10/05/2022
האם כדאי לפדות קרן השתלמות 🔨💰 כדי לסלק או להקטין את המשכנתא🏠?
ובכן, התשובה אינה חד משמעית 🤔 אולם יש לה השלכות.
קרן השתלמות היא המוצר הפיננסי היחיד שבו ההפקדה אליו מעניקה הטבת מס ועדיין אין צורך לחכות עד גיל הפרישה כדי לפדות את הכספים בפטור כבר לאחר 6 שנים.
הכספים בקרן ההשתלמות הופכים לנזילים ניתנים לפדיון ופטורים ממס רווח הון כלומר ;
גם התשואה שהצטברה במשך התקופה פטורה ממס.
כמו כן, כל עוד לא בוצעה משיכה מהקרן וגילה מעל 6 שנים, ניתן להמשיך ולהפקיד אליה
כספים אשר נהפכים מידית לנזילים בפטור ממס.
חשוב לציין שברגע שמתבצעת משיכה מהקרן היא ננעלת להפקדות חדשות.
לסיכומו של עניין, לפני שאנחנו מקבלים החלטה, כדי להשוות האם משתלם להמשיך להחזיק
בקרן, שמשיאה תשואות, מול פדיון המשכנתא וביטול תשלומי הריבית.