האישה שהפסיקה לקנות

האישה שהפסיקה לקנות XOXO

הגעת לפה? אהלן וסהלן.
הדף הזה מקדם אג'נדה.
את האג'נדה שלי.
אני עומדת מאחורי מה שנכתב פה.
המסרים לא נאים בעיניך? אפשר להתעלם. אפשר להוריד עוקב.
אין צורך לחנך אותי.
תודה, מעריכה מאוד. האני מאמין שלי כולל ארבעה ערכים: עצמאות, שליטה, בחירה ובהירות, והם נכונים לכל תחום בחיים ובמיוחד לכסף.
אני כאן כי אני מאמינה שאם ניצור לעצמנו בהירות לגבי סדרי העדיפויות האמיתיים שלנו נוכל לשלוט בהם ובסופו של דבר להגיע

לעצמאות שתאפשר לנו לקבל החלטות טובות יותר, מנותקות מרעשי הרקע של הסביבה.
אני כאן כי אני מאמינה שהחברה סביבנו מקבלת הרבה מאוד החלטות בשבילנו ולכן אנחנו מראש מגבילים את עצמנו גם כשיש לנו בחירה חופשית. אין מקום שקל יותר להתחיל בו מהעדפות הקנייה שלנו. אני מעודדת כל אחת ואחד לצמצם את הצריכה ולהפסיק עם הרגלים הרסניים ולגלות שהשמיים לא נפלו, כי לחזור לצרוך אפשר תמיד.

כמה הערות בשולי הרצח המחריד (הייתי אומרת מיותר אבל בואו, כמה מקרי רצח לא מיותרים כבר יש), שהגיע בתזמון מושלם לרגל עצמאות...
29/04/2026

כמה הערות בשולי הרצח המחריד (הייתי אומרת מיותר אבל בואו, כמה מקרי רצח לא מיותרים כבר יש), שהגיע בתזמון מושלם לרגל עצמאותנו מחוק וסדר בישראל.

1. כל ילד צריך מבוגר שיאמין בו, השאלה היא איך האמונה הזו באה לידי ביטוי. יש הבדל עצום בין תרבות המגיע לי ורק לי לבין אנשים שבבית מחנכים אותם להתחשבות בזולת תוך הצבת גבולות בריאים.

2. העמדה לפיה החשוד המרכזי צריך לשתף פעולה עם המשטרה עומדת בניגוד גמור לאינטרס שלו לצאת מהסיפור עם מינימום ענישה. באותה נשימה, ברור לגמרי שהרוצחים, סליחה, גורמי המוות ברשלנות, סליחה, תוקפים, סליחה, ילדים חמודים, ינסו "לשבש את החקירה לפני המעצרים". זה א-ב של מי שלא רוצה לקחת אחריות על המעשים שלו.

3. לא יעזור לשים שוטר בכל פיצריה. שיפוט מהיר וענישה מחמירה, לעומת זאת, יעזרו מאוד. בשביל זה צריך להגיש כתב אישום מהר יותר, לתשומת לב העושים במלאכה.

4. אני משוכנעת שאף אחד מהנערים לא העלה בדעתו שיהיה קשר בין הסכין שאיתה הוא הסתובב כדי להיראות קשוח לבין מוות. אי אפשר למנוע מנערים להסתובב עם סכינים ברחוב, אבל נראה שהגענו לשלב שיתחילו להציב מגנומטרים בבתי הספר, ארה"ב סטייל. זו גם כנראה תהיה יריית הפתיחה לחינוך פרטי יקר ובטוח וישראל תהפוך למעמדית אפילו יותר מהיום.

5. ומילה טובה על רשת פיצה האט שעשתה את המעשה האנושי ודאגה למשפחתו של ימנו. גם היא לא היתה חייבת ולא היתה אחראית ואלף סיבות למה לא, ובכל זאת בחרה שכן. לא בקטע שיווקי, בקטע אנושי.

תשמעי, חמודה. לא יודעת אם סיפרו לך אבל המצב במדינה לא משהו. אנשים במילואים מאות ימים. בתים הרוסים. פיטורים. משפחות קורסו...
04/09/2025

תשמעי, חמודה. לא יודעת אם סיפרו לך אבל המצב במדינה לא משהו. אנשים במילואים מאות ימים. בתים הרוסים. פיטורים. משפחות קורסות. יוקר מחיה מטורף. סל הקניות בסופר התייקר והתכווץ. בנאדם נורמלי, בבחירה בין לכסות לך את הסיגרים ולקנות לילד במבה, יבחר בבמבה ולא בחיה בסרט. תגידי תודה שאנשים בכלל באו. שמחתי לעזור .

שיטת ההשקעות של עומר אדם נחשפת: אני לא קורא חוזים, זה אבא שלי והעורך דין.מפרגנת, לא לכולנו יש את הפריבלגיה להדפיס כסף בל...
29/05/2025

שיטת ההשקעות של עומר אדם נחשפת: אני לא קורא חוזים, זה אבא שלי והעורך דין.
מפרגנת, לא לכולנו יש את הפריבלגיה להדפיס כסף בלי לדעת מה אנחנו עושים.

עומר אדם: אני משקיע במאות מיליונים ולא קורא הסכמים - הזמר הוא לא רק אחד המצליחים בישראל, אלא גם איש עסקים שמבצע השקעות רבות עם שותפיו בהיקף של "מאות מיליונים" לדבריו.

יחד עם זאת, במסגרת עדות שנחשפת עתה, שנתן בהליך בוררות במסגרתו "קבוצת אדם" שהוא נמנה על בעליה נתבעה ותבעה, הוא מספר כי אביו מטפל בכל העניינים הכספיים ומציין כי הוא לא נוהג לקרוא הסכמים, ולא יודע מה המשמעות של דירקטור בחברה מבחינה משפטית, או עסקית, או בכלל.

"אני אסביר לך", אמר אדם לעורך הדין שחקר אותו במסגרת הבוררות: "הסברתי לך קודם. יש לי שותפים שאני סומך עליהם ועורכי דין שאני סומך עליהם. אני הולך אחריהם. אני אמרתי לך, אני לא קורא הסכמים. מה שהם עושים אני אחריהם. אני לא מבין מה הדברים האלה"
https://bit.ly/4kwGKXq

ליטל דוברוביצקי | צילום: משה נחומוביץ

03/04/2025

בוקר טוב, פחות טוב לשווקים שהתעוררו בפאניקה לתכנית המכסים של טראמפ. אפל ואנבידיה נפרדו ממיליארדי דולרים בשוויין, גם טסלה בנפגעות.

המכסים של טראמפ הם ביטוי מובהק ביותר לאופן שבו הפוליטיקה מעצבת את הכלכלה. תחת כסות של Make America Great Again (הגרסה שלו ל"להחזיר עטרה ליושנה"), שיקום תעשיית הרכב האמריקאית ושאר תופינים, הוא מסחרר את כל העולם ולא ברור באיזה מצב כולנו נצא מזה. גם האמריקאים. אפילו שר האוצר שלנו מבין שיש ממה להיות מוטרד עם מכס של 17% על יבוא מישראל. טראמפ לא התרגש מהחנופה הישראלית, זה ממילא לא מעניין אותו.

גם אם תכנית המכסים היא אמצעי לחץ ואחר כך יהיו הקלות, את החודשים הקרובים כל העולם, כולל אותנו, ירגיש בכיס. ואצלנו, עם תקציב הבלהות והמלחמה שלא נגמרת - יהיה אפילו גרוע יותר. אם אי הוודאות היתה קשה - הוודאות אפילו קשה יותר. פגיעה ביצוא, פגיעה במטבע, פגיעה בשכר, פגיעה בכושר הקנייה.

30/03/2025

בבנק ישראל מוטרדים, וגם אנחנו צריכים להיות.
העצמאות היחסית של בנק ישראל, העובדה שהם מסתכלים על מספרים ולא נסחפים אחרי דפי מסרים, מאפשרת לחוקרים שבו להוציא דוחות כואבים בכנותם ומפחידים כשמבינים את ההשלכות שלהם.

ומה שמטריד את הבנק בימינו, בין היתר, היא איכות ההון האנושי בישראל. או במילים אחרות - העובדה ש"הגניוס היהודי", מה שלא נדמה לנו שזה, הרבה פחות מפותח ממה שחשבנו. אנחנו מסתכלים על הוויז קידס של וויז עכשיו ומתבשמים מגאונותם, אבל לא שואלים את עצמנו מתי תגיע הוויז הבאה.

אבל בבנק ישראל כן שאלו ומה שהם מצאו היה שאין מה להיות שאננים. במבחן פיא"ק, כותבים בבנק ישראל, מגיעים יהודים לא חרדים לממוצע ה-OECD בלבד. וזה "בניכוי" החרדים והערבים. ואם אנחנו, עם מערכת חינוך חינם שאמורה לספק חינוך איכותי והשכלה גבוהה מסובסדת, "רק" בממוצע, הרי שהציון הכללי של ישראל נמצא הרחק מתחת לממוצע.

אז אם הצעירים שלנו במקרה הטוב ממוצעים, הם יהיו במקרה הטוב ממוצעים כשיגיעו לעבודה. זה אגב אומר הרבה על איכות השירותים שנקבל גם בסקטור הציבורי, אבל בואו לא ניכנס לזה. זה גם אומר שישראל צריכה להשקיע הרבה יותר בחינוך, אבל בינתיים המערכת עברה פוליטיזציה כה חריפה, שהתקציבים זורמים דווקא למקומות שבהם לא מלמדים ליבה. מבחינת בנק ישראל, אם רוצים שקטר ההייטק ימשיך למשוך את המשק, הוא זקוק לעוד ידיים עובדות ובעיקר מוחות עובדים - וכאלה הופכים יותר ויותר נדירים במצב שבו מערכת החינוך עצמה, גם בחינוך הכללי ובוודאי בחינוך המגזרי, לא מספקת את הסחורה. בנק ישראל פסימי. אני מאמינה לו.

05/03/2025

לקח לי זמן להתאושש מהתחקיר על חולון, עיר ילדותי. בפתח הדברים יש לומר: שי קינן, ראש העיר החדש, מכחיש את הטענות בכתבה וכפועל יוצא גם את מסקנותיה. אם הוא צודק, תוך ארבע שנים נראה חולון מודרנית יותר וזה יהיה נפלא גם לערך הנכסים.

מנקודת המוצא הזו, אפשר לומר שקינן מוצג בכתבה בערוץ 12 כקבלן הביצוע של ש"ס שמשתמש בציניות בתפקידו על מנת לסגור את כל סממני התרבות המערבית הייחודיים בעיר (מוזיאון הבובות הנפלא, מוזיאון העיצוב הפנומנלי ומוזיאון הקומיקס הקסום. אני לא סתם קוראת להם כך). בלי ש"ס, מציינים בכתבה, אין לו קואליציה ובלי קואליציה הוא ראש עיר רק על הנייר.

קינן, כך נאמר, הוא חבר מרכז הליכוד ומקורב למירי רגב. לכאורה, היא הסכימה לדחות למענו פרויקטים ולהוציא אותם לפועל רק אחרי שייבחר. במילים אחרות, כשהפרויקטים לרווחת התושבים כבר ייצאו לפועל, ההישג יירשם על שם קינן ולא על שם מוטי ששון, ראש העיר בשלושים ומשהו השנה האחרונות.

עוד ממצא בעייתי מהכתבה הוא שקינן הכפיל את תקציב יחסי הציבור האישיים שלו כשבמקביל לקח הלוואה של 237 מיליון שקלים לעירייה. הוא גם משקיע הון במיתוג האישי שלו על חשבון העירייה. את החשבון, כמו תמיד, ישלמו תושבי העיר בשנים הבאות בארנונה שלהם. קינן גם מינה את מס' 3 ברשימה למנכ"לית החברה הכלכלית של חולון, כשהוא מחליף מנכ"לית מנוסה שכיהנה בתפקיד 13 שנה.

לפחות לפי הכתבה, קינן מעביר את חולון השמדת ערך שיטתית והכל למען ש"ס, כלומר כדי להישאר בכיסא. המרואיינים מדברים על סגנון אישי בוטה של קינן, שינוי צביון העיר, בריחת תושבים ולמעשה מחיקת כל ההישגים של ראש העיר הקודם, אותם הישגים שהפכו את חולון מפרבר מנומנם בפאתי ת"א לעיר הילדים של ישראל.

אם כבר הזכרנו אותו, בואו נחזור למוטי ששון. ששון נבחר לראשות העירייה ב-1993. לפני כן היה מנהל מחלקת התקציבים במוסד לביטוח לאומי. הוא מבין משהו בניהול סכומים עצומים של כסף ציבורי. אחרי הלוואת מאות המיליונים, בקרוב נגלה גם עד כמה קינן, או אנשיו, מבינים בנושא.

נחשפתי לביקורת רצינית על התחקיר, בעיקר שהוא מוטה פוליטית. זה בהחלט יכול להיות, כי המהלכים הדרסטיים של קינן לא מגיעים עם תמונה רחבה של יעדים שהוא חותר אליהם ויכול בהחלט להיות שיש לו תכנית סדורה להיטיב עם העיר ותושביה. מצד שני, קינן הוא איש פוליטי, צעיר ושאפתן; ראשות העירייה יכולה להיות פשוט תחנת ביניים בקריירה שלו. לא צריך ללכת רחוק, בת ים השכנה עברה משהו דומה עם יהושע שגיא, ראש עיר שבאופן היסטורי קבר את העיר שניהל בבוץ שממנו היא מתקשה להיחלץ, ואז המשיך לתפקיד הבא, שגריר בפיליפינים. אם זה המצב, לא ברור איזה קוסם יצטרכו בחולון כדי לתקן את הנזקים שייגרמו בארבע השנים הקרובות.

תושבי חולון בינתיים, לפחות ממה שאני רואה, עוד לא מקשרים בין ההתנהלות הנוכחית של ראש העיר, בריחה מהעיר וצניחת מחירי הנכסים שלהם. יכול להיות שנבואת הזעם הזו לא תתממש, בכל זאת עיר במרכז הארץ עם אוכלוסיית מעמד ביניים. אבל אחרי הכל, צריך למכור דירה כדי לקנות דירה, ואם המחירים בשאר הארץ ימשיכו להאמיר, תושבי חולון ייתקעו בעיר עם הדירות שלהם או ימכרו במחירים שהאוכלוסיה הש"סניקית שמעוניינת לעבור אליה תהיה מוכנה לשלם וייתקעו עם משכנתא מפלצתית. כך או כך, אם הכתבה מדויקת, זה לא מבשר טובות למשפחות הצעירות בעיר חולון של ילדותי, שגם ככה לא נשאר ממנה הרבה, תיעלם לחלוטין.

קישור לכתבה: https://mobile.mako.co.il/news-israel/2025_q1/Article-3ca861fe6d36591027.htm?pId=173113802

בחיים אחרים, כשסם בנקמן פריד ניפח עוד ועוד את FTX, המטרה שלו היתה פשוטה: Too big to fail. בנקמן פריד נעצר מוקדם מדי, אז ...
24/02/2025

בחיים אחרים, כשסם בנקמן פריד ניפח עוד ועוד את FTX, המטרה שלו היתה פשוטה: Too big to fail. בנקמן פריד נעצר מוקדם מדי, אז FTX מחקה כמה מיליארדים, השאירה כמה אנשים מרוסקים ושלחה אותו לכלא לעשורים עם תדמית ברצפה.

מי שכן הצליח להפוך גדול מכדי להיכשל, הוא אילון מאסק, והגודל הזה עבד גם לטובת המועמד שלו לנשיאות טראמפ (למען ההגינות, לטראמפ יש פרסונה נעימה בהרבה והרבה יותר כריזמה).

למאסק יש היסטוריה ארוכה של לחתוך עכשיו לחשוב אחר כך. הפיטורים ההמוניים בטוויטר הם דוגמה מובהקת לשיטת הפעולה שלו. טוויטר, אגב, אמנם עדיין קיימת, אבל כמות המשתמשים וההכנסות שלה לא התאוששו. מאסק, העידו העובדים, היה מעסיק מעורב מאוד, מה שנקרא hands on. כשהגיע, פיטר את כל מי שלא נראה לו שמהותי לרשת החברתית שרכישתה נכפתה עליו, במחיר גבוה בהרבה ממה שהיה הגיוני לשלם. אז הוא קיצץ במודרציה של התוכן והפך את הרשת החברתית האולטרה-פוליטית לבריכת רעל, נחסם בברזיל (וזחל חזרה) וניסה לתבוע את המפרסמים הגדולים שלמרות העסקה המצוינת שהציע להם - סירבו לחזור לפרסם אצלו.

מאסק היום, ולא משנה אם הוא שווה 380 או 420 מיליארד דולר, הוא לא אדם שאי פעם יידע רעב מהו. ניני ניניו מסודרים לחיים. הוא מן הסתם מודע לזה. כשזה מתלבש על האמפתיה הנמוכה שלו לזולת והשקפת העולם בשחור ולבן, טובים מול רעים, יעילות מול חוסר נחיצות או סתם טיפשות - זה נגמר בדברים כמו המייל ששלח לעובדי הממשל בארה"ב על תקן המטאטא החדש שלהם, מיסטר DOGE. זה גם מזכיר מאוד את חוסר ההבנה שלו מדוע המפרסמים לא רוצים את טוויטר מסורסת המודרציה. זה עלול להיגמר בעשרות תוכניות מבוטלות לרווחת הציבור האמריקאי, שגם ככה לא נהנה ממדינת רווחה מי יודע מה מפותחת.

אני יודעת שלמאסק יש הרבה מעריצים. הסגנון הגמלוני והגס שלו נראה להם נו בולשיט. נסכים שלא להסכים. אין גם שום ספק שיש תוכניות ממשלתיות שלא נותנות תמורה הולמת, במיוחד בהתחשב בזה שאנחנו יודעים איך כסף ציבורי נשפך כמו כסף של אף אחד. צריך לאתר אותן ולטפל בהן. זו פעילות עדינה שעלולה לקחת זמן, וזה מנוגד לגמרי לשיטת הפעולה של מאסק: מקסימום נתחרט אחר כך. בינתיים המייל של מאסק משיג תוצאה בלתי צפויה: שלל זרועות ממשל הנחו את העובדים לא להשיב. במילים אחרות, הם לא משתפים פעולה עם תכנית ההתייעלות. זה כבר כאב ראש רציני לנשיא המכהן, כי אם הסוכנויות הממשלתיות לא ישתפו פעולה עם המדיניות שהממשל שלו יקדם - הוא ייראה כמו אידיוט.

בכל פעם שמיישמים תכנית התייעלות אנשים מפוטרים. העניין הוא שההתייעלות של מאסק קשורה ישירות לאישיות שלו ולאופן הצר שבו הוא מודד כזו, ולא בטוח שזה לטובת הציבור. אם שמתם לב, קולו של המיליארדר השני ב-DOGE, ויווק ראמאסוואמי, לא נשמע. יודעים למה? כי הכוח שלו, עם "רק" מיליארד, אפסי לעומת מאסק, שעלול מחר להחליט שגם ראמאסוואמי לא יעיל מספיק ולגמור גם לו את העסקים.

תמונה: goodfon. com

זליכה עצבני. על הכוונת: גם תקרת הפטור ביבוא אישי (מציע להעלות ל-700$), גם הצביעות של חברי הכנסת ש"גנבו" לו את הרעיון. "ס...
19/02/2025

זליכה עצבני. על הכוונת: גם תקרת הפטור ביבוא אישי (מציע להעלות ל-700$), גם הצביעות של חברי הכנסת ש"גנבו" לו את הרעיון.

"סופר פארם עצמה הקימה מונופול בתחום חנויות הפארם והקוסמטיקה כאשר ברשותה מיקומים ייחודיים במרכזי קניות רבים ומרכזי ערים. קשה למצוא חנות פארם שאינה של סופר פארם.

"בתוך החנות מיוצגים היבואנים הבלעדיים שמרכזים באופן צולב מגוון של יצרנים האמורים להתחרות זה בזה אך בישראל פועלים בתיאום באמצעות היבואן הבלעדי וכך מונעים את התחרות ומתאמים יחד את המשך העלייה ביוקר המחיה.

"זאת ועוד, היצרנים הבין לאומיים אינם מאפשרים, הלכה למעשה, ליבואנים מקבילים לייבא את מוצריהם לישראל בכמות גדולה תוך ניצול המחירים הנמוכים יותר במדינות אחרות (גרמניה, יוון ופולין לשם הדוגמא).

"היינו, היצרנים הבין לאומיים מפקחים על היבוא של מוצריהם למדינות האחרות ומשעה שהן מגלות כי בישראל נמכרים מוצרים בכמות גדולה שלא עברה דרך היבואן הבלעדי שלהן בישראל אזי הם מחפשים מי הוא המפיץ או היבואן שלהם במדינה זרה אשר ממנו זלגו מוצרים לישראל. משעה שאותו מפיץ זר אותר הוא גם נחסם כך שיפסיק למכור ליבואן המקביל בישראל שאינו היבואן הבלעדי שלהם.

"הממשלה מצידה מסייעת ושומרת על השרשרת בשני היבטים. ראשית, מטילה מכסים כבדים וכך מקשה על הקמת פעילות יבוא מתחרה שתתבסס על יצרנים בין לאומיים ויבואנים קטנים יותר. שנית, היא מונעת מהצרכנים הישראלים לייבא בעצמם באמצעות אמזון, עלי אקספרס ודומותיהן בהגבילה את היבוא האישי הפטור ממס לשבעים וחמישה דולר בלבד".

הכתבה המלאה:

סופר פארם הביאה לשיא את שרשרת המונופולים והיבואנים הבלעדיים העושקת את הציבור הישראלי ביוקר מחיה בלתי נסבל והכול בחסות ותמיכה ארוכת שנים של הפקידות הממשלתית ושל הפו...

אין הרבה כתבות מרתקות כמו הראיון עם ליאור עדיקה במאקו.עדיקה הוא בעל חנות "של פעם". הוא לא מנסה למכור ביוקר, הוא לא מנסה ...
19/02/2025

אין הרבה כתבות מרתקות כמו הראיון עם ליאור עדיקה במאקו.
עדיקה הוא בעל חנות "של פעם". הוא לא מנסה למכור ביוקר, הוא לא מנסה לדחוף ללקוח כמויות של מוצרים, הוא לא מחזיק מרכזים לוגיסטיים מפונפנים או משרדים מפוארים עם דובר.

מה כן? הוא מקצוען. ושימו לב לציטוט הבא, שכולו אמת צרופה וישירה: "בניגוד לחברות הגדולות, שמחויבות לבעלי המניות וצריכות בסוף כל רבעון להציג נתוני צמיחה, אני חברה פרטית ואני מחויב רק ללקוח".

קריאת חובה. https://www.mako.co.il/finances-news/Article-8b67ec8ef9ff491026.htm

טראמפ החליט לבטל את הפטור על יבוא אישי של חבילות קטנות. בארה"ב מדובר בחבילות עד 800$.העיתונות הכלכלית מלאה בפרשנויות איך...
18/02/2025

טראמפ החליט לבטל את הפטור על יבוא אישי של חבילות קטנות. בארה"ב מדובר בחבילות עד 800$.
העיתונות הכלכלית מלאה בפרשנויות איך זה ישפיע על ענקיות הסחר שיין וטימו. אני לא דואגת להן.
אני כן דואגת לנו, הצרכנים הישראליים.

בישראל הפטור עומד על 75$ צנועים, וגם אותו כל הזמן מאיימים לבטל לנו.
מכיוון שאנחנו אמריקה של המזרח התיכון, לא יפתיע אותי אם ביטול הפטור יאומץ גם אצלנו.
ועוד משהו שלא יפתיע אותי יהיה אם ביטול הפטור לא יהיה מוגבל ליבוא מסין אלא יהיה ביטול גורף.
שלום לא רק לשיין, עלי אקספרס וטימו.
שלום גם לאיביי, אייהרב ואמזון האמריקאיות, שלום גם לאסוס הבריטית ואינספור אתרים אחרים שהחליפו עבורנו את היבואנים היקרים בארץ.

למעשה, כמו שאני מבינה את זה, הצעד של טראמפ יפתח את הדלת לייקור כל מה שמקל קצת על יוקר המחיה, גם אם ההשפעה של ההזמנות מחו"ל על יוקר המחיה היא כנראה בשוליים וכרוכה בלהטוטים בלתי אפשריים בניסיון להרכיב את הסל המושלם.

אגב בקדנציה הקודמת שלו טראמפ עשה 160 מיליון דולר מעסקאות בינ"ל. ההשפעה של ביטול הפטור עליו זניחה.

איור טראמפ: openclipart. org; עיבוד: אני

Address

Jaffa-Tel Aviv

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when האישה שהפסיקה לקנות posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Business

Send a message to האישה שהפסיקה לקנות:

Share