14/01/2026
📊 חדשות בוקר תל אביב
הבורסה בת"א צפויה לפתוח את היום במגמה חיובית, עם צפי לתיקון לאחר יום של ירידות.
מגזר האנרגיה
מניות הנפט והגז עשויות להמשיך ליהנות מהעליות החדות בנפט אמש – הברנט קפץ כ־2.5% וה־WTI כ־2.8%. הבוקר נרשמת נסיגה קלה של עד 0.3%, אך הכיוון הכללי עדיין תומך.
מהלך היסטורי של בנק לאומי
הבנק השלים הנפקה של אג"ח מגובות למשקיעים מוסדיים בחו"ל – צעד ראשון מסוגו עבור בנק ישראלי. ההנפקה גייסה 750 מיליון אירו לחמש שנים, בריבית 3.197%, עם ביקושים של כ־4.6 מיליארד אירו.
אתמול בבורסה
המסחר נסגר בירידות קלות:
ת"א־35 ירד 0.4%, ת"א־125 נחלש ב־0.3% ומדד הבנקים ירד ב־0.5%.
החזקות: קמטק זינקה 6.7%, אורמת הוסיפה 3.5%.
החלשות: דמרי ירדה 3.2%, פתאל איבדה כ־3%.
שוקי וול סטריט סגרו את יום שלישי בירידה, יום לאחר שה-S&P 500 והדאו רשמו שיאים חדשים. הסוחרים מגיבים לנתוני אינפלציה בהתאם לציפיות ולפתיחת עונת הדוחות בבנקים.
מי שהוביל את המגמה השלילית היה הסקטור הפיננסי: ג’יי.פי מורגן צללה לאחר חולשה בהכנסות מפעילות השקעות ואזהרה לגבי הגבלת ריביות בכרטיסי אשראי. גם ויזה ומאסטרקארד רשמו ירידות חדות. מחוץ לעולם הבנקאות, מניית דלתא נחלשה בעקבות תחזיות רווח פושרות ל־2026.
המבט עכשיו מופנה לדוחות של בנק אוף אמריקה, וולס פארגו וסיטי שיתפרסמו בקרוב. בנוסף, המשקיעים מגלמים סיכונים גיאופוליטיים סביב איראן ואת ההשלכות האפשריות של מתקפה פומבית מצד טראמפ על יו״ר הפד פאוול – מה שעלול להגביר תנודתיות בשוק.
האמור לעיל מובא למטרות מידע כללי בלבד ואינו מהווה ייעוץ השקעות, ייעוץ פיננסי, ייעוץ פנסיוני או תחליף לייעוץ אישי המותאם לצרכיו של כל אדם. המידע אינו מתחשב בנתונים האישיים, במטרות ההשקעה או במצבו הכלכלי של הקורא. כל פעולה המתבצעת על סמך האמור נעשית באחריות המשתמש בלבד.