25/10/2016
עובד עצמאי? יש לך קרן השתלמות לעצמאים? - הנה כמה סיבות מדוע לכל עצמאי כדאי מאוד שתהיה קרן השתלמות:
1. פטור ממס רווחי הון על רווחים!
- עד התקרה המותרת
-------------------------------------------------------------------------------------------
2. רוב ההפקדה נחשבת כהוצאה מוכרת!
- ניתן להפקיד עד 7% מההכנסה השנתית כאשר 2.5% הראשונים אינם
נחשבים כהוצאה המוכרת ואילו 4.5% הנותרים כן נחשבים כהוצאה מוכרת.
-------------------------------------------------------------------------------------------
3. בניגוד לשכירים, עובד עצמאי רשאי להפקיד את מלוא הסכום השנתי בבת אחת
או במספר מועדים לפי רצונו.
-------------------------------------------------------------------------------------------
4. הקרן נזילה לגמרי אחרי 6 שנים בלבד!
- ניתן למשוך גם אחרי 3 שנים להשתלמויות/לימודים ללא קנס או מס, או
בהגיעה לגיל זיקנה.
-------------------------------------------------------------------------------------------
סביבת הריבית הנמוכה במשק, התשואה הנמוכה בפיקדונות ותכניות החיסכון בבנקים מצד אחד, והטבות המס הכלולות בה מצד שני, הפכו את קרן ההשתלמות ל"ידידתו הטובה של מעמד הביניים הישראלי". מדובר באפיק החיסכון הטוב ביותר לטווח זמן בינוני, ויש שיגידו, גם לטווח ארוך, לאור בעייתיות שוק הפנסיה והעלייה בתוחלת החיים.
בהשוואה לאופציות חיסכון האחרות בשוק, קל לקבוע כי קרן השתלמות עדיפה מבחינת התשואה והטבות המס על תכניות חיסכון ופיקדונות בבנק. היא גם עדיפה על אופציות חיסכון אחרות כמו קופות גמל או קרנות פנסיה, שאמנם נהנות מתשואות והטבות מס דומות, אך חסרות את היתרון המשמעותי שיש לקרן ההשתלמות: הכסף כולו נצבר בקרן נזילה, ניתן להוציאו לאחר שש שנים, והוא אינו משולם כקצבה חודשית הנקבעת לפי פרמטרים שונים, שבחלקם אינם בשליטת החוסך.
יש לכם שאלות נוספות בנושא קרנות השתלמות ו/או שאר העולם הפנסיוני והפיננסי?
------------------------------------
אני כאן בשבילכם:
050-4202067 יורה גולדנשטיין
------------------------------------
http://www.kolzchut.org.il/he/%D7%A7%D7%A8%D7%9F_%D7%94%D7%A9%D7%AA%D7%9C%D7%9E%D7%95%D7%AA_%D7%9C%D7%A2%D7%95%D7%91%D7%93_%D7%A2%D7%A6%D7%9E%D7%90%D7%99
3,770,664 ישראלים מצאו את זכויותיהם בשנה האחרונה בכל-זכות. בחינם וללא כוונת רווח