25/05/2025
Τι κράτησα από το 2ο Ευρωπαϊκό Συνέδριο Επιχειρηματικότητας του Economist σε συνεργασία με το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών – κι αυτό δεν διδάσκεται σε καμία σχολή.
Χθες παρευρέθηκα εκεί που χτυπά ο ευρωπαϊκός παλμός της επιχειρηματικότητας: στο 2ο Ευρωπαϊκό Συνέδριο Επιχειρηματικότητας του Economist στην Αθήνα.
Ανάμεσα σε υπουργούς, CEOs, ιδρυτές startups και διεθνείς ομιλητές, το σκηνικό δεν θύμιζε Ελλάδα. Ήταν ένα περιβάλλον υψηλής ενέργειας, δικτύωσης και σκληρών αλλά ρεαλιστικών αληθειών για το πού βαδίζει η ευρωπαϊκή – και όχι μόνο – επιχειρηματικότητα.
Τι έμαθα;
Ότι η καινοτομία δεν έρχεται μόνο από την τεχνολογία, αλλά κυρίως από ανθρώπους που έχουν το θάρρος να σκεφτούν αλλιώς.
Ότι η επιχειρηματικότητα θέλει αντοχή, σχέδιο και συμμαχίες – όχι μόνο ιδέες.
Ότι οι δομές (εταιρικές και κρατικές) αλλάζουν μόνο όταν πιεστούν από αποτελέσματα. Όχι από ευχές.
Πιο προσωπικά όμως, ένιωσα κάτι πιο βαθύ:
Ότι η Ελλάδα αλλάζει. Ή μάλλον, κάποιοι την αλλάζουμε – βήμα βήμα.
Όχι οι “μεγάλοι”, απαραίτητα. Αλλά όσοι δουλεύουμε κάθε μέρα να βελτιώσουμε την αγορά μας, την εμπειρία των πελατών μας, τις ομάδες μας.
Και αυτό για μένα είναι επιχειρηματικότητα: να παλεύεις να φτιάξεις κάτι καλύτερο από αυτό που βρήκες. Να σηκώνεις το χέρι, να ρισκάρεις, να φέρνεις αξία.
Όχι για να σε χειροκροτήσουν. Αλλά γιατί έχει νόημα.
Αν είσαι κι εσύ σε αυτόν τον δρόμο:
Είτε είσαι επιχειρηματίας, μάνατζερ, σύμβουλος ή σπουδαστής, σε προσκαλώ να συνεχίσουμε να τολμάμε. Να συνδεθούμε.
Γιατί αυτή η χώρα, αυτή η αγορά, αυτός ο κόσμος, φτιάχνεται μόνο από ανθρώπους που δεν περιμένουν “να έρθει η σειρά τους” – τη δημιουργούν.
hashtag hashtag hashtag hashtag