24/11/2021
לפני כשנה, יצא תמיר כמו בכל בוקר, מביתו אל המשרד בפתח תקווה.
לאחר כשעה, הוא החל להרגיש כאבים חזקים ברגל ימין. כאבים שהלכו ונעשו עזים ככל שחלף הזמן, ולכן חשב שנכון ללכת הבייתה לנוח ולישון עד שהכאבים יחלפו.
לאחר כשעה וחצי התעורר והרגיש שהרגלים לא מגיבות. באותו רגע הרגיש שכל עולמו חרב עליו, אך התעשת, והזמין אמבולנס אשר פינה אותו לבית החולים. שם נמצא תמיר מאז והיום, בהליכי שיקום קשים ומתישים.
הרופאים חשדו כי מדובר בווירוס שיושב על עצב, אך עדיין לא מצליחים להבין מהי הסיבה שגרמה לו להשתתק מבית החזה ומטה. שיתוק אשר מעבר ליכולת התנועה- משפיע על משפחתו, על עבודתו, על פרנסתו. הרי איך אפשר להתפרנס ללא יכולת לנוע?
לרווחתו של תמיר, הוא נזכר כי יש לו קרן פנסיה אותה קיבל כשכיר, וכן ביטוח מנהלים ישן עוד כשהיה עצמאי לפני 15 שנה והחליט להשאיר כדי שיהיה, וביקש מרעייתו סיגל, לבדוק כיצד ניתן לממש את הביטוחים.
את סיגל רעייתו של תמיר, אני מכיר שנים רבות - אך כבר זמן רב שלא נפגשנו או שוחחנו, ולכן הופתעתי כאשר היא התקשרה אליי, חנוקה בדמעות, מגוללת בפני את סיפורו של תמיר,
וסיפרה כי אין לה מושג מה לעשות.
חשוב לזכור שברגע שיש מקרה רפואי במשפחה, התחושה של האובדן מכה בנו, פתאום אנחנו מבינים את המשמעות של בריאות ואיזה מזל שיש לנו את ביטוח לאומי וביטוחים בכלל שנוכל להמשיך לשרוד כלכלית במיוחד בתקופה מורכבת וקשה, אך מי שלא בקיא בתחום-
יגלה מהר מאוד את הבירוקרטיה המסובכת והקשיים בהגדרת הביטוח והפנסיה.
לאחר שבדקתי את כל הדברים, החלטנו להגיש תביעה לביטוח המנהלים, לקרן הפנסיה וביטוח סיעודי. במקרים קשים, מכיר ביטוח לאומי במחלה יחסית במהרה- ולכן כאן לא היה צריך את עזרתי.
חשוב לדעת שיש פטור ממס בתנאים מסוימים וחשוב להכיר אותם על מנת להקטין את תשלום המיסים כי זה חלק מהזכויות שמגיעות לנו.
אם אתם מכירים מישהו שסובל מאובדן כושר עבודה או באם אתם בעצמכם חלילה,
לא מסוגלים לעבוד- אתם מוזמנים לשוחח איתי. זוהי השליחות שלי. 054-4213414