02/02/2021
ואז הוא אמר לי :
"אבל אישתי, היא לא אוהבת לגור בשכירות"..
דילמה.
פנה אלי לקוח להתייעצות,
האם כדאי למכור את דירת המגורים שלו ולהשתדרג לדירה חדשה ,
גדולה יותר -
או עדיף להשאיר את הדירה הקיימת.. ולרכוש דירה נוספת.
לאחר שבחנו יחד את מקורות המימון שלו
וסיכוני העיסקה,
ראינו שזה קצת גדול עליו
(כושר החזר נמוך, הון עצמי נמוך, גיל..)
שאלתי אותו :
"אם תמשיך להשכיר את הדירה שלך, ותשכור את הדירה החדשה שאתה רוצה לקנות או דומה לה,
כמה תצטרך להוסיף בכל חודש?"
חישבנו.. יצא בערך 800שח.
זאת אומרת :
שתמורת 800שח בחודש,
הוא יכול לגור בדירה חדשה (מקבלן!) ולהמשיך להחזיק בדירה הקיימת, כשהשכירות שלה, מכסה כמעט את כל השכירות החדשה.. ולהוסיף סכום נמוך (פחות מ-30שח ליום)
שהוא יכול לממן בקלות.
"אבל אישתי לא אוהבת לגור בשכירות" ,
הוא אומר לי.
אמרתי לו שכדאי לו לבחון איתה מחדש את האופציות שלהם , ולהחליט מה הכי משתלם לעשות.
והנה הטיפ :
קונים/משדרגים בית, לא בכל מחיר!
אם המשמעות היא,
שנים של החזרים גבוהים, ויתור על איכות חיים,
לקיחת סיכונים לא מחושבים,
רק כדי להחזיק "דירה בבעלות"
לפעמים עדיף לשכור מאשר לקנות.
והמרכאות :
זה בגלל שאם חודש אחד
תאחרו בתשלום המשכנתא על "דירה בבעלות"
אתם מהר מאד תבינו מי הבעלים של הבית שאתם גרים בו.
משכנתא לוקחים חכם,
או עדיף לא לקחת בכלל.