יעל שגב - התפתחות אישית כלכלית ועסקית

יעל שגב - התפתחות אישית כלכלית ועסקית זה המקום בשבילך להתפתחות אישית כלכלית ועסקית
(1)

אימון נשים ומשפחות לצמיחה כלכלית

שמי יעל שגב, ואני מלווה נשים ומשפחות לצמיחה כלכלית ולהגשמת חלומות בעזרת כלים פרקטיים ופשוטים לתכנון ובקרה. אני מאמינה שלכל חלום אפשר לבנות תוכנית להגשמתו!

עפות על העו"ש זה המקום שבו נחליף את מערכת היחסים הישנה שלך עם כסף, במערכת יחסים חדשה – חיובית ומעצימה.
דרך היכרות עם עולם הכסף נציב יעדים, נבנה תוכנית להגשמתם ונצא לדרך אל עבר צמיחה כלכלית והגשמת חלומות.

25/03/2026

כמה פעמים את יכולה לקפוץ על רגל אחת במשך חצי דקה?
תעני רגע, ואז תבדקי.
נכון שהצלחת יותר?

גם בחיים כמו בתרגיל – אנחנו תמיד מעריכות את עצמנו פחות ממה שאנחנו באמת מסוגלות. כמה פעמים אמרת לעצמך: “זה גדול עליי, אני בחיים לא אשתלט על זה”?

בעסק וגם בבית, הבעיה היא לא שאת “לא טובה עם כסף”. הבעיה היא שהתייאשת מהניסיונות לפתור הכל בבת אחת. כשהמסלול נראה ארוך ומפותל, קל לעצור ולהתייאש.

אבל מה אם הייתי אומרת לך שאת לא צריכה לפתור הכל ביום אחד?
השינוי האמיתי מתחיל בצעד קטן אחד. כזה שאפשר להתמיד בו.
✨ הפרדה קטנה בהוצאות.
✨ שעה אחת בשבוע של הסתכלות על המספרים.
✨ הבנה של לאן הכסף באמת הולך.
אחרי כמה חודשים, את פתאום תגלי שהשד לא כזה נורא.
שהשליטה בידיים שלך.

במיוחד בשביל הצעד הראשון הזה, הכנתי לך צ’ק-ליסט במתנה שמרכז את הפעולות הקטנות שיעשו לך סדר.
👇תכתבי לי בתגובות “צ’ק ליסט” והוא כבר בדרך אליך

*****עורכת עם תגובה👇אני לגמרי מסכימה שיש מקום לבדוק אפשרות להחזרים על הוצאות משתנות שנחסכו מסגירת הגן. אגב, מחישוב שנעשה...
19/03/2026

*****עורכת עם תגובה👇
אני לגמרי מסכימה שיש מקום לבדוק אפשרות להחזרים על הוצאות משתנות שנחסכו מסגירת הגן. אגב, מחישוב שנעשה פה באחת התגובות, מדובר בסדר גודל של 350 שח. לא בדקתי. בטח שיש מקום להגיד להורים שבמקרה של החזר, הוא יחושב בהתאם ויחולק בין ההורים (לכל מי שלא בתמונה- אין עדיין מתווה החזרים מאושר, ובכל מקרה, החזר לא ישולם לפני סגירת דוחות מרץ+אפריל, כלומר סוף מאי במקרה הטוב).

ברור שיש פה שני צדדים למטבע אבל מעיין אדם ניצלה את כוחה בתקשורת והציגה בצורה נוראית צד אחד בלבד, תוך כדי הכפשת הצד השני (קראה להן "חזירות").

הצורה שהיא הציגה את הנושא, מעידה על ניתוק מוחלט וחוסר הבנה של מצב העסקים הקטנים במדינה וזה מה שהיה חשוב לי להציף פה.

לכולנו קשה. כולנו מתמודדים עם אתגרים מתמשכים ובסיטואציה כזו, להאשים אחד את השני בגזל ובכוונות רעות, זו פשוט הסתה והסתכלות חד צדדית שלא מחפשת פתרון הוגן, אלא זריעת רוע כעס וריב.

אני רק חושבת על היום שאחרי המלחמה, איך מעיין תביא את הבנות שלה ל"חזירה" כדי שתטפל בהן ותחנך אותן יום שלם...

בואו ננמיך להבות ונעשה כל אחד ואחת את המקסימום בגזרתו ונסתכל ימינה ושמאלה לזהות מצוקה אמיתית, ושם ניתן יד ונעזור כמה שניתן. אין לנו מלבדנו🙌
‐--------------------------‐--------------*************

האמת שאני לא יכולה להישאר אדישה לדיון שהתפתח סביב הביקורת של מעיין אדם כלפי הגננות "החזירות" שממשיכות לגבות כסף על גן סגור.

לפני שיצאתי לעצמאות גם אני הייתי חושבת ככה. כל מה שהורגלנו כצרכנים, זה לבדוק איפה "דופקים" אותנו במחיר ואיפה אפשר לקבל הנחה או מחיר מיוחד.

אני מחזיקה פה בשני כובעים - כובע אחד יועצת כלכלית למשקי בית, וכובע שני כיועצת עסקית בעיקר לעסקים קטנים.
אז כן, אני באמת חושבת ומלמדת לבדוק כל הזמן איפה יש לנו "בזבוז כספים" שאפשר להרים מהרצפה ולחסוך.
אבל פה מדובר במשהו אחר.

הכרתם פעם גננת שעשתה "אקזיט" מהגן שלה?
אני לא. ואני בטח לא חושבת שגננות במלחמה יעשו "אקזיט" על הכסף שהן המשיכו לגבות מההורים.
לגננות האלה יש תשלומים קבועים של הגן, שאף אחד לא מתנדב לעצור.
יש להם בית שהגן שלהן מפרנס, שלא מפסיק להתקיים.

כולנו בתוך הצרה הזאת אז בואו נעשה לעצמינו טובה וכל אחד יעשה את המקסימום לביתו כדי לשרוד בחוסן ובראש מורם, בלי ללכלך על ציבור שלם של עסקים קטנים שנאבק על חיי העסק במדינה שלא עושה כלום כדי לסייע בזמן המשבר הזה.

אז רגע לפני שאתם חושבים להקפיא את המנוי לסטודיו או לבקש החזר מהצהרון, תחשבו רגע על בעלי העסק שעומדים מאחורי העסקים האלה, ומנסים כמוכם לשרוד את המלחמה הזו בראש מורם ובחוסן מתמשך, פעם אחרי פעם.

*ואני מאמינה שאם מישהו מהגן של הבנות של מעיין אדם מתקשה ויבוא אישית לגננת לבקש עזרה, הוא יקבל אוזן קשבת וניסיון לעזור, גם בלי שהיא תכפיש את הגננת המסכנה בתקשורת.

בואו נהיה טובים🙌

בחלק הראשון של המלחמה הרגשתי סופר יעילה. אספתי את עצמי, סגרתי חובות, טיפלתי בבירוקרטיה מול מעוף ומול עמותות וארגונים שאנ...
09/03/2026

בחלק הראשון של המלחמה הרגשתי סופר יעילה. אספתי את עצמי, סגרתי חובות, טיפלתי בבירוקרטיה מול מעוף ומול עמותות וארגונים שאני מרצה בהן, הוצאתי הצעות מחיר שחיכו במגירה וחשבוניות של סוף חודש. היומן היה מלא, והתחושה הייתה שאני בשליטה.

אבל עכשיו, בשבוע השני למלחמה, משהו השתנה. פתאום שומעים שהמלחמה הולכת להיות ארוכה. פתאום פגישות מתבטלות כי הילדים שוב בבית עם הזום, או כי למי יש כוח ל"מותרות" כמו ייעוץ עסקי כשרצים לממ"ד שלוש ארבע פעמים ביום וגם בלילה...

האופטימיות של ההתחלה התחלפה במין תחושת המתנה מעייפת. ואני מוצאת את עצמי שואלת: כמה פעמים אפשר להתאים את המוצרים שלנו מחדש? כמה זומים עוד אפשר לעשות?

אני נזכרת בעוגנים שתמיד משאירים אותי עם הראש מעל המים
דווקא כשחוסר הוודאות חוגג, אני מבינה שהכוח שלי (ושלנו כעצמאיות) נמצא בתוך ה"עוגנים" הקטנים שאנחנו יוצרות לעצמנו. אלו הדברים שלא תלויים במצב הביטחוני או בביטול של לקוחה כזו או אחרת:

👍 התעקשות על שגרה: חברה שאלה אותי למה אני עדיין נרשמת לאימון של 7 בבוקר אם הפגישה של 9 בוטלה. התשובה שלי פשוטה: אם אני לא אפתח את הבוקר שלי כמו שצריך, כל היום שלי ייראה ככה.

👍 במקום להיבהל מיומן שמתרוקן, אני בודקת- מה כן עובד? איפה אפשר לדייק את הפעולות היומיומיות כדי לשמור על עסק פעיל, גם אם בקצב אחר.

👍 להישאר בתנועה. כשאני מתעייפת אני פשוט עושה את הפעולות הטכניות שקבעתי לעצמי מראש, כי הן אלו שמחזירות לי את תחושת השליטה.

אז מה העוגן שלך היום?
אני מזמינה אותך לעצור רגע ולחשוב – מה הדבר האחד שאת עושה היום בשביל עצמך ובשביל העסק שלך, בלי קשר למה שקורה בחוץ?

זה יכול להיות אימון, ארוחה מסודרת, או פשוט לסדר את היומן לשבוע הקרוב.
יהיה בסדר, באמת. אבל עד שיהיה בסדר, אנחנו נמשיך לבחור נכון, צעד אחרי צעד.

איזה שבוע אינטנסיבי ומלא בעשייה זה היה.יצא לי לפגוש עשרות בעלי ובעלות עסקים בשתי הרצאות שונות – האחת בעיריית יקנעם והשני...
12/02/2026

איזה שבוע אינטנסיבי ומלא בעשייה זה היה.

יצא לי לפגוש עשרות בעלי ובעלות עסקים בשתי הרצאות שונות – האחת בעיריית יקנעם והשנייה במיזם עוטף לעסק. הדבר שהכי בלט לי הוא ההשתתפות הערה והצורך האמיתי לייצר סדר, בהירות וקבלת החלטות שמבוססת על מספרים ולא רק על תחושות בטן.

בשתי ההרצאות התמקדנו בפרקטיקה – מה עושים בפועל כדי שהעסק ישרת את הבית ולא להפך. הנה ריכוז של התובנות המרכזיות שעלו השבוע:

1. כסף, עסק ומה שביניהם: העסק הוא המעסיק שלנו

☝️הבסיס לשקט כלכלי מתחיל בהפרדה. כשחשבון הבנק של העסק ושל הבית מעורבבים, קשה מאוד לדעת אם העסק באמת רווחי או שאנחנו פשוט "מגלגלים" כסף.
☝️החומה הכלכלית: יצירת הפרדה מוחלטת בין חשבון העסק לחשבון הבית היא הכרח, לא המלצה.
☝️מודל המשכורת: העסק צריך להעביר לבית סכום קבוע בתאריך קבוע. זה מה שמייצר יציבות כלכלית בבית, גם כשההכנסות בעסק תנודתיות.
☝️כלל ה-0.7: כדי להבין כמה כסף באמת נשאר לנו בכיס (הנטו), אנחנו לוקחים את הרווח ומכפילים ב-0.7. השאר שמור ל"שותפים" שלנו – רשויות המס.

2. יסודות התמחור: להפסיק לנחש, להתחיל לחשב

תמחור הוא לא "כמה נראה לי שזה שווה", אלא נוסחה שחייבת להוכיח היתכנות כלכלית. השתמשנו במודל 3 המעגלים כדי למצוא את מחיר המטרה:

☝️מעגל העלות והרווח: בניית המחיר מלמטה למעלה על סמך ההוצאות הישירות והרווח הנדרש.
☝️מעגל השוק: בדיקה חיצונית של הסביבה העסקית והבנה איפה אנחנו ממוקמים ביחס למתחרים ולציפיות הלקוחות.
☝️מעגל ההיתכנות: האם פיזית ניתן למכור מספיק יחידות או שעות כדי להגיע ליעד ההכנסה שהצבנו? אם החישוב לא מסתדר – התמחור או המודל העסקי חייבים להשתנות.

איזה כיף היה לפרק מיתוסים ולהתחיל להסתכל למספרים בעיניים!
כשאנחנו מבינים את המספרים, הלחץ יורד ובמקומו מגיעה היכולת לבחור נכון.

תודה לכל מי שהגיע, שאל ולקח חלק. נתראה במפגשים הבאים!

כשענת נכנסה אליי לקליניקה, הדבר הראשון ששמתי לב אליו זה הביטחון שלה.היא אחת הנשים האלה שנראות מבחוץ כאילו הן "פיצחו את ה...
26/01/2026

כשענת נכנסה אליי לקליניקה, הדבר הראשון ששמתי לב אליו זה הביטחון שלה.

היא אחת הנשים האלה שנראות מבחוץ כאילו הן "פיצחו את השיטה".
העסק שלה גדל, היומן שלה היה מלא, ובאמת שהיא מקצוענית בתחומה.

אבל ברגע שהתחלנו לדבר על כסף, חשבונות, רווחים, הכתפיים שלה צנחו.
היא אמרה לי בשקט: "יעל, ככל שאני מצליחה יותר, ככה אני מרגישה יותר מתוסכלת ואבודה".

וזה משפט ששבר לי את הלב, כי הוא כל כך מוכר.
ענת הרגישה שככל שהעסק צומח, הבלאגן רק נהיה מורכב יותר.
היא הרגישה שהיא כבר "אמורה לדעת", והתביישה להודות שהיא עדיין מנהלת הכל לפי תחושות בטן.

הבושה הזו היא לפעמים המחסום הכי גדול בדרך לסדר.
אנחנו מרגישות שאם אנחנו לא יודעות לנהל את הכסף, זה אומר משהו עלינו.
שאולי אנחנו לא מספיק אחראיות, או לא מספיק חכמות.

אבל מה שענת גילתה בתהליך שלנו, זה שהבלאגן הוא לא "דפקט" באופי שלה.
הוא פשוט עיוורון זמני.
הוא נוצר כי אף אחד לא עזר לה להדליק את האור בתוך החושך של המספרים בעסק שלה.

ברגע שהסכמנו להסתכל על הנתונים בלי שיפוטיות, בצעדים קטנים,
משהו בנשימה שלה השתנה.
היא הבינה שהיא לא צריכה להפוך לרואת חשבון כדי להיות בשליטה.
היא רק צריכה תמונת מצב שתאפשר לה לדעת מה באמת נשאר לה בכיס בסוף החודש.

היום ענת כבר לא מנחשת. היא יודעת.
והביטחון שיש לה היום כשהיא פותחת את האפליקציה של הבנק,
הוא בדיוק השקט שכל בעלת עסק ראויה לו.

אם את מרגישה שההצלחה שלך מלווה בלחץ שקט סביב הכסף,
תדעי שאת לא לבד, ושזה לא חייב להישאר ככה.

מותר לך לבקש עזרה כדי להתחיל לראות.

מכירה את זה שאת עובדת מלא, הלקוחות מרוצים, היומן מלא – אבל בסוף החודש את מרגישה שהחשבון פשוט "מתאדה"? זה אחד הרגעים הכי ...
21/01/2026

מכירה את זה שאת עובדת מלא, הלקוחות מרוצים, היומן מלא – אבל בסוף החודש את מרגישה שהחשבון פשוט "מתאדה"?

זה אחד הרגעים הכי מתסכלים בעצמאות. התחושה הזאת שאת עושה הכל נכון, ובכל זאת משהו בדרך הולך לאיבוד.
הרבה פעמים הבעיה היא לא כמה כסף נכנס, אלא ה"חורים" שאנחנו פשוט לא רואות. אולי זה תמחור שלא מעודכן כבר שנתיים, אולי הוצאות קטנות שמצטברות, או פשוט חוסר הפרדה בין הכסף של הבית לכסף של העסק שעושה לך בלאגן.

סדר כלכלי הוא לא רק טבלאות אקסל. סדר זה לדעת איפה את עומדת באמת. כשאת מבינה את המספרים שלך - הכנסה חודשית, הוצאה חודשית, רווח בעסק, את מפסיקה לנחש ומתחילה לנהל. זה השלב שבו העסק מתחיל באמת לפרנס את הבית.

אם את מרגישה שהכסף מנהל אותך במקום שאת תנהלי אותו – זה הזמן לעצור רגע ולעשות סדר.
ואם את חושבת מה הצעד הראשון, אני ממליצה על 3 -
1 - הפרידי חשבון עסק מחשבון הבית
2 - תקבעי לעצמך מפגש שבועי עם החשבונות (על כוס קפה זה תמיד עדיף)
3 - שימי לעצמך יעד משכורת קבוע שתעבירי מהחשבון העסקי לחשבון הבית

ואם את כבר עושה את כל אלה, מוזמנת להמשיך לעקוב אחרי הפוסטים הבאים - מה עוד מומלץ לעשות.

#סדרכלכלי #יעוץעסקי #עסקקטן

פעם חשבתי שעצמאות ורוגע זה דבר והיפוכו. שמי שבוחרת להיות בעלת עסק, בעצם חותמת על חיים של אי-ודאות ומתח קבוע סביב הכסף. א...
20/01/2026

פעם חשבתי שעצמאות ורוגע זה דבר והיפוכו.
שמי שבוחרת להיות בעלת עסק, בעצם חותמת על חיים של אי-ודאות ומתח קבוע סביב הכסף.

אבל עם השנים, ועם הנשים שפגשתי, הבנתי משהו חשוב: הפחד הזה מהמספרים? הוא לא מעיד עלייך כלום. הוא לא אומר שאת לא אחראית והוא בטח לא אומר שאת לא טובה בכסף. הוא פשוט סימן לזה שאת מנסה לנווט בחושך מוחלט.

כשאין לנו תמונת מצב ברורה, המוח שלנו משלים את הפערים בסיפורים מפחידים על מינוס וכישלון. אבל ברגע שמסכימים לעצור רגע, להדליק את האור ולהסתכל על הנתונים כמו שהם – בלי שיפוטיות – פתאום אפשר לנשום.

המספרים בחשבון הם לא ציון שקיבלת - הצלחה או כישלון. וגם מזמן סיימת להתעסק בציונים. המספרים בחשבון הם כלי עבודה שיעזור לך להבין את העסק שלך ולהגשים את החלום שבגללו פתחת אותו מלכתחילה.

תזכרי שתמיד אפשר לעשות עצירה, לברר, להאיר ולהמשיך לצעוד - צעד אחרי צעד.

*בתמונה אני זוחלת במערה חשוכה בלוזית ומאירה לבאות אחריי את הדרך החוצה.

למה עזבתי את משרת הזהב? או במילים אחרות – מה רע לך?אנחנו רגילים לשמוע על אנשים שהגיעו למצב שבו היו חייבים לעשות שינוי, מ...
27/11/2025

למה עזבתי את משרת הזהב? או במילים אחרות – מה רע לך?

אנחנו רגילים לשמוע על אנשים שהגיעו למצב שבו היו חייבים לעשות שינוי, מתוך כאב או משבר. זה מנגנון הישרדותי ועוצמתי – הימנעות מכאב והוא דוחף אותנו קדימה בעיקר כשאנחנו ממש בשפל ובסבל. אבל כשעבדתי באינטל ממש לא סבלתי. היה לי דוקא סבבה. אנשים טובים, משכורת גבוהה, איזון בין בית לעבודה ומלא צ'ופרים ופינוקים.

אבל משהו היה חסר.

הסתכלתי קדימה והבנתי שככה אני לא רוצה גם עוד חמש ועשר ועשרים שנה.

הרגשתי רצון חזק לחוות את החיים בצורה הרבה יותר משמעותית וטובה, אבל האמת שלא ממש ידעתי מה אני רוצה.

בתקופה הזו הסתכלתי בקנאה על כל בעלי התחביבים והחלומות. ראיתי אותם מקבלים החלטה ומגשימים תשוקה שתמיד היתה שם. ואני? לי פשוט היתה תשוקה למשהו שיגרום לי התרגשות, התלהבות שמחה.

אבל זה לא הספיק וכל פעם חזרתי אחורה לדפוסים של שמירה על השגרה, התכרבלות באזור נוח ומוכר.

האמת שרגע ההחלטה הגיע בהפתעה. סדנה במדבר שבה הבנתי כמה הפחד מעזיבה הוא המנוע שמשאיר אותי במקום העבודה.

חזרתי משם בידיעה שההחלטה התקבלה, עכשיו זו רק החלטה של איך ומתי אני מודיעה ועושה את זה בצורה מחושבת ונכונה.

כשאני מלווה יזמים בשלב השינוי, של ההחלטה, של המעבר משכירה ועצמאית, לבעלת עסק שמתפרנסת מהמתנה שלה, אני מחפשת את הניצוץ הזה, את התשוקה. משם כבר ברור שההתרגשות תאפשר התגברות על המכשולים והחריקות בדרך להגשמה.

מרגישה ככה? אני פה כדי לעזור לך לקבל את ההחלטה החשובה שלך.

אני אפתיע אפילו את עצמי ואגיד שהשאלה שאף אחד לא שאל אותי זה איך עזבתי את אינטל. משרת זהב, משכורת גבוהה, חברה יציבה, אנשי...
13/11/2025

אני אפתיע אפילו את עצמי ואגיד שהשאלה שאף אחד לא שאל אותי זה איך עזבתי את אינטל. משרת זהב, משכורת גבוהה, חברה יציבה, אנשים טובים.

כנראה שמשהו בהכנה שעשיתי לסביבה הקרובה הביא לכך שמקרוב אף אחד לא הופתע.

אבל איך זה שבכל הפעמים שציינתי את העזיבה, לא שמעתי פליאה על העזיבה?

האם זה אומר שכל כך הרבה אנשים כבר מבינים את הצורך בשינוי?

האם זה מעיד על כך שהמקום שאני נמצאת בו היום הרבה יותר מתאים לי?

או שכל זה בכלל לא נכון והסיבה שלא שאלו אותי זה כי זה מעשה שקשה לאנשים לעכל? איך "זרקתי" כזו משרה שכל כך הרבה רוצים וחולמים והלכתי אל הלא נודע?

אם מעניין אתכם לשמוע פשוט תשאלו😅

אגב, אין לי מילה רעה אחת להגיד על המקום אבל יש לי תשובה ממש ארוכה..

כמה פעמים את יכולה לקפוץ על רגל אחת במשך חצי דקה? תעני רגע, ואז תבדקי. הייתי בכמה סדנאות שנפתחות בתרגיל הזה שממחיש לנו (...
30/10/2025

כמה פעמים את יכולה לקפוץ על רגל אחת במשך חצי דקה? תעני רגע, ואז תבדקי. הייתי בכמה סדנאות שנפתחות בתרגיל הזה שממחיש לנו (גם למי שמכיר כבר!) איך תמיד נעשה הערכת חסר לגבי היכולת שלנו.

בכל מה שקשור בכסף אני יכולה להגיד שאני פוגשת את זה בצורה קיצונית פעם אחרי פעם. כשאני שואלת עצמאית כמה היא תרוויח עוד שנה, או כשאני שואלת זוג שמגיע אליי, כמה כסף יוכלו לשים בצד כדי לסגור הלוואה.

מה שחשוב פה זה ההתמדה.

סבלנות ונחישות לאורך זמן - צעדים קטנים שמצטרפים להישגים גדולים, הם אלה שיעשו את ההבדל בעוד 5 או עשר שנים.

ומה יפגע בסיכוי?
היאוש.

כשאת לא מסוגלת להתמיד לאורך זמן, עוצרת, נופלת שוב לבור, ושוב מחליטה לחזור למסלול אבל מגלה שהמסלול רק התארך.

הגיע הזמן לעצור את הרצף. להחליט על צעד קטן שבו כן תוכלי להתמיד ומשם להתחיל את השינוי.

הצעדים יכולים להיות חיסכון בהוצאה או הוספת שעה של טיפול בשבוע.

בהתחלה זה יראה כמו פעולה שהיא טיפה בים.

רק אחרי כמה חודשים ואפילו שנים תתחילי לראות את ההשפעה המצטברת.

בדיוק בשביל החסכונות הקטנים האלה, שאיתם אפשר להתחיל, הכנתי לך צ'ק ליסט מתנה.
כנסי מהקישור לאתר שלי ושם בחרי את המתנה: https://www.yaelsegev.com/

קורסים דיגיטליים ליחידים למשפחות ולעסקים - ליווי כלכלי, ייעוץ לעסקים וניהול תקציב אישי, עם כלים פשוטים ויעילים בקצב שמתאים לך.

בשבוע שעבר זכיתי להנחות סדנה מרגשת במיוחד לעמותת "עוטף לעסק" עם יותר מ-40 בעלי ובעלות עסקים – רובם מילואימניקים ותושבי ה...
27/10/2025

בשבוע שעבר זכיתי להנחות סדנה מרגשת במיוחד לעמותת "עוטף לעסק" עם יותר מ-40 בעלי ובעלות עסקים – רובם מילואימניקים ותושבי הצפון – שמקבלים מהעמותה ליווי, ידע ותמיכה בתקופה מאתגרת כל כך.

כבר מהדקות הראשונות היה ברור שזו הולכת להיות למידה אמיתית: אווירה חמה, שאלות חכמות, רצון להבין לעומק איך מתמחרים נכון – לא רק לפי מה ש”מקובל בשוק”, אלא לפי מה שהעסק באמת צריך כדי להיות רווחי, יציב ומתגמל.

דיברנו על מודל שלושת המעגלים שלי לקביעת מחיר מטרה:
💡 מעגל העלות והרווח – להבין מה באמת עולה לנו כל מוצר או שירות
💡 מעגל מחיר השוק – לדעת איפה אנחנו עומדים ביחס למתחרים וללקוחות
💡 מעגל ציפיות ההכנסה והמשאבים – לוודא שהתמחור מחובר למה שהעסק והבית צריכים

תרגלנו יחד חישובי עלות-שעת-עבודה, דיברנו על הקשר החשוב כל כך בין חשבון הבית לעסק ועל החשיבות של להעביר לעצמנו משכורת קבועה שמתאימה לצרכים של הבית מתוך הבנה ברורה – מה הבית צריך מהעסק ומה העסק יכול להכניס לבית.

הייתה למידה ערה, משתתפים ששיתפו מניסיון אישי, שאלות שהפכו את השיח למעמיק ומרגש ותחושת עשייה אמיתית של קהילה שתומכת בעסקים הקטנים שנפגעו במלחמה וממשיכה לבנות איתם חוסן כלכלי ועסקי.

אני יוצאת מהמפגש הזה מלאת השראה ומחכה כבר לשיח הבא שלנו על כסף, רווחים, ואיך בונים עסק שמפרנס את הבית בכבוד ומאפשר לנו להביא את המתנה שלנו לעולם.

תודה גדולה לעמותת עוטף לעסק על העשייה הענקית למען בעלי העסקים, על הארגון, הנתינה והלב הפתוח.
וכמובן – תודה לכל מי שהשתתף, שאל, חישב, איתגר ויצא עם תובנות חדשות על איך להפוך את המספרים בעסק לסיפור של צמיחה.

עוטף לעסק

כשהפכתי משכירה לעצמאית, הדבר שהכי חששתי ממנו היה איך אשמור על החופש שלי לצד עסק מצליח. זה נשמע לי כמו דבר והיפוכו.השנה ז...
17/10/2025

כשהפכתי משכירה לעצמאית, הדבר שהכי חששתי ממנו היה איך אשמור על החופש שלי לצד עסק מצליח. זה נשמע לי כמו דבר והיפוכו.

השנה זו השנה השניה שאני לוקחת חודש עצירה מהעסק. לפני שנה התירוץ היה טיול בר מצווה לקטן שלנו. השנה כבר החלטתי לשלב ימי עבודה אצל אחותי, שגרה בבולגריה, עם שבועיים טיול לקראת גיוס של האמצעית.

לפני החופשה הזו הצבתי לעצמי מטרה - לסיים ולהוציא לאור את הקורס הדיגיטלי "כסף עסק ומה שביניהם" שמלמד בדיוק את הדברים האלה, שעברתי בעצמי ושבהם אני מאמינה.

הקורס עלה לאוויר ממש כשיצאתי לחופשה, וכמה מרגש היה לראות את המכירה הראשונה. ממש כמו שתכננתי.

הרבעון האחרון של השנה הוא בדיוק הזמן בשבילך להיכנס לקורס ולעשות סדר בכספים - בבית ובעסק.
צרפתי בתגובה ראשונה קישור להרשמה במחיר השקה.

Address

Binyamina

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when יעל שגב - התפתחות אישית כלכלית ועסקית posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Business

Send a message to יעל שגב - התפתחות אישית כלכלית ועסקית:

Share