14/03/2020
כותבת לכם כאן באהבה ❤️
רעיונות חשובים להתנהלות כלכלית במצב החדש.
ראשית ממליצה ללמוד מהאינטרנט,מחברה,ממנטור לא משנה מי ,כמה כלים אימוניים פשוטים להתמודדות עם המצב החדש, תחושת המחנק, ההרגשה שזהו העולם מתמוטט.
אנחנו חזקים ונעבור את זה . 💓
אבל את זה אשאיר למי שמתמחה בזה ,עכשו למה שאני יכולה לתרום:
1. כנסו את המשפחה "לאסיפה משפחתית" (ברוגע ובלי לחץ) והחליטו על ההתנהלות בתחומים השונים :סדר יום, אוכל,ניקיון ,לימודים וכו' . רישמו את ההחלטות בצורה יפה ומסודרת על דף גדול ותלו על המקרר.
2. הקפידו על צריכת החשמל והמים. נסו לחסוך עד כמה שניתן ובקשו גם מהילדים . לכבות אורות בחדרים, להתקלח לאחר שהמים בדוד השמש קצת התחממו ,אין צורך בתקופה זו לא בחימום ולא במזגן וכו'.
3. פתחו את חשבון הבנק והאשראי ובדקו הו"ק שאפשר להקטין או לבטל כגון: מנויים, דמי ניהול חשבון, חשבונות סלולר,
4.הכינו ארוחות מסודרות ומשותפות , טוב לבריאות ולגזרה,גם תורם ללכידות המשפחתית,גם חוסך נישנושים וגם חוסך במצרכים לעומת האופציה שכל אחד מכין לעצמו משהו אחר בזמן אחר.
5. היו יצירתיים והשתמשו עבורכם ועבור הילדים בדברים שקניתם וששוכבים בארון :משחקים,חומרי יצירה, ספרים, חוברות .
נצלו משאבים קיימים גם במזווה האוכל.
6. כשהולכים בפעם הבאה לסופר, קנו מצרכים בסיסיים והורידו מותרות .אנחנו לא יודעים מה קורה עם מקומות העבודה, משכורות וכו' אז כדאי להצטמצם ולא להתפזר.
7. אני מקבלת בכל שעה הודעת SMS עם עוד הצעה מפתה לרכישה און-ליין. באמת מפתה ואולי גם הנחות שוות אבל מי שהמצב הכלכלי שלו לא יציב ולא ברור עצתי בכלל לא להיכנס לאתרים האלה!!
להתרחק בצורה מוחלטת מאתרי קניות. מצאו תעסוקה מועילה ומהנה: קריאה,לימוד באון-ליין,צפייה בסידרה ,אפיה, תחביב ביתי ,פינוי ארונות ואוורור מרחבי האחסון ועוד ועוד
8. מי שפודה חסכונות לצורך מחייה כדאי להתייעץ עם איש מקצוע מה כדאי לפדות בשלב זה,לפי האפיק שהכסף מושקע ורמת הסיכון של הכסף.
9. שבו לבד או עם בן הזוג ותכננו את ההוצאות הצפויות לכם בחודשיים הקרובים ותראו איך אתם עם ההוצאות מול ההכנסות וחשבו מראש על פתרונות.
10. אם אתם לא עובדים ויש לכם תחביב מקצוע שרלוונטי כרגע נסו להתפרנס ממנו : שיחות יעוץ טלפוניות, שיעורים פרטיים לתלמידים וכו'.
תמונות מימים בהירים יותר ורק מלפני שבועיים ואי"ה שנחזור אליהם בקרוב.