Wdt - פיננסים והשקעות - תכנון וניהול פיננסי

  • Home
  • Israel
  • Ra`anana
  • Wdt - פיננסים והשקעות - תכנון וניהול פיננסי

Wdt - פיננסים והשקעות - תכנון וניהול פיננסי אנו מומחים לייעוץ ולתכנון פיננסי, אסטרטגיות השקעה והנגשת אפיקי השקעה איכותיים.
השירות ניתן לפרטיים ולחברות

תיק מנוהל או פוליסת חיסכון?פוסט עלה באחת הקבוצות ולהלן מאמר תגובה מסודר.מאמר זה מתייחס להבדלים במיסוי בין שני המוצרים.המ...
07/06/2026

תיק מנוהל או פוליסת חיסכון?

פוסט עלה באחת הקבוצות ולהלן מאמר תגובה מסודר.

מאמר זה מתייחס להבדלים במיסוי בין שני המוצרים.

המונח "תיק מנוהל" מתייחס ליותר מעשרה מוצרים שרובם שונים מאוד אחד מהשני בתשואות, ניהול הסיכונים, טווחי ההשקעה ויכולתו של המשקיע להתמודד עם שינויים אישיים ו/או בתיק השקעות שלו.

את כל ההתאמות מבצע בעל רישיון מטעם הרשות לניירת ערך וזאת לאחר שהמשקיע עבר תהליך גרולטורי סדור.

מה שאני כותב כאן הם עיקרי הדברים אשר מוגישם כחומר לימודי בלבד. אין בדברים משום המלצה להשקעה – יש לקבל שירותים מבעל הרישיון (לא עולה כסף – רק "עולה" מעט זמן).

אני מניח שהכוונה היתה לתיק מנוהל "קלאסי" בו יש שילוב בין מניות ואג"חים בתמהיל זה או אחר שנקבע מרא איתך ועם מנהלי התיקים. יש כמה וכמה סוגים אחרים של תיקים מנוהלים אבל כרגע אתייחס רק לזה.

בגדול – זה נכון – בתיק מנוהל יש אירוע מס בכל פעם שהתיק מרוויח כסף ומתבצע מימוש (מנהלי התיק מוכרים את X וקונים את Y בהתאם לתוצאות בדיקות מחלקת המחקר ובהתאם לתוצאות החלטות וועדת ההשקעות).

יש נתון שהוא מאוד מעוות – כשמראים נתונים של פוליסת חיסכון מראים תשואה שנתית לשנת זו או אחרת או מצרפית כמה שנים. וזה אחלה.

אסור פרסם ברבים ביצועים של תיקים מנוהלים. רגולטורית.
אבל אם הייתי משווה – הייתי מגלה שהתשואות של פוליסת חיסכון מוצגות *לפני מס* ואילו התשואות של תיק מנוהל מוצגות *אחרי רוב המס*.

למה "רוב" ולא "כל"?
כי אתה ממוסה על הרווחים הנקודתיים ביום המימוש הפנימי של הנייר שמומש.
לדוגמה:

נניח והתיק המנוהל שלי בו השקעתי מיליון שקלים מורכב מארבעה נכסים (נכס – מניה, אג"ח, מדד או "תת מדד" כמו למשל מניות האנרגיה בS&P).

נכס ראשון – מדד פנסי המכוניות באירופה.
נכס שני – תת מדד מניות השקשוקה שנמצא בתוך מדד המאכלים מבוססי העגבניות.
נכס שלישי - אג"ח של חברה ציבורית שמשווקת שתילי ברושים צעירים.
נכס רביעי – מנייה RiverX (כמו זו של אילון מאסק אבל שמתמחה בנהרות ביערות הגשם).

התיק סימטרי (25% משקל לכל נכס) מארבעה נכסים. קל.

אחרי רבעון, מנהל התיק (בית ההשקעות) החליט על כמה מהלכים בהתאם לביצועי הנכסים בתקופה. פרט לנכס אחד - המנהל מימש למעשה את כל התיק וביצע רכישות חדשות בהתאם לנתוני מחלקת המחקר שעובדות בוועדת ההשקעות.

להלן פעילות הנכסים.

הנכס הראשון ירד ב10% (חברה חדשה החלה לייצר פנסי מכוניות חלופיים בסין. היה המון הייפ אבל בשורה התחתונה – מוצר סביר במחיר נמוך מאוד). נגסו בשוק שמנהל ההשקעה השקיע בו.
הפסד של 25K שקלים לפני מס.

הנכס השני עלה ב100% (מניות השקשוקה עלו משמעותי בגלל רגולציה חיובית בענף העגבניות). רווח של 250K שקלים לפני מס.

הנכס השלישי לא השתנה והמנהל החליט להשאיר את הנכס בתיק. יש לנו למל"מ (לא מעלה ולא מוריד).

נכס רביעי עלה ב50% (אבל מומש מייד כי המנהל מסיק שתהיה ירידה משמעותית בעתיד. הוא רוצה לממש רווחים עבור המשקיעים).
רווח של 125K שקל לפני מס.

אחרי המימושים והרכישות החדשות (כרגע לא משנה לי מה היו הרכישות החדשות) – זה ערך התיק לפני מס:
(250-25)+(250+250)+(250)+(250+125)

K1,350 שקלים לפני מס.

350K רווחים אשר ימוסו במלואם ויישארו למשקיע 262.5K רווח אחרי מס.

כלומר – התיק שווה היום 1.262.5K שקלים *אחרי* מס.
התיק הרוויח 35% ברבעון אחרי מס או 26.25% ברבעון אחרי מס.

הפעולות הבאות של המנהל מתחילות למעשה "בלי מס" וכן הלאה.
במועד הפידיון – יהיה מיסוי על הרווחים האפשריים של המנהל האחרונים.
לא הראשונים או אלו שהיו במהלך הדרך.

פוליסת חיסכון מציגה מספרים אחרים כי המספרים הם לפני מס.
יודגש ויובהר שראיתי תיקים מנוהלים שהרוויחו הרבה יותר מפוליסות חיסכון וראיתי פוליסות חיסכון שהרוויחו הרבה יותר מתיקים מנוהלים.

יש כמה עשרות/מאות מוצרים כאלו בשוק ואי אפשר לעשות הכללות לגבי הכדאיות של מוצר זה או אחר רק בהתאם לתשואות או למיסוי.
כל אחד צריך לקבל החלטה אחרי לימוד של הדברים ולהשקיע בהתאם להתאמה למשק הבית.
יש עוד יתרונות וחסרונות לפוליסת חיסכון ולתיק מנוהל (כל צד עם החבילה שלו).

אפשר לדבר על דמי ניהול וממה הם באמת מורכבים, על היבטים רגולטוריים, על היתרונות והחסרונות של מינוף מהמכשירים האלו, על קלות הניוד של מכשיר זה או אחר בהתאם לצרכים של משק הבית, על סוגי הנכסים בהם משקיע כל מכשיר (רמז – לא אותו הדבר בדיוק) ועוד.

אבל זה למאמר הבא 😊

בגדול אני פחות מתחבר לפוליסות חיסכון כמכשיר השקעה כי הוא יקר באופן יחסי.
מצד שני - זהו מכשיר מאוד נוח ולכן יש מי שעושה בו שימוש בשביל כרית ביטחון וכדומה.
כרגיל וכתמיד - כל מקרה לגופו.

• אין בדברים משום ייעוץ, המלצה או חיזוי.
• אין בדברים משום שידול להשקעה לגבי מוצר זה או אחר.
• בכל פעולה יש להיוועץ עם בעל רישיון בהתאמה (מנהל תיקים או סוכן פנסיוני).
• עדיף תמיד ללמוד על מוצרי השקעה לפני שמשקיעים בהם.
• אני לא משקיע בנכסים האלו בעצמי אבל צורך את מוצרי חלק מהחברות (יש לי פנסים במכונית ואני אוכל שקשוקה לפעמים).

מוזמנים לשאול שאלות בתגובות אבל הכי קל לשלוח לי ווצאפ 052-878-3484
אפשר לשלוח 24/7. אני עונה כשאני עונה :)

ב03/06/2026 בשעה 10:30 במשרדינו ברעננה (ובזום) קורס שאנחנו לא מעבירים כל יום..."בסיס איתן - מבוא תכנון פיננסי".קורס בסיס...
21/05/2026

ב03/06/2026 בשעה 10:30 במשרדינו ברעננה (ובזום) קורס שאנחנו לא מעבירים כל יום...

"בסיס איתן - מבוא תכנון פיננסי".

קורס בסיסי וחשוב מאין כמותו.
יהיה גם חומר למתקדמים - אבל הבסיס יתאים לכל אחד עם חוסר קל עד חמור בידע (טרם קרה שלא חידשנו למישהו משהו).

הקישור לרישום בתגובות.

מחר בערב ייתקים מפגש החשיפה של קרן הנדל"ן שלנו בישראל.הזימון נשלח במערכת העדכונים שלנו.ככל ואתם לא רשומים - מוזמנים לבקש...
15/04/2026

מחר בערב ייתקים מפגש החשיפה של קרן הנדל"ן שלנו בישראל.
הזימון נשלח במערכת העדכונים שלנו.
ככל ואתם לא רשומים - מוזמנים לבקש פרטים ונעדכנכם.

אחרי כשנה על עיכובים, הררי בירוקרטיה ואילוצים רגולטוריים (חשוב לעבוד כחוק ובמינימום מס) - אני גאה להציג את קרן הנדל"ן של...
09/04/2026

אחרי כשנה על עיכובים, הררי בירוקרטיה ואילוצים רגולטוריים (חשוב לעבוד כחוק ובמינימום מס) - אני גאה להציג את קרן הנדל"ן שלנו.

עובדתית ככל הנראה יהיו כמה קרנות כאלו בגלל הביקוש אבל המודל יהיה זהה:

* הקרן תקנה כמה דירות יד שנייה בארץ במיקומים שונים. זאת לאחר איתור מקצועי.
* שיפוצונים קלים ויעילים (שיא עקומת התמורה).
* השכרת הנכסים למשפחות בשכירות הוגנת.
* החזקת הנכסים לכמה שנים.
* בהתאם לעליית המחירים של הנכסים - מכירה וחלוקת רווחים.

יהיה מפגש ממש בקרוב. אם טרם נרשמתם לעדכונים עכשיו יהיה זמן טוב לעשות זאת.

בתמונה - בור באדמה.
זה החלק ב"פינוי - בינוי" שנמצא בדיוק באמצע.

"יש לנו 750 אש"ח ודירה למגורים... מה לעשות?"התחלתי לכתוב תגובה ויצא מאמר 😊במאמר זה אנתח את הפוסט המדובר, אבדיל בין אוביי...
14/03/2026

"יש לנו 750 אש"ח ודירה למגורים... מה לעשות?"

התחלתי לכתוב תגובה ויצא מאמר 😊

במאמר זה אנתח את הפוסט המדובר, אבדיל בין אובייקטיביות וסובייקטיביות, אחווה דעתי על הנחות בסיס שנכתבו עם הטיות אישיות ואציג כמה אפשרויות לפעולה.

פרט לתשובות הישירות לסוגיות שראיתי בפוסט – יש עוד המון התייחסויות לנושאי צד שהם רלוונטיים להמון אנשים (לדעתי לפחות עבור 80% מהאנשים המעוניינים בשיפור הפיננסים שלהם...).

כרגיל וכתמיד – אין בדברים משום ייעוץ או המלצה אלא שיקוף של דעתי בנושא.
הדברים מוצגים כחומר לימודי בלבד.

הפוסט המקורי בתמונה ועוד תמונה שמראה את התור בשדה התעופה לפני כמה ימים כשהייתי בדרכי לנסיעת עבודה בקפריסין עם הילד ("לימודים" בזום אפשר לעשות מכל מקום מעולם...).
היה יעיל וקצר :)

מיצוי הפוסט – נתונים יבשים נומריים:

בני 45 + שלושה ילדים.
הכנסות נטו 40K בחודש.
הון נזיל 750K
יש 1.25 מש"ח בגמל להשקעה וקרן השתלמות.
נכס מגורים ששווה 4.5 מש"ח עם יתרת משכנתה של מיליון בתנאים טובים.

אלו הנתונים האובייקטיביים. כלומר – עליהם אין עוררין:

לפני שאגיש אפשרויות לפעולה אתייחס לדברים שאני גוזר מהטקסט של כותב הפוסט.
אלו דיוקים של הנחות הטיה שחשוב להפוך להנחות יסוד שעל בסיסן יתקבלו החלטו מושכלות:

1. לא בטוח שהנכס שווה 4.5 מש"ח.
אני מניח שאם אתם חושבים שהוא שווה 4.5 מש"ח אז הוא שווה כ4 מש"ח.
זה לא ממש משנה לתכנון כי זה נכס למגורים וכנראה שאין לכם כוונה למכור אותו.
עובדתית – השוק עכשיו פחות מטיב עם מוכרים ולכן אני מניח שזה ערכו.
אם דירה דומה נמכרה לפני שנתיים בסכום כזה ככל הנראה הדירה שווה היום מעט פחות.
כל שוק הוא תנודתי ולמרות ששוק הנדל"ן "זז" לאט יותר ממקום למקום – הוא עדין לא חסר תנודתיות.
כאמור – הנקודה לא רלוונטית אלא אם לוקחים בחשבון מינוף נוסף.

2. מיצוי הנתונים שלכם מ"הר הכסף" או מהדוחות שהחברות הפנסיוניות שלחו לכם אומר אכן שיש לכם 1.25 מש"ח בהשתלמות וגמל להשקעה.
אחרי שזה נאמר - חשוב להפריד בין מוצרים ההשקעה האלו.
קרן השתלמות – נהדר!
לטייב ולבחור טווח ומסלול. לא אמורים לגעת בכסף הזה אלא אם באמת כלו כל הקיצים ואין ברירה אחרת. בגדול לגישתי זה מוצר ההורשה המושלם ושווה ליורשים שלכם יותר מכל דירה או נכס אחר. כמובן שאפשר (וצריך) לשאוף ליותר, אבל מבחינת הורשה – אין מוצר איכותי יותר.
נקודה נוספת, צריך לבדוק אם יש לכם הפקדות מעל לתקרה – אם ישנן אז הכסף שנמצא שם ממוסה כרגיל אבל בדמי ניהול גבוהים. זה מיותר.
3. קופת גמל להשקעה. אני קורא לזה "השקעות לעם". לטווח הארוך ככל הנראה הרבה יותר מעניין מפיקדון בבנק אבל כל מוצר השקעה אחרי בשוק ההון לגישתי יהיה טוב יותר (חוץ מפוליסת חיסכון).
מתי אני "מאשר" שימוש בקופת גמל להשקעה?
אנשים ללא פנסיות מסודרות הנמצאים כמה שנים לפני גיל פרישה, זה יכול להיות פתרון קצבתי נאה עבורם.
משקיעים שמעוניינים למנף כספים נזילים (פחות רלוונטי במציאת הריביות שלנו היום).
קרן ביטחון של כמה עשרות אלפי שקלים. זה מצר השקעה מאוד נוח ופשוט ללא ספק.
במילים אחרות – ככל הנראה יש לכם עוד כמה מאות אלפי שקלים להשקעה אם תבחרו לפדות את כל/רוב קופת הגמל להשקעה.
4. סגירת המשכנתה היא לא "ללכת על בטוח" אלא זה מהלך לא נכון פיננסית שמייצר סיכונים למשק הבית.
לא נכון פיננסית – ככל הנראה תרוויחו הרבה יותר מהשקעות נכונות, סגירת המשכנתה חוטאת לפיזור הסיכונים, יש ריכוז גדול של כספי התא המשפחתי באפיק יחיד שאינו מניב (נכס למגורים).
משכנתה איכותית היא מגן אינפלציוני לכסף שלכם.
עליית הערך היא על כל הנכס ללא תלות במינוף שלו. כלומר – ככל שתהיו ממונפים יותר כך תגדילו את הרווחים שלכם באחוזים מעליית הערך של הנכס.
סיכון לתא המשפחתי – תאכלס כל מה שכתבתי לעיל אלו סיכונים שמינוף אחראי מפחית.
בנוסף יש את העניין הביטוחי – ככל ואחד מההורים נפטר (חו"ח – אבל חייבים לנהל את כל הסיכונים ולהתייחס לכל התרחישים) – בנכס ממונף ההורה שנשאר מקבל כיסוי של המשכנתה ובנכס לא ממונף זה לא קיים.

עד כאן השיקוף ודיוק הקונספציות כדי להפוך הטיות אישיות/מנטליות והנחות יסוד אובייקטיביות.
לכן – מעכשיו תת הכותרת של המשך המאמר היא זאת:

"יש לנו דירה למגורים, מיליון שקלים נזילים וקרן השתלמות נאה – מה אפשר לעשות?"

אה... זו שאלה ממש מעולה!
אני שמח ששאלתם 😊

בגדול יש שלוש אפשרויות:
1. דירה להשקעה בישראל. המינוף המירבי ההגיוני הוא 50%. יש משמעויות של מיסוי ברכישה והמהלך עלול לנעול אתכם מהתפתחות מבחינת מכירת בית המגורים כי אחרי שנה וחצי – יהיה לכם מס שבח מלא על הנכס הראשון שמכרו. ואם תרצו בעוד כמה שנים (למשל) למכור את בית המגורים שלכם – תשלמו מס שבח מלא. חבל...
עם זאת – אם אתם רק בעניין של להחזיק דירה נוספת – לכו על זה. זו לא ההשקעה שאני אישית הייתי בוחר אבל זה אפשרי בהחלט.

2. חשיפה איכותית לשוק ההון – זו האפשרות המועדפת לגישתי. יש מכשירי השקעה רבים בשוק ההון שיכולים לייצר פיזור וגידור לכספים שלכם. וככל ותגדירו טוב יותר מה משך ההשקעה הרלוונטי (מתי אתם רוצים להיפגש עם הכסף) – כך יהיה קל יותר לדייק את מכשיר ההשקעה המותאם עבורכם. חשוב מאוד לעבוד תמיד עם ייעוץ השקעות ברישיון ולא להסתפק בתגובה אנונימית זו או אחרת...

3. נדל"ן בחו"ל – יש מנעד רחב מאוד אפשרי. אני אישית מושקע בארה"ב, אנגליה וקפריסין כאשר לגישתי מבחינת סדר ההשקעה מבחינת החשיפה - ארה"ב ראשונה.
היות ויש על השולחן "רק" מיליון שקלים, הייתי הולך על ארה"ב.
* אפשר לבנות פורטפוליו של שלושה נכסים במזומן שיעלו כ100K$ כל אחד ויניבו כ15,000$ בשנה לפני עליית ערך.
* אפשר ללכת על נכס גדול יותר באזור סוציואקונומי גבוה יותר שיעלה כ350K$ ויניב תשואה שנתית זהה רק בפחות פיזור ובפחות התעסקות כי הנכס חדש ויש אחריות קבלן.
* אפשר גם לבחור בנכס היקר יותר אבל במינוף של 70% באפשרות ריבית בלבד כך שהשכירות לא רק שמשלמת את המשכנתה אלא גם משאירה למשקיע כמה אלפי דולרים הכנסה בשנה בזמן שהנכס עולה בערכו.
* האפשרות הראשונה רק עם מינוף – מינוף של הנכסים הקטנים ויצירת פורטפוליו רחב יותר. זה יחסית הרבה כאב ראש אז הייתי מוותר על המהלך אם מתייחסים לרכישה ראשונה לנדל"ן בארה"ב.

ברמה האישית – יש לי גם וגם וגם (גם נכס קטן במזומן, גם נכס קטן ממונף וגם נכס גדול שרכשתי לאחרונה ממונף).
עם זאת – מה שמתאים לי לא תמיד יתאים לכם אז חשוב לבחור לפי ההתאמה האישית/פיננסית/מנטלית.

4. השקעות אלטרנטיביות. התחום הזה קיים אבל לדעתי פחות מתאים לחשיפה ראשונה ומאחר ורמות הסיכון שם גבוהות יותר (והרווחים האפשריים בהתאם) – אולי כדי להתחיל באפיקים המסורתיים. אני אישית מחזיר לא מעט השקעות אלטרנטיביות ולמרות שהראשונה כבר התממשה באקזיט רווחי אחרי כחמש שנים – לא תמיד דברים מסתדרים בתחום ולפעמים נדרשות תעצומות זמן גבוהות יותר. אבל מעל לכל חשוב להבין את רמת הסיכון בהשקעות האלו.

זהו 😊

אני חושב שהדבר הנכון ביותר לעשות יהיה לקבל תכנון פיננסי.
מטרתו העיקרית של תכנון פיננסי היא להעלות את רמת הביטחון שלהם בהחלטות הפיננסיות. ביטחון שיגיע מתהליכי המשגה (מלשון מושג) של מהלכים, הגדלת הידע והעמקת ההבנה של הפיננסים.

• אין בדברים משום ייעוץ, המלצה או חיזוי.
• אין בדברים משום תחליף לתכנון פיננסי אישי ומקיף בלוקח בחשבון יעדים ומטרות משפחתיות.
• המאמר נכתב כחומר לימודי בלבד.

בקצרה - אנונימי העלה פוסט באחת הקבוצות הפיננסיות (לגיטימי).יועצים התחילו לענות לו (מאוד לגיטימי).כל יועץ קיבל תגובה "העת...
13/03/2026

בקצרה - אנונימי העלה פוסט באחת הקבוצות הפיננסיות (לגיטימי).
יועצים התחילו לענות לו (מאוד לגיטימי).
כל יועץ קיבל תגובה "העתק הדבק" שמבטלת לחלוטין את כל הערך שיועץ נתן.

אני חייב לומר שזו פעם ראשונה שראיתי כל כך הרבה זחיחות שמופנית לכל כך הרבה יועצים במקום אחד. ועוד ללא בסיס הגיוני להתנהגות...

אני לא אומר שאני מסכים או לא מסכים עם הגישה של כל יועץ שהשקיע מזמנו וניסה לתת ערך.
אני לא אומר שיועץ זה יותר או פחות טוב מיועץ אחר.
אני בהחלט אומר שזו לא הדרך בה יש להתנהל (תגובת העתק הדבק לקונית).
אני על פוסט של הליכה בחוף הים (קרה לי שלשום עם הילד בזמן שהינו בנסיעת עבודה) טרחתי לענות למי שכתב משהו.

בתמונות - צילום מסך של הפוסט ושל תגובת "העתק הדבק" שהכותב הדביק לכל תשובה של כל יועץ.

להלן תגובתי לכותב הפוסט המכובד:

אני אכתוב תגובה בתור היועץ הפיננסי הראשון בארץ (ביולי נחגוג עשור של פעילות) אני כותב פוסט ולא תגובה לפוסט שלך אז אני מניח שתוכל לחסוך ממני את תגובת "העתק הדבק" שלך שאין לכם צורך בייעוץ.

הבנתי שאתה חושב שאתה לא צריך ייעוץ 🙂ואתה בהחלט זכאי לדעתך.

אני מצטער מראש אם המילים נשמעות קשות ולא נעימות - אני לא בא לזלזל חלילה או להעליב אלא רק לשקף.
ברמה האישית אני חושב שתגובה ה"העתק הדבק" שלכם היא מזלזלת ולא מכבדת את היועצים שהשקיעו זמן בניסיון לתת לכם ערך ולהסביר את מה שאתם מתעקשים שלא לשמוע.
נכון - לכולם יש בסופו של דבר אינטרס כלכלי אבל ככה עובד העולם וכל עוד יש גילוי נאות בסוף התגובה הכל בסדר.

לנושא:

אתם כרגע עובדים כמו חמור ואתון.
עובדים קשה מאוד - מוכרים את הזמן שלכם בשביל חיסכון של פחות מ200K בשנה.
יש פנסיות מסוימות של קצת פחות מ2 מש"ח ברמה המצרפית ויש לכם כמה מאות אלפי שקלים בקרן ההשתלמות אבל כ30% ממנה בכלל מעל לתקרת הפטור אז אתם בעצם לא מקבלים עליה את ההטבה הראויה אבל עדין משלמים את דמי הניהול הרלוונטיים.

יש לכם כבר מי שמטפל לכם בפנסיות (כי מקבלים בחינם מהעבודה וחינם זה אחלה) ובחרתם את המסלולים שתואמים את אסטרטגיית ההשקעה שלכם.
שהיא למעשה... אסטרטגיית שחיקה ללא אופק לצמיחה וללא מחשבה על הילדים מבחינת תהליכי העברה בין דורית.
ונראה שלגישתכם הכל בסדר והכל יהיה בסדר.

אבל... אם מישהו מגיע ומפטר את החמור או את האתון - ההכנסה שלכם כבר לא תהיה 45K בחודש.
למעשה לא יהיה מה שיתמוך ברמת החיים הנוכחית שלכם כי אתם חיים רק מיגיעה אישית ללא שום מחשבה על העתיד או על הילדים.
תאכלס - אם תיכנסו למצב כזה של פיטורים (זה ממש... אבל ממש לא תרחיש לא אפשרי) - אז אתם תהיו בגירעון חודשי ויהיה לזה מחיר נפשי גדול מאוד.

כי למעשה מישהו יעשו משהו שאתם לא רגילים אליו ואז הרבה דברים ישתנו.
גם ברמה הנוירולוגית האישית של שניכם או של אחד מכם. אתם תתחילו להפריש כמויות עצומות של קורטיזול כי המוח שלכם לא רגיל לשינויים האלו.

אני בטוח ששניכם בטוחים שלעולם לא יפטרו אתכם – אבל פשוט אי אפשר להתנהל ככה...

אל תשכחו - המילים "לא הכל מתורגם צעד כלכלי" הודבקו די הרבה לאחרונה בתגובות שלכם...

אגע רק בשתי נקודות ענקיות למרות שיש עוד הרבה נוספות בתיק שלכם שדורשות התייחסות מקצועית:

אז ראשית יש מכשיר קסם שהוא לדעתי טוב יותר מקרן כספית כי הוא גם לא צמוד לריבית בנק ישראל (מה שיירד בזמן הרוב ככל הנראה ויאבד את קסמו).
לא רק שהוא יכול לתת יורת מקרן כספית והוא א-קורלטיבי לריביות אלא הוא גם מספק *אבטחת הקרן*.
כלומר - כי אפשר להפסיד בו כסף.

הכסף נשאר אצלכם בבנק, אתם קונים מספר נייר מהבנק והכל תמיד שלכם על שמכם.
עד לפני שנתיים לא היה ניתן להשקיע במוצר הפיננסי הזה עם פחות ממיליון דולר (היו כאלו שהסכימו שישקיעו בהם רק 750K$ אבל לא אהבתי את האיכות הפנימית שלהם).

לגאוותי אני הייתי הראשון בארץ שהצליח להנגיש את המוצר הזה למשקיעי ריטייל (שאינם כשירים) ועכשיו רף הכניסה אליו הוא כעשירית משהיה.

שנית - יש לכם את היכולת לייצר מוצרי הורשה לילדים נכסים שלכם.
האם הייתם רוצים להוריש לכל אחד מהנכסים מוצר במעמד קרן השתלמות בהיקף של מיליון שקל?
בלי להוציא כסף מהכיס ותוך שימוש במכשירים שלכם והמון אסטרטגיה (אני יודע - אתם לא צריכים אסטרטגיה ואתם בטוחים שחוסר אסטרטגיה מאפשר שינה טובה בלילה).

עליכם להבין שהשעות הראשונות של תכנון פיננסי (אמיתי) לא קשורות בכלל לכסף.
יש כל כך הרבה נושאים שאתם לא מודעים אליהם או לא מודעים לחשיבות שלהם שזה עצום ממש.

אני ממליץ לכם לעשות דבר כזה:
תתחילו ללכת לפגישות היכרות עם יועצים פיננסיים.
אל תזלזלו בזה ותגיעו עם מטרה לשמוע ועם ראש פתוח.
אני חייב להודות שאני ממש מצפה לסיפוק שאלי יהיה מנת חלקי אם תגיעו אלינו אחרי שתהיו אצל אחרים.

לא כדי לשמוח לאידכם חלילה - אלא כדי לראות את ההבעה על הפנים שלכם כשאתם תבינו את המשמעות האמיתית של תכנון פיננסי ואיך הוא ישפיע עליכם, על הילדים ועל הנכסים שטרם נהרו.

תוך כדי שכתבתי אמרתי לעצמי שאני מסכים לשלם לכם אחרי התהליך אם לא קיבלתם ערך אבל זה יהיה שימוש לא נכון בזמן ובמשאבים שלי (יש לנו תקציב לעזרה למעוטי יכולת ואני מעדיף שהכסף יעבור לשם).

אגב - אתם שמים את משק הבית בסיכון אדיר כרגע ולא באמת מבינים מדוע.
הסיכון שלכם הוא רב מערכתי.
אתם נוטים לבלבל בין "אני עושה את מה שאני מכיר" ובין "אני עושה דברים שהם לא בסיכון".
אנשים יכולים בהחלט לעשות דברים שהם מכירים וזה עדין בסיכון עבורם.

כמו שאני מקווה שהבנתם מתגובתי - מנעד הידע שאתם חסרים אותו הוא אדיר ממש.
ולא משנה מה אתם רוצים או לא רוצים לעשות - אתם פשוט בנחיתות ידע עצומה שאותה אפשר לתקן די בקלות.
הרי אין לכם בעיה של חוסר במנת משכל חלילה (זה ברור לחלוטין).
הבעיה שלכם היא באפשרות שלכם להיות פתוחים לדברים שאתם לא יודעים שאתם לא יודעים.

ברגע שתפתחו את דלת הידע הזאת - העולם יהיה הרבה יותר נעים וכייפי.
ובלי קשר - גם יותר נכון.

אל תשכחו - לא הכל מתורגם לצעד כלכלי.

לסיכום - לשאלתכם יש בהחלט מוצרי השקעה כאלו, יש פער ידע עצום שאתם אפילו לא מודעים לעובדה שאתם לא מודעים אליו, אתם נמצאים בסיכון ושמיש את הילדים בסיכון לעתידם.

נכון להיום אתם מודדים את העולם ב"כמה זה עולה לנו?"
ברגע שתתחילו למדוד את העולם ב"מה יוצא לנו מזה?" - הדברים יהיו מאוד שונים.
אני לא יודע אם המאמר עזרה לכם במשהו (פרט לעובדה שבמעבר על התגובות לפוסט שלכם לא ראיתי כל התייחסות אליהם - מוצר ה"קסם" להגדרתכם ויציאת מוצר הורשה מטורף לנכסים).

אולי הזוג הנחמד יראה את המאמר ואולי לא...
בנימה אישית למי שקרא – תכנון פיננסי איכותית הוא מהלך שמשפר משמעותית את החיים לא רק ברמה הכלכלית אלא גם ברמה האישית והרגשית.
הידיעה ש"הכל יהיה בסדר" היא משענת נפשית/מנטלית מאוד חזקה וזה פשוט – עושה נעים יותר בחיים.

"זכינו ב8 מש"ח – מה לעשות?""תוייגתי ולכן אענה" – מכירים את שלוש האלו שהתחילו אלפי תגובות שלי בעשור האחרון?הפוסט עלה, תוי...
07/03/2026

"זכינו ב8 מש"ח – מה לעשות?"

"תוייגתי ולכן אענה" – מכירים את שלוש האלו שהתחילו אלפי תגובות שלי בעשור האחרון?

הפוסט עלה, תוייגתי והוא הוסר.
רצה הגורל (ואני מאמין קטן מאוד בגורל) שבדיוק הייתי מול המחשב ועשיתי צילום מסך של הפוסט כי המסך עדין לא התחלף.

במאמר זה אתייחס לכמה היבטים של זכייה כל כך גדולה "ככה באמצע החיים".
סכומים כאלו מגיעים לרוב מירושות ענק, מכירת מניות בחברות הייטק, עסקאות ענק של עצמאים או זכיות מפתיעות.
מבין האפשרויות הנ"ל – הזכייה היא הכי פחות סבירה.

למה?
סטיסטיקה... ככה זה.

ההיבטים אליהם אתייחס במאמר:
1. איך זה יכול לשנות את החיים?
2. מה אומרים למשפחה/חברים?
3. מה עושים עם הכסף עכשיו?
4. מה עושים עם הכסף בעתיד הקרוב?

וכדי לכבד את הקוראים שלא רוצים לקרוא הררים של מילים במאמר:

1. לא הרבה ברמת התחושה הרגשית והאישית. כמובן אם נוהגים בבגרות ובאחריות.
2. לא חייבים לומר. אולי באמת עדיף שלא.
3. כל הכסף בקרן כספית עד לקבלת החלטה מושכלת.
4. עושים תכנון פיננסי מותאם אישית ומשקיעים בהתאם.

דעותיי האישית בהרחבה.
בכל מה שאכתוב שימו לב שנחזור לדבר אחד וחשוב – התכנון אמור להתאים בדיוק לכם וליעדים המשפחתיים שלכם. לא למה שהשכנים רוצים או למה שראיתם אצל הבחור הנחמד מהמכולת ובטח שלא ייעוץ שקיבלתם מהספר בזמן תספורת.
כאמור - נחזור לזה כל הזמן.

איך הזכייה צריכה לשנות לנו את החיים?
הזכייה הזאת היא ככל הנראה אירוע של פעם בחיים.
ככל הנראה בלתי שכפילה.
למרות שאני מכיר משפחה שזכתה פעמיים בהפרש של כמה שנים ובזמן שהכרתי אותה (אחרי הזכייה השנייה) האבא עדין היה גנן בעירייה. מבחירה כמובן.

אני ברמה האישית יכול מאוד להעריך מוסר עבודה גבוה וכבוד לכסף.
פרט לעובדה שזה נכון יותר, מדובר באקט חינוכי שחשוב מאוד להעביר לילדים.
הגישה של "אנחנו לא חוסכים שום דבר מהילדים" לדעתי לא נכונה ברמה החומרית כי ילדים לא צריכים לקבל כל מה שהם רוצים אלא רק מה שהם צריכים.
וגבולות ברורים המשולבים בסירובים (מושכלים ואחראיים) פה ושם הם חומרי גלם לבניית אופי.

אני יודע שזו לא היתה מטרת הרשומה המקורים אבל לגישתי זה חלק משמעותי מהמהות שלנו כהורים.
בסופו של דבר אנחנו רוצים לפתח יכולות עצמאיות – לא לפתח תלות במצב של ההורים.
זהו איזון חשוב.
יותר חינוכי/הורי מאשר פיננסי/חומרי. אבל חשוב לא פחות.

אני חושב שהזכייה אמורה וצריכה לשנות לכם את החיים לטובה ולשפר אותם.
אתם תחליטו כמה.
אני לא מזלזל חלילה בסכום של 8 מש"ח – אבל זה לא סכום של עשרות מיליונים אז הגישה שונה מעט.
במקרה זה הגישה הכללית שלי היא שחייבים לנהוג ולחיות באחריות, עם תוכנית ובצורה שהתוכנית תהיה צופה פני עתיד.

במקרה שלכם – אם הדירה מתאימה לכם מבחינת הצרכים המשפחתיים לשנים הקרובות ואתם אוהבים את השכונה – אין מניעה להישאר בה.
אם הדירה לא מתאימה ולא תואמת את צרכי המשפחה אז למצוא משהו שכן יהלום את הרצונות שלכם.
למשל – ככל והילדים גרים שניהם באותו החדר (סביר בגיל הזה) לא אמור להיות שינוי גדול.
ככל ואתם כבר רוצים חדר לכל ילד, ואם יש גם צורך בחדר עבודה או חדר אירוח – יש צורך להגדיל לדירה גדולה יותר.

מבחינת עבודה (יגיעה אישית):
האם אתם מרוצים בעבודות שלכם? אם כן אז לא חייבים לעשות שינוי משמעותי.
אם לא אז אפשר לחפש עבודה אחרת. חשוב להיות שלמים ומרוצים עם עמל היום.
אני פחות מתחבר לצפייה רצופה בטלוויזיה כל היום... אבל זה עניין אישי מאוד.
הזכייה ללא ספק תשנה לכם את החיים כי אתם תחיו במקום מחשבתי ומנטלי נהדר שנקרא "הכל יהיה בסדר".
כלומר – בתכנון נכון לא יהיה שום אירוע בודד שיקריס את משק הבית כמו פיטורים של אחד ההורים, מלחמה, עוד מגיפה וכדומה.
לצערנו לא חסרים אירועים שליליים שמתרגשים עלינו ולא חסרים אסונות...

מה אומרים למשפחה ולחברים?
כאן זו לא תשובה של מתכנן פיננסי אלא סתם של אחד שאתם שואלים אותו...
הגישה האישית שלי היא להשאיר את הרוב בתוך התא המשפחתי (ההורים - הזוכה ובן/בת הזוג). להשתדל אפילו לא לדבר על זה ליד הילדים ולא לשדר להם את זה.
לילדים אפשר לספר כשהם יגדלו משמעותית כמובן.

למה "את הרוב"?
כי יהיו שינויים בחיים שלכם. אי אפשר ואולי גם לא צריך להסתיר את הכל.
אני לא הייתי הולך וצועק מעל לכל בימה שזכיתי ב8 מש"ח אבל בהחלט מדבר על זכייה במיליון שקלים.

ומתזמן את הזכייה למעבר לדירה אחרת.
כלומר – זכינו במיליון (נניח – את הסכום אפשר לדייק בתור הדלתא בין הדירות), קנינו עם רוב הכסף דירה גדולה יותר ואנחנו ממשיכים לחיות כרגיל.
אפילו הייתי מגדיל לעשות ועושה מסיבה גדולה לחברים (אחרי מכירת הדירה).
אחרי "שריפת" המיליון על דירה ברור שעשיתם צעד אחראי והתקדמתם עבור התא המשפחתי וזהו. עד לזכייה הבאה.
זה יוריד מכם בקשות לא רצויות כמו "אני קצת תקוע עם קניית דירה – אפשר 300,000 שקלים בבקשה? הרי זכיתם בכל כך הרבה... מה זה ישנה לכם?".
וגם יוריד מכם כל מני הצעות של "מומחים" לגבי השקעות כי יודעים שיש לכם כסף.

"זכינו במיליון, מכרנו את הדירה, קנינו דירה אחרת, עשינו מסיבה, תם הטקס".
לדעתי הפתרון הזה (הודעה על זכייה קטנה שמגיעה *אחרי* שקניתם את הדירה החדשה תסגור בצורה נאה את הסיפור.
ככלל בחיים ובפיננסים בפרט – עדיף למנוע בעיות מאשר לטפל בהם.

מה עושים עם הכסף עכשיו?

אני מניח שזו היתה המטרה המקורית של הרשומה... 😊
אז דבר ראשון וכמו שכתבתי בקיצור – כל הכסף לקרן כספית.
קרן כספית נחשבת ל"אפיק נטול סיכון" למרות שלגישתי כסף בקרן כספית לטווח ארוך נמצא בסיכון גבוה מאוד.
אבל אנחנו לטווח של כמה חודשים ולכן זה המקום שלו.
אחרי שהכסף שם – להודיע למעסיקים שלנו שבעקבות המצב (הכי כבר שנים אנחנו יכולים לומר "בעקבות המצב" וזה לגיטימי) אתם יוצאים לGap Month"".
חודש של טיול משפחתי.

אני לא פוסל שבועיים תאילנד ושבועיים ארה"ב.
לתכנון לבד או לתת למישהו לארגן את הכל.
כך או כך – לדעתי העלות תהיה 80-120 אש"ח.

האם זה כלכלי?
בוודאי שלא!
האם מגיע להם?
בוודאי שכן!
האם תעשו את זה?
לא יודע... אני לא מכיר אתכם...

אפשר גם משהו "בשכונה" כמו סיבוב באירופה או קפריסין.
לא משנה מה היעד שלכם אבל הטיול המשפחתי הזה לדעתי חשוב מאוד.
כל דבר שייתן לכם מעט ניתוק, זמן להיות רק משפחה והמון זמן שיח ביניכם ההורים.

מה עושים עם הכסף בעתיד הקרוב?

עכשיו החלק המקצועי של המאמר...
ראשית צריך להגדיר את המטרות והיעדים שלהם.
"לקנות דירות כדי לתת לילדים" לדעתי אינו יעד פיננסי הכי איכותי שיכול להיות....

זה לא ירע את מצבכם באופן מידי – אבל זה חוטא לפיזור וחוטא לרעיון של הגדלת הון ויצירת יציבות לטווח ארוך.
אני אישית מאוד אוהב את ישראל.
אבל ישראל מהווה 0.3%-0.5% מכלכלת העולם (תלוי בהמון גורמים).
לגישתי לא נכון להשאיר את כל ההון כאן גם אם זה מה שהכי מכירים וחושבים שזה הכי נוח.
אני מאמין גדול מאוד בפיזור וחוסר תלות ולכן ההון המשפחתי מפוזר בין ארבע יבשות וארבע מטבעות.

משפט שמנחה אותי כבר שנים:
"אני לא סומך על כלום אז אני משקיע בהכל".
זה לא ממש מדויק כי יש דברים שאני סומך עליהם ואני גם ממש (ממש ממש ממש) לא משקיע בהכל אבל התיק מחולק לפי סגמנטים אחראיים של השקעה.
ועדין...
איך אפשר לחלק הן כזה שייתן ביטחון לתא המשפחתי?
זו שאלה שתהיה לה תשובה אחרת לכל משק בית.
אבל אתן כיוון כללי. זו רק אחת הדוגמאות. חייבים להבים מה היעדים האמיתיים של המשפחה ולהבין את האלטרנטיבות.
אני נאלץ להניח כמה הנחות ייסוד שככל הנראה לא יתאימו בדיוק למשק הבית של מעלה הרשומה. חזקה עליכם הקוראים שתיקחו מזה מה שיועיל לכם.

1. שיפור מגורים. מיליון שקלים.
נניח וצריך להגדיל את הדירה ולעבור לחמישה חדרים באותו האזור. להשאיר את המשכנתה כמו שהיא לדעתי יהיה דבר נכון (ככל ויש יכולת החזר לגישתי צריכה להישאר המשכנתה. זה שומר על משק הבית בכמה רבדים. הנחת יסוד של מיליון שקלים (השתוללתי). כולל התאמת הדירה החדשה לצרכים שלכם. אולי שיפוצון או משהו בסגנון.
הסעיף והמספר תומך הגישה שלי לגבי לספר למשפחה ולחברים.
עד כה שום דבר לא משתנה בחיים מבחינת התזרים (המשכנתה נשארה כמו שהיא ואולי יש עוד כמה שקלים בחודש לשלם ארנונה כי הנכס גדול היותר. אולי גם דמי ניהול לבניין וכדומה).

2. חשיפה איכותית לשוק ההון. חובה חובה חובה. 2-5 מש"ח מאוד תלוי במהות ובאיפיון שלכם. אפשר גם יותר וזה יהיה בסדר אבל לא הייתי בוחר למלא תיק פיננסי רק בנדל"ן.
ענין של גישה אישית...
יש לקבל החלטה (אחרי שמקבלים ייעוץ) אילו מכשירים פיננסיים יתאימו לכם יותר.
לא הייתי קונה מדדים בשישה מיליון שקל ושוכח מהם כי המהלך לא ישנה לכם היום את החיים.
תיק מסחר עצמאי מפוזר המכיל מדדים רחבים, תיק מנוהל עם החלטה לגבי רמת הסיכון (חשיפה מנייתית) לעומת רכיב האג"ח. רכיבי גידור לטווח בינוני ארוך המשלבים א-קורלציה לשוק ואפילו משקיע ברכיבים שהם לא "שוק ההן הקלאסי" כמו סחורות, מטבעות וחוזים), תיק סטרקצ'רים עם רכיבי תשואה מובטחת או שימור הקרן ותיק דיבידנדים.
אני לא אומר מה וכמה וכל החלטה שתקבלו חייבת להיות עם בעל רישיון אבל לגישתי חובה להקצות כמה עשרות אחוזים מהתיק הכולל שלכם בשוק ההון.
ניתן לייצר מנגנוני חלוקה משוק ההון שיהיו תלויים בביצועי התיק והעולם.
ככלל – יש לא מעט מנגנוני חלוקה משוק ההון (מקבלים משהו בכל חודש רבעון) ויש גם מכשירי השקעה שמהווים אפיקים לטווח ארוך.
אחרי כל זה - אפשר וצריך לשקול לפתוח חשבון השקעות בארה"ב ו/או בשוויץ. ללא קשר לרגולציה הישראלית.
ההמלצה הגורפת שלי היא שלא לבצע השקעות בשוק ההון ללא ידע רחב מאוד ו/או ייעוץ של בעל רישיון.

3. נדל"ן נוסף בארץ. אני לא הייתי מחזיק יותר משתי דירות בארץ או מקסימות שלוש. עדיף ממונפות ועדיף שהשכירות תשלם את המינוף. זה אפשרי בכמה אופנים:
השקעה במינוף גבוה הפריפריה גם התשואה הפירותית גבוהה.
השקעה במינוף נמוך במרכז (תשואה קטנה ורף כניסה גבוה יותר).
השקעה במינוף גבוה אבל אחרי טיוב מאוד מקצועי של הדירה כדי שתיתן יותר (לי יש דירה בשטח של 57 מ"ר ברמת גן שמניבה 7,180 לחודש. חוקית לחלוטין).
יצירת מנגנון אנונה (פיצוי גירעון) ואז מתאפשרת רכישה של דירה ממונפת מאוד במרכז עם גירעון מפוצה פיננסית למשק שנות האחזקה.
יש התעסקות עם נדל"ן אבל אפשר להיפרד חודש עד חודש וחצי שכירות בשנה ואז יש חברת ניהול.

4. נדל"ן בחו"ל – לא תמיד מתאים לכל אחד אבל לגישתי חובה לדבר על זה.
נדל"ן בחו"ל מייצר מנגנוני פיזר סיכונים, פיזור מטבעי, פיזור רגולטורי ויצירת א-קורלציה בין השוק המקומי ובין השווקים במדינות היעד.
אחד היתרונות בנדל"ן בחו"ל הוא שהתשואה הפירותית יחסית גבוהה ומאפשרת הכנסה של 3,000-6,000 שקל לחודש על כל מיליון שקלים של השקעה. זאת לפני עליית הערך וכמובן בשקלול שנתי ולא חודשי.
התיק האישי שלי בנדל"ן בחו"ל התחיל לפני שבע שנים ובחלק מהרכיבים הרווחתי יותר מ150% על הכסף שלי כבר) תלוי מועד השקעה כמובן.
ומצד שני... יש לי נכס שעובד יפה מאוד ואני מוכר אותו בערך בכמה שקניתי אותו כי זה השוק (זמן לא משהו למכור וזמן נהדר לקנות).
מה שאני מנסה לומר הוא שלא הכל נוצץ.
אחרי שזה נאמר – הסיכונים בנדל"ן בחו"ל הוא התקשרות עם "מומחים" לא מקצועיים/אמינים, בעיות תפוסה, תחזוקה ורגולציה.
בגדול – נהוג לצפות לקבל 3%-6.5% מהנכסים בקטגורית מגורים לטווח ארוך. אפשר גם ABNB אבל אני פחות מתחבר מטעמי התעסקות ויציבות עקרונית.
אני הייתי מתמקד ב"מה עושים עם הכסף עכשיו?" ובזמן הזה מחפשים מתכנן פיננסי.

לסיכום - לא לפעול מלחץ ובתחושת בהילות. לא יקרה שום דבר עם הכסף בקרן כספית וחשוב שתקבלו החלטות מושכלות איכותיות.

בהצלחה רבה :)

גילוי נאות – אני הבעלים של חברה לייעוץ פיננסי המתמחה באסטרטגיות השקעה ובתכנון פרישה.
אין בדברים משום ייעוץ, המלצה או חיזוי.
אין בדברים משום ייעוץ השקעות, שידול להשקעה או קידום מסלול השקעה זה או אחר. העיקרון המנחה הוא תכנון ופיזור.
אין בדברים משום תחליף לייעוץ פיננסי היקפי מותאם יעדים משפחתיים ואישיים וצופה פני עתיד.

כמו שאמרתי בתחילת דבריי – המאמר הזה נכתב כתגובה לאנונימי שהסיר את הפוסט שלו.
אם תראו את המילים האלו (או מילים דומות) אז תדביקו בתגובות את הקישור למאמר 😊

מפגש חשיפת השקעה שני - בתים צמודי קרקע ביוסטון טקסס. סינגל פמילי.בתאריך ה09/02 יקיים מפגש חשיפה להשקעה בסינגל פמילי ביוס...
07/02/2026

מפגש חשיפת השקעה שני - בתים צמודי קרקע ביוסטון טקסס. סינגל פמילי.

בתאריך ה09/02 יקיים מפגש חשיפה להשקעה בסינגל פמילי ביוסטון טקסס.
בית פרטי בבעלות מלאה, ניהול מלא הממוקם בעיר הרביעית בגודלה בארה"ב.

במהלך המפגש נדבר על מאקרו כלכלה עולמית, השוק האמריקאי, טקסס ואז נרד לרזולוציה של העיר והפרויקט.

זה יהיה סילבוס המפגש:
משבר הריבית העולמי שהחל באפריל 2022
טראמפ
דמוגראפיה – ארה"ב
טקסס
יוסטון טקסס
הפרויקט המדובר

רף כניסה להשקעה החל מ110,000$.

במפגש הקודם משקיעים נעלו כשליש מהפרויקט עבור עצמם (כל אחד בחר נכסים אפשריים לעצמו).
תיתנן הטבה שתהיה אפשרית רק עבור לקוחות WDT בסך 6,000$-7,000$.
גילוי נאות - גם אורי לב ארי קנה נכס אחד בשכונה.
בואו להיות שכנים!

הזימון יישלח בעוד כמה שעות דרך מערכת העדכונים שלנו.
הקישור לרישום בתגובות.

בתמונות:
תרשים השכונה.
תמונה מפרויקט קודם - סטנדרט הביצוע.

נתראה ביום שני :)

מישהו העלה פוסט באחת הקבוצות.השורה התחתונה של הפוסט - אנחנו משקיעים כשירים וקיבלנו הצעה של 10,000 שקלים לתכנון התיק. אתן...
20/01/2026

מישהו העלה פוסט באחת הקבוצות.
השורה התחתונה של הפוסט - אנחנו משקיעים כשירים וקיבלנו הצעה של 10,000 שקלים לתכנון התיק.

אתן את דעתי הכללית בנושא ואז אדבר על שירותינו בחברה לתכנון פיננסי.

אני איישת לא מכיר תכנון של תיק בהיקפים של 20 מש"ח (נניח) שיעלה 10 אש"ח... אין למחיר היתכנות מבחינה עסקית.

זה נשמע כמו מחיר שאמור להיות פיתיון כדי שתגיעו לתהליכי שיווק.
אולי אני טועה - אבל לרוב זה לא קורה (שאני טועה).

לנו נדרשות כמה עשרות שעות אדם כדי לסיים תיק מלא ומקיף של משקיע כשיר מבחינת התכנון.
חשוב להבין שאם מתעסקים בתיק של 20 מש"ח (גם כזה של 5 מש"ח לצורך העניין) - חובה להתייחס לנושא בשיא הרצינות.
תיק כזה הוא בעל חשיבות עצומה ללא מעט אנשים שנוגעים בו (בני המשפחה ולפעמים גם כאלו שמעבר למשפחה הגרעינית).
המשמעויות של תיק פיננסי מקיף יהדהדו עשרות שנים קדימה בתא המשפחתי.

אלו בעלי המקצוע הדרושים לתיק פמילי אופיס מלא:

רישיונות ייעוץ השקעות - מנהל תיקים, יועץ השקעות, משווק השקעות.

תחום המשפט והדין - עורכי דין בחום המקרקעין, מיסוי מקרקעין (תת תחום חשוב מאוד אבל שונה), דיני משפחה (הסכמי ממון לילדים אם יש צורך, צוואות, ייפוי כוח מתמשך, תכנון עיזבון במקרה הצורך), מסחרי (אם יש חברות ועסקים בתכנון).

תחום עסקי (אם יש חברות, מפעלים או עסקים בתכנון) - ייעוץ עסקי על ידי כלכלנים בעלי רישיון.

בדיקות רקע - משרד חקירות ברישיון. זה נועד כדי לבחון תחומי השקעה מסוימים ולבצע בדיוקת לפני התקשרויות עסקיות מסוימות (בתיקים שיש בםה רכיב עסקי).

על כל אלו מנצח מנהל הפמילי אופיס. הוא מתכנן פיננסי שאמור להיות אחד מהטובים בארץ אחרת לא פונים לחברה.
מנהל הפמילי אופיס מתכלל את כל הפעולות של כל בעלי המקצוע ומפנה לבעל מקצוע רלוונטי ככל ואין ללקוח את הפונקציה הרלוונטית.
למשל, אם יש ללקוח עורך דין מעולה לדיני מקרקעין שהוא עובד איתו - אין צורך בהפניה וכן הלאה.

לחילופין - ייתכן והלקוחות רק רוצים לטפל בכסף ובהשקעות ולא רוצים מעטפת מלאה.
במקרה כזה לא יהיה צורך בכל בעלי המקצוע והתמחור יהיה בהתאם.

ככלל תיק השקעות כזה צריך להיתמך בשלוש רגליים:
1. מיסוי - אחנו רוצים לשלם כמה שפחות מס ויש המון דרכים (חוקיות כמובן) לעשות את זה. אני אישית חושב שזו חובתו של כל אדם לטייב את המס שהוא משלם. מס מוגזם או שלא בהלימה להכנסות הוא פושט אי רווח טהור. וזה מתורגם אצלי להפסד.
2. מימון - חלק מתיקים כאלו עושה שימוש במימון לגווניו. אנחנו רוצים לשלם כמה שפחות על הכסף שאנחנו ממנפים.
3. גישה להשקעות איכותיות - הרוב המוחץ של המשקיעים לא מקפיד על הסעיף הזה ומשקיע במה שמשווקים לו...

קיימים כמה מודלים של תשלום במקרה של תכנון תיק שמונה ספרתי (לרוב של משקיעים כשירים):

1. אחוז מסוים מהתיק. מנהלי הפמילי אופיס גובים אחוז מסוים מסך התיק כתשלום חד פעמי. לרוב המחירים בשוק נעים סביב ה0.6% או 0.7% מסך התיק. יש יותר ויש פחות.
אני אישית פחות מתחבר למהלך הזה כי אם התשלום הוא נגזרת של ההון ולא נגזרת של העבודה המבוצעת מבחינת ההיקף שלה. יש גם חוסר הוגנות מסוים כי תיק עם חמש השקעות של 2 מש"ח כל אחת יתומחר ב50% מערכו של תיק כפול בגודלו שמורכב מחמש השקעות של 4 מש"ח כל אחד. אותה העבודה - חיוב כפול. מעט לא הוגן לטעמי.

2. אחוז שנתי מהאחזקות. סוג של "דמי ניהול".לא כולם אוהבים את הדרך הזאת מאחר והיא לא מבטלת דמי ניהול קיימים במכשירים פיננסיים למיניהם. רק מוסיפה דמי ניהול. זה לא רע - פשוט לא זול.
הפועל היוצא מכך הוא שיש מי שמטפל בכסף והאינטרס שלו הוא רווחים ויציבות לאורך זמן. זאת כדי שהוא יוכל להמשיך ולקבל את דמי הניהול שלו.
זה מודל הוגן יותר מאחר והוא מחייב את מנהלי הפמילי אופיס לתת עבודה ולהצדיק את העבודה שלהם.

3. שכר לפי זמן עבודה. המודל ההוגן ביותר לדעתי. הלקוח מגיע לפגישה היכרות (לרוב ללא תלשום אבל כל גוף העם המודל שלו), הוא עובד סקירה קצרה על היקף הנכסים ומנהל הפמילי אופיס מבין מה תהיה היקף העבודה, מבוצע תיאום ציפיות ואז מתקבלת הצעת מחיר. הצעת המחיר היא מחיר נקוב שלא קשורה להון הקיים אלא להיקף העבודה הצפוי לחברה.
הסיבה שאני כל כך מעריך את המודל הוא שבכל רגע החברה נבחנת על ידי הלקוח. ברגע שהלקוח מרגיש שיש לפניו חוסר מקצועיות או שדברים לא מתנהלים בהתאם ליעדים ולרצונות שלו - הוא קם והולך.

בסופו של דבר הלקוח משלם על הדעה והזמן של היועצים בחברה.
יש אינדיבידואלים שיישום הדעה שלהם הוא מהלך מאוד רווחי...

זה עיקר ההבדל בין ייעוץ ובין שיווק.

אחרי שכל זה נאמר - יש נדבך ענקי שנקרא "העברה בין דורית". העברה של הוהן בתור ולאורך המפשחה תוך הגדלתו בהתאם לסטטוסים של הבגירים במשפחה.
במקרה של קטינים ניתן לעושת שימוש בנאמנויות משפטיות (לא זול ולא תמיד הכרחי).

חשוב מאוד (מאוד מאוד מאוד) להבין מה היקף העבודה של אותה חברה, כמה אנשים עוסקים במלאכה בחברה ומה מנעד הידע הקיים ברמה המולטי דיסציפלינארית.
ראייה רחבה ומעמיקה היא המפתח להצלחה של תהליכים כאלו (והיעדר ראייה כזאת היא המפתח לכישלון כמובן).

כפי שניתן להבין מהטקסט לעיל - אנחנו מטפלים בכשירים. בהיקפים גדולים.
ניתן ליצור קשר ולהגיע לפגישה היכרות.
המשרדים ברעננה והקפה מעולה :)

Address

זרחין 10
Ra`anana
4366238

Opening Hours

Monday 08:00 - 16:00
Tuesday 08:00 - 16:00
Wednesday 09:00 - 17:00
Thursday 09:00 - 17:00
Sunday 08:00 - 17:00

Telephone

+972528783484

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Wdt - פיננסים והשקעות - תכנון וניהול פיננסי posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Share