Finance-IA - אלירן צורי

Finance-IA - אלירן צורי שמי אלירן צורי.
אני מתכנן פיננסי, פנסיוני ומנהל סיכונים. כיום אני בעליה של סוכנות הביטוח Finance-IA
(1)

אמינות || מקצוענות || שירות אישי
שמי אלירן צורי, הבעלים של קבוצת Finance-IA
בעל רישיון פנסיוני וכללי (אלמנטרי) מטעם משרד האוצר, אנחנו חברה לתכנון פיננסי, פנסיוני וניהול סיכונים (ביטוח)
אנו ממוקדים בצרכים האישיים של הלקוח תוך הקפדה על שירות אישי ומקצועי. כאשר אנו מתייחסים לפרטים הקטנים בכל פוליסה קיימת ושאינה קיימת על מנת שתתאים במדויק לצרכי הלקוח. זו הסיבה שלצד כל ההתפתחות הדיגיטלית בתחום, כאשר יש

נם חברות רבות שמעבירות את פעילות שירות הלקוחות שלהם לדיגיטל, אנו מאמינים שללקוח דרוש יחס וטיפול אישי בניהול הכספים שלו וכמובן בניהול הביטוחים שלו
התמחותנו הינה באנשים, בבניית מעטפת 360 של כיסויים לכל מקרה ומקרה, תוך התחשבות בצרכי החיים המשתנים כגון ילדים, עבודה, מצב בריאותי, פרישה, חסכון ועוד.
בעזרת הניסיון שצברנו לאורך השנים בעולם הביטוח והעולם הפיננסי והפנסיוני נוכל לתת ללקוחות מעטפת של ידע, ניסיון ושירות אישי מקיף בתחומים אלו.

מה מייחד אותי?
אמינות - מהפגישה הראשונה כנות זה שם המשחק.
מקצוענות - מתן ידע מקצועי תוך שמירה על האינטרסים והזכויות של הלקוח.
אהבה למקצוע – אני צעיר ורעב להצליח מוכן לעבוד קשה ובשעות מאוחרות.
ברור צרכים מקיף
שירות אישי – שירות מהיר, אישי לכל לקוח, עם תשומת לב לפרטים הקטנים ביותר.

למה לקחת אותי?
ניסיון של מעל ל-10 שנים, עבודה מול מגוון רחב של מעסיקים ושירות אישי לכל לקוח.

מה מייחד את השירות שלי?

בFinnence IA אנו ממוקדים בצרכים האישיים של הלקוח תוך הקפדה על שירות אישי ומקצועי. כאשר אנו מתייחסים לפרטים הקטנים בכל פוליסה קיימת ושאינה קיימת על מנת שתתאים במדויק לצרכי הלקוח. זו הסיבה שלצד כל ההתפתחות הדיגיטלית בתחום, כאשר ישנם חברות רבות שמעבירות את פעילות שירות הלקוחות שלהם לדיגיטל, אנו מאמינים שללקוח דרוש יחס אישי וטיפול אישי בניהול הכספים שלו וכמובן בניהול הביטוחים שלו התמחותי הינה באנשים, בבניית מעטפת 360 של כיסויים לכל מקרה ומקרה, תוך התחשבות בצרכי החיים המשתנים כגון ילדים, עבודה, מצב בריאותי, פרישה, חסכון ועוד בעזרת הניסיון שצברתי לאורך השנים בעולם הביטוח והעולם הפיננסי והפנסיוני אוכל לתת ללקוח מעטפת של ידע, ניסיון ושירות אישי מקיף בתחומים אלו.

ביטוח בריאות✔️
ביטוח חיים✔️
ביטוח משכנתא✔️
קרן פנסיה✔️
קרן השתלמות✔️
קופת גמל✔️
קופת גמל להשקעה✔️
אלטרנטיבות להשקעה✔️
חיסכון לילדים✔️
חסכונות לעצמאיים✔️

14/06/2026

"אני אוהב לפזר ולא לשים את כל הביצים בסל אחד🥚
את הפנסיה אני שם בחברת ביטוח במסלול S&P 500, את הקרן השתלמות אני שם בבית השקעות במסלול S&P 500, ואת הקופת גמל להשקעה שמתי בחברת ביטוח נוספת, גם במסלול S&P 500."

​את האמירה הזו שמעתי היום מלקוח שהיה בטוח שהוא פיצח את השיטה והגן על עצמו בצורה מושלמת מנפילות.
​הסתכלתי עליו ואמרתי לו: "אחי, לא פיזרת את הביצים. שמת את כולן בדיוק באותו סל – פשוט הדבקת עליו מדבקות של חברות שונות."

​כאן מסתתרת הטעות הפסיכולוגית שאני פוגש כמעט בכל פגישה היום: אשליית המותגים.
אנשים בטוחים שפיזור סיכונים אומר לפצל את הכסף בין "הראל", "מיטב" ו"מנורה". אבל בפועל? כשכל הכסף שלכם עוקב אחרי אותו מדד בדיוק (500 החברות הגדולות בארה"ב), אתם חשופים ב-100% לאותו סיכון, לאותה תנודתיות, ולאותו מטבע. אם השוק האמריקאי יחטוף מחר מכה – הלוגו של החברה שמנהלת לכם את הקופה לא יעצור את ההתרסקות. הכל יצנח יחד.
בעיניכם זה פיזור?

10/06/2026

"המעסיק בחר לי את הסוכן, אז הנחתי שמישהו בודק מה קורה שם. איזו טעות."

לפני כמה ימים ישבתי עם "אמיר" (שם בדוי, אבל הסיפור אמיתי לגמרי). אמיר הוא מנהל שיווק בחברת הייטק לא קטנה. בן אדם מבריק שמנהל תקציבי עתק.
כשהוא נכנס לתפקיד, ה-HR הפנתה אותו לסוכנות ההסדר של החברה. הוא חתם איפה שאמרו לו, ומאותו רגע – שקט תעשייתי. מבחינתו, הכל היה על מסלול בטוח.

ואז, אחרי 4 שנים, הוא רצה לעשות שינוי מסלול השקעה.
"ניסיתי הכל," הוא סיפר לי. "קבעתי איתם פגישה. שלחו התראה במייל, וביום הפגישה – דממה. אף אחד לא התקשר. קבעתי שוב, ושוב – דממה.

ואז נפל לי האסימון. עמדתי שם ושאלתי את עצמי: אם אני לא מצליח להשיג אותם כשאני סתם רוצה לשנות מסלול – איך לעזאזל הם יגיעו אליי אם חלילה אצטרך אותם במקרה של אסון אמיתי?"

הסיפור של אמיר הוא מה שאני קורא לו "תסמונת ההסדר".
אנחנו מניחים שאם המעסיק בחר את סוכנות ההסדר, אז הסוכנות הזו עובדת בשבילנו.
המציאות? הסוכן כנראה מחוייב למעסיק. מבחינתו, אתה בסך הכל שורה באקסל. הוא יודע שאתה לקוח "שבוי" של מקום העבודה, ולכן אין לו שום תמריץ להילחם על דמי הניהול שלך או לבדוק אם הכיסויים שלך בכלל רלוונטיים היום.

אז מה עושים?
לוקחים את השליטה חזרה, איש מקצוע אפשר להחליף היום בפשטות.

איך מוצאים איש מקצוע כזה?
שואלים אדם שאתם סומכים עליו מי מטפל בו...

07/06/2026

פאניקה בשווקים 😵‍💫? ירידות בשוק ההון 📈
הנה כמה עצות שיכולות לעזור לכם בהתנהלות המוצרים הפנסיונים והפיננסים שלכם (קרן השתלמות, קרן פנסיה, גמל ההשקעה, ביטוח מנהלים, פוליסת חיסכון, תיק השקעות ועוד)

מה לא עושים❎:

1. לא נכנסים לפאניקה 😱

2. עדיף לא להיכנס לאזור האישי של בתי השקעות וחברות הביטוח בימים הקרובים.

3. לא מנסים לתזמן את השוק.

4. לא מקבלים החלטות רגשיות, אלא רק החלטות מושכלות לא משנים מסלול, לא מורידים רמת סיכון או מוכרים מניות רק כי שוק ההון יורד.

5. לא מקשיבים לעצות טיקטוק, העצות יכולות להיות עצות גנריות ולא אישיות עבורכם.

6. לא מקבעים הפסדים: משיכת הכספים או מעבר למסלול סולידי מדי בזמן ירידות, הופכת "הפסד על הנייר" להפסד אמיתי שאי אפשר לתקן כשהשוק יתחיל לעלות בחזרה.

7.לא נלחצים מכותרות מפוצצות: התקשורת הכלכלית ניזונה מדרמה ומילים כמו "מפולת" או "מחיקה". אל תתנו לכותרות לנהל לכם את הכיס.

מה כן עושים✅:

1. אם בניתם אסטרטגיה השקעה במוצרים שלכם הכל בסדר, זה חלק משוק ההון יש עליות יש ירידות וגם עם הירידות הם חדות שוק ההון תמיד יודע לתקן את עצמו.

2. מתקשרים לאיש מקצוע שמכיר אותך אישית ושואלים אותו שאלות על המצב, לרוב אותן שאלות יתנו לכם מענה מדוייק עבורכם.

3. ממתינים בסבלנות עד שיחלוף זעם.

4. זוכרים את טווח ההשקעה (זום אאוט): פנסיה וקרנות השתלמות הם חסכונות לטווח ארוך. ירידות של היום, חדות ככל שיהיו, הן לרוב פסיק קטן בגרף של 15, 20 או 30 שנה.

5. מזהים הזדמנויות (למי שמתאים): ירידות חדות בשווקים יכולות להיות כמו "סוף עונת הסיילים". למי שיש כסף פנוי ואורך רוח, זו עשויה להיות הזדמנות להפקדות נוספות במחירים זולים יותר.

6. נושמים וזוכרים את ההיסטוריה: שוק ההון ידע משברים אדירים (משבר הסאב-פריים, קורונה) ותמיד, אבל תמיד, שבר שיאים חדשים לאחר מכן.

02/06/2026

"קרעתי את הצורה בשתי עבודות, הפסדתי 6,000 דולר, ורוקנתי את התיק בשביל השיפוץ בבית. אני אשכרה מתחיל הכל מאפס".

את המשפט הזה אמר לי עידן השבוע.
בחור שעובד סביב השעון – שכיר ביום, מהנדס בלילה. אבא טרי שחי על הקצה. כדי לייצר קצת אוויר למשפחה, הוא ניסה את מזלו במסחר יומי ובקריפטו. הוא חטף כוויה, משך את כל מה שנשאר כדי לממן את הדירה, והגיע אליי מרוקן.

פה בדיוק ישב הטריגר הכואב: תחושת ה"אני חייב להחזיר את המכה, ומהר".
מתוך הייאוש של חשבון מאופס אחרי עבודה כל כך קשה, הוא רצה לשים את המעט שעוד נשאר לו 100% במדד ה-S&P 500, להמר על חברות AI, ולחפש את הריגוש המהיר שיחזיר לו את מה שאבד.

איך עצרנו את רכבת ההרים?)
הוצאנו את האמוציות מהמשחק. במקום להמר על תנודות הדולר עם 100% חשיפה, בנינו תמהיל חכם ורגוע של 70/30 שישמור עליו.

אבל הג'וקר האמיתי? עידן בכלל לא ידע שברגע שהוא פותח "עוסק פטור" לעסק השני שלו, אנחנו הולכים לפתוח לו קרן השתלמות לעצמאים. זה אומר פטור מלא ממס רווחי הון עשרות אלפי שקלים נטו לכיס שלו, בלי שום הימור - נטו השקעה!

מתחילים מחדש או מנסים להתאושש מהפסד? הנה 3 דברים שאתם חייבים לבדוק מחר בבוקר:

1. אל תחפשו קיצורי דרך: הפסדתם? כואב. אבל לנסות "להחזיר את המכה" בהשקעות אגרסיביות וטרנדים זו הדרך המהירה והבטוחה לאבד גם את המעט שעוד נשאר.

2. מתנות מהמדינה לפני קריפטו: לפני שאתם מהמרים על מטבעות וירטואליים, תוודאו שניצלתם כל הטבת מס אפשרית (כמו קרן השתלמות לעצמאים). התשואה הכי בטוחה בעולם היא המס שאתם חוסכים כחוק.

3. סנופי זה מעולה, אבל: חשיפה של 100% למדד אחד ולמטבע אחד (דולר) מביאה איתה תנודתיות שיכולה לרסק אתכם פסיכולוגית בדיוק כשאתם צריכים ביטחון. פיזור חכם נותן לכם אוויר לנשימה.

28/05/2026

חוגגים בטכנולוגיה, רועדים מאינפלציה: מה חושבים 6 בתי ההשקעות המובילים בישראל? 📊
חברים ולקוחות יקרים, חודשיים של רכבת הרים בשווקים הפיננסיים (אפריל-מאי 2026) הוכיחו לנו שוב עד כמה השוק יכול להיות מפוצל ומתעתע. מצד אחד, שוק המניות חוגג את מהפכת הבינה המלאכותית עם דוחות כספיים מרשימים. מצד שני, שוק האג"ח משדר לחץ אדיר מאינפלציה "דביקה", מחירי נפט שמזנקים וריביות שפשוט מסרבות לרדת.

אז למי מקשיבים? בסקירת המאקרו החדשה שהכנתי עבורכם, לקחתי את התחזיות של 6 הגופים המוסדיים הגדולים בישראל (מגדל, הראל, מיטב, מור, ילין לפידות ואלטשולר שחם) והכנסתי אותן לזירה אחת, כדי להבין איפה הם מסכימים, ואיפה הגישות שלהם מתנגשות לחלוטין.

בסרטון החדש נדבר על: 🚀 הראלי המטורף בנאסד"ק – האם קונים צמיחה או אשליה? 💣 סכנת האינפלציה – למה שוק המניות מתעלם ממשבר הנפט וסגירת מיצרי הורמוז, ואיך מיטב והראל מזהירים מפניו? ₪ שקל הברזל – איך העוצמה ההיסטורית של המטבע המקומי פוגעת במי שלא מבצע גידור נכון (כפי שמזהירים באלטשולר שחם)?

הבהרה משפטית: הנתונים הם לא נתונים רשמיים ולכן יכולים להשתנות בהתאם. אין באמור בפרסום זה כדי להוות ייעוץ פנסיוני המותאם לנתוניך האישיים, לצרכיך ולהעדפותיך, ואין בו משום המלצה לביצוע עסקה כלשהי במוצר פנסיוני או החלטה השקעתית. אין באמור תחליף לייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי או התחייבות להשגת תשואה או דירוג דומה.
Eliran Tsori

28/05/2026
24/05/2026

"חשבון בנק? ברור שיש לנו חשבון משותף, הכל נכנס לשם (החסכונות, המשכורת). אבל בקרן ההשתלמות? כל אחד מאיתנו מנהל את זה בנפרד דרך העבודה."

את המשפט הזה שמעתי שבוע שעבור מדור, שהגיע אליי יחד עם בת הזוג שלו, אפרת. הם מנהלים משק בית משותף למופת, כל שקל של המשכורות נכנס לאותו חשבון בנק, והמטרה הגדולה שלהם כרגע ברורה לגמרי: לאסוף הון עצמי כדי לקנות בית ביחד למגורים.

אז איפה המלכודת אתם שואלים אותי? אשליית "הפרד ומשול" בחיסכון לטווח בינוני.
כשהתחלנו לצלול למספרים ושאלנו שאלות אישיות, גילינו שברמת העו"ש הם גוף אחד, אבל ברמת החיסכון הכי משמעותי שלהם לבית הם שני זרים מוחלטים אחד לא יודע על השני דבר. לכל אחד יש קרן השתלמות במקום אחר, תחת סוכן אחר, מסלול השקעה נפרד וראייה שונה של הקופה. שנפתחה כברירת מחדל על ידי המעסיק, ואף אחד לא הסתכל עליהן יחד ככלי שאמור לממן את המשכנתא שלהם.

התוצאה?
שתי קרנות השתלמות שאמורות להשתחרר ולהפוך להון עצמי משותף לדירה בעוד כמה שנים, מנוהלות בשתי חברות שונות, ברמות סיכון הפוכות לחלוטין (אחד במסלול מנייתי תנודתי והשנייה במסלול סולידי מדי שלא מניב תשואה), ועם דמי ניהול שהם פשוט שילמו עליהם כפול (קופה אחת דמי ניהול 1.2% והקופה השנייה 0.9% דמי ניהול). בלי שום סנכרון ובלי התאמה לתאריך היעד שבו הם צריכים להביא את הצ'ק לדירה.

(איך דאגנו להם בסוף?)
איחדנו כוחות. הבנו ביחד שלדור ואפרת הכסף בקרן ההשתלמות הוא לא "החיסכון שלי" ו"החיסכון שלך" – הוא ההון העצמי של הבית שלהם. עשינו סימולציה משותפת, הגדרנו את טווח הזמן המדויק עד לקניית הנכס, ואיפסנו את רמות הסיכון של שתי הקרנות כדי שיעבדו ביחד בשביל המטרה הזו. בנוסף, השתמשנו בצבירה הכוללת של שניהם כיחידה אחת ומנוף כדי ללחוץ על בית ההשקעות שאליו עבר הכסף על מנת שהשתלום עבור הדמי הניהול יפחת משמעותית וידאג מעכשיו לעצור את הדליפה של הכסף.

אז אם חוסכים לדירה אבל שומרים על "דיסטנס" בקרנות ההשתלמות? הנה 3 דברים שאתם חייבים לבדוק יחד כבר אתמול:

1. מבחן תאריך היעד: מתי אתם מתכננים לקנות את הבית? אם הקרן שלכם נמצאת במסלול מנייתי סוער והחלטתם לקנות דירה בעוד שנה, נפילה קטנה בשוק ההון עלולה למחוק לכם חלק מההון העצמי בדיוק ברגע הלא נכון. מסלול הסיכון חייב להיקבע לפי השנה שבה תמשכו את הכסף.

2. כוח המיקוח המשפחתי: בתי ההשקעות וחברות הביטוח מסתכלים על "הון משפחתי" כיחידה אחת. כשאתם באים בנפרד עם קרן השתלמות של עובד בודד, אתם לקוחות קטנים. כשאתם פונים אליהם כזוג ומאחדים את הניהול של הקרנות, קל בהרבה לחתוך את דמי הניהול ולחסוך אלפי שקלים שיכולים ללכת לשדרוג המטבח.

3. איזון הסיכונים הכללי: חיסכון לבית לא מנהלים בשיטת "העתק-הדבק". אתם צריכים לראות ששתי הקרנות לא מבטלות אחת את השנייה (אחד שמרני מדי ואחד הרפתקן מדי) אלא מייצרות אסטרטגיה אחת שמביאה אתכם ליעד בטוח ובזמן המשותף לכם.

החיסכון בקרן ההשתלמות הוא המקפצה הכי גדולה שלכם.

18/05/2026

"הייתי בטוח שאני מבין הכל, עד שהבנתי שאני לא יודע כלום."

את המשפט הכואב הזה אמר לי לקוח השבוע בפגישת זום. הכל התחיל מסרטון שהוא ראה באחת הרשתות החברתיות, שהבטיח לו את חלום העושר המהיר: "תפתח תיק מסחר עצמאי, תשקיע את הכל במדד S&P 500, תחסוך את דמי הניהול ופשוט תשכח מהכסף".

אז הוא עשה בדיוק את זה. הוא אפילו העביר את הפנסיה וקרן ההשתלמות שלו לאותו מסלול.
איפה המלכודת? אשליית "העתק-הדבק" מהרשת. אף גורו ברשת לא עשה לו בירור צרכים ולא ידע שהלקוח צריך את הכסף הזה לקניית בית בעוד חודש. אף אחד לא הסביר לו שהמדד יכול גם לרדת בדיוק כשהוא יצטרך את הכסף, או שחשיפה מלאה לדולר שוחקת את ההון העצמי כשהשער צונח. הלקוח מצא את עצמו רגע לפני חתימת חוזה, עם פחות כסף ממה שהתחיל.

(איך דאגנו ללקוח בסוף?)
עצרנו את הדימום 🩸. במקום לקוות שהשוק "יתקן את עצמו" רגע לפני קניית הבית, משכנו מיד את הכסף מתיק המסחר והעברנו אותו לפק"מ בנקאי. כסף שחייבים בעוד חודש למטרה קשיחה כמו בית – חייב להיות נזיל, בטוח ושומר ערך. בלי הרפתקאות ובלי סיכונים.

חושבים לפתוח תיק מסחר עצמאי או להעביר הכל למדד? הנה 3 דברים שאתם חייבים לבדוק עם עצמכם מחר בבוקר:

1️⃣ תעשו בירור צרכים קשוח: למה הכסף מיועד ומתי תצטרכו אותו? כסף לבית בעוד שנה וכסף לפנסיה בעוד 20 שנה לא יכולים לשבת באותו מסלול מנייתי מסוכן.

2️⃣ מסחר עצמאי זה לא מוצר מדף: אין פה פתרון של "מידה אחת שמתאימה לכולם". אתם חייבים הבנה בסיסית: איזה ETF קונים? מה ההבדל בין קרן אמריקאית לקרן אירית צוברת? מה משמעות החשיפה למט"ח? כמה מיסים תשלמו בפועל? אם אתם לא יודעים את התשובות, אתם לא משקיעים אתם מהמרים.

3️⃣ "פסיבי" לא אומר להיות עיוור: גם השקעה פסיבית דורשת מעקב. להתעלם מהתיק שלכם רק כי אמרו לכם "לשכוח ממנו", יעשה לכם הרבה יותר נזק מתועלת (שלא שווה שום חיסכון בדמי ניהול).

כסף אמור לשרת את החיים שלכם, לא את הטרנדים בטיקטוק.

בעולם שבו כולם רוצים להיות "מפלצות של כמויות", אני בחרתי להיות בוטיק.לפני כמה שבועות עשיתי משהו קצת לא שגרתי. שלחתי אימי...
14/05/2026

בעולם שבו כולם רוצים להיות "מפלצות של כמויות", אני בחרתי להיות בוטיק.

לפני כמה שבועות עשיתי משהו קצת לא שגרתי. שלחתי אימייל להנהלת פגאני (Pagani Automobili) באיטליה. לא כדי לרכוש רכב ב-5 מיליון דולר (אולי בקרוב), אלא פשוט מתוך הערכה והתחברות עמוקה לדרך של פגאני.
במייל הסברתי כמה אני מעריך את הפילוסופיה של המייסד, הוראסיו פגאני. את העובדה שהם צמחו ממקום קטן וסירבו בתוקף להתפשר על האומנות, הדיוק והייחודיות שלהם לטובת ייצור המוני פגאני מספר מאוד מוגבל של מכוניות בשנה, בניגוד למותגי על אחרים.

שיתפתי אותם שבתור בעל עסק בגישה פרימיום, ה-DNA הזה של "בוטיק אקסקלוסיבי" הוא המצפן שלי אחרי מסע שעברתי עם עצמי בשנה האחרונה. שאני מסרב להפוך לפס ייצור, שומר על סטנדרטים קפדניים ותנאי כניסה ברורים - פשוט כי איכות אמיתית דורשת פוקוס ויחס אישי שאי אפשר לסחור בו. ומי שכבר עובד איתי - הוא שותף למסע הזה, לא סתם לקוח בעיניי.

לא באמת ציפיתי לתשובה מפגאני בחזרה. מדובר באחת החברות המרתקות והשמורות למעטים בעולם.
אבל אז נחתה אצלי בתיבת הדואר מעטפה רשמית, ישירות מהמפעל בסן צ'זאריו סול פנארו שבאיטליה.

בפנים לא חיכתה לי תגובת יח"צ גנרית, אלא פריט שאספנים מגדירים כ-"Unobtainium" — משהו שאי אפשר פשוט לקנות בחנות:
* גלויה רשמית של ה-Pagani Zonda.
* חתימה מקורית בטוש כסוף של הוראסיו פגאני בכבודו ובעצמו.
* והחלק המרגש מכל - פתק אישי בכתב ידו: "To Eliran, my best wishes, HP".

מה הדבר הזה מסמל עבורי ולמה מסגרתי אותו במשרד?
מבחינתי זו ההוכחה הפיזית לכך שכשאתה לא מתפשר על הסטנדרטים שלך, זה מהדהד למרחקים. תזכורת יומיומית שמצוינות, אומנות וירידה לפרטים הקטנים הן שפה בינלאומית ומי שנמצא בפסגה מזהה את זה מיד.

חלומות וסטנדרטים נועדו כדי שנגשים אותם — בלי פשרות. 🥂🇮🇹

"אני רואה אחרים מחכים עד גיל 67, נרקבים בעבודה ואז לא מצליחים ליהנות מהחיים."את המשפט הכן הזה שמעתי השבוע מ"אבי", סמנכ"ל...
12/05/2026

"אני רואה אחרים מחכים עד גיל 67, נרקבים בעבודה ואז לא מצליחים ליהנות מהחיים."

את המשפט הכן הזה שמעתי השבוע מ"אבי", סמנכ"ל בן 57 שמרוויח כ-35 אלף שקל בחודש. החלום שלו: לצאת לפנסיה מוקדמת ברמת החיים שאליה הוא רגיל, סביב גיל 63.

אבל כשפתחנו את התיק, התגלתה "אשליית השכר הגבוה". רוב האנשים שמרוויחים היטב בטוחים שהעתיד שלהם מובטח. בפועל, הראיתי לו שאם יישאר במסלול הקיים ללא שינוי, הקצבה שלו תהיה רחוקה מאוד מהמשכורת הנוכחית שלו. הטעות הפסיכולוגית כאן היא שאננות וקפאון שמשאירים את הפרישה המוקדמת בגדר פנטזיה.

(איך זה נגמר בחדר?)
הצלחנו "להזיז את הגבינה": ניידנו את הפנסיה למסלול שחסך לו המון כסף, כי העלויות הקודמות שלו היו דיי קרובות למקסימום המותר. בנוסף, העלינו לו את הפרשת התגמולים ל-7% (המקסימום המותר) ופתחנו קופת גמל להשקעה נזילה בהפקדה חודשית של 2,000 שקל, שתשמש כגשר פיננסי לפרישה. אבי נשם לרווחה ואמר: "הרגעת אותי, אני רגוע יותר עכשיו".

חולמים על פרישה מוקדמת? הנה 3 צעדים שאתם חייבים לעשות מחר בבוקר (לבד):

1. בדקו את הפער: אל תניחו שמשכורת יפה היום שווה קצבה יפה מחר. היכנסו לדוח הפנסיה ובדקו מה הקצבה הצפויה לכם בפועל.

2. חתכו עמלות צבירה: כשהחיסכון גדל, דמי הניהול מהצבירה נוגסים בפנסיה הרבה יותר מהעמלה על ההפקדות. תדרשו להוריד משמעותית את הסעיף הזה.

3. בנו "גשר פנסיוני": פרישה מוקדמת דורשת הון נזיל שיגשר על הפער עד לפנסיה הרשמית. פתחו מכשיר גמיש (כמו גמל להשקעה) שמאפשר להפקיד ולמשוך כספים ללא קנסות.

התהליך של תכנון פרישה לא אמור להלחיץ, הוא אמור לשחרר אתכם.

Address

עומרים 9
Omer

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Finance-IA - אלירן צורי posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Business

Send a message to Finance-IA - אלירן צורי:

Share