04/06/2026
מה מניע את השוק לעלות ומה גורם לו לעצור?
כתבה חדשה שפורסמה בכלכליסט עוסקת בשאלה שמעסיקה לא מעט משקיעים בתקופה האחרונה: האם הירידות האחרונות בבורסה בתל אביב הן תחילתו של שינוי מגמה, או פשוט תיקון טבעי לאחר תקופה ארוכה של עליות חדות?
בין הגורמים שמוזכרים בכתבה: המצב הגיאו־פוליטי, גל ההנפקות שמושך כספים מהשוק, תמחורים גבוהים בחלק מהסקטורים, ושאלה מרכזית אחת – האם העליות שנרשמו בחודשים האחרונים נתמכו בשיפור אמיתי ברווחי החברות או בעיקר בעלייה ברמת האופטימיות של המשקיעים.
המציאות בשוק ההון מורכבת יותר מכותרת כזו או אחרת. גם בתקופות של תנודתיות, חשוב להסתכל על התמונה הרחבה, להבין את הגורמים שפועלים מאחורי הקלעים ולקבל החלטות מתוך ניתוח מקצועי ולא מתוך רעש רגעי.
מוזמנים לקרוא את הכתבה המלאה >
הבורסה בתל אביב רשמה אתמול עוד יום אדום, והשוק המקומי מתחיל להראות סימני עייפות; לדברי האנליסטים, מדובר בשילוב של המצב הגיאו־פוליטי, תיקון של השוק וגם השפעה של גל ההנ...