21/12/2025
למה חשוב להתחיל לקבל קצבה כבר מגיל הפרישה — ולא לדחות?
רבים מגיעים לגיל פרישה ושוקלים “אולי נחכה עם הקצבה… אולי זה יגדל… אולי כדאי לדחות”.
אבל ברוב המקרים — דחייה של הקצבה דווקא מפספסת יתרונות חשובים ומשאירה כסף על הרצפה.
✔️ ניצול מלא של זכויות הפנסיה
הקצבה שנצברה עבורכם נועדה לשרת אתכם מהיום הראשון של הפרישה. כל חודש שתדחו – הוא חודש שלא נהניתם מכסף שמגיע לכם.
✔️ הפחתת סיכון תוחלת החיים
אף אחד לא יודע כמה שנים יחיה. קצבה שמתחילה מוקדם מגנה עליכם מסיכון של “להפסיד” שנים של תשלומים שלא תממשו.
✔️ הטבות מס משמעותיות
בגיל פרישה מגיעות לכם הקלות מס מיוחדות. התחלת קצבה בזמן מאפשרת ליהנות מהן מוקדם יותר ולתכנן נכון את המשיכה מול מקורות אחרים.
✔️ שמירה על איכות חיים
הקצבה החודשית נועדה לאפשר רמת חיים יציבה ובטוחה. דחייה עלולה ליצור עומס כלכלי בתקופה שבה חשוב דווקא להקל.
✔️ איזון נכון בין קצבה לחסכונות אחרים
כשמתחילים לקבל קצבה בזמן, אפשר לתכנן בצורה חכמה את שאר הנכסים — קופות גמל, קרנות השתלמות, חיסכון נזיל ועוד — בלי למשוך יתר מוקדם.
בשורה התחתונה:
הקצבה היא המשכורת החדשה שלכם.
ככל שמתחילים לקבל אותה בזמן — כך ממקסמים זכויות, מפחיתים סיכונים, ושומרים על הביטחון הכלכלי בשנים היפות של החיים.