11/02/2025
כדי לייעץ על השקעות יש *בישראל* צורך ברישיון. גלובס מפרסם את שאלות המבחן האחרון עם פתרונות של צבי סטפק, יו"ר מיטב. קיבלתי 100 או קרוב לכך. למעשה אני חושב שאם ארצה רישיון, ככלכלן אני בכלל פטור מהמבחן. למרות זאת אין סיכוי שיהיה לי רישיון כי לא אעשה חצי שנה סטאג' בבנק. המצב לגביי יישאר כמו היום: בנושאים רפואיים מותר לי לייעץ באופן חופשי לכולם. לומר לאנשים או אינכם צריכים את הכסף בשנים הקרובות, הוציאו אותו מהעו"ש למדד מניות מפוזר אסור לי לפי החוק ולכן לא אמרתי זאת עכשיו אלא רק הדגמתי מה אסור לי לומר.
תוצאת החוק אגב הפוכה ממה שחשבו. במקום לדאוג שהשכבות החלשות לא יפסידו בגלל עצות פח, היום לא ניתן לקבל ייעוץ כלל נניח בבנקים אם אין לפחות 100,000 שקלים להשקעה(בבנק עם עמלות של כפי 10 לעומת בית השקעות) והחלופה היא כמובן טיקטוק.