21/12/2011
מימוש הפסד מניירות ערך – ככל שמדובר בפעילות הונית ולא פירותית-עסקית
יחידים וחברות שמנהלים תיק ניירות ערך שמימשו רווחים מניירות ערך במהלך השנה, וצברו הפסדים מניירות ערך שטרם מומשו, יוכלו לקזז את ההפסדים מהרווחים במידה ויממשו אותם עד ל 31.12.2011.
בנוסף ליחידים בלבד - הפסדי הון שוטפים מניירות ערך ניתנים לקיזוז גם כנגד ריבית ודיבידנד ששולמו באותה שנת מס שבה מומש ההפסד בשל אותו נייר ערך או בשל ניירות ערך אחרים ובלבד ששיעור המס החל על הריבית והדיבידנד שהיו לאותו אדם לא עולה על 25% .
תשומת לב, לפעילים בשוק ההון ו/או אשר מימשו הפסדי הון בשנה השוטפת יש אפשרות למשוך דיבידנד מחברה בבעלותם ולקזז את הפסד ההון השוטף כנגד הדיבידנד שישולם באותה שנה – שנת 2011 הינה השנה האחרונה שקיזוז כאמור אפשרי – למי שרלוונטי הזמינו ייעוץ דחוף בנושא.