אבי אבגיל יועץ משכנתאות

אבי אבגיל יועץ משכנתאות Contact information, map and directions, contact form, opening hours, services, ratings, photos, videos and announcements from אבי אבגיל יועץ משכנתאות, Mortgage brokers, Ha-Yetsira Street 2, Petah Tikva.

הגיגי משכנתאות - פרק 17 והפעם על מאבק העצמאים וכמובן עולמם של יועצי המשכנתאות https://did.li/JogTY
03/05/2020

הגיגי משכנתאות - פרק 17 והפעם על מאבק העצמאים וכמובן עולמם של יועצי המשכנתאות
https://did.li/JogTY

עצמאי בשטח פרק ב' בפרק 4 בבלוג שלי כתבתי על עולמם של העצמאים https://www.aviavgil.com/post/יועץ-משכנתאות-פרק-4 ביום חמישי הייתי בהפגנת העצמאים הגדולה בכיכר רבין בתל אביב. אחרי ההפגנ...

איפה הפיקוח על הבנקים ???
16/04/2020

איפה הפיקוח על הבנקים ???

איפה הפיקוח על הבנקים ? דווקא בזמן המשבר, הפיקוח על הבנקים נוקט במדיניות שדואגת בעיקר לבנקים, פחות לאזרחים ועובר לגישה מוזרה מפיקוח על הבנקים לנזיפות וציפיות מהם. מה ...

אחרי תקופה ארוכה, הגיגים מספר 12 יצא לאור. הקישור להגיגים בתגובה הראשונה
07/11/2019

אחרי תקופה ארוכה, הגיגים מספר 12 יצא לאור. הקישור להגיגים בתגובה הראשונה

בוקר נפלא ! לפרק 12 !
07/11/2019

בוקר נפלא !
לפרק 12 !

שיימינג ללא בושה מבוסס על שקר אמיתי שיימינג ללא בושה מבוסס על שקר אמיתי אחרי תקופה שרק כתבתי ולא פרסמתי, קרו המקרים שהושיבו אותי מול המקלדת. זה התחיל כמו כל יום

הגיגי משכנתאות פרק 11--למה לבחור יועצים חברי התאחדות יועצי המשכנתאות ? --אנשים עוצרים אותי ברחוב ושואלים אותי : אבי תגיד...
16/09/2019

הגיגי משכנתאות פרק 11
--
למה לבחור יועצים חברי התאחדות יועצי המשכנתאות ?
--
אנשים עוצרים אותי ברחוב ושואלים אותי : אבי תגיד לנו, למה כשפונים ליועץ משכנתאות פרטי, חשוב שהוא יהיה חבר בהתאחדות יועצי המשכנתאות ? ( רגע, האמת היא שאנשים לא באמת עוצרים אותי ברחוב ושואלים אותי שאלות, למען האמת, האחרון שעצר אותי ברחוב בקש ממני עשרה שקלים כדי להגיע לבאר שבע. אני חושב שפגשתי אותו כמה פעמים בעשרים השנים האחרונות ואני מקווה שבאמת יום אחד הוא יצליח להגיע לשם).
--

אז רק נניח שמישהו עצר אותי ברחוב ושאל אותי למה להשתמש בשרותי יועץ משכנתאות פרטי חבר התאחדות, אני אענה לו שזה אחד הקריטריונים הכי חשובים בבחירת יועץ !!! ( לכל היועצים לא חברי ההתאחדות שמתעצבנים אבל ממש מתעצבנים ברגע זה, קחו נשימה עמוקה ותמשיכו לקרוא ).
--
לפני כמה ימים הייתה לי שיחה על הנושא עם יועץ ותיק, לא חבר התאחדות. היועץ הוא נגד כל התאגדות כלשהי, איש אנטי ממסדי וטען בין היתר שאנחנו משרתים את הבנקים ולמעשה כמעט כל פעולה שאנו עושים, פוגעת בציבור. היועץ התלונן על כך שבעבר יצאנו בפרסומים שיועצים בהתאחדות הם יועצים טובים ומי שלא בהתאחדות הם יועצים לא טובים.
--
למען האמת, אני לא זוכר כזה פרסום. כל עוד אני בתפקיד יו"ר ההתאחדות גם לא יהיו פרסומים כאלה ואני רוצה להוציא הבהרה בנושא – אין הפרדה מוגדרת שיועץ בהתאחדות הוא יועץ טוב ומי שלא בהתאחדות יועץ רע מה שכן אני יכול להגיד זה שליועץ חבר התאחדות יש סיכוי גבוה יותר להיות יועץ טוב יותר מאשר יועץ לא חבר התאחדות ( לכל מי שלקח נשימה עמוקה לפני 2 פסקאות, קחו נשימה נוספת) ובנוסף יש גם יתרונות עבור הלקוחות .
--
מצ"ב מכתב תודה מלקוחות :
--
באיחור מה, להלן מכתב תודה (אנונימי, כן?) להתאחדות יועצי המשכנתאות על הסיוע במקרה שלנו.

"אנו זוג צעיר אשר רכש דירה ראשונה, ובמסגרת התהליך שכרנו את שירותיו של יועץ משכנתאות (חבר בהתאחדות).
ביום החתימה על הסכם ההלוואה בבנק, גילינו כי יש באפשרותנו לקבל הטבות משמעותיות ע"י הנפקת תעודת זכאות, אפשרות שמעולם לא הוזכרה במסגרת ייעוץ המשכנתאות.
לאחר שהשגנו בעצמנו מסלול עם תנאים טובים יותר, פנינו אל יועץ המשכנתאות בדרישה לקבל החזר כספי עבור השירות.
לאחר ניסיון שלא צלח להגיע להבנות ומתוך שאיפה להימנע ממאבק משפטי, פנינו אל התאחדות יועצי המשכנתאות במטרה לסייע בפתרון הבעיה.
קיבלנו מענה מקצועי ורגיש מטעם יו"ר ההתאחדות, ולאחר ששוחח עם שני הצדדים הסוגיה הגיעה לידי פתרון.
תודה רבה להתאחדות יועצי המשכנתאות על המענה האדיב ועל הסיוע."

--

מדובר במקרה שהגיע אלינו לגבי השתלשלות ארועים של יועץ מול לקוחות שלאחר ששמענו מה קרה שם הבנו שהייתה שם טעות מצד יועץ המשכנתאות ולאחר תהליך מאוד קצר הוא הכיר בטעותו והחזיר ללקוחות את כספם ( למרות שעבר איתם תהליך קשה וארוך של למעלה מחצי שנה).
--
אז ללקוחות יש כתובת לפניות במידה ומתגלים חיכוכים עם היועצים ( בגלל כמות הייעוצים ההולכת וגדלה יש גם מקרים כאלה) ובמקום להישאר לא מרוצים או לפנות לערכאות משפטיות, ניתן לפתור את זה בצורה פשוטה ע"י שיח ולא בריב. דרך אגב בגלל חוסר ידע של הציבור בנושא, יש לא מעט מקרים שלקוחות חושבים שנגרם להם עוול ובמרבית המקרים כשמבינים את מקור הבעיה, מבינים שהיועץ פעל כשורה. לעיתים בתוך כל הכעס הם לא קשובים ליועץ וכשההסבר מגיע מאיתנו, מההתאחדות, הם מבינים את התמונה הכללית.
--
לכל מי שלקח עד עכשיו נשימות עמוקות, כדי שלא תקבלו סחרחורת מעודף חמצן למוח, הגעתי לקטע שבו אני מסביר למה ליועצים בהתאחדות יש כלים להיות יועצים טובים יותר.
--
ההתאחדות קמה על בסיס של שיתוף ידע מקצועי כדי שיועצים יוכלו לשתף ידע ולהיעזר אחד בשני. אפילו היועץ האנטי ממסדי הסכים בשיחתנו כי הפעילות שלנו מרחיבה את הידע של היועצים ומאפשרת להם לתת שרות טוב יותר ללקוחות . אז זה נכון ו 460 החברים בהתאחדות נהנים מכל הטוב שההתאחדות נותנת להם:
1. מפגשים ארציים – יש לנו 3 מפגשים בשנה ( אחד מהם הוא הכנס השנתי שלנו באילת – שלושה ימים של ריביות ביום ובירות בלילה ) ובמפגשים האלו אנחנו מעבירים הרצאות רבות ומגוונות על כל עולמות התוכן של המשכנתאות.
2. מפגשים אזוריים – בחצי שנה האחרונה היו לנו 5 מפגשים אזוריים שנועדו גם להעשרת תכנים מקצועיים, גם לחיזוק הקשר עם הבנקים וגם למטרת שתופי פעולה אזוריים בין היועצים.
3. סמינרים מקצועיים – יצאנו בסדרת מפגשים קצרים וממוקדים בבנקים לטובת העשרת הידע בתחומים ספציפים כמו הלוואות עסקיות ומסחריות, משכנתא פנסיונית, עסקאות מורכבות ועוד.
כל המפגשים האלו נועדו להעשרת הידע המקצועי שלנו כדי להפוך ליועצים טובים יותר.
4. מערכת להוצאת דוחות לחיווי אשראי – ההתאחדות מאפשרת לחבריה למשוך דוחות חיווי ללקוחותיהם בעלות סמלית ( מהלך חשוב להגשה נכונה של התיקים בבנקים ).
5. קבוצות ווטסאפ ופייסבוק עם כמות ידע מטורפת של חוכמת ההמונים ( למרות שאני 20 שנים בתחום, כל יום אני לומד משהו חדש מתוך הקבוצות שלנו ). יש קבוצות לשאלות כלליות, קבוצות לאיתור בנקאים ושמאים, קבוצות לשיתוף תמהילים וריביות וכך יועץ מההתאחדות יכול לראות עד עשרות אישורים עקרוניים ביום ולהבין מה מצב הריביות בבנקים השונים.
6. להתאחדות קשרים עם הנהלות הבנקים וכשיש מקרים דחופים או בעייתיים, אנחנו יודעים לפנות להנהלות ולקדם את התיקים התקועים עבור חברי ההתאחדות.
7. עדכונים על כל ההנחיות הפנימיות בבנקים השונים – הידע הזה מאפשר לנו להתאים בצורה טובה יותר את הגשת התיקים שלנו בבנקים ובסניפים השונים .
8. פעילות בנושא הזכאות ( טיפול בבעיית העלאת הריביות בחלק מהבנקים כשמשתמשים בזכאות). כחלק מהטיפול בנושא הגשנו עתירה נגד המדינה כדי לחשוף את המידע שחסר לנו לטיפול בבעיה.
9. לחברי ההתאחדות יש הסכם עם חברת MAX להעמדת אשראי מהיר וזול למקרים שלקוחות נתקעים ברגע האחרון עם 'חור' של כמה עשרות אלפי שקלים להשלמת הרכישה.
--
כל הפעולות האלו ( ויש עוד... ) נועדו כדי לשפר את היכולות שלנו של היועצים חברי ההתאחדות כדי לתת ללקוחות את הייעוץ הטוב ביותר שהם ראויים לו. לכן אני בהחלט מצפה שבפנייה ליועץ משכנתאות, השאלה הראשונה או אחת השאלות הראשונות תהיה : האם אתה חבר בהתאחדות יועצי המשכנתאות ?
--
ולכל היועצים והיועצות שעדיין לא הצטרפו להתאחדות – אני פונה אליכם בפנייה נרגשת ( דמיינו לכם מוזיקה של כנורות ברקע ) בואו והצטרפו למשפחה שכל מטרתה הרחבת הידע המקצועי וקידום הענף. כולם יודעים מה עשינו בשנים האחרונות כדי להציל את הענף, לאפשר את הפעילות התקינה שלנו מול הבנקים וכדי להמשיך ולייצג לקוחות. לא כולם מכירים את המעורבות והפעילות שלנו בהארכת תוקף הריבית ל24 ימים, הרחבת השימוש בשמאויות והעברתן בין הבנקים השונים, העתירה למדינה בעניין הזכאות, משיכת דוחות חיווי אשראי וטופס אחיד של אישור רואה חשבון ( יש כבר הסכמה של מרבית הבנקים לעניין, בקרוב נצא איתו ולאחריו נטפל בנושא כתב ההסמכה).
--
אם הבנתם למה חשוב להשתמש בשרותי יועץ חבר התאחדות השאירו תגובה
אם אתם לא מסכימים עם הנאמר, השאירו 2 תגובות
אם אתם רוצים להצטרף להתאחדות, השאירו פרטים ונחזור אליכם
--

התאחדות יועצי המשכנתאות - למען הציבור למען היועצים

08/09/2019

לפני יומיים, הסיוט שליווה אותי שנים, חזר.
--
פאתי עזה 1992
--
בדיוק קיבלתי את דרגת הסמל שלי, אני פחות משנה בצבא, הפכתי להיות מפקד טנק וזו התעסוקה הצבאית הראשונה שלי בעזה. יצאתי לסיור רגלי עם 3 חיילים ( אנחנו שריונרים, לא חירניקים, מחוץ לטנק אנחנו כמו צב שהפכו אותו על הגב ובנוסף לכל, מפקד טירון שמרוב לחץ לא מפסיק לזמזם שיר חדש של אריק קלפטון). במהלך הסיור שמענו צעקות, נדרכתי ולא ידעתי מה לעשות. הצעקות הגיעו מסימטה סמוכה ואני לא ידעתי אם לגשת לשם או לא. שמתי לב שכל הקולות היו קולות של נשים והיה שם קול גבוה במיוחד עם צרחה שפילחה לי את הלב. רצנו לסימטה ונכנסנו אליה כמו יחידת עלית שפורצת ליעד מבוצר ( נו טוב, אם מישהו היה רואה איך נכנסנו, הוא היה נקרע מצחוק ). ראינו 5 נשים צורחות סביב רכב, בתוך הרכב היה תינוק. התקרבתי במהירות, מישהי משכה באפוד שלי בלחץ, הבנתי שהרכב נעול, תוך שנייה שברתי את אחד החלונות עם הקת של הנשק והוצאתי את התינוק. כשהוצאתי אותו קפאתי, לא ידעתי מה לעשות . אחד החיילים שלי לקח את התינוק, הניח אותו על המדרכה והתחיל בהנשמות. אני הזעקתי את הרופא הגדודי שלנו שהגיע עם האבירבולנס ( אמבולנס צבאי) ופינו משם את התינוק. עד היום אני לא יודע מה עלה בגורלו.
--
עיריית ראש העין, 2010
--
אני מגיע לעירייה, וועדת השמה, רב איתם כי אני רוצה שבר ילמד בעיר הסמוכה אלינו, אלעד ( לפי דעתי, החינוך המיוחד במגזר החרדי הוא הרבה יותר מוצלח מהמגזר החילוני). בעירייה מערימים עלינו קשיים וכשאני מנסה לפרק את כל ההתנגדויות אני מגלה שאחת הסיבות לסירוב היא שיש גן ילדים מתאים בראש העין ( הגן שרצינו לעזוב) ואם נעבור לאלעד, העירייה חייבת לספק לנו הסעות הלוך וחזור ואין להם כוונה לממן את הנסיעות כשיש פיתרון בתוך ראש העין. הסברתי להם שאין מצב שאנחנו משתמשים בהסעות, מאחר ובר לא מדבר אנחנו לא סומכים על אף אחד חוץ מאיתנו לגבי הגעה וחזרה מבית ספר ולבסוף התחייבתי לחתום להם על מסמך שאנחנו לא נשתמש בהסעות של העירייה ( אני לא זוכר אם בסוף חתמתי על המסמך ).
--
פתח תקוה 2012
--
היום השני של בית ספר, אני לוקח את בר לבית ספר של ילדים עם צרכים מיוחדים, הגענו באיחור של חצי שעה, הכנסתי אותו לכיתה וביציאה אני שומע צעקה מהחדר של המנהלת, נעמדתי ליד הדלת, חיכיתי כמה שניות והקשבתי. מסתבר שאחד הילדים עלה להסעה לבית הספר אבל לא נמצא בכיתה. זה יום שני ללימודים ועדיין לא מכירים את כל הילדים, המנהלת יוצאת בריצה ועוברת בין כל הכיתות לחפש את הילד, הוא לא בבית ספר. היא קופאת. צעקתי אליה שתתקשר למלווה של ההסעה, במקביל התקשרתי לעירייה, הם לא אחראים להסעה הזו, היא של עירייה אחרת, התקשרתי לשם, לקח זמן עד שהעבירו אותי למחלקה הנכונה, קיבלתי את הטלפון של חברת ההסעות והם נתנו לי את הטלפון של הנהג . בזמן הזה הגיעו לבית ספר ההורים של הילד וניידת משטרה. כעבור שעה, הנהג ענה לטלפון, הוא היה במרחק של 10 דקות, ליד השוק, הוא עצר לעשות קניות, חזר בריצה לרכב ואכן במושב האחורי ישב הילד, כולו חיוכים, חגור בחגורת הבטיחות, ילד בן 8, ילד שלא מסוגל לדבר.
--
זה היה הלילה הראשון שהופיע הסיוט
--
התאחדות יועצי המשכנתאות 2019
--
לפני כמה חודשים כשנכנסתי לתפקיד היו"ר, הגדרתי לעצמי יעד של להגדיל את כמות החברים בהתאחדות ל 600 חברים. חשבתי על משפחה גדולה של יועצים, על הכח של הביחד, על שיתוף הידע, חוכמת ההמונים, על האחדות, החברות ורק על דבר אחד לא חשבתי – לצד כל הדברים הטובים שחולקים במשפחה, חולקים גם את הרגעים הקשים.
לפני כמה ימים, בן של אחד היועצים, נפטר בצורה טרגית.
כשאני שומע מידי פעם על תאונה או ארוע שילד מאבד את החיים שלו, אני מתכווץ ומצטמרר. הכאב הוא גדול אבל קצב החיים המהיר שלנו וכנראה שהמוח שלנו מנסה להגן עלינו מהכאב ואנחנו ממשיכים במהירות בחיינו. זה שונה כמובן כשמדובר במישהו שאתה מכיר וזה אחרת כשמדובר במשפחה.
--
התאחדות יועצי המשכנתאות מרכינה ראש
ומשתתפת באבלו העמוק של חברינו היקר והאהוב אייל תמיר
בפטירת בנו הילד היקר איתם תמיר ז"ל
הלוואי שלא ישמע עוד שוד ושבר בגבולנו
בעל הרחמים והנחמה ינחם את המשפחה היקרה.
--
תקופה ארוכה שלא חלמתי את הסיוט והנה הוא חזר כמו חבר ותיק מהעבר שמנסה להשלים את כל החוסרים. לפני כמה שנים במהלך סדנה להתפתחות אישית, מישהי דיברה על החלום שלא עוזב אותה שהיא עומדת על הקבר של הבן שלה. בזמן שהיא דיברה, הרגשתי שלא נכנס לי אוויר לריאות ושאני נחנק. לא מצאתי את האומץ לצעוק את הסיוט שלי החוצה אז כדי לשחרר את המועקה, כתבתי אותו בצורה של סיפור קצר בסגנון שלי שמשלב פרטים אמיתיים מהחיים שלי לצד טוויסטים בעלילה .
לאחר שכתבתי את הסיפור, הסיוט חוזר לבקר רק מידי פעם כשאני קורא או שומע על ילד שנשכח ברכב. חשבתי שאם אקרא שוב את הסיפור, הסיוט ייעלם אבל טעיתי.
--
במשך כל הימים האחרונים, מתנגן לי בראש השיר של אריק קלפטון Tears in Heaven שהוקדש לבנו קונור בן הארבע וחצי שנפל אל מותו מחלון דירתם. אני חושב שהביצוע הזה, זו הפעם הראשונה שהוא שר את השיר
https://www.youtube.com/watch?v=3U4yDkvRjvs
התלבטתי אם לפרסם את הסיפור הקצר שכתבתי מכיוון שלא הייתי ממליץ לכולם לקרוא אותו. מי שבכל זאת יחליט לעשות זאת, נא לקרוא בזהירות.
קישור לבלוג
https://www.aviavgil.com/post/%D7%94%D7%92%D7%99%D7%92%D7%99-%D7%9E%D7%A9%D7%9B%D7%A0%D7%AA%D7%90%D7%95%D7%AA-%D7%A4%D7%A8%D7%A7-10-5

(האתר בתהליך התאמה לניידים כרגע לצפייה ממחשב רגיל)

הגיגי משכנתאות פרק : 10איך קונים נדל"ן בלי כסף ? התשובה :  OPM ( פרטים בהמשך ) אז הלכתי לכנס שמבטיח ללמד איך קונים נכס ב...
01/09/2019

הגיגי משכנתאות
פרק : 10

איך קונים נדל"ן בלי כסף ?
התשובה : OPM ( פרטים בהמשך )
אז הלכתי לכנס שמבטיח ללמד איך קונים נכס בלי הון עצמי – היה מרתק.
--
לפני כמה חודשים עשיתי טעות, ראיתי הודעה שמבטיחה להראות איך מתעשרים מנדל"ן בלי הון עצמי ומילאתי את הפרטים שלי בדף נחיתה. מאותו הרגע נכנסתי למכונה משומנת של הפצצת מיילים על הנושא, על האירוע המתקרב , בו יהיה לי את הכבוד לפגוש את 2 המנטורים שפיצחו את השיטה וכמובן הם יחשפו בפני את השיטה המהפכנית לרכישת נדל"ן בלי כסף.
--
כבר אמרתי לכם שהכנס הוא על רכישת נדל"ן בלי כסף ? כי אם לא, הכנס הוא על רכישת נדל"ן בלי כסף או במילים אחרות איך לקנות נדל"ן בלי כסף ( ככה זה נשמע במיילים שתדירותם הלכה וגברה לקראת האירוע הנכסף). חייב להגיד לכם שממש התחלתי להתרגש לקראת האירוע הגדול.
--
יום לפני הכנס, קיבלתי טלפון עם קול נשי שקט ומלטף כדי לוודא שאני אכן מגיע לכנס. כמובן, עניתי לה, אני ממש מצפה לזה, אני מחפש את הדרך לעושר כי אם אתם זוכרים מהפוסט הקודם אני עובד כבר כמה חודשים בתחום של המשכנתאות וכנראה שפספסתי את גולת הכותרת של רכישת נדל"ן בלי כסף ( זהו, מבטיח לא להגיד את זה יותר, לפחות ב2 הפסקאות הבאות).
--
הגעתי לכנס כרבע שעה לפני ההתחלה, עברתי תהליך רישום קצר והסתכלתי על האנשים שהגיעו – היו שם כ 80 מתעניינים שלא היה להם מאפיין כלשהו – גברים, נשים, מבוגרים, צעירים, בני כל העדות וכנראה שהדבר היחיד שמאפיין אותם זה שהם באו ללמוד איך קונים.... בלי ..... .
נכנסנו לאולם, התמקמתי בנקודה שבה אוכל לברוח אם ארצה ( בדיעבד זו הייתה טעות, היה מפגש מלמד). 2 המנטורים נכנסו לחדר וההצגה התחילה.
--
לפני הכל אני חייב להגיד שהייתי מרותק לכל מה שקרה שם בחדר, אי אפשר לפספס שמדובר במערכת משומנת שיודעת בדיוק מה לעשות ומה לומר בכל רגע נתון עם תהליך לוגי ורגשי שהולך נבנה ומתעצם לקראת הרגע שבו ילמדו אותנו איך....
--
בהתחלה לא חשדתי, מה אני חשדניסט ? ( אסי וגורי)
--
זה התחיל בהצגה עצמית על כמות העסקאות שהם עשו בשנה האחרונה ( 100 עסקאות ) ועל כך שהם התחילו בדיוק כמונו בלי כסף ובלי רקע בנדל"ן והיום הם כבר מסודרים בחיים גם מבחינת הפנסיה והם עושים את מה שעושים רק כי הם אוהבים את זה וזה בDNA שלהם והם רוצים לחלוק את הידע שלהם עם כולם.
--
פה חשדתי !
--
100 עסקאות בשנה זה נשמע קצת יותר מידי ( עסקה בפחות מ4 ימים) וחברה כל כך צעירים שמסודרים כבר מבחינת הפנסיה וכל המאמץ הזה שהם עושים רק כדי להעביר את הידע הזה הלאה. נו טוב...
--
הם התחילו לספר על הבעיה של כולנו – מרוץ העכברים – המרוץ אחרי המשכורות כדי לכסות את האוברדראפט ואיך אפשר לצאת ממנו ע"י הכנסות פאסיביות ועצמאות כלכלית ( אבא עשיר אבא עני).
--
מייד לאחר מרוץ העכברים הם בקשו שנעלה את הבעיה הגדולה והיא כמובן בעיית ההון העצמי. הם פתרו אותה בקלילות לפי רעיון OPM - other people's money. הרעיון הוא שיש להם קבוצה של משקיעים שאם נביא להם עסקה טובה, ניתן יהיה לבצע אותה עם כסף של אחד מהם כהון עצמי ונחלוק ברווח. כמובן שכל מי שילמד אצלם בקורס יוכל להשתמש בפלטפורמה שלהם ולגייס משם משקיעים ללא עלות והדגש הוא שהפתרון הזה זמין רק למי שיעבור את הקורס שלהם.
--
אז הבעיה המרכזית נפתרה ועכשיו צריך רק להביא עסקאות טובות. כאן הם הסבירו איך מאתרים עסקאות טובות – ע"י התמקדות באזור גאוגרפי קטן יחסית וניתור של כל פעולות הנדל"ן שמתרחשות בו. הם תיארו איך קנו דירה באזור הדרום במחיר נמוך יותר ב100,000 ₪ מהמחיר הרגיל בשוק, איך שפצו את הדירה, השכירו אותה ומכרו אותה ברווח של 150,000 ₪. כמובן שהם לא נכנסו לחישוב של כל העלויות הנלוות, השיפוץ, עורכי הדין בקנייה ומכירה, חלוקת הרווחים עם המשקיע, המיסוי (אם מבצעים מספר עסקאות) ועלויות המשכנתא אבל כנראה שהנתונים האלה לא היו מספיק מעניינים או חשובים להצגה.
--
אז אם אין בעיית כסף ואנחנו מבינים מהי עסקה טובה, כל מה שנשאר לנו זה ללמוד איך מאתרים את הנכסים האלה ואיך לומדים את השיטה. איזה קטע !! טוב שבאתם כי לנו יש את הקורס שמלמד אתכם בדיוק את הדברים האלה. כאן עברנו למכירה יותר אגרסיבית על הקורס שישנה לנו את החיים ואם עד עכשיו הכל היה פשוט וקל אז עכשיו מדגישים שכדי להצליח חייבים להשקיע.
--
" אנחנו ניתן לכם את כל הכלים להצליח, אתם צריכים רק להיות מחויבים ורציניים"
--
בסוף המפגש קיבלנו מחיר מיוחד למי שיירשם מיידית לקורס ועוד בונוס מיוחד - פגישה אחד על אחד עם היזמים במחיר מיוחד עבורנו.
כשיצאתי מהמפגש, נשארו שם הרבה אנשים שרצו להירשם או שהיו להם שאלות נוספות.
כעבור יומיים קיבלתי שוב את הטלפון עם הקול הנשי והמלטף ששאלה אותי איך היה בכנס וניסתה לשכנע אותי להצטרף לקורס הקרוב שנשארו בו מספר מקומות מצומצם .
--
כמה מחשבות ותובנות על החוויה – למרות שכל הרעיון הזה ממש לא מתאים לי ובאופן אישי אני חושב שאולי יהיו הרבה שיעשו את הקורס אבל רק מעטים יוכלו באמת להרוויח מזה כסף, אני חייב להגיד שאם כל אחד מאיתנו היה מנהל את העסק שלו כפי שהחברה האלה מארגנים את שלהם, כולנו היינו מרוויחים יותר כסף. מדובר בעסק שמתקתק עבודה, מייצר המון לידים מהאינטרנט, בונה עניין ומתח לקראת הפגישה, מתקשרים לוודא הגעה, בפגישה הם בונים תהליך לוגי משולב עם תהליך רגשי, מפצחים את כל ההתנגדויות בצורה מסודרת ושיטתית, מציגים לנו את הבעיה בחיים ונותנים לנו את הפיתרון הפשוט שנמצא בהישג יד, מתקשרים לאחר המפגש לסגור את העסקה ולאחר מכן ממשיכים לדוור מסרים במרץ.
--
ככה מנהלים עסק מצליח !!! איזה מזל שהחברה האלה מסודרים מבחינת פנסיה אבל עדיין בחרו לחלוק איתנו את כל הטוב הזה .
--
למדתי הרבה מהערב הזה, איך לא משאירים דבר למקריות ואיך בונים תהליך מההתחלה עד הסוף כדי לתרגם ליד לעסקה. למעשה, זה היה שיעור אמיתי במקצועיות ואחד הדברים שלמדתי מהתהליך, זה איך לקחת את הדברים הטובים מכל דבר שאני חווה גם אם המהות היא לא חיובית מבחינתי.
--
הפוסט מוקדש לחברי ש' שמטרתו טובה אבל הדרך שבחר, לפי דעתי, בעייתית
--
למי של מכיר את פיסת הנוסטלגיה הבאה, תיהנו ( מי שמכיר את הקטע, אתם בטוח תיהנו)
https://www.youtube.com/watch?v=UzJPxXQnZnc

הגיגי משכנתאות פרק 8 שם הפרק : טעויותלמה כל כך הרבה אנשים עושים טעויות במשכנתא שלהם ? ( אפקט דאנינג קרוגר ) --תגיד אבי, ...
28/08/2019

הגיגי משכנתאות פרק 8
שם הפרק : טעויות

למה כל כך הרבה אנשים עושים טעויות במשכנתא שלהם ?
( אפקט דאנינג קרוגר )

--
תגיד אבי, למה להתחיל ככה עם כל מיני שמות מוזרים ?
מתנצל מראש, אני לא בחרתי את השמות של החוקרים האלה
--
אז אחרי שקיבלתי הערה שקפצתי ישר להגיגים 9 אחרי פרק מספר 7 ( האמת שזה לא היה מכוון אבל בשלב מסוים שעשעה אותי המחשבה שחיפשו וחיפשו את פרק 8 שלא פורסם עדיין ) אז הנה הפרק האבוד ( בבקשה על תוותרו על הפוסט בגלל ה4 שורות הבאות, תתגברו עליהם ותמשיכו לקרוא, כדאי לכם... )

--
אפקט דאנינג־קרוגר הוא הטיה קוגניטיבית שבה אנשים חסרי ידע מעריכים את יכולותיהם כגבוהות יותר מכפי שהן באמת, וסובלים מעליונות.
הצד השני של אפקט דאנינג קרוגר - אנשים בעלי ידע עלולים להניח בטעות שלאחרים יש הבנה שוות ערך לשלהם, וכך להעריך את עצמם בטעות באופן נמוך מערכם האמיתי.

--
נעבור לרגע לעולם המשכנתאות - אנשי המקצוע שקוראים את הפוסט נתקלים כולם ללא יוצא מהכלל נתקלים בשאלה, למה בכלל אני צריך יועץ משכנתאות פרטי ? ואז יש מגוון של תרוצים למה לא להשתמש באיש מקצוע :
לקחתי כבר משכנתא בעבר
יש לי דוד שמבין במשכנתאות
קראתי באינטרנט
ראיתי אישורים של חברים
אוהבים אותי בבנק שלי
הפקידה בבנק עובדת עם אמא ( תודה לשחר חסון ומי שיודע במה מדובר, תחזרו על המשפט עם קול של סיגריות )
קיבלתי כבר הצעה מהבנק והורדתי אותם בריביות
יש לי תואר בכלכלה
ראיתי אישורים בקבוצה של מחיר למשתכן
ועוד שלל סיבות מגוונות...

--
כאן האפקט מתגלה במלוא עוצמתו – אנשים חושבים שאם הם קראו על משכנתא באינטרנט, שוטטו קצת בפורומים וראו מה קורה אצל חברים שלהם, הם יוכלו לבנות את המשכנתא האופטימלית עבורם. המשכנתא היא ההלוואה הכי מורכבת ומסוכנת שיש ( במיוחד במחיר למשתכן עם כל השיקולים של מדד תשומות הבנייה ונושא הגרייס עד לקבלת הדירה ) אז למה אתם חושבים שאתם יכולים לעשות את זה לבד ?
כשיש לכם בעיה רפואית, אתם גולשים באינטרנט ומשם פונים לרוקח ומבקשים את התרופה שהסבתא החביבה מפנסילבניה הציעה לכם ?
כשיש לכם בעיה משפטית, אתם מתייעצים עם הדוד שתבע פעם חברת ביטוח ואז ניגשים למשפט ללא ייצוג מקצועי ?
כשיש לכם בעיית חשמל בבית, אתם מחפשים את הפתרון בסרטוני יוטיוב ?
אז למה כשמדובר במשכנתא, פתאום כולם מבינים בתחום וחושבים שיכולים ללכת לבד לבנק ?
כאן האפקט מתגלה במלוא עוצמתו והסיבה היא שאדם חסר השכלה רלוונטית אינו מודע להיקפו של התחום הרלוונטי ולכן עלול להעריך ביתר את ידיעותיו המועטות ( ויקיפדיה)
כשאתם קונים רכב יד שנייה בעלות של עשרות אלפי שקלים, מייד לוקחים אותו לבדיקה במכון. כשאתם לוקחים משכנתא במאות אלפי שקלים ובהרבה מקרים למעלה ממיליון, מי בודק לכם את המשכנתא ? כל טעות קטנה תעלה לכם בעשרות אלפי שקלים מיותרים, אני אפילו לא רוצה לדבר על טעויות גדולות.

--
ידע אמיתי, הוא לדעת את היקף הבורות של עצמך ( קונפוציוס)
בורות מולידה ביטחון עצמי לעיתים קרובות יותר מאשר ידע ( צ'ארלס דרווין )
בסוף הפרק אכתוב משהו משעשע על האימרה הזו של דרווין

--
זה צד אחד של האפקט, יש גם צד שני והוא מופנה ליועצי המשכנתאות.
הצד השני של אפקט דאנינג קרוגר - אנשים בעלי ידע עלולים להניח בטעות שלאחרים יש הבנה שוות ערך לשלהם, וכך להעריך את עצמם בטעות באופן נמוך מערכם האמיתי.
אני נתקל בהרבה יועצי משכנתאות שלא מעריכים את הידע שלהם ואת השרות שהם נותנים ללקוחות והרבה פעמים נותנים שרות במחירים מצחיקים ולעיתים בחינם. למה ?
נכון שגם אני עושה תיקי פרו בונו ( מי שמכיר אותי יודע את הרגישות שיש לי להורים לילדים אוטיסטים) אבל אני נתקל ביועצים שמוכנים לייעץ במחירי ריצפה. נכון שמי שרוצה להיכנס למקצוע צריך לפעמים להוריד מחיר כדי להתחיל ולהתפרנס בתחום אבל אז קשה לו להעלות את השכר טרחה כי לא נעים לו, הוא מפחד להפסיד עסקאות וכו... וכך הוא תקוע עם שכר טרחה מאוד נמוך ( זה בדיוק הצד השני של האפקט – יועצים שלא מעריכים את התרומה שלהם ללקוחות).
לכל מוצר או שרות במשק יש מחיר. כשיש תחרות בריאה יש כאלה שייגבו מחירים גבוהים מהממוצע ויש כאלה שנמוכים יותר. כל אחד יבחר איפה הוא רוצה להיות ( אני חושב שתחרות בתחום היא דבר מעולה ורק מקדמת אותנו כיועצים. אם מישהו בוחר להתחרות באחרים ע"י הפחתת מחיר, זו זכותו. אני באופן אישי מעדיף הגדלת ערך ללקוח ).
הפוסט הזה יפורסם כנראה גם בקבוצה שיש בה הרבה יועצי משכנתאות והרבה לקוחות. מידי פעם אני רואה בקבוצה וויכוחים בין הקבוצות ואני חצי מחייך חצי בוכה על ההתנהלות. הלקוחות בקבוצה יעדיפו לקבל תשובות ותמהילים בחינם, היועצים בקבוצה יעדיפו לדוג ממנה לקוחות.
יש מקרים שיועצים מפרסמים בקבוצה תמהילים שלמים ללקוחות – אני חושב שזו טעות מכיוון שגם אתם יורים לעצמכם ברגל וגם יש עניין של חוסר מקצועיות בפרסום תמהיל כתגובה לפוסט בפייסבוק מבלי שבאמת אתם מכירים את הלקוח על כל המורכבות שלו.
זו הסיבה שלקוחות שמפרסמים הצעות שקיבלו מהבנק מצפים לקבל מהיועצים תמהילים מתוקנים עם ריביות אבל, רגע, אתם מבקשים מבעל מקצוע לתת לכם שירות שיעזור לכם ויחסוך לכם כסף אבל בחינם ? איפה זה עוד קורה בחיים שלכם ? מתי הלכתם למכולת, קניתם מוצרים וביקשתם לא לשלם עליהם ? למה אתם כועסים שהיועצים מבקשים תשלום בעבור השרות שלהם ?

--
וגם היועצים מביננו, כשאתם מגיבים על תמהיל ואומרים שניתן לשפר את הריביות, אתם לא באמת יודעים מה הסטטוס של הלקוח, אולי הוא בקושי אושר ולכן הריביות הגבוהות ? אולי יש לו בעיות אשראיות מהעבר או כל סיבה אחרת שיש כדי שהבנק יעלה לו את הריבית ( ואתם מכירים את כל הסיבות האלו ). ואם אתם נותנים פה ושם תמהיל סופי ללקוח, למה אתם מופתעים כשכולם רוצים לקבל את זה בחינם ?

--
אני מניח שהדברים האלה יעצבנו את 2 הצדדים בקבוצה הזו. אם מישהו נפגע או כועס על הדברים שכתבתי, אתם מוזמנים להגיב כאן ( נסו לחשוב למה זה הכעיס אתכם, כנראה שיש שם משהו שגרם לכם לזוז בכיסא באי נוחות ויש לזה סיבה).

--
לסיכום של הדברים, כשאני לא מבין בתחום מסוים, אני פונה לאיש מקצוע שיעשה זאת עבורי במקצועיות ובמיומנות.
--
כדי לסיים באווירה טובה יותר, אני רוצה לספר ( למי שלא מכיר ) על פרסי דארווין.
צארלס דארווין הוא הוגה רעיון הברירה הטבעית ונחשב בעיני רבים כאדם רציני, הפרס לעומת זאת הוא פרס הומוריסטי המוענק לבני אדם על סיוע לאנושות לשפר את מאגר הגנים שלה ע"י סילוק עצמם מהעולם. או במילים אחרות - אנשים שמתו בצורה מטומטמת ( חלקם שרדו למרות הטמטום). דוגמאות:
גנב מתכות שחתך כבל פלדה של מעלית כשהוא נמצא בתוכה וצנח עם המעלית אל מותו
אדם שביצע ג'אגלינג עם רימוני יד חיים
שני מחבלים ערבים ישראלים שפוצצו מכונית תופת מוקדם מהצפוי בגלל מעבר לשעון קיץ
טרוריסט שפתח מעטפת נפץ ששלח בדואר וחזרה אליו כי לא היו בה מספיק בולים.
( דרך אגב, 9 זוכים מתוך 10 הם גברים, רק מציין את זה כאן)
--

כולנו עושים טעויות בחיים וזה בסדר, ככה אנחנו לומדים, גדלים ומתפתחים. בבקשה, אל תעשו טעויות במשכנתא שלכם

הגיגי משכנתאות פרק 9 : 2 סיפורים . תשמעו סיפור,   בעצם שני סיפורים במהלך משא ומתן על ריביות לאחד הלקוחות שלי, פקידת המשכ...
26/08/2019

הגיגי משכנתאות
פרק 9 : 2 סיפורים .

תשמעו סיפור, בעצם שני סיפורים

במהלך משא ומתן על ריביות לאחד הלקוחות שלי, פקידת המשכנתאות שעבדתי מולה יצאה לחופש (כל מי שעובד בתחום יודע כמה קשה לעבוד מול הבנקים באוגוסט כשכולם בחופש). ענתה לי מחליפה שלה שלא מכירה אותי. הריביות שקיבלתי היו גבוהות מאוד והתקשרתי להבין למה זכיתי בכל הטוב הזה והיא ניסתה לשכנע אותי שמדובר בריביות ממש טובות לבקשה הזו ושבלי קשר הם הבנק הכי טוב שנותן שרות מעולה עם חיוך (אנשי המקצוע מביננו כבר מבינים באיזה בנק מדובר). ניסיתי להסביר לה שבניגוד למה שחינכו אותה בבנק, גם הבנקים האחרים נותנים שרות לא פחות טוב מהם, גם הם מחייכים והחיוך שלהם מגיע עם ריביות טובות יותר. ואז היא שאלה שאלה שהפתיעה אותי "כמה זמן אתה בתחום?" לרגע אחד חשבתי לספר לה שאני כבר 20 שנים בתחום אבל לא הבנתי לאן היא חותרת ולכן בחרתי לא לדייק ועניתי לה "כמה חודשים". באותו הרגע, הטון שלה השתנה, הדיבור שלה הפך להיות יותר סמכותי, מתנשא וקיבלתי נאום על זה שאני כנראה לא עובד נכון, שאני מסתכל רק על הריביות ולא על התמונה הכללית, שיש חשיבות מאוד גדולה לעבוד מול בנק גדול עם ניסיון רב מול לקוחות ובאותה הזדמנות העירה לי על התמהיל שבחרתי ללקוח שלפי דעתה לא מתאים להם. כאן אני אעשה הפסקה קצרה כדי להתייחס לעניין התמהיל

--
- למי שלא מהתחום, ההערה הזו לגבי התמהיל מאוד מוזרה מכיוון שאני ישבתי עם הלקוחות שעתיים וחצי כדי לבנות להם את המשכנתא הטובה ביותר עבורם והיא אפילו לא טיפלה בתיק רק ראתה את התמהיל שבניתי וכבר קבעה שהוא לא מתאים להם. לאנשי המקצוע שכאן – היא העירה לי למה לקחתי קל"צ בסכום גבוה יותר משליש כשהקבועה הצמודה יותר נמוכה וגם האינפלציה נמוכה ולמה לקחתי סכום יחסית קטן במשתנה 5 כשהריבית כל כך נמוכה ( מסלול פיתוי כמובן כנגד קרן השתלמות) . לא רציתי להתנצח איתה לאחר הנאום הזה, סיימתי את השיחה בכך שאשלח לה הצעה מתחרה מבנק אחר ושהיא תבדוק אם היא תוכל לשפר אותה.
הנקודה שהפריעה לי בשיחה הזו היא שינוי הגישה כשהיא הבינה שנמצא מולה מישהו פחות מנוסה ואז השיחה הפכה להיות מתנשאת, ביקורתית ובנקודות מסוימות על גבול הזלזול.

--
בשיחה אחרת, התקשרתי לאיש מכירות של חברה שמוכרת מוצר כלשהו ליועצי משכנתאות. כבר בתחילת השיחה, הרגשתי שהוא לא נמצא איתי ב100% ( מכירים את זה שאתם מבינים שהצד השני עושה משהו במקביל לשיחה אתכם ? אז בדיוק ככה ). אחרי שנאלצתי לחזור על התשובות שלי כמה פעמים, שאלתי אותו אם בכלל זה זמן נוח לדבר והוא ענה לי שכן. עדיין, הוא לא היה איתי ב100%, נתן לי נאום מרושל על המוצר, על ההבדל בניהם לחברה המתחרה ודי נפנף אותי בשאלות ששאלתי מבלי לענות עליהם. בשלב מסוים שאלתי אותו מה יהיה המחיר לחבילה גדולה של השרות שלהם (חבילה מאוד גדולה) הוא עצר לרגע, וידא איתי שהמספר שהוא שמע זה אכן המספר שאני אמרתי ומאותו הרגע כל השיחה השתנתה. שמתי לב שעכשיו הוא כל כולו בשיחה, הוא ממש הקשיב למה שאמרתי, ענה לי בצורה רהוטה ומדויקת. כששמע שאני מייצג גוף של 450 יועצים, היחס השתנה עוד יותר ונוספו לו ממדים של נימוס מוגזם ואלמנטים של חנופה. סיכמנו שניפגש עם המנהל שלו והוא יתן לי הצעה אטרקטיבית.

--
מה שהפריע לי בשיחה הזו היה היחס או יותר נכון חוסר היחס כשהייתי סתם לקוח רגיל בזמן שהוא היה עסוק במשהו אחר והשינוי שקרה כשהוא הבין שאני "דג שמן".

--

"הלקוח לא תמיד צודק אבל הוא תמיד הלקוח "

את המשפט הזה למדתי ממיכה מרום, המורה והמנטור שלי במשך ה20 שנים האחרונות. מיכה נפטר לפני שבוע לאחר מאבק ממחלה קשה וכל השיעורים שלמדתי ממנו צצו וקפצו בכל סיטואציה שאני נתקל בה ורק אז הבנתי כמה למדתי וספגתי מהאיש המיוחד הזה. יהי זכרו ברוך .

--

השיחות האלו חידדו לי את כל גישת השרות שלנו ללקוחות, בדגש על חוסר שיפוטיות לגבי מעמדו של הלקוח, הכנסתו וההתנהלות הפיננסית שלו. במהלך פגישה עם חברה יועצת משכנתאות, היא ענתה ל2 שיחות שקיבלה ברצף. כשביקשתי ממנה לספר עם מי היא דיברה, הכל התחבר לי למה שראיתי ושמעתי. בשיחה הראשונה כשהיא ראתה את המספר, היא חצי חייכה, ענתה במהירות, התבדחה עם הלקוח, התחברה עם המחשב שלה לחישוב המשכנתא שלו על הסימולטור ושלחה לו צילום מסך. בשיחה השנייה, היא נאנחה כשראתה את מספר, ענתה בקוצר רוח ואמרה להם שבערב כשהיא תתפנה, היא תשלח להם מסמך כלשהו שבקשו ממנה. מאחר ואני לא מכיר את מערכת היחסים שלה עם הלקוחות האלו, תיארתי לה מה שראיתי בשיחות שלה (עם הרופא המנתח הבכיר ועם הזוג הצעיר במחיר למשתכן) ושאלתי אותה למה לדעתה השיחות התנהלו בצורה כל כך שונה. היא ענתה בתשובה של מה פתאום, זה בכלל לא ככה ורק כשאמרתי לה שאני לא שופט אותה אלא באמת מנסה להבין מה היה שם, היא אמרה לי שיש משהו במה שאני אומר אבל היא צריכה לחשוב על זה קצת יותר לעומק.

--
ניסיתי להבין מה הפריע לי כל כך בשיחות האלו ואז ברגע של הארה ( זה קורה הרבה פעמים במקלחת) הבנתי או בעצם העזתי להודות במה שכבר ידעתי – אני לא שונה מהם. גם אני מתנהג ככה ביום יום ( אני מנסה לשכנע את עצמי שרמת השיפוטיות שלי נמוכה לעומת האחרים כדי להרגיש טוב יותר עם עצמי אבל אני לא כל כך משתכנע ). קשה להימנע משיפוטיות שנובעת מניסיוננו, דעותינו הקדומות והרבה פעמים בגלל צרכי האגו שלנו.

--
אתמול, יועצת המשכנתאות התקשרה אלי, סיפרה לי שדיברה על זה עם בעלה והוא צחק עליה שהיא הבן אדם הכי שיפוטי בעולם ושהיא מודדת את כולם ביחס אליה מבחינת מעמד, הכנסה ושהיא שופטת את הפעולות של כולם לפי הסטנדרטים שלה ( מסתבר שבעלה הוא איש ישר אבל חסר טאקט וזה עלה לו בכמה ימים של התעלמות מצידה). היא לא חשבה שהשיפוטיות שלה חודרת גם לצד המקצועי ונוכחה לדעת שהיא טעתה והיא בעצמה שמה לב לזה בעבודה ובשיחות שלה מול הלקוחות והבנקים. היה לה את האומץ להודות בזה לא רק בפניה אלא גם בפניי ועל כך אני מעריך אותה אפילה יותר ממה שהערכתי בעבר.

--

אז לכל מי שעובד עם לקוחות :
לקוח הוא תמיד לקוח, ללא קשר עם הוא לקוח קטן או גדול
שכר הטרחה מהלקוח לא אמור להפחית/להוסיף מרמת השרות שלנו
הקשיבו ללקוח, רק כך תבינו מה הוא רוצה/צריך
אם הלקוח מתלונן, הוא לא הופך להיות אוטומטי לקוח בעייתי, הוא רוצה להישאר לקוח, צריך רק להתייחס לתלונה ברצינות, עם הבנה לגבי הבעיה ועם אמפטיה.
--
ובנימה אישית יותר – כשאנחנו עונים לטלפון, לא תמיד אנחנו יודעים מי נמצא שם או איזו עיסקה מסתתרת בצד השני של הקו. התייחסו לכל שיחה ברצינות, תהיו מרוכזים בשיחה עצמה ולא בדברים נוספים במקביל, תנו ללקוח את השרות הטוב ביותר שאתם יכולים, אם אפשר, תנו לו טיפה יותר ממה שהוא מצפה לקבל וכך תקבלו לקוח מרוצה שיפנה לכם עוד לקוחות.

--
לגבי השיפוטיות שלנו, אני חושב שאין דרך להימנע ממנה, החוכמה היא להיות מודע לכך ולשים לב איפה אנחנו פוגשים אותה. במקום לדרוש שכולם ינהגו כמונו, ננסה לנהוג ע"פ 'חייה ותן לחיות'.
קל להגיד את זה, עכשיו אני צריך לראות איך אני מיישם את זה בחיים שלי...

--
https://www.youtube.com/watch?v=6D9vAItORgE

( במקור השיר נכתב ע"י פול ולינדה מקרטני לסרט ג'יימס בונד )

Address

Ha-Yetsira Street 2
Petah Tikva
4951228

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when אבי אבגיל יועץ משכנתאות posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Business

Send a message to אבי אבגיל יועץ משכנתאות:

Share