30/04/2025
זוכרים את ירון אורי שי ז"ל ואיליי גמזו ז"ל
זכינו לקיים שני מפגשי "זיכרון בסלון" מרגשים במשרדי נופר אנרג'י בכפר סבא ובעד הלום, יחד עם משפחותיהם של סמ"ר ירון אורי שי ז"ל וסמ"ר איליי גמזו ז"ל, אשר נפלו בקרב ביום השביעי לאוקטובר.
שמענו את סיפורו מעורר ההשראה של ירון אורי שי, שסופר על ידי הוריו, יזהר והילה שי.
ירון נפל בגבורה תוך שהוא מגן בגופו על תושבי קיבוץ כרם שלום — מציל אותם במחיר חייו.
מעבר לגבורה, הכרנו את ירון כאדם: לב ענק, חיוך כובש, חוש הומור נדיר ואהבה אינסופית להפועל תל אביב בכדורסל. הוא אהב בכל מאודו, חי בתשוקה גדולה, ונלחם על מה שהאמין בו.
יזהר והילה לא רק שומרים על זכרו של ירון — הם הפכו את כאבם למנוע של תקווה ויצירה.
"אוקטובר הבא" הוא יוזמה פורצת דרך שנולדה מתוך האובדן האישי שלהם — פרויקט שמטרתו לרתום את החדשנות הישראלית להנצחת זכרם של 1,750 הנופלים במלחמת חרבות ברזל. 1,750 מיזמים יוקמו לזכרם — כדי להנציח לא רק בשמות, אלא ביצירה, במשמעות ובבניית עתיד.
זכינו גם לארח את הוריו של סמ"ר איליי גמזו ז"ל, שמואל ואליזה, לוחם בצנחנים שנפל בקרב הקשה בהגנה על "קבוצת הריצה". במהלך המפגש שמענו על איליי — הבן, האח, הלוחם והאדם שהיה — דרך עיניהם של הוריו, והתחברנו לעומק הכאב, אך גם לעוצמה ולתקווה שהם מביאים איתם.
זה היה מפגש שלא יישכח. מלא השראה, הכרת תודה וזיכרון חי.
במפגשים הללו עלה מסר אחד ברור:
לזכור תמיד את הנופלים — ולשאוף בכל יום להיות ראויים לקורבנם.
אנחנו מודים למשפחות על האמון, על הפתיחות, ועל הכוח המעורר השראה שהביאו איתם.
ונמשיך לשאת בליבנו את זכרם של ירון ואיליי — תמיד.
יהי זכרם ברוך.