03/03/2020
אני רוצה לספר לכם סיפור.
לפני שנה וחצי הגיע אלי זוג צעיר. הוא בן 27, הייטקיסט בתחילת דרכו. משכורת יפה, תפקיד מבטיח וקריירה שמתחילה לנסוק.
היא, בת 24, מעצבת גרפית בחברת פרסום, רגליים על הקרקע, מחושבת כזו.
הם הגיעו אלי חודש אחרי החתונה. היא התעקשה. אמרה שגדלה בבית עם מודעות ואחריות ועכשיו כשהתחתנו הגיע הזמן לעשות ביטוח חיים לשניהם.
הוא חושב שהיא סתם פרנואידית אבל זורם. אוהב אותה מספיק בשביל לא להתווכח על שטויות, ככה אמר.
עשיתי להם ביטוח חיים על סך מיליון ש"ח לכל אחד. כמו שביקשה. בדקתי את שאר הביטוחים, בריאות ומחלות קשות – כבר היה להם וסיעוד (אז עוד אפשר היה לרכוש) – רכשנו משלים לקופת חולים כדי לא להעמיס עליהם יותר מידי בהוצאות החודשיות.
לפני חצי שנה התקשרה אלי להודיע שנולדה להם בת ושצריך להוסיף אותה לביטוח בריאות. לקוחה אידאלית, אתה לא צריך להסביר, לשכנע, כלום. עשינו כמובן.
סיפרה לי שהיא מאריכה את חופשת הלידה. שברור לה שתישאר עם הילדה, שתגדל אותה עד גיל שנה. לא יהיה קל כלכלית אבל הוא עובד והציעו לו עכשיו תפקיד חדש, לנהל את המחלקה. אמור לקבל את התפקיד עוד חודש.
שמחתי לשמוע ואמרתי לה שכשיקבל את התפקיד שידבר איתי ונעשה בדיקה חוזרת של הביטוחים של שניהם וההתאמה למצב החדש. "סגור", אמרה לי, "הוא בטח שוב לא ירצה כי הוא חושב שכל הנושא הזה של ביטוחים זה שטויות ועדיף לשים את הכסף רק על השקעות אלטרנטיביות, אבל אני אדאג שנגיע".
לפני 10 ימים קיבלתי ממנו טלפון. בקול רועד ושבור סיפר לי שהייתה תאונת דרכים. היא הייתה בדרך לטיפת חלב. עם הילדה. רכב נכנס בה. היא נהרגה במקום. הילדה בבית חולים. הוא לא זז מהמיטה שלה. היא כל מה שנשאר לו ממנה. "אין לי מושג מה אני עושה עם החיים שלי עכשיו" הוא אמר.
סגרנו את השיחה ולא יכולתי להמשיך לתפקד באותו יום.
אתמול הגעתי לבקר אותו בבית החולים. להודיע לו שנכנס לו סכום של מיליון ₪ לחשבון מחברת הביטוח.
"סליחה" הוא אמר לי עם עיניים מושפלות. "בחיים לא חשבתי שאהיה במצב הזה. היא צדקה בכל מה שאמרה לי. גם בזה. כאילו ידעה למה".
"אני לא יודע מה הייתי עושה לולא הביטוח הזה".
חיבקתי אותו – "היא שומרת עליך גם עכשיו", "על שניכם", אמרתי.
"דבר איתי אם תזדקק לעוד משהו".
"אני פה".
לפעמים אני יושב בפגישות ומנסה להסביר ללקוחות למה חשוב לעשות ביטוח. מתעקש אתם , מסביר ומחפש איך להעביר את המסר. לא תמיד זה מצליח.
ולפעמים, אני פשוט נשאר ללא מילים.
עשו טובה, אל תחכו. תבדקו את הביטוחים שלכם ותדאגו לעצמכם.
הַעִדֹ֨תִי בָכֶ֣ם הַיּוֹם֮ אֶת־הַשָּׁמַ֣יִם וְאֶת־הָאָ֒רֶץ֒ הַחַיִּ֤ים וְהַמָּ֙וֶת֙ נָתַ֣תִּי לְפָנֶ֔יךָ הַבְּרָכָ֖ה וְהַקְּלָלָ֑ה וּבָֽחַרְתָּ֙ בַּחַיִּ֔ים לְמַ֥עַן תִּֽחְיֶ֖ה אַתָּ֥ה וְזַרְעֶֽךָ
אליאור טהורי
050-5863425
https://tahori-ins.co.il/