לדעת כסף - בהנהלת אילנה ריכמן

לדעת כסף - בהנהלת אילנה ריכמן קורסים להיכרות, הבנה ופעילות בשוקי ההון בארץ ובעולם,

שמי אילנה ריכמן, ואני עוסקת כשני עשורים בהשקעות בשוקי ההון בארץ ובעולם.
לאחר שנים רבות, בהן הייתה בבעלותי חברה גדולה בתחום מחקרי השוק וייעוץ שיווקי, החלטתי לעשות שינוי בחיי ולפנות יותר זמן לתחומים אחרים מלבד עבודה. לא רציתי להתחייב שוב לעבודה תובענית כפי שהיתה לי עד אז ולאט לאט התחלתי להתעניין, ללמוד ובהמשך גם להשקיע בשוקי ההון בארץ ובעולם. גיליתי עולם מעניין, מרתק ודינמי מאין כמוהו, שמאפשר לי לא

להתחייב לשעות עבודות קבועות או למקום עבודה מוסדר וגם להרוויח ולהתפרנס ובשנים האחרונות זה הפך לעיסוקי העיקרי.
במהלך שנות עיסוקי בתחום, פיתחתי שיטות וכלים ייחודיים לקבלת החלטות השקעה ובעיקר איתרתי מקורות אינפורמציה, שעוזרים לקבלת החלטות מושכלות לגבי חברות שכדאי להשקיע בהן, מבלי צורך ברקע חשבונאי וניתוח דוחות כספיים.
מכיון שאני גם מאמנת אישית מוסמכת המתמקדת בהעצמת נשים, החלטתי להתחיל להעביר קורסים בנושא, כיון שאני רואה בכך שליחות
במטרה להעצים נשים מבחינה פיננסית, לאפשר להן לקחת יותר אחריות ושליטה על כספן ולשפר את רווחתן הכלכלית.

איך אפשר בלי מרק גולש טוב בבודפשט?
17/12/2025

איך אפשר בלי מרק גולש טוב בבודפשט?

כאן בצד שמאל למטה בתמונה, אבי הצעיר והיפה חוגג את הכרזת כ׳ט בנובמבר ברחובות תל אביב. התמונה על שער ידיעות במלאת 70 שנה ל...
29/11/2025

כאן בצד שמאל למטה בתמונה, אבי הצעיר והיפה חוגג את הכרזת כ׳ט בנובמבר ברחובות תל אביב. התמונה על שער ידיעות במלאת 70 שנה להכרזה. היום, מלאו 78 שנים להכרזה!!!!!

29/11/2025
28/08/2025

נשים רבות שואלות אותי, כיצד ניתן להשקיע ולהרוויח ממהפיכת הבינה המלאכותית.

כמובן שאנחנו יכולות ״להרויח״ הרבה מהשימוש שאנו עושות בבינה המלאכותית. אני שומעת יותר ויותר ש CHAT GPT הוא ה״חבר החדש״ שלי, אבל זו לא השאלה. השאלה היא איך ניתן להרוויח באמצעות השקעות בבורסה, בחברות שמובילות ו/מרוויחות מהשימוש שהן מפתחות ועושות בכלי הבינה המלאכותית.

אז האמת היא, שיש הרבה אפשרויות ובוא נראה היכן.
לפיתוח כלי הבינה המלאכותית, שמשמשים וישמשו אותנו עוד יותר בעתיד, יש מספר שכבות, כלומר, מספר תחומי פעילות.

פיתוח ושימוש בבינה מלאכותית מבוסס על מאגרי נתונים גדולים! אתן בטח מבינות שלפייסבוק, אלפאבית (גוגל) וכו״, יש הרבה מאד מידע לגביכן. המידע הזה הוא הבסיס לשימוש ולתועלות של ה AI.
אבל כדי לאחסן את כל מאגרי הנתונים הללו ולהשתמש בהם, צריך לבנות מרכזי מידע) (data centers.

אז מי הן החברות המעורבות ומרוויחות מבניית מרכזי המידע:
קודם כל, השכבה הראשונה, היא השבבים.

השבבים הם הבסיס של עולם הטכנולוגיה. בכל מכונית, מחשב, טלפון חכם וכו״, יש שבבים.
אז דרך אחת להשקיע ולהנות מצמיחה (כי עולם הטכנולוגיה ימשיך כנראה לצמוח יפה בשנים הבאות), היא השקעה בחברות המעצבות ו/או באנרגיות מתחדשות כמו שמש, רוח ומים, לא יוכל לספק את הצרכים. לכן יש מעבר לשימוש באנרגיה גרעינית. מדובר היום, בניגוד לעבר, בייצור אנרגיה מכורים קטנים יותר ובטוחים יותר מהללו שנבנו בעבר.

אז מי שמעונינת להשקיע בכיוון הזה, יכולה לבדוק קרן מחקה מדד בשם NUKS שמאגדת מניות של חברות שפועלות בתחום הזה.
דרך נוספת להשקיע במגמה הזו, היא להשקיע בקרן שמאוגדות בה חברות שמייצרות (כורות) אורניום. לדוגמא קרן בשם URA.

ומכיון שכמויות האנרגיה יוצרות חום, יש גם חברות שמספקות אמצעי קרור.

ואז אנחנו מגיעים לשכבה ה״גבוהה״ יותר ואולי המענינת יותר ואולי המענינת יותר ואלה חברות התוכנה.

לאגירת המידע והקמת (בהשקעה ענקית) מרכזי מידע, צריכה להיות מטרה. המטרה באופן כללי היא שיפור וייעול התוצר שלנו. כל חברת תוכנה מציעה ללקוחות שלה שיפור במכירות, בקידום המכירות, בהתייעלות שחוסכת בהוצאות וכו״ וכו״

כלומר, הניתוח של המידע הוא בעצם המשתנה המענין .

מדובר בחברות שמפתחות תוכנות ייעודיות ורלבנטיות לקהלי היעד שלהן, כשהמטרה היא שיפור בניתוח ובמסקנות, שיאפשר לחברה לשפר את קבלת ההחלטות. הלקוחות של חברות התוכנה הללו הן גם חברות עיסקיות, שמעונינות בשיפור המכירות, הרווחים, השרות, בייעול המנגנונים שלהן וכך חסכון בהוצאות (כל תחום הרובוטיקה הינו גם חלק מזה). אבל לא רק חברות עיסקיות. גם ממשלות, צבאות וגורמים ממסדיים נוספים, משתמשים בשרותי התוכנות מבוססות ה AI. תחשבו על חברות לאבטחת מידע. ככל שהעולם הופך להיות יותר דיגיטלי, יש גם צורך בכל חברה או מוסד שאוגר נתונים, בשדרוג ושיפור תוכנות אבטחת המידע שהם משתמשים בה. מדוע? כי גם ההאקרים משתפרים ומשתכללים.
אז מבחינת אפשרויות השקעה, יש הרבה מאד חברות בתחום והרבה קרנות מחקות מדדים בתחום. יש מגוון ממש גדול של מדדים שונים, כולן בתחומי הטכנולוגיה. דוגמא אחת IGV בבורסה האמריקאית.

כללית, החברות המובילות סיילספורס ועוד ועוד ועוד....

אז מי שמעונינת, תבדקו, תקראו, תשקיעו ותהנו!!!

הערה: דיסקליימר:

כל מה שכתוב כאן הוא בגדר העברת מידע ולימוד. אין לראות בכך המלצת קניה לאף מניה או קרן ספציפית שהוזכרו.

ציינתי שמות לדוגמא כדי שתוכלו לבדוק יותר לעומק אם תרצינה.

29/01/2025

המשך לפוסט שעלה הבוקר…
אז מה מתפרסם עכשיו?
1. שמיקרוסופט ו Open AI חוקרים את הפרסום של דיפ סיק
2. הנשיא טראמפ הודיע/מאשים את דיפסיק שהפיתוח שלה מתבסס על קניין רוחני שהחברה גנבה מ Open AI.
אז כשכתבתי את שני הפוסטים האחרונים שהעליתי, התלבטתי אם להוסיף, שהפרסום נעשה על ידי חברה סינית ( וכנראה בתמיכת הממשל הסיני), ודי ידוע שצריך לעיתים ׳לקחת בערבון מוגבל׳ את מה שסינים מפרסמים.
גם את הידיעות מהם, צריך לבדוק יותר לעומק, לפני שמסיקים מסקנות גורפות.

נחכה להתפתחויות בסאגה הזו 😃

29/01/2025

בכתבה מהיום בדהמרקר, נוריאל רוביני אומר שההתפתחות עם דיפסיק הסינית, היא בעצם התפתחות חיובית לכלכלת ארצות הברית והעולם ולשווקים.
אז אני חושבת כמוהו. הידיעה שפורסמה על דיפ סיק הסינית, הכתה את העולם בתדהמה ונחוותה כרעידת אדמה בעולם הטכנולוגיה והמשקיעים הגיבו בהסטריה.
רוביני מתייחס בדיוק למה שאמרתי למי ששאל אותי על זה אתמול ולמה שאנחנו יכולים ללמוד מזה: חדשות דרמטיות כאלה צריך לבחון ולהבין את ההשלכות שלהן, באופן נרחב יותר!
לא להכנס למלכודת של ה׳פאניקה׳.
ובאופן נרחב יותר, כבר אתמול ראינו כתבות של מומחים, שההתפתחות הזו היא בעצם חיובית! מדוע? כיון שהיא תאפשר לחברות קטנות יותר ובינוניות, גם לבנות ולעשות שימוש במודלים של ai (מודלים של למידה) בעלויות הרבה יותר נמוכות מאשר היה מקובל עד היום.
תהנינה מזה במיוחד חברות תוכנה (שהן עוסקות במתן האפשרויות למימוש תועלות השימוש ב ai), במחירים הרבה יותר זולים ממה שהשוק חשב עד היום. לכן, דרך אגב, המניות של חברות התוכנה עלו חזק אתמול.
מסקנה: כשיש חדשות ׳מרעישות׳, תנשמו עמוק ותשתדלו לא להצטרף ל׳עדר׳,אלא לחכות טיפה.
אנבידיה היא אחת החברות המדהימות בעולם, עם מנכ׳ל מדהים.
היה לי ברור שגם אם היא קיבלה מכה בכנף, היא תמצא את הדרך להתאים את עצמה למציאות החדשה.

Address

9
Qiryat Ono

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when לדעת כסף - בהנהלת אילנה ריכמן posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Share