18/08/2019
لما يكون عندك شقة على الطوب الأحمر
وعايز تشطبها
تعمل ايه
-
-
-
الجزء الأول
-
-
-
في 4 حاجات لازم تأخذ بالك منها
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
1- تأسيس السباكة
2- تأسيس الكهرباء
3- عمل مواسير نحاس للتكيفات
(مواسير فريون)
وصرف التكيفات
4 - بند المحارة
دول اول 4 بنود تخلى بالك منهم كويس
بس قبل ال 4 بنود دول
لازم يكون في حاجة مهمة اوى اوى اوى
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
#
_
-
-
لازم يكون عندي توزيع الفرش صح
يعني
باب الغرفة يفتح يمين والا شمال.؟
السرير مكانة فين في الغرفة؟
الدولاب فين مكانة.؟
التسريحة مكانها فين؟
عشان اوزع الكهرباء صح
فين مكان المفاتيح والبرايز
والاباليك
-
-
-
-
-
-
-
عشان لما ابدا محارة ابدا صح ومجيش تاني اكسر
عشان اعدل مكان البرايز والمفاتيح
وكمان بالنسبة لتأسيس السباكة
-
-
-
-
-
-
فين مكان الحوض القاعدة البانيو؟
صرف الغسالة؟
صرف حوض المطبخ.؟
هعمل شطاف خارجي أم لا؟
هعمل بريزة كهرباء فوق الحوض ع أقصى اليمين أو الشمال
ويكون مع البريزة مفتاح لانارة ابليك فوق المرايا
عشان إبداء محارة صح
-
-
-
تابعونا لمزيد من الشرح للخطوات الباقية