12/04/2022
ביעור חמץ:
בעוד כמה ימים נזכה לחגוג את חג הפסח, חג החירות!
אני מודה שלאורך השנים פחות התחברתי לשם הפשטני הזה חג החירות… מה זה בכלל? הרי כל אחד ואחת יכול/ה להגדיר חירות אחרת.
כמי שגדל והתחנך בציונות הדתית (הפתעתי מישהו/מישהי?!) ולמד בישיבה תיכונית עדיין נשארה בי הסקרנות להבין ולחקור מעבר לפשט ולהעמיק בדרש (מילים של ביינישים 🤣)
אחת המצוות ו/או איסורים בחג היא מצוות ביעור חמץ. ראיתי לא פעם כמה אנרגיה ומאמץ עושות משפחות כדי לנקות את הבית ולוודא שחלילה לא תישאר איזו חתיחת פיתה או לחם רחמנא ליצלן במהלך החג.
טוב זה הפשט… לבער כל חמץ…
אבל כפי שאנחנו יודעים יש עומק לדברים והאמת זה ממש לא אסון גדול אם חלילה נשארה איזו פיתה במגירה…
אז מהי המצווה האמיתית? בשביל זה צריך להבין מהו החמץ… החמץ בחיינו.
מהו הדבר הזה שאנחנו רוצים לבער מחיינו.
לנקות את הבית זה מעולה, לסדר את הארונות ולרוקן בגדים וחפצים ישנים זה טוב… אבל מה עם להיפטר מהרגלים רעים? ממחשבות רעות? מחברה רעה?
פסח מגיע באביב, עונה של התחדשות.
אחרי חורף קר וגשום יוצאת השמש מאירה את העולם, הטבע מתעורר מחדש
אבל מה איתנו? גם אנחנו צריכים להתרענן ולהתחדש ולא רק בבגדים חדשים (כמו בסיפורי הילדים לפסח…)
תחשבו מה את או אתה רוצים לשנות או מבינים שצריך לשנות בחיים שלכם/ן
אין זמן טוב ונוח להתחיל שינויים… אבל יש זמנים בשנה שמקבלים בהם אנרגיה חדשה שמזרימה בנו רוח גבית להתחיל להשתנות.
תבערו את ה״חמץ״ האישי שלכם זאת המצווה האמיתית של פסח.
עצבניים? תעבדו על זה
חסרי סבלנות? תעבדו על זה
רוצים יותר זמן משפחה? תעבדו על זה
זוגיות? תעבדו על זה
להוריד במשקל? תעבדו על זה
לקרוא ספרים? תתחילו עכשיו!
תתחילו בשינוי להיות טובים יותר קודם כל בשבילכם/ן ואח״כ גם לסביבה שלכם/ן
בחודש האחרון קיבלתי הרבה פניות מאנשים קרובים וגם מתעניינים חדשים שמבינים ורוצים לעשות שינוי, להתפתח ולהתקדם בהבנה הפיננסית שלהם, בשליטה שלהם בכסף.
בכנות, רובם המוחלט תירצו תירוצים שעכשיו לחוץ לפני פסח אולי נתחיל אחרי החג…
(מאוד מזכיר את אלה שמתחילים דיאטה אחרי החג… ובינתיים מתפרעים עם אוכל במהלך החג ומגיעים במצב הרבה פחות טוב לתהליך אחרי החג…)
השבוע חזרו אליי שני זוגות שרצו להתחיל תהליך לפני חודשיים וטענו שקצת עסוקים אז דחו ונמרחו… ועכשיו חזרו אליי פשוט עם בור יותר עמוק וכמה החלטות גרועות שיכלו למנוע… חבל.
אל תחכו עם שינויים פשוט תתחילו, תבערו את החמץ שמפריע לכם להתקדם, שמפריע לכם בהתנהלות היומיומית תהיו א.נשים טובים יותר, זאת המצווה האמיתית של פסח.
שנזכה לבער את החמץ שלנו באומץ כל ימות השנה.
פסח שמח!
שגיא כהן - ייעוץ והשכלה פיננסית
לפגישת ייעוץ:
https://wa.me/message/MPX6SE3L2QMEM1