18/04/2020
עורכי הדין ויועצי המס לראש הממשלה: החל באסטרטגיית היציאה, חייבים להחזיר את המשק לעבודה באופן מדורג תוך ניהול סיכונים מושכל.
גלובס וגם כלכליסט מדווחים על מכתב, ששיגרו עו"ד אבי חימי ראש לשכת עוה"ד ויוע"מ ירון גינדי נשיא לשכת יועצי המס, בו הם מבקשים מראש הממשלה לאמץ את המתווה ליציאה הדרגתית מהסגר, שהאוצר הניח על שולחנו.
במכתב כותבים השניים: "מתוקף תפקידנו המקצועיים, כראש לשכת עוה"ד וכנשיא לשכת יועצי המס, לשכות מקצועיות המייצגות את הציבור ומאות אלפי עצמאים ועסקים קטנים ובינוניים הן בפן המשפטי והן בצד הפיננסי, אנו פונים אליך בבקשה לקבל את הצעדים האופרטיביים ליציאה מהסגר לצורך הצלת הכלכלה".
לדברי ראש לשכת עורכי הדין, עו״ד אבי חימי: ״החזרת המשק והכלכלה לפעילות היא המטרה העיקרית בימים אלה על מנת להציל את מאות אלפי העצמאים והעסקים בישראל. החזרה לפעילות מלאה, תוך שמירה והקפדה על הנחיות משרד הבריאות, חייבת לכלול גם את בתי המשפט, העובדים במתכונת חירום ובפעילות מינימלית מעל לחודש, ובכך לאפשר לעשרות אלפי עורכי דין לשוב לשגרת עבודה, לשרת את אזרחי ישראל ולטפל בבעיות המשפטיות השוטפות שאף הצטברו בעקבות משבר הקורונה״.
לדברי יוע"מ ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס: "משבר הקורונה חייב את מדינת ישראל לנקוט בפעולות דוגמת הסגר ועצירת הפעילות במשק, כדי למנוע את התפשטות המחלה. כתוצאה מכך נפגעו התשתיות הכלכליות שלנו, ובניהן התשתית הכלכלית החשובה ביותר למשק הישראלי: העצמאים והעסקים הקטנים והבינוניים.
מעבר למנגנוני הפיצוי הנדרשים לעסקים ואם חפצי חיים אנחנו, חייבים להחזיר בהקדם האפשרי את המשק לעבודה בתוכנית סדורה, שתייצר וודאות בסיסית שהמגזר העסקי זקוק לה באופן נואש, ולעשות זאת בצורה חכמה, באופן מדורג, בשלבים - עם אבני דרך וקבועי זמן לכל מגזר וענף, וכמובן שהמעבר בין השלבים יהיה כפוף לעמידה במדדים בריאותיים, שיהיו שקופים מראש לציבור הרחב, ושמטרתם להגן עלינו מבחינה בריאותית תוך ניהול סיכונים מושכל.
המשך הסגר ללא תכנית יציאה כאמור, יביא לפגיעה חסרת תקדים בכלכלה הישראלית, במיוחד לאור העובדה שלעולם לא יהיה ניתן לגשר בין הפיצוי שהמדינה תיתן לאורך זמן, אפילו אם הוא יהיה במודל המיטבי ביותר, לבין האובדן הכלכלי למשק ולכלל אזרחי ישראל במצב של חוסר תעסוקה מתמשך".