הבית הכלכלי - כאן קבור הכסף

הבית הכלכלי - כאן קבור הכסף Contact information, map and directions, contact form, opening hours, services, ratings, photos, videos and announcements from הבית הכלכלי - כאן קבור הכסף, Financial service, ישראל, Tel Aviv.

קהילה פיננסית צעירה וצומחת, המעניקה בית חם לכל חובבי הידע הפיננסי.
המטרה של קהילה זו להנגיש את המידע הרלוונטי על כסף, השקעות, ידע פיננסי והבנה של איך כסף עובד בצורה פשוטה לכולם.
תצטרפו למסע שלנו וביחד נגדל ונעשיר את הכיס של כולם כי - כאן קבור הכסף!

25/08/2025

אילו מיסי מקרקעין עיקריים חייב להכיר? חלק ראשון.

יש שני סוגים עיקריים של מיסוי מקרקעין שיכולים לגעת ברובנו - מס שבח ומס רכישה.

בפוסט הזה נדבר על מס שבח.

מס שבח הוא מקבילו של מס רווחי הון והוא נובע מהשבחת המקרקעין: שיפוץ שעשינו, הוספה/הגדלה של זכויות בנייה, שינוי בתב"ע של הנכס וכו'.
מס השבח הוא כ 25% על השבח בלבד ולא על מחיר המכירה!

לדוגמא: אם רכשתי נכס בעלות של 500K ש"ח והיו לי הוצאות נלוות לעסקה כמו עלויות למתווך, עו"ד, קבלן על סך 100K ש"ח - אזי על כל שקל שנרוויח ממכירת הנכס החל מ 600K ש"ח יהיה עלינו לשלם 25% מס שבח.

מתי *לא* נשלם מס שבח?

אם הנכס הוא נכס יחיד שאנחנו מחזיקים ומכרנו אותו אחרי 18 חודשים - נהיה פטורים מתשלום מס שבח.

אם אנחנו מחזיקים 2 נכסים ואנחנו רוצים למכור את הנכס הראשון - יהיה עלינו לעשות זאת תוך 18 חודשים מיום רכישת הנכס השני כדי להיות פטורים מתשלום מס שבח על הנכס הראשון.

אין לראות בנאמר ייעוץ פיננסי אלא דעתי האישית בלבד.

19/08/2025

איך להשקיע בנדל"ן עם עשרות אלפי שקלים בודדים?

אחרי שחקרתם את השוק, מצאתם את הערך המוסף בנכס, עבדתם בדיוק לפי כל השלבים אבל מה שעצר אתכם מלהשלים את העסקה היה חוסר בהון עצמי? אופציה במקרקעין יכולה לעזור לכם.

אופציה במקרקעין - אומרת בגדול שאתם יכולים להגיע להסכם עם בעל הנכס שתשלמו לו אחוז מסוים מהמחיר שהוא דורש על הנכס ובתמורה לכך תירשם כנגדכם ״הערת אזהרה״ על הנכס במשך תקופת זמן שתגדירו בניכם.

איך זה עובד פרקטית: נניח ומצאתם נכס מעולה להשקעה (מבחינת מחיר, פוטנציאל וכו) והמחיר שלו הוא מיליון ש"ח, אבל אין לכם את האופציה לקנות בעצמכם.
אתם יכולים להציע לבעל הנכס לצורך העניין 5% מהמחיר שזה 50K ש"ח ובתמורה הוא ירשום כנגדכם הערת אזהרה על הנכס במשך שנה.

ז"א שבמשך שנה לכם תהיה זכות ראשונים על הנכס. ז"א שאף אחד לא יוכל לרכוש את הנכס ללא הסכמה שלכם!

במהלך תקופת האופציה אתם יכולים למצוא קונה ולהציע לו את הבית במיליון ומאה אלף ש"ח, ז"א הוא יקנה מכם את האופציה במאה אלף ש"ח והוא יקנה את הבית מבעל הנכס במיליון ש"ח ולמעשה ״יכנס בנעליים שלכם״ כדי להשלים את העסקה.

במידה ולא מצאתם קונה - תהיו חייבים לרכוש את הנכס בעצמכם או שהכסף שרכשתם בו את האופציה לא יחזור אליכם.

מה שזה דורש מכם זה להבין איך שוק הנדל"ן עובד, לאתר נכסים עם פוטנציאל כלכלי, לנהל מו"מ נכון עם בעל הנכס ולסגור על רכישה באופציה.

בהצלחה!

12/08/2025

אזהרת טריגר - קרקע חקלאית 🌾⚠️

קרקע חקלאית היא ללא ספק השקעה עם רווח גדול, אבל השאלה היא: האם זה באמת כדאי ומשתלם?

קודם כל חשוב לציין: בתהליך הפשרת קרקע מייעוד חקלאי לייעוד מגורים יש כל כך הרבה משוכות בדרך
וכתוצאה מכך גם הסיכון הגבוה בהשקעות מהסוג הזה.

אם מבחינתכם יחס הסיכוי מול סיכון נראה לכם כדאי אז חשוב שתבינו בכלל איך תהליך מסוג כזה עובד:

כדי לשנות ייעוד של קרקע צריך לגשת לכל מני ועדות החל מהוועדה המקומית, למחוזית, לארצית, להמציא לא מעט אישורים, להכין תכניות, הכנת פרצלציה, להוציא היתרי בנייה ורק אחרי כל זה - להתחיל לעלות על הקרקע.

ה - TIMELINE של התהליך לוקח המון שנים, שלפעמים מוריד מכדאיות ההשקעה. חשוב שתבינו מי היזם שעומד מאחורי תהליך ההפשרה, מה התכנון של הקרקע (בנייה רוויה, בנייה פרטית, מסחר) ועוד המון שאלות.

אז מה שחשוב שתבינו זה ש: השקעה בקרקע חקלאית היא השקעה לא פשוטה בכלל, היא מורכבת ביחס לשאר האופציות האחרות בשוק הנדל"ן, יש המון נקודות שההשקעה יכולה "ליפול" וכמובן בירוקרטיה לא פשוטה.

07/08/2025

נכסים בפריסייל - 10/90 / 20/80 אחלה דיל או תרגיל?

נכס בעסקת Pre Sale עם מודל עסקי שגוי, יכולה לגרום לטלטלה כלכלית קשה ולסיום הדרך שלכם בתור משקיעי נדל״ן.
אל תיכנעו לכל מני טרנדים שיווקיים רק כדי להגיד - ״רכשתי נכס״.
תחפשו את הערך והבידול שלכם בתור משקיעי נדל״ן.

תמשיכו לקרוא עד הסוף ⬇️

בכמה מילים - רוכשים דירה עכשיו, משלמים "רק" 10% משוויה והשאר באכלוס עוד 3-5 שנים. נשמע מדהים נכון? אז זהו, שלא בדיוק.
במהלך השנים האחרונות הטריק השיווקי הזה תפס תאוצה וטרף את הקלפים.

השיטה של רוב האנשים שרוכשים דירה בפרויקטים מהסוג הזה היא לקנות עכשיו ולשלם בהתחלה 10% ורגע לפני האכלוס למכור ולהנות מעליית ערך.

אך מה יקרה אם בפרויקט של 100 דירות 80% מה"משקיעים" עשו את אותה שיטה? מי אמר שדווקא הם יצליחו למכור את הדירה בשווי גבוה ממה שרכשו או אם בכלל יצליחו למכור כשההיצע כ"כ גבוה באותו פרויקט? תוסיפו לזה שמתוך ה 80% שרכשו באותה שיטה ליותר מחצי אין בכלל את הכוח הכלכלי להשלים את העסקה.

מה עם הדירות של הקבלן? גם הקבלן צריך למכור דירות באותו פרויקט שמגדילות את ההיצע, עלויות מימון במידה ולקחתם הלוואה, אישור של הבנק על מנת למכור את הדירה לצד ג', קנס במידה ובסופו של דבר לא השלמתם את העסקה בזמן ועוד המון סימני שאלה שעולים. מה יקרה בעוד 3-4 שנים?

והשאלה העיקרית היא - למה לעשות מה שכולם עושים?
אז לפני שאתם בכלל נכנסים לעסקאות כאלה - תשאלו את השאלות הנכונות כדי שחלילה לא תאבדו את החסכונות.

23/07/2025

ההשקעה בנדל״ן שיכולה להיות סיוט מתמשך אם לא נערכים לה כמו שצריך..

מתחם פינוי בינוי? שנייה לפני שאתה חותם, תקרא עד הסוף.

רכישה במתחם פינוי בינוי יכולה להיות אחלה של השקעה ואקזיט, באמת. אבל מצד שני יכולה להיות סיוט מתמשך וגם השקעה שאולי לאו דווקא מתאימה לכל אחד.
אז לפני שאתם “קופצים על המציאה” כדאי שתשאלו את עצמכם כמה שאלות:

כמה זמן אני מעוניין להחזיק בנכס? - פקטור הזמן בסיטואציות כאלה הוא הכרחי כיוון שפרויקטים כאלה לוקחים שנים על גבי שנים, תבדקו שיש לכם סבלנות ויכולת כלכלית להחזיק את הנכס עד סוף התהליך.

חברה יזמית ובנק מלווה - תמיד אבל תמיד צריך לבדוק מי האמא והאבא של הפרויקט, חשוב לבדוק שהיזם חזק כלכלית, שיש לו ניסיון בפרויקטים מהסוג הזה, איזה בנק מלווה אותו (אם בכלל) על מנת להבין את היתכנות הביצוע בפועל.

וועדה מקומית - בגדול אם הוועדה המקומית לא מוכנה לקדם את הפרויקט מכל סיבה שהיא - הפרויקט רוב הסיכויים לא יצא לפועל וגם אם כן, זה יכול לקחת שנים עד שיגשרו על הפערים, לכן חשוב לבדוק עם הוועדה המקומית את היתכנות הפרויקט.

שאלות כאלה הן הבייסיק וממש על קצה המזלג לפני שנכנסים לפרויקט מהסוג הזה, גם מהכובע של המשקיע וגם מהכובע של בעל הנכס.
בהצלחה!

אין לראות בנאמר ייעוץ פיננסי אלא דעתי האישית בלבד.

21/07/2025

לאחרונה אני שומע (מניח שרובנו שומעים) הרבה דיבורים על כל מני טרנדיים בשוק הנדל״ן: רכישה של נכס בפריסייל 20/80, נכסים במתחמי פינוי בינוי, קרקעות חקלאיות וכו’.

קודם כל אני לא אומר שהדברים האלה לא טובים, פשוט מה שחשוב לי להגיד מהניסיון שלי ומהדרך שבה אני רואה השקעות נדל”ן, זה שקודם כל מה שטוב לאחד לא בהכרח טוב לאחר.

בנוסף, כל אחד חייב להבין בראש ובראשונה מה היכולות שלו הן מבחינה פיננסית והן מבחינת אנרגיה - ז”א כמה מאמץ פיזי הוא יכול להשקיע באותה השקעה מלבד ההשקעה הכספית.

דבר לא פחות חשוב - נהיה חייבים לבדוק מה עומד מאחורי אותו הטרנד, ז”א מה הערך המוסף שיש בו.

הדבר האחרון (בינתיים) הוא שיש עוד (המון) אפשרויות של השקעה כמו נכסי יד שניה, מגרשים של רשות מקרקעי ישראל, נכסי עמידר - אומנם האפשרויות האלה לא נשמעות יפות ומושכות כמו השאר, אבל גם יהלום בהתחלה לא היה נראה יפה ומושך.

הכי חשוב שתבינו מה אתם עושים ותחפשו את המעבר.

אין לראות בנאמר ייעוץ פיננסי אלא דעתי האישית בלבד.

17/07/2025

איך מניות מגיעות לבורסה? מהי הדרך של חברה להפוך מחברה פרטית לציבורית?

תהליך הפיכתה של חברה פרטית לציבורית נקרא - "הנפקה ראשונית לציבור" (ראשי תיבות של IPO).

כאשר חברה רוצה להנפיק מניות לציבור (מאותן סיבות שכבר דיברנו עליהם), היא חייבת להתחיל תהליך של הנפקה.
אותה חברה מכינה תשקיף על כל ההיסטוריה שלה מיום היווסדה עד לאותו היום. בתשקיף היא מציגה בין היתר את תחום הפעילות שלה, נכסים, התחייבויות, הון וכו'.

מטרת התשקיף - להעריך כמה אותה חברה שווה וכמה הון היא יכולה לגייס מהציבור.
מכאן גוזרים את שווי המנייה וכמה מניות היא צריכה להנפיק לציבור.

מאותו רגע שהחברה מונפקת והופכת לציבורית, היא מחוייבת לפרסם דוחות בכל רבעון/או בכל תקופה אחרת על מנת להיות שקופה עם הציבור.
למה היא צריכה להיות שקופה לציבור? כיוון שהציבור בעצם כבר חלק מהבעלות של החברה.

13/07/2025

באחד הפוסטים הקודמים דיברנו על כך שכאשר חברה רוצה לגדול ולהתפתח עליה לגייס הון דרך מספר אפשרויות. אחת מהאפשרויות שלא דיברנו עליהם וחשוב מאוד לדעת עליה היא גיוס הון באמצעות איגרת חוב או בקיצור - אג"ח.

בואו נבין מה זה אג"ח ואיך ניתן להרוויח מזה.

אג"ח היא הלוואה הניתנת לחברה או לגוף ממשלתי.
יש שני סוגים של אג"ח - אג"ח ממשלתי (הניתן ע"י ממשלה) ואג"ח קונצרני (הניתן ע"י חברה).

איגרת החוב היא כמו שטר הלוואה שהשווי שלה משתנה כתלות במצב השוק, ניתן לסחור בה בדיוק כמו במניות וכך גם ניתן להרוויח ממנה ע"י שינויי היצע וביקוש.

נניח וממשלת ארה"ב מנפיקה 1,000 איגרות חוב ממשלתיות, כל איגרת חוב שווה 100 שקלים, היא מניבה 5% תשואה בשנה והיא נעולה במשך 3 שנים ז"א שאי אפשר לפדות אותה במהלך התקופה אבל כן אפשר לסחור בה.

בכל שנה המשקיע במשך 3 שנים מקבל 5 שקלים שנקראים "קופון" (קופון הוא משהו קבוע שלא ניתן לשינוי) בתום 3 שנים הוא מקבל 105 שקלים המורכבים מ- קופון ושווי האיגרת. ז"א שכל שנה המשקיע קיבל תשואה של 5% על ההלוואה שהוא סיפק בדמות אג"ח.

כך המשקיע יכול גם להינות מתשואה פירותית - בדמות קופון, וגם מתשואה הונית - בדמות עליית ערך האיגרת משינויי השוווקים.

09/07/2025

בשנת 2024 הכנסות המדינה ממיסים היו בין 450 - 500 מיליארד שקלים.
לאן כל הכסף הזה הולך אתם שואלים? ולמה אנחנו משלמים מיסים? תקראו עד הסוף ותבינו.

בכל חודש בחודשו אנחנו רואים שהמשכורת החודשית שנכנסת לנו לחשבון (שכר נטו) נמוכה מהשכר שרשום לנו בתלוש (שכר ברוטו), ההפרש בין המשכורות נובע בין היתר מתשלומי המיסים שאנחנו משלמים.

המיסים בעיקר מממנים את פעולות המדינה – ללא מיסים, אין מדינה מתפקדת, בעצם המיסים הם ״המנוע הכלכלי״ של המדינה.

אז כמו שאמרנו, תשלומי המיסים משמשים את המדינה בכל מני תחומים ומגזרים: תחבורה, חינוך, בריאות ובעיקר ביטחון וכמובן שהרשימה עוד ארוכה.

חושבים שהמדינה מנהלת את התקצוב ממיסים כמו שצריך או שטעון שיפור? אשמח לתשובה שלכם למטה בתגובות, עד אז תשקיעו חכם.

03/07/2025

איך כדאי לגייס הון עצמי למטרת השקעה ככלל והשקעת נדל"ן בפרט?

ישנן 3 אפשרויות מרכזיות לגיוס הון עצמי: חסכונות אישיים, גיוס משקיע חיצוני והלוואה מבנק.
נסביר בקצרה את היתרונות והחסרונות בכל אחד:

חיסכון אישי - הדרך הטובה ביותר. לא צריך דין וחשבון לאף אחד ואין תשלומי ריביות. אבל יש חיסרון עיקרי שההון העצמי מוגבל וככה גם ההשקעה שלי.

משקיע חיצוני - דרך לא פחות טובה מהדרך הראשונה. אין גבול לכסף שאפשר לגייס, לפעמים גם אין תשלומי ריבית. אבל יש חסרונות, למשל: המשקיע ידרוש ביטחונות, שקיפות וכמובן ינגוס מהרווח העתידי ככה שלפעמים זה גם לא ישתלם לנו. כמובן שכל מקרה לגופו.

הלוואה מהבנק - כבר דיברנו על הלוואות אבל אני בכל זאת אזכיר את זה שוב - מינוף זה מסוכן, הלוואה אנחנו ניקח אך ורק אם בקצה אנחנו נהיה מרווחים. כאשר אנחנו לוקחים הלוואה מהבנק כדי להשלים הון עצמי שחסר לנו על מנת לרכוש נדל"ן אנחנו צריכים לקחת בחשבון שזאת לא ההלוואה היחידה שלנו כיוון שאנחנו גם נצטרך לקחת משכנתא שגם עליה נשלם ריבית.

תעשו את המתמטיקה ואל תקשיבו לכל אחד שאומר לכם לקחת הלוואה כולל אני, האחריות היא עליכם בלבד אני רק שם את הדברים על השולחן. בהצלחה!

אין לראות בנאמר ייעוץ פיננסי אלא דעתי האישית בלבד.

01/07/2025

⚠️סיפור אישי עם מסקנה חשובה⚠️

משקיעי נדל"ן בתחילת הדרך? כדאי שתקשיבו טוב עד הסוף!

לפני בערך חמש שנים כשהשתחררתי מהצבא התחלתי להתעניין בתחום הנדל"ן, למה? אין לי מושג.
בכל מקרה, עם אפס ידע ואפס ניסיון בתחום התחלתי לחפש איפה להשקיע ולהגדיל את ההון שלי.

מפה לשם הגעתי לאיזה פרסום על השקעה בפרויקט בוטיקי של משרדים בעיר עפולה.
המודעה הייתה משכנעת, עם כל מני סיסמאות כמו: בוא להכפיל ולשלש את ההון העצמי שלך תוך שלוש/ארבע שנים, נדרש רק 30% בחתימה והשאר בהלוואה נוחה, תוך 3 שנים אתה מקבל מפתח, נמצא לך שוכרים עלינו ואם לא אנחנו נשלם לך במשך שנה את השכירות.

קבעתי פגישה ויום למחרת הגעתי למשרדים.
המשרדים היו מרשימים, קיבלה אותי מזכירה נאה, הציעו לי אספרסו והתחילו להסביר לי על הפרויקט. כמובן שההסבר היה מפורט עם תכניות בנייה, ברושורים נחמדים על החברה, הבעלים וכל הפרויקט. בקיצור - הבטחות בלי סוף וכמובן אפס אחוז סיכון.
רק פראייר לא נכנס להשקעה כזאת.

בכל מקרה, יותר מחמש שנים אחרי נחשו מה עם הפרויקט? נכון. עדיין באותו הסטטוס - חול ועשבים. למה אני מספר לכם את זה? כי בדיוק ברגע זה יש עוד המון אנשים באותה נקודה שאני הייתי.

למה סיפרתי לכם את זה? 👇🏻

א. להזהיר - אני רואה המון פרסומים על השקעות כאלה עם אותה מתודולוגיה.

ב. אתם ככל הנראה משקיעים צעירים וחבל שדבר כזה יקרה לכם וחבל על הכסף שחסכתם.

ג. למידה מטעויות של אחרים.

ד. אין כזה דבר סיכוי ללא סיכון, שמעתם על דבר כזה - תתרחקו.

ה. בשביל זה נועד העמוד הזה. לחלוק, לשתף, ללמוד ולהשתפר ביחד.

ו. אין תחליף ללמידה - שווה להשקיע כמה אלפי שקלים בלמידה על תחום חדש מאשר להיכנס אליו ללא ידע. מניסיון.

ז. הלמידה נועדה לגדר סיכונים ולא להוריד אותם לאפס. מחזיר אתכם לסעיף ד'.

ח. למי ששואל - אחרי הפגישה התייעצתי עם אבא שלי (לא שהוא מבין גדול בתחום כן, אבל אני לא ידעתי כלום בנושא) והוא פשוט אמר לי מה שכל אבא טוב היה אומר: "למה לך להשקיע שם מה משעמם לך? יש לך כסף מיותר?" אז אני כמו ילד טוב הקשבתי לו (בסיטואציה הזאת מזל שהקשבתי).

ח. בהצלחה! מוזמנים לשאול ולהתייעץ בשמחה.

29/06/2025

💰יחס הרזרבה של הבנקים💰
מה יקרה אם כל לקוחות הבנקים ירצו למשוך את כספם מהפיקדונות?
איך המערכת הבנקאית תמשיך לתפקד?

נכון, הרוב המוחלט חושב שאם כל האנשים במדינה יעשו מה שנקרא "יד אחת" על הבנקים הבנקים יפשטו רגל ויגיעו לחוסר משאבים. אבל בגדול הבנקים נועלים את הפיקדונות לתקופות מסוימות של חודשים ושנים ככה שאי אפשר למשוך את הפיקדונות מהיום למחר.

בנוסף, לבנקים אסור להלוות את כל כספם. הם חשופים לרגולציות וחוקים שנועדו לשמור עליהם ועל הלקוחות שלהם. אחד מהחוקים נקרא "יחס הרזרבה".

יחס הרזרבה הוא היחס שהבנקים מחוייבים לשמור בין הסכום שהם נותנים כהלוואה לבין הסכום שהם מחזיקים בצד ולא יכולים לשחק איתו (מזומן).

לדוגמא: נניח שיחס הרזרבה הוא 10% ואנחנו מפקידים לפיקדון 1,000 ש"ח, לכן הבנק יכול להלוות לצד ג' רק 900 ש"ח ואת ה - 100 ש"ח הוא שומר בצד למקרה חירום או לצורך נזילות מהירה.

Address

ישראל
Tel Aviv

Opening Hours

Monday 08:00 - 20:00
Tuesday 08:00 - 20:00
Wednesday 08:00 - 20:00
Thursday 08:00 - 20:00
Sunday 08:00 - 20:00

Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when הבית הכלכלי - כאן קבור הכסף posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Business

Send a message to הבית הכלכלי - כאן קבור הכסף:

Share