Asset Allocation) מסבירה את עיקר התנהגות התיק לאורך זמן (מעל 90% מהתנודתיות)
כלומר:

זה לא הנייר שבחרת
לא התזמון
אלא האיזון בין מניות, אג"ח ונזילות

📉 מה רואים בפועל?
תיק של 100% מניות
לעומת
תיק משולב (למשל 60% מניות + 40% אג"ח)
👉 התוצאה:
• ירידות חדות פחות
• תנודתיות נמוכה יותר
• חוויית השקעה יציבה משמעותית
📚 וזה לא “תחושה” — זה חוזר על עצמו במחקרים של Vanguard ובנתונים היסטוריים לאורך עשרות שנים.

🧠 אז למה אג"ח בכלל?
בטווח בינוני (3-10 שנים), אג"ח נותן שלושה יתרונות קריטיים:
1. יציבות
מפחית תנודתיות - במיוחד בזמן ירידות בשוק
2. איזון פסיכולוגי
משקיע שלא נלחץ → נשאר מושקע → מנצח לאורך זמן
3. ניהול סיכונים חכם
אג"ח איכותי (ממשלתי/דירוג גבוה)
יכול לשפר את יחס הסיכון־תשואה בתקופות מסוימות

⚖️ טווח בינוני = משחק של איזון
אם האופק שלך הוא 3-10 שנים:
👉 אתה כבר לא 100% מניות
👉 אבל גם לא סולידי לגמרי
ופה נכנסת האסטרטגיה:
• אג"ח ממשלתי וקונצרני
• מח"מ בינוני
• שילוב בין שקלי לצמוד
________________________________________
🏦 ומה קורה בפועל בגמל והשתלמות?
במוצרים כמו:
• קופת גמל להשקעה
• קרן השתלמות
• פוליסות חיסכון
👉 יש חשיפה מובנית לאג"ח
בין אם:
• במסלולים פאסיביים (עוקבי מדדים)
• ובין אם באקטיביים (ניהול השקעות)
כלומר — השוק כבר מבין:
בלי אג"ח אין ניהול סיכון אמיתי

🔎 פאסיבי vs אקטיבי (האמת המקצועית)
מחקרים של Vanguard מראים:
👉 לאורך זמן, רוב הניהול האקטיבי לא מנצח את השוק אחרי עלויות
אבל:
👉 באג"ח - במיוחד קונצרני וניהול מח"מ (משך החיים הממוצע של האגח – זמן לפדיון שלו בעיקרון ) - יש מקום לאקטיבי

🎯 השורה התחתונה
תיק טוב = לא “כמה אתה מרוויח”
תיק טוב = כמה אתה מצליח להתמיד ולהישאר מושקע לאורך זמן
ואג"ח הוא:
👉 לא מנוע הצמיחה
👉 אלא מערכת הבלמים שמאפשרת לך להגיע רחוק

• אל תבנה תיק בלי אג"ח (אלא אם אתה ב־100% סיכון מודע)
• בטווח בינוני — אג"ח הוא קריטי
• פיזור בין מניות ואג"ח = הבסיס
• בגמל/השתלמות — כבר יש אג"ח, השאלה היא מינון וניהול (פאסיבי/אקטיבי)

בתמונה גרף ממחקר של ונגארד – אמנם ישן יחסית – אך שוב ושוב הגיעו למסקנות שלו
👉 הקצאת נכסים היא הגורם המרכזי בתיק השקעות

“מניות בונות עושר.
אג"ח מאפשר לך להחזיק אותו בדרך.”

#השקעות #אגח #ניהולהון #פיזורהשקעות #תכנוןפיננסי #גמל #השתלמות

אחד הדברים המשמעותיים בספר The Intelligent Asset Allocator(William Bernstein)הוא עד כמה השקעה טובה היא פחות “בחירה” - וי...
22/03/2026

אחד הדברים המשמעותיים בספר

The Intelligent Asset Allocator(William Bernstein)
הוא עד כמה השקעה טובה היא פחות “בחירה” - ויותר “מבנה”.

מחקר שחוזר שוב ושוב בעולם ההשקעות:

מחקרים קלאסיים כמו Brinson, Hood & Beebower) )

👉 רוב התשואה של תיק השקעות נקבעת על ידי הקצאת הנכסים (Asset Allocation)
ולא על ידי בחירת מניות או תזמון שוק

ומה זה אומר בפועל?
ששני משקיעים יכולים להשקיע באותו שוק -
ולהגיע לתוצאות שונות לגמרי
👉 רק בגלל איך חילקו את הכסף

בספר,
הוא מחדד את זה בצורה פשוטה:
“The most important determinant of your portfolio’s return is your asset allocation.”

עכשיו לשאלה שרלוונטית לכולנו בתקופה כזו:
👉 מה עושים כשהמציאות לא יציבה?
👉 כשיש מלחמה, אי־ודאות, כותרות?

אם הכסף שלך מיועד לטווח ארוך -
👉 האירועים של היום לא משנים את התמהיל
👉 התמהיל נבנה בדיוק כדי להתמודד עם אירועים כאלה

ויותר מעניין - אם תכננתי להשקיע ואז פרצה מלחמה זה משנה? להמתין ?

אין משמעות למה שקורה היום - על טווח ההשקעות של שנים ועשרות שנים קדימה.
לא משנה אם השוק היום יורד או עולה - זה לא רלוונטי למטרות ארוכות הטווח .
העולם במהותו- מתפתח ומתרחב - וכאן באה לידי ביטוי הסבלנות, ההתמדה וההשקעה הקבועה לאורך שנים .

למה?
כי תמהיל השקעות נכון מבוסס על:
• עשרות שנים קדימה
• מחזורים כלכליים
• משברים, מלחמות, התאוששות
👉 לא על אירוע נקודתי

ולכן:
דווקא ברגעים של חוסר ודאות -
הפיתוי לשנות עולה
אבל בפועל:
👉 שינוי תמהיל בגלל מצב זמני
יכול לפגוע בתוצאה ארוכת הטווח

משקיעים לטווח ארוך מבינים:
👉 לא כל רעש דורש פעולה
👉 לא כל ירידה דורשת שינוי
👉 ולא כל כותרת משנה אסטרטגיה

בסוף זה מסתכם בזה:
Asset Allocation 👉 קובע את הכיוון
👉 זמן מייצר את התוצאה
👉 והתנהגות קובעת אם תגיע לשם

ואם לחדד למשפט אחד:
👉
“תיק טוב לא נבנה לפי מה שקורה היום -
אלא לפי מה שיקרה לאורך שנים.”

בגרף – אירועים שונים לאורך ההיסטוריה והשפעת הזמן לאחר האירוע על הס.פ 500. מקור מחקר של J.P. Morgan
https://privatebank.jpmorgan.com/nam/en/insights/markets-and-investing/how-do-geopolitical-shocks-impact-markets?utm_source=chatgpt.com

אירוע מעניין שקרה בשבוע שעבר בשוק ההון הישראלי.בשבוע שעבר Bank Leumi ביצע הנפקה בינלאומית של Covered Bond - אג"ח מגובה נ...
15/03/2026

אירוע מעניין שקרה בשבוע שעבר בשוק ההון הישראלי.

בשבוע שעבר Bank Leumi ביצע הנפקה בינלאומית של Covered Bond - אג"ח מגובה נכסים – למשקיעים בעולם.
הבנק גייס כ-750 מיליון אירו באג"ח ל-5 שנים.

הביקוש היה חזק במיוחד:
כ-4.6 מיליארד אירו הזמנות ממשקיעים — בערך פי 6 מהסכום שהונפק.
התמחור שנסגר:
• ריבית של כ3.2%
• מרווח של כ-0.68% מעל ריבית Mid-Swap
לשם השוואה, הנפקות Covered Bond של בנקים גדולים באירופה נסגרות לעיתים במרווחים של כ-0.3%–0.5% מעל mid-swap — כך שהתמחור של לאומי נחשב תחרותי מאוד עבור מנפיק חדש משוק קטן יחסית.

אבל מה זה בעצם Covered Bond ?

זו אגרת חוב שמגובה בתיק נכסים איכותי — בדרך כלל משכנתאות.
לכן למשקיעים יש שתי שכבות הגנה:
1️⃣ התחייבות של הבנק המנפיק
2️⃣ תיק נכסים שמגבה את האג"ח
בגלל המבנה הזה, Covered Bonds נחשבות בעולם לאחד ממכשירי החוב היציבים ביותר במערכת הבנקאית.

ומה המשמעות הכלכלית למשק?
הנפקה עם ביקוש גבוה ומרווח נמוך יחסית מעידה על דבר חשוב:
משקיעים מוסדיים בעולם מוכנים להעמיד הון למערכת הבנקאית בישראל בתנאים טובים.
כלומר -
יש אמון בינלאומי בחוסן של המערכת הפיננסית בישראל.

ומה המשמעות למשקיע לטווח ארוך?
כמשקיע, אירועים כאלה מספרים סיפור רחב יותר:

• אמון של משקיעים בינלאומיים במשק הישראלי
• בנייה של מקורות הון נוספים למוסדות הפיננסיים
• שיפור וגיוון של מבנה ההון של הבנקים והחברות הפיננסיות
התוצאה בטווח הארוך היא מערכת פיננסית יציבה, מגוונת ומתוחכמת יותר.

וכשהמערכת הפיננסית מתחזקת -
גם שוק ההון כולו מתחזק.

אלמוג רובין
תכנון פיננסי והשקעות
#השקעות #אגח #שוקההון #השקעותלטווחארוך

11/03/2026
אג"ח (אגרות חוב)  זה לא משעמםזה מה שמאפשר לתיק לשרוד.רוב האנשים מתמקדים במניות.אבל המחקרים מראים שוב ושוב:הקצאת נכסים חש...
03/03/2026

אג"ח (אגרות חוב) זה לא משעמם
זה מה שמאפשר לתיק לשרוד.
רוב האנשים מתמקדים במניות.

אבל המחקרים מראים שוב ושוב:
הקצאת נכסים חשובה יותר מבחירת נייר בודד.

📚 דוחות SPIVA (דוח מחקר רשמי של חברת המדדים S&P Dow Jones Indices, שמתפרסם פעמיים בשנה כבר יותר מ-20 שנה) מראים שלאורך זמן, רוב מנהלי האג"ח האקטיביים לא מצליחים להכות מדדי אג"ח — אחרי עמלות.
📚 מחקרים עדכניים של גופים כמו Vanguard ו-BlackRock מראים שתיק שמשלב מניות ואג"ח משפר את יחס הסיכון-תשואה לאורך זמן.

דוגמה פשוטה:

תיק של מיליון ₪
100% מניות – ירידה של 25% = מינוס 250,000 ₪

תיק 60% מניות + 40% אג"ח איכותי( של מדינות וחברות חזקות ויציבות המדורגות גבוה)
הירידה יכולה להיות סביב 10–15% בלבד.
זה הבדל עצום-לאורך זמן
וזה ההבדל בין פאניקה למשמעת.

אג"ח מדדי(מדדים של אג"ח) לא נועד “להכות את השוק”.
הוא נועד:
✔ להקטין תנודתיות
✔ לאפשר איזון מחדש
✔ לשמור על יציבות בחיסכון ארוך טווח
ובגמל, השתלמות ופנסיה – זה אפילו חזק יותר בגלל יעילות המס והניהול האוטומטי.

מניות בונות עושר.
אג"ח שומר עליו.

והשילוב ביניהם — בונה חופש כלכלי לאורך זמן.
שוב- רק שזה משרת את המטרות הפיננסיות שלך

מה באמת קובע את התשואה שלכם לאורך זמן?מחקרי Brinson, Hood & Beebower ומחקר Ibbotson & Kaplan הראו דבר ברור:מעל 90% מהשונ...
02/03/2026

מה באמת קובע את התשואה שלכם לאורך זמן?

מחקרי Brinson, Hood & Beebower

ומחקר Ibbotson & Kaplan הראו דבר ברור:

מעל 90% מהשונות בתשואות התיק מוסברת על ידי

Asset Allocation - הקצאת נכסים.

לא תזמון שוק.

לא בחירת מניה ספציפית.

לא “תחושת בטן”.



אז איך מיישמים את זה נכון?

🔹 בסיס פאסיבי רחב - מדדים גלובליים, פיזור גאוגרפי וסקטוריאלי.

🔹 הקצאת נכסים אסטרטגית בהתאם ליעד ולרמת סיכון.

🔹 איזון תקופתי (Rebalancing).

🔹 דמי ניהול נמוכים ככל שניתן – כי Fees drive erosion.

ניהול פאסיבי נותן:

✔ שקיפות

✔ פיזור

✔ עלויות נמוכות

✔ משמעת

אבל -

למשקיע הישראלי יש פרמטר שאין לאמריקאי:

💱 מטבע.

אמריקאי חי בדולר ומשקיע בדולר.

אנחנו חיים בשקל ומשקיעים בעולם.

ולכן ניהול מטבע הוא חלק מהאסטרטגיה.

2025 הייתה דוגמה בולטת:

תנועות חדות בשקל מול הדולר השפיעו משמעותית על התשואות בפועל.

בדיוק כאן, חלק מהמסלולים האקטיביים יכולים להיות רלוונטיים כחלק מתמהיל -

כאשר הם מנהלים חשיפת מטבע או מגדרים סיכון מטבעי.

כלומר:

הבסיס - פאסיבי.

השלמות - לפי צורך אסטרטגי.

המטרה - תמהיל חכם.





Asset Allocation drives performance.

Fees drive erosion.

Currency matters.

Discipline drives wealth.



זה נכון בתיקי השקעות

זה נכון בגמל.

זה נכון בהשתלמות.

זה נכון בפנסיה

זה נכון בכסף פנוי.

והשאלה האמיתית:

האם התיק שלכם בנוי נכון

גם לנכסים,

גם לעלויות,

וגם למטבע?

📈 פסיבי זה חזק. אבל… מה עם המטבע?השקעה פסיבית היא כלי מצוין.זול. שקוף. עקבי. לאורך זמן - עובד יפה.אבל יש משהו שהמודלים ה...
23/02/2026

📈 פסיבי זה חזק. אבל… מה עם המטבע?
השקעה פסיבית היא כלי מצוין.
זול. שקוף. עקבי. לאורך זמן - עובד יפה.
אבל יש משהו שהמודלים הפשוטים לא תמיד מדגישים:

👉 המטבע.

כשישראלי משקיע במדד אמריקאי,
הוא לא רק משקיע במניות -
הוא גם חשוף לדולר.

דוגמה פשוטה:
למשל , -S&P 500 עלה ב2025 ב-16.4%.
אבל באותה שנה השקל התחזק ב- לערך 10% מול הדולר.
התוצאה למשקיע הישראלי?
בערך 4.4% בלבד (לפני עלויות ומסים).
המניות עשו עבודה יפה.
המטבע לקח חלק מהתשואה.
וזה עובד גם הפוך - לפעמים המטבע עוזר.

אבל הנקודה היא אחת:

📌 חשיפת מט"ח היא שכבת סיכון נוספת.
מחקר של ה-IMF מראה שגידור מטבע יכול להפחית תנודתיות בתיקים בינלאומיים — לא כדי “להכות תשואה”, אלא כדי לנהל סיכון בצורה מדויקת יותר.
למי שרוצה להעמיק קישור למחקר מטה.

אז מה המסקנה?
✔ פסיבי - כן.
✔ פיזור עולמי - כן.
✔ אבל להבין גם את שכבת המטבע.

במדינה עם תנודתיות מטבע לא קטנה,

יש מקום לשילוב:
• פיזור בין מדדים ומטבעות שונים
• ניהול אקטיבי במידת הצורך
• ולעיתים גם מסלולים עם מדיניות גידור

וכן -זה קיים גם בעולם הגמל וההשתלמות.

כי בסוף, השאלה היא לא רק “איזה מדד”.
אלא גם - באיזה מטבע אתה חי את החיים שלך.

שיהיה שבוע מוצלח ומבורך לכולם.

https://www.imf.org/en/publications/wp/issues/2016/12/31/currency-hedging-for-international-portfolios-23994?utm_source=chatgpt.com

פורש מצה״ל? זה מה שבאמת מפחיד אנשים בשקטבטקס הכול מרגש.מחיאות כפיים.מילים יפות.ואז אתה חוזר הביתה.עם סכום גדול בחשבון.ופ...
17/02/2026

פורש מצה״ל?
זה מה שבאמת מפחיד אנשים בשקט

בטקס הכול מרגש.
מחיאות כפיים.
מילים יפות.
ואז אתה חוזר הביתה.
עם סכום גדול בחשבון.
ופתאום מגיע שקט כזה.
והשאלה שמתחילה לרוץ בראש:

“איך אני שומר על החיים שהתרגלתי אליהם?”

משכורת קבועה הייתה ברורה.
עכשיו יש מענק.
יש פיצויים.
יש קצבה עתידית.
והמון החלטות.

למשוך?
להשאיר?
להשקיע?
לקנות נכס?
מה עם המס?

הכאב האמיתי הוא לא המס.

הכאב הוא החשש לבצע החלטה אחת לא נכונה
שתשפיע על רמת החיים של המשפחה לשנים קדימה.

אירוע פרישה הוא לא טפסים.
הוא לא סעיפים.
הוא לא אקסל.
הוא נקודת מפנה.
לפני שמחליטים מה לעשות עם הכסף,
צריך להבין:

כמה באמת צריך כדי לשמור על רמת החיים?
ואיך בונים מבנה יציב שלא נשחק עם הזמן?

אם אתה לפני פרישה -
אל תמהר.
תתחיל בשאלה הנכונה.

📉 מדדי ערך – משעמם? או חכם?בשוק ההון יש שתי אסכולות מרכזיות:🚀 צמיחה (Growth) - חברות שמתרחבות מהר💰 ערך (Value) - חברות ש...
15/02/2026

📉 מדדי ערך – משעמם? או חכם?
בשוק ההון יש שתי אסכולות מרכזיות:
🚀 צמיחה (Growth) - חברות שמתרחבות מהר
💰 ערך (Value) - חברות שמתומחרות בזול יחסית לנתונים שלהן
רוב הכותרות מדברות על טכנולוגיה.
אבל הכסף היציב לאורך עשורים?
לא תמיד שם.

📊 מה זה בעצם “מדד ערך”?
מדד שמרכז מניות עם מאפיינים כמו:
✔ מכפיל רווח נמוך (P/E)
✔ מכפיל הון נמוך (P/B)
✔ תשואת דיבידנד גבוהה
✔ תמחור שנחשב “זול” יחסית לשוק
דוגמאות למדדים כאלה:
• S&P 500 Value Index
• Russell 1000 Value Index
• MSCI World Value Index

⚖️ איך זה מתנהג במחזורי שוק?
🔹 בתקופות של ריבית ואינפלציה - לרוב חזק יותר
🔹 כשהייפ טכנולוגי מתפוצץ - לעיתים מחזיק טוב יותר
🔹 בשוק שורי אגרסיבי בטכנולוגיה - לפעמים מפגר
זה לא “מרגש”.
אבל זה מחזורי.

📉 ומה בירידות?
מדדי ערך אינם הגנה כמו אג"ח.
אבל:
✔ הם לרוב פחות יקרים מלכתחילה
✔ יש בהם יותר פיננסים, אנרגיה ותעשייה
✔ פעמים רבות התנודתיות מתונה יותר מצמיחה
במילים פשוטות:
הם לא חסינים - אבל לפעמים פחות מנופחים.

🧠 אז למה בכלל לשלב?
כי תיק השקעות הוא לא תחרות פופולריות.
הוא ניהול סיכונים.
שילוב Value + Growth יוצר:
• פיזור סגנוני
• תגובה שונה למצבי שוק
• איזון בין הייפ למציאות

🎯 שאלה אמיתית:
אם רוב הכסף שלך היום בטכנולוגיה,
מה קורה אם המחזור מתהפך?
ולפני שאתה חושב שזה רלוונטי רק ל-ETF בחו״ל -
שווה לדעת שגם בתוך מסלולי גמל והשתלמות אפשר לבנות חשיפה סגנונית כזו… השאלה היא האם התיק שלך בנוי לזה.

#גמל #השתלמות

📈 מומנטום בארה״ב – מה זה נותן בתיק?יש אסטרטגיה מעניינת בשוק האמריקאי שנקראת Momentum.אחת הדרכים להיחשף אליה בבורסה היא ד...
13/02/2026

📈 מומנטום בארה״ב – מה זה נותן בתיק?

יש אסטרטגיה מעניינת בשוק האמריקאי שנקראת Momentum.
אחת הדרכים להיחשף אליה בבורסה היא דרך ה-ETF
iShares MSCI USA Momentum (MTUM).

מה היא עושה בפועל?
היא בוחרת מניות אמריקאיות שהציגו את המגמה החיובית החזקה ביותר ב-6–12 החודשים האחרונים.
כלומר – מי שעולה חזק ועקבי יותר מהשוק, נכנסת למדד.
הרכב מתעדכן רבעונית.
לא תחזית. לא תחושת בטן. אלגוריתם.

📊 איך זה מתנהג מול השוק?
הקורלציה ל-S&P 500 גבוהה (סביב 0.85).
כלומר – זה עדיין מניות ארה״ב.
לא שכבת הגנה.
בעליות חזקות → לפעמים מכה את המדד.
בהיפוך חד → עלול לרדת חזק יותר.
יש אפילו מושג מוכר Momentum Crash

🔢 סימולציה פשוטה (10 שנים)
השקעה של 100,000 ₪:
S&P 500 בקצב ~10% שנתי
👉 ~259,000 ₪
MTUM בקצב ~12% שנתי ממוצע היסטורי
👉 ~311,000 ₪
פער פוטנציאלי: ~52,000 ₪.
אבל — וזה חשוב —
בשנים של ירידות חדות, התנודתיות גבוהה יותר.

🧠 אז מה המסקנה?
מומנטום הוא לא “ביטוח”.
הוא פקטור בתוך שוק המניות.
בתיק חכם הוא יכול להיות שכבת תיבול דינמית בתוך רכיב המניות —
אבל לא תחליף לאג״ח איכותי או לניהול סיכונים אמיתי.

והחלק המעניין?

👉 אפשר לשלב אסטרטגיות כאלה גם בתוך גמל והשתלמות — בצורה יעילה וממוסה נכון.

אפשר לשלב את זה נכון בתיק מפוזר

#השקעות #ניהולהון #גמל #השתלמות

Address

אלי הורוביץ 19
Rehovot

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when אלמוג רובין - תכנון פיננסי posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Business

Send a message to אלמוג רובין - תכנון פיננסי:

Share