02/03/2026
הבורסה צובעת את המלחמה בירוק בוהק:
המסכים הירוקים ביום המסחר הראשון בבורסה מתחילת המערכה והתחזקות השקל מול הדולר בשיאה של מערכת "שאגת הארי" הם לא "טעות במערכת".
הם התגובה הכלכלית המזוקקת לאירוע היסטורי בקנה מידה של פעם בדור:
אנחנו בעיצומו של תהליך עיצוב מחדש של המזרח התיכון.
השווקים מבינים שמעבר לקרב הטקטי, מדובר בשינוי אסטרטגי שבו ישראל מבססת את מעמדה כמעצמה אזורית, צבאית וטכנולוגית בלעדית, תוך פירוק הציר השיעי והסרת עננת האיום האיראני שהעיבה על האזור כולו במשך עשורים שלמים.
השותפות הצבאית והאסטרטגית בין ישראל לארה"ב במערכה נגד איראן היא הרבה מעבר למבצע צבאי – היא הנדסה מחדש של המציאות הכלכלית והביטחונית באזורנו.
🏛️ המרוויחה הגדולה: מדינת ישראל וכלכלתה
השוק מפגין עוצמה נדירה, בדיוק כפי שראינו במלחמת 12 הימים מול איראן. המשקיעים מבינים שכלכלת ישראל היא המוטבת העיקרית מהשינויים הדרמטיים:
קריסת הציר השיעי: הסרת האיום האיראני, או החלשתו האנושה, מובילה בסיכוי גבוה להתפרקות שלוחיו באזור. מבחינת השוק, זה אומר מחיקת "פרמיית סיכון" שליוותה אותנו עשורים.
יציבות ארוכת טווח: שוק ההון מתמחר את השקט שיבוא לאחר ההכרעה, מה שמזניק את המדדים המובילים בתל אביב לרמות שיא.
🛡️ ביסוס מעמד המעצמה האזורית
מה שקורה כעת בשטח מבסס את ישראל כמעצמה אזורית בלעדית בשני מישורים קריטיים:
מעצמה צבאית:
הוכחת היכולת המבצעית מול מעצמה אזורית כאיראן מקבעת את ההרתעה הישראלית לשנים קדימה.
מעצמה טכנולוגית:
השימוש בטכנולוגיות פורצות דרך במערכה הזו הופך את ישראל למוקד משיכה עולמי להשקעות הייטק וביטחון.
🛢️ זירת האנרגיה והדולר
בעוד שמחירי הנפט בעולם מזנקים בשל המלחמה במפרץ, ישראל מציגה חוסן פנימי:
השקל מתחזק: האמון ביכולת ההכרעה הישראלית ובתמיכה האמריקאית הופך את המטבע שלנו לאחד החזקים בעולם כרגע.
עצמאות אנרגטית: מניות הגז והאנרגיה הישראליות בזינוק, כשישראל נתפסת כעוגן אנרגטי יציב בלב מזרח תיכון משתנה.
🏁לסיכום:
אנחנו לא רק בתוך אירוע ביטחוני, אלא בתוך מפנה היסטורי. הסרת עננת האיום האיראני היא המנוע החזק ביותר שכלכלת ישראל יכלה לבקש. ישראל צפויה לצאת מהמערכה הזו לא רק כמנצחת צבאית, אלא כציר המרכזי והחזק ביותר של המזרח התיכון החדש.
שנדע ימים של הכרעה וצמיחה. 🇮🇱🇺🇸
#בורסה #כלכלה #השקעות #פיננסים