16/04/2026
סיכום שוק ההון ליום רביעי, 15 באפריל, 2026
יום המסחר נצבע בירוק בוהק, כאשר המדדים המובילים בוול סטריט ממשיכים את המומנטום החיובי וקובעים שיאים חדשים, בעוד שהשקל מפגין עוצמה יוצאת דופן מול המטבע האמריקאי.
וול סטריט:
שיאים היסטוריים האופטימיות בשווקים, שמוזנת מהתקדמות משמעותית במגעים להסכם שלום בין ארה"ב לאיראן ומדוחות כספיים חזקים של ענקיות הטכנולוגיה, הובילה לפריצת מחסומים פסיכולוגיים
S&P 500:
המדד רשם עלייה ונסחר סביב 7,023 נקודות – שיא כל הזמנים. זוהי הפעם הראשונה שהמדד חוצה את רף ה-7,000, כשהוא משלים התאוששות מלאה מהירידות שנרשמו בתחילת השנה.
Nasdaq:
מדד הטכנולוגיה זינק ב-1.6% והגיע לשיא חדש של 24,016 נקודות. זהו יום העליות ה-11 ברציפות של המדד, הרצף הארוך ביותר מאז 2021.
מניות בולטות:
מניית Tesla זינקה בכ-7.6% לאחר הכרזות על שבבי ה-AI החדשים שלה, וגם Snap Inc רשמה זינוק של 8% על רקע מהלכי התייעלות ואימוץ טכנולוגיות בינה מלאכותית.
מט"ח:
השקל בשיא של עשורים בזירה המקומית, השקל ממשיך להתחזק בצורה אגרסיבית מול הדולר, שנחלש לרמות שלא נראו שנים רבות. שער הדולר: הדולר נסחר כעת סביב 2.99 ש"ח (ירידה מתחת לרף ה-3 שקלים).
הגורמים: החלשות הדולר נובעת משילוב של אופטימיות גיאופוליטית במזרח התיכון, לצד נתוני מאקרו חזקים של המשק הישראלי וזרימת השקעות זרות למגזר ההייטק המקומי.
מסמנים את ה-16 באפריל כיום היסטורי בשווקים הפיננסיים, המשלב צמיחה טכנולוגית גלובלית עם עוצמה כלכלית מקומית.