28/08/2025
נשים רבות שואלות אותי, כיצד ניתן להשקיע ולהרוויח ממהפיכת הבינה המלאכותית.
כמובן שאנחנו יכולות ״להרויח״ הרבה מהשימוש שאנו עושות בבינה המלאכותית. אני שומעת יותר ויותר ש CHAT GPT הוא ה״חבר החדש״ שלי, אבל זו לא השאלה. השאלה היא איך ניתן להרוויח באמצעות השקעות בבורסה, בחברות שמובילות ו/מרוויחות מהשימוש שהן מפתחות ועושות בכלי הבינה המלאכותית.
אז האמת היא, שיש הרבה אפשרויות ובוא נראה היכן.
לפיתוח כלי הבינה המלאכותית, שמשמשים וישמשו אותנו עוד יותר בעתיד, יש מספר שכבות, כלומר, מספר תחומי פעילות.
פיתוח ושימוש בבינה מלאכותית מבוסס על מאגרי נתונים גדולים! אתן בטח מבינות שלפייסבוק, אלפאבית (גוגל) וכו״, יש הרבה מאד מידע לגביכן. המידע הזה הוא הבסיס לשימוש ולתועלות של ה AI.
אבל כדי לאחסן את כל מאגרי הנתונים הללו ולהשתמש בהם, צריך לבנות מרכזי מידע) (data centers.
אז מי הן החברות המעורבות ומרוויחות מבניית מרכזי המידע:
קודם כל, השכבה הראשונה, היא השבבים.
השבבים הם הבסיס של עולם הטכנולוגיה. בכל מכונית, מחשב, טלפון חכם וכו״, יש שבבים.
אז דרך אחת להשקיע ולהנות מצמיחה (כי עולם הטכנולוגיה ימשיך כנראה לצמוח יפה בשנים הבאות), היא השקעה בחברות המעצבות ו/או באנרגיות מתחדשות כמו שמש, רוח ומים, לא יוכל לספק את הצרכים. לכן יש מעבר לשימוש באנרגיה גרעינית. מדובר היום, בניגוד לעבר, בייצור אנרגיה מכורים קטנים יותר ובטוחים יותר מהללו שנבנו בעבר.
אז מי שמעונינת להשקיע בכיוון הזה, יכולה לבדוק קרן מחקה מדד בשם NUKS שמאגדת מניות של חברות שפועלות בתחום הזה.
דרך נוספת להשקיע במגמה הזו, היא להשקיע בקרן שמאוגדות בה חברות שמייצרות (כורות) אורניום. לדוגמא קרן בשם URA.
ומכיון שכמויות האנרגיה יוצרות חום, יש גם חברות שמספקות אמצעי קרור.
ואז אנחנו מגיעים לשכבה ה״גבוהה״ יותר ואולי המענינת יותר ואולי המענינת יותר ואלה חברות התוכנה.
לאגירת המידע והקמת (בהשקעה ענקית) מרכזי מידע, צריכה להיות מטרה. המטרה באופן כללי היא שיפור וייעול התוצר שלנו. כל חברת תוכנה מציעה ללקוחות שלה שיפור במכירות, בקידום המכירות, בהתייעלות שחוסכת בהוצאות וכו״ וכו״
כלומר, הניתוח של המידע הוא בעצם המשתנה המענין .
מדובר בחברות שמפתחות תוכנות ייעודיות ורלבנטיות לקהלי היעד שלהן, כשהמטרה היא שיפור בניתוח ובמסקנות, שיאפשר לחברה לשפר את קבלת ההחלטות. הלקוחות של חברות התוכנה הללו הן גם חברות עיסקיות, שמעונינות בשיפור המכירות, הרווחים, השרות, בייעול המנגנונים שלהן וכך חסכון בהוצאות (כל תחום הרובוטיקה הינו גם חלק מזה). אבל לא רק חברות עיסקיות. גם ממשלות, צבאות וגורמים ממסדיים נוספים, משתמשים בשרותי התוכנות מבוססות ה AI. תחשבו על חברות לאבטחת מידע. ככל שהעולם הופך להיות יותר דיגיטלי, יש גם צורך בכל חברה או מוסד שאוגר נתונים, בשדרוג ושיפור תוכנות אבטחת המידע שהם משתמשים בה. מדוע? כי גם ההאקרים משתפרים ומשתכללים.
אז מבחינת אפשרויות השקעה, יש הרבה מאד חברות בתחום והרבה קרנות מחקות מדדים בתחום. יש מגוון ממש גדול של מדדים שונים, כולן בתחומי הטכנולוגיה. דוגמא אחת IGV בבורסה האמריקאית.
כללית, החברות המובילות סיילספורס ועוד ועוד ועוד....
אז מי שמעונינת, תבדקו, תקראו, תשקיעו ותהנו!!!
הערה: דיסקליימר:
כל מה שכתוב כאן הוא בגדר העברת מידע ולימוד. אין לראות בכך המלצת קניה לאף מניה או קרן ספציפית שהוזכרו.
ציינתי שמות לדוגמא כדי שתוכלו לבדוק יותר לעומק אם תרצינה.