07/08/2019
סיפור אמיתי- פנה אליי סוחר מתחיל ושפך מה שהיה לו על הלב כבר הרבה זמן.
"שמע, אני ממש אוהב את התחום הזה של שוק ההון! אני אוהב לנתח את הגרפים, מעניינת אותי הפסיכולוגיה מאחורי שוק ההון. ממש כיף לי! אבל הביצוע קשה לי. יותר נכון- אני ממש סובל ממנו!😠
כשאני מחפש עסקאות אני עוד בסדר, למרות שאני עדיין לחוץ שלא לפספס עסקאות. 😬
ואם כבר נכנסתי לעסקה? וואוו וואוו וואוו! שם זה כבר סיפור אחר לגמרי! אני ממש מרגיש שאני כבר לא אותו בן אדם! 😳
בדרך כלל אני מסוגל לשכנע את עצמי שהכול בסדר, שהסטטיסטיקה בצד שלי, שמקסימום אם טעיתי אני מפסיד פה סכום ממש קטן ומה כבר יכול לקרות?? 🤨
אז נכון שאני פועל לפי מה שלמדתי אבל עדיין מרגיש צביטה בלב- שאפשר היה להרוויח בעסקה אם רק הייתי פועל קצת אחרת, או שהרווחתי בעסקה אבל היה אפשר להרוויח הרבה הרבה יותר! ואפילו אם נכנסתי לעסקה בדיוק כמו שרציתי והצלחתי להחזיק אותה עד ליעד שלי עם רוב או אפילו כל הכמות (!!!) - אני עדיין מוצא איזו סיבה להיות לא מרוצה! 😕
ומה שהכי עצוב- ביום אחרי זה אני בדרך כלל עושה טעויות מנטליות רציניות ומפסיד את רוב מה שהרווחתי בעסקה הטובה הזאת. 😖
יש רבים שיאמרו- במקרה כזה עדיף פשוט לומר לבחור- אל תהיה סוחר יומי. עזוב אותך, אחי.. תהיה אולי סוחר סווינג או משקיע לטווח ארוך...
אני לא אומר שזה לא פתרון לחלק מהאנשים. הרבה אנשים משלמים מחיר על זה שהם יושבים כמה שעות מורטות עצבים מול המחשב אחר הצהריים. אבל, לדעתי הבעיה היא לא שקשה להיות daytrader. הבעיה היא שיש לנו אמונה שזה "הדרך *הכי קשה* לעשות כסף קל". עבור רוב מוחלט של האנשים המשפט הזה הוא משפט נכון מאד.
למה? כי זו ה**אמונה** שלהם! אבל, לדעתי יש דרך אחרת.
האם זה קל לשנות אמונה? תלוי מה אתם מאמינים 😉
אני מאמין שזה בהחלט אפשרי!
מה דעתכם? זה אפשרי? איך עושים את זה?