14/06/2026
השוק אוהב סיפורים.
לפעמים הוא אוהב אותם קצת יותר מדי.
ההנפקה של SpaceX מזכירה לי עד כמה המשקיעים מוכנים כיום לשלם על חלומות. מדובר בחברה מרשימה, חדשנית, פורצת דרך, עם הנהלה יוצאת דופן וחזון שקשה שלא להתלהב ממנו.
אבל בסופו של דבר, משקיע צריך לשאול את עצמו שאלה פשוטה:
האם אני קונה עסק או שאני קונה סיפור?
כאשר חברות נסחרות בשוויים דמיוניים למרות שהרווחים עדיין רחוקים מלהצדיק אותם, המשמעות היא שהשוק כבר מתמחר הצלחה כמעט מושלמת לשנים רבות קדימה.
הבעיה היא שלא מספיק שהחברה תהיה מצוינת.
היא צריכה להיות טובה אפילו יותר מהחלומות שכבר מגולמים במחיר.
ההיסטוריה מלמדת אותנו שרוב החלומות לא מתממשים בדיוק כפי שהמשקיעים דמיינו. חלקם מצליחים בענק, אך רבים אחרים מאכזבים בדרך.
אני בהחלט מקווה ש-SpaceX תהיה אחת ההצלחות הגדולות של העשור הקרוב. העולם צריך חברות חדשניות שמזיזות את האנושות קדימה.
אבל מבחינתי, ההתלהבות סביב ההנפקה היא גם תזכורת לכך שאנחנו נמצאים בשוק שמוכן לשלם מחירים גבוהים מאוד עבור הבטחות עתידיות.
וכשמשלמים הרבה מאוד על העתיד, מרווח הטעות הולך ומצטמצם.
לכן בתקופה הנוכחית אני מעדיף להיות מעט יותר זהיר, מעט פחות נלהב, ולצמצם במידה מסוימת את החשיפה לשוק המניות.
לא כי אני חושב שהעולם עומד להיגמר.
אלא כי אני מעדיף לקנות חלומות כשהם זולים, לא כשהם נמצאים בשיא הפופולריות שלהם.