17/12/2012
שלום לכולם
השלמת תשלומים עד לתום שנת 2012 לשם קבלת הטבות במס הכנסה.
הפקדה לקרן השתלמות בגובה של 7% מההכנסה החייבת עד לתקרת ההפקדה המוטבת בסך 17,850 ש"ח. הפקדה מוטבת לקרן השתלמות מקנה ניכוי של 4.5% כהוצאה עד לתקרה של 11,475 ש"ח ופטור מרווחים במשיכה.
הפקדה לביטוח מנהלים וקרן פנסיה בגובה של 16% מההכנסה החייבת עד לתקרה של 32,640 ש"ח לכל שנת 2012. ההפקדה מאפשרת ניכוי של 11% מההכנסה החייבת לצורכי מס, על 5% הנוספים מקבלים זיכוי בשיעור של 35% מתשלומי המס.
תשלומים לביטוח אובדן כושר עבודה- יוכרו כניכוי עד לשיעור של 3.5% מההכנסה החייבת לצרכי מס.
זיכוי ממס בשל תרומות למוסדות ציבור- על-פי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה, ניתן לקבל זיכוי ממס בשל תרומה לקרן לאומית או למוסד ציבורי, כמשמעותו בסעיף 9(2) לפקודה, כדלקמן: אצל נישום שהוא יחיד – זיכוי מס בשיעור 35%, אצל נישום שהוא חבר בני אדם – זיכוי מס בשיעור מס החברות (24% בשנת 2011 ו-25% בשנת 2012 ואילך). סכום התרומה המינימלי עמד על סך 420 ש"ח, ואילו סכום התקרה עמד על סך 4,351,000 ש"ח.
תשלומים למוסד לביטוח לאומי- לגבי עצמאים - הקדמת התשלום למוסד לביטוח לאומי שמועד פרעונו חל ב -15 בינואר 2012 לשם ניצול הניכוי בשנת המס 2102
(יש להתייעץ עם רואה החשבון לגבי אומדן ההכנסה החייבת לשנת 2012).