29/08/2019
המשכתם לעבוד לאחר גיל פרישה ואתם מקבלים פנסיה?
מומלץ לכם מאוד לקרוא את המאמר הבא כדי שתוכלו לחסוך מס של אלפי שקלים! 🤔
בעקבות תיקון 190 לפקודת מס הכנסה, החל משנת 2012 אפשר להמשיך לעבוד ולקבל פטור על הפנסיה. כיום עובדים רבים מממשיכים לעבוד באותו מקום עבודה גם לאחר גיל פרישה ומממשים את זכאותם לקבלת פנסיה
זאת מכיוון שהעובד טרם פרש ממקום העבודה, אין הוא זכאי בשלב זה לפיצויים, אלא רק במועד ניתוק מלא של יחסי עובד מעביד, קרי בפרישה מוחלטת מעבודה.
נשאלת השאלה האם עובד שהמשיך לעבוד בגיל פרישה והחל לקבל קצבה זכאי לפטור על הקצבה? 🤓
החל משנת 2012 במסגרת תיקון 190 תוקן החוק כך שאפשר כבר בגיל פרישה לקבל פטור על הקצבה ולהמשיך לעבוד, ז"א להחיל את נוסחת הקיזוז וזאת באמצעות טופס 161 נקרא "בקשה לקבוע זכויות לפי סעיף 9א לפקודה".
אם כך איך מחשבים את הפטור על הקצבה בגיל הפרישה ללא פיצויים בפועל? 🤓
לצורך כך צריך לקבוע כמה פיצויים פטורים במועד הפרישה הסופי בכוונתי למשוך, להקטין אותם מסל הפטור במועד החישוב (במועד קבלת הקצבה) ולקבוע את הפטור על הקצבה. במועד הפרישה הסופי אפשר יהיה למשוך את הפיצויים בפטור בהתאם לסכום שקבענו בפטור ממס.
מתי כדאי לפנות למס הכנסה לצורך ניצול ההטבה? 🤓
במועד קבלת הקצבה הראשונה שלאחר גיל הפרישה.
המשמעות היא שאפשר בגיל פרישה להמשיך לעבוד, לקבל קצבה ולנצל חלק מסל הפטור לטובת פטור ממס על הקצבה ובנוסף לנצל חלק מסל הפטור לטובת משיכת פיצויים פטורים במועד הפרישה הסופי מעבודה 👍
רוצים לדעת אם אתם עומדים בקריטריונים להחזר המס בגין פדיון הכספים? בואו לבצע בדיקה אם מגיע גם לכם החזר מס צרו איתי קשר במספר >> 050-793-1001 📞