19/03/2026
*****עורכת עם תגובה👇
אני לגמרי מסכימה שיש מקום לבדוק אפשרות להחזרים על הוצאות משתנות שנחסכו מסגירת הגן. אגב, מחישוב שנעשה פה באחת התגובות, מדובר בסדר גודל של 350 שח. לא בדקתי. בטח שיש מקום להגיד להורים שבמקרה של החזר, הוא יחושב בהתאם ויחולק בין ההורים (לכל מי שלא בתמונה- אין עדיין מתווה החזרים מאושר, ובכל מקרה, החזר לא ישולם לפני סגירת דוחות מרץ+אפריל, כלומר סוף מאי במקרה הטוב).
ברור שיש פה שני צדדים למטבע אבל מעיין אדם ניצלה את כוחה בתקשורת והציגה בצורה נוראית צד אחד בלבד, תוך כדי הכפשת הצד השני (קראה להן "חזירות").
הצורה שהיא הציגה את הנושא, מעידה על ניתוק מוחלט וחוסר הבנה של מצב העסקים הקטנים במדינה וזה מה שהיה חשוב לי להציף פה.
לכולנו קשה. כולנו מתמודדים עם אתגרים מתמשכים ובסיטואציה כזו, להאשים אחד את השני בגזל ובכוונות רעות, זו פשוט הסתה והסתכלות חד צדדית שלא מחפשת פתרון הוגן, אלא זריעת רוע כעס וריב.
אני רק חושבת על היום שאחרי המלחמה, איך מעיין תביא את הבנות שלה ל"חזירה" כדי שתטפל בהן ותחנך אותן יום שלם...
בואו ננמיך להבות ונעשה כל אחד ואחת את המקסימום בגזרתו ונסתכל ימינה ושמאלה לזהות מצוקה אמיתית, ושם ניתן יד ונעזור כמה שניתן. אין לנו מלבדנו🙌
‐--------------------------‐--------------*************
האמת שאני לא יכולה להישאר אדישה לדיון שהתפתח סביב הביקורת של מעיין אדם כלפי הגננות "החזירות" שממשיכות לגבות כסף על גן סגור.
לפני שיצאתי לעצמאות גם אני הייתי חושבת ככה. כל מה שהורגלנו כצרכנים, זה לבדוק איפה "דופקים" אותנו במחיר ואיפה אפשר לקבל הנחה או מחיר מיוחד.
אני מחזיקה פה בשני כובעים - כובע אחד יועצת כלכלית למשקי בית, וכובע שני כיועצת עסקית בעיקר לעסקים קטנים.
אז כן, אני באמת חושבת ומלמדת לבדוק כל הזמן איפה יש לנו "בזבוז כספים" שאפשר להרים מהרצפה ולחסוך.
אבל פה מדובר במשהו אחר.
הכרתם פעם גננת שעשתה "אקזיט" מהגן שלה?
אני לא. ואני בטח לא חושבת שגננות במלחמה יעשו "אקזיט" על הכסף שהן המשיכו לגבות מההורים.
לגננות האלה יש תשלומים קבועים של הגן, שאף אחד לא מתנדב לעצור.
יש להם בית שהגן שלהן מפרנס, שלא מפסיק להתקיים.
כולנו בתוך הצרה הזאת אז בואו נעשה לעצמינו טובה וכל אחד יעשה את המקסימום לביתו כדי לשרוד בחוסן ובראש מורם, בלי ללכלך על ציבור שלם של עסקים קטנים שנאבק על חיי העסק במדינה שלא עושה כלום כדי לסייע בזמן המשבר הזה.
אז רגע לפני שאתם חושבים להקפיא את המנוי לסטודיו או לבקש החזר מהצהרון, תחשבו רגע על בעלי העסק שעומדים מאחורי העסקים האלה, ומנסים כמוכם לשרוד את המלחמה הזו בראש מורם ובחוסן מתמשך, פעם אחרי פעם.
*ואני מאמינה שאם מישהו מהגן של הבנות של מעיין אדם מתקשה ויבוא אישית לגננת לבקש עזרה, הוא יקבל אוזן קשבת וניסיון לעזור, גם בלי שהיא תכפיש את הגננת המסכנה בתקשורת.
בואו נהיה טובים🙌