27/01/2023
טיפ כלכלי לעובדי הוראה/אברומי אברון
התשובה לשאלה שכל עובדי ההוראה (באופק חדש) שואלים עכשיו 🥁🥁🥁-
*כמה כסף אקבל החודש בעקבות הסכם השכר?*
נענה על תכלס ובלי הקדמות מיותרות –השכר של עובד הוראה במשרה מלאה יהיה גבוה בתלוש ינואר (שישולם ב01.02) ב3000 -6000 שקלים ברוטו משכרו לפני ההסכם החדש.
*******************
*איך הגענו לחישוב הזה?* 🧮
השכר לחודש עלה לכל עובד הוראה ב1000-1600 שקלים (תלוי בדרגה, ותק ותפקיד) בהסכם החדש.
מכיוון שבתלוש הקרוב נקבל לראשונה את ההעלאה +רטרו מספטמבר, הרי שאנו צריכים להכפיל את הסכום הנ"ל ב5, עבור חמישה חודשים. יוצא לנו 5000-8000 שקלים.
מצד שני, כבר קיבלנו שתי מקדמות של 1,000 שקלים על חשבון ההסכם, אחת בתלוש 11 ואחת בתלוש 12 (שנקראו בתלוש "מקדמת הסכם חדש"), וכעת הן יקוזזו, וכך נישאר עם 3000-6000 שקלים ברוטו יותר מלפני ההסכם.
*******************
*כמה דוגמאות:*
🔹מורה במשרה מלאה בדרגה 9 עם תואר שני ותק 36 ללא תפקיד תקבל החודש 5000 שקלים יותר מלפני ההסכם.
🔹מנהלת גן במשרה מלאה בשנה השניה עם תואר ראשון בדרגה 1 תקבל החודש כ5500 ₪ יותר מלפני ההסכם.
🔹מורה במשרה מלאה בדרגה 6 עם ותק 17 תקבל כ3250 ₪ יותר מלפני ההסכם.
***********************
*אם אני עובדת במשרה חלקית?*
תקבלי את התוספת היחסית לפי אחוז משרתך.
*האם מעכשיו זה יהיה השכר הקבוע שלנו?*
כמובן שלא. השכר הזה כולל החזר רטרואקטיבי. החל מהתלוש הבא (תלוש פברואר שישולם ב01.03) התוספת לכל עובד הוראה במשרה מלאה תעמוד על סך של בין 1000-1600 ₪ יותר מלפני ההסכם.
*האם תהיה עוד תוספת באופק חדש בקרוב?*
התוספת הבאה תהיה בתלוש ספטמבר של השנה הבאה. נשלח פירוט כשנגיע לשם..
*ומה עם עוז לתמורה?*
לצערנו עדיין אין עדכון בנוגע להסכם של עוז.
*ומה לגבי התוספת לנשים בחופשת לידה?*
שאלה טובה. נכתוב על כך טיפ נפרד בהמשך
____________________________________________________________
*כמה נקבל נטו?* 💰
שאלה טובה. זה תלוי בנתונים של כל עובד הוראה (נקודות זכות, מספר ילדים, אזור מגורים ועוד). כן ייתכן שיהיו עובדי הוראה שייפגשו פעם ראשונה עם מס הכנסה שייקח להם חלק נכבד מהתוספת.
אל דאגה! מכיוון שהתוספת היא בתלוש ינואר, מס הכנסה מחשב כאילו זו תהיה המשכורת הקבועה שלכם וגובה מס בהתאם. בהמשך השנה, כשיווכח שהמשכורת לא נשארת כ"כ גבוהה, מס הכנסה יתאזן ואף יוחזר כסף אוטומטית דרך התלוש למי שלקחו לו יותר מידי מס הכנסה.
*ומה כדאי לעשות עם הכסף?*
טוב, זה כבר סיפור אישי של כל אחד ואחת :)
כחברה שעוזרת לאנשים לצמוח מבחינה כלכלית, אנחנו ממליצים מאד לקחת את התוספת ולהפנות אותה מיד לטובת חיסכון והשקעה לטווח ארוך. במידה ולא נעשה זאת באופן יזום, תוך זמן קצר מאד הכסף ימצא את דרכו לכרטיס האשראי שלנו 💳
בנתיים, שיהיה בהצלחה!
🪀🌱🪀🌱
להצטרפות לקבוצת הטיפים הכלכליים לעובדי הוראה >>
https://chat.whatsapp.com/JxYT4AtJdkRA3ieSyA83LN