28/04/2015
מתלבטים אם לפתוח עסק ? האם נפתח עוסק פטור ? אולי עוסק מורשה ? הנה לכם סקירה קצרה בנושא :
ההבדל בין עוסק מורשה הינו שעוסק פטור יכול להוציא ללקוחות רק קבלות ואינו צריך להעביר למע"מ 18% על כל שקל שקיבל מלקוחותיו ובכך מתאפשר לו להוריד מחירים וכעוסק חדש להתחרות בעסקים אחרים.
העוסק הפטור חייב לדווח פעם בשנה למע"מ על סכום הכנסותיו ברוטו וכן חלה עליו החובה לוודא שאינו עובר את תקרת הפטור, במידה ויש חשש שמא העוסק יעבור את תקרת הפטור במהלך השנה כתוצאה מגידול בפעילותו העסקית, עליו לדווח באופן מיידי למע"מ ולשנות את מעמדו לעוסק מורשה.
עוסק פטור אשר לא נדרש להעביר כספי מע"מ לרשויות, אינו יכול להתקזז במע"מ על הוצאותיו העיסקיות ולכן יש לקחת זאת בחשבון כשפותחים תיק, לדוגמא :
1. האם אני נדרש בעסק שלי להוצאות רכש בסכומים גבוהים.
2. האם אני מתכוון לעבוד מול גופים גדולים או מול לקוחות פרטיים.
חשוב לציין שעוסק פטור נתפס לא פעם כעסק לא רציני או שהעיסוק צדדי ונלווה לעיסוק אחר עיקרי מתוקף הכנסותיו הנמוכות של העוסק (תקרה עד 79,482 ש"ח) ולכן חשוב גם לעשות רושם שאתם עסק גדול שפעילותו גדולה ובכך הדימוי של העסק עולה בעיני הלקוח הפוטנציאלי.
כמובן שיש כמו לכולנו את הפחד לגדול ולהתפתח... אם נגדל אז נרוויח יותר ואם נרויח נצטרך להיות עוסקים מורשים ואח"כ כתוצאה מכך לשלם יותר למע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי. לא פעם המחשבה מפוטנציאל הגדילה של העסק מונע ממכם באופן פסיכולוגי להמשיך לגדול ולהתרחב.
אז לאחר שקראתם כתבה זו מה כדאי לעשות?!
התקשרו אליי או השאירו הודעה ואוכל לסייע לכם בקבלת החלטה נכונה שמתאימה לצרכיך
בהצלחה !!