עציוני ניהול תיקי השקעות

עציוני ניהול תיקי השקעות עציוני ניהול תיקים בגישת "ערך"
https://www.etzi.co.il/

עציוני ניהול תיקי השקעות על פי מתודולוגיית "ערך" אשר מוכיחה את עצמה לאורך שנים.

בית ההשקעות עם התשואות הטובות ביותר בישראל, מאז 2009.

על פי הנחיות הרשות לניירות ערך ניתן להציג תשואות עבר בפגישה אישית בלבד. נשמח להפגש עמכם ולהציג בפניכם את המספרים המדוייקים, שחור על גבי לבן.

אודותינו:

עציוני ניהול תיקי השקעות בע"מ הינה בוטיק השקעות שנוסד בשנת 2006, בעלת רישיון הרשות לניירות ערך לניהול תיקי השק

עות.

החברה מנהלת נכסים בהיקף של כ700 מיליון ₪ , עבור כ500 לקוחות פרטיים.

כל תיק השקעות נתפר באופן אינדיבידואלי, לאחר פגישה אישית עם הלקוח, על פי צרכיו והעדפותיו.

אנו מכירים את לקוחותינו ומקיימים עמם קשר אישי, ישיר ותדיר.

רוב לקוחותינו הופנו מלקוחות מרוצים אשר שמחים להמליץ עלינו.

27/10/2025

ראיון עם מנכ"ל עציוני ניהול תיקי השקעות לגבי מציאת הזדמנויות מתחת לרדאר

שמחים להודיע על עלייתו לאוויר של האתר המחודש שלנו.האתר עבר עדכון וזאת על מנת להעניק חווית גלישה איכותית ונוחה ללקוחותינו...
06/05/2025

שמחים להודיע על עלייתו לאוויר של האתר המחודש שלנו.

האתר עבר עדכון וזאת על מנת להעניק חווית גלישה איכותית ונוחה ללקוחותינו.

נשמח להזמינכם לבקר באתר בגרסתו החדשה ולהתרשם מהעדכונים:
https://www.etzi.co.il/

בברכה,
עציוני ניהול תיקי השקעות.

אתר הבית של עציוני ניהול תיקי השקעות על פי מתודולוגיית "ערך" אשר מוכיחה את עצמה לאורך שנים. בית ההשקעות עם תשואות מהמובילות בישראל, מאז 2009.

21/04/2024

לקוחות יקרים:
אני חושב שתהיו מרוצים מתוצאות הרבעון הראשון כפי שאתם יכולים לראות בעליית שווי התיקים
שלכם. חישוב תשואה מדויק במתכונת שמנחה הרשות לניירות ערך ישלח בקרוב. את הביצועים
הטובים אפשר לייחס לפיקים נכונים שהבשילו גם במניות וגם באגרות חוב אשר שמו אותנו ביתרון
ניכר לעומת בתי ההשקעות האחרים. אבל די לטפוח לעצמנו על השכם ובוודאי אנחנו לא נחים על
זרי הדפנה ומתבוננים בחדות קדימה .
העליות במחירי ניירות הערך עומדים בסתירה לכאב הכבד אשר כולנו חשים לאחר חצי שנה של
מלחמה עם חטופים שעדין לא שבו הביתה ולדאגה לחיילים אשר מסכנים את נפשם יום יום למען
שלומנו. מאידך ניתן לשאוב עידוד מההישג האדיר של ההגנה האווירית אשר יירטה ביעילות את
המטח האיראני. תרחישים אפשריים להמשך הם: הסלמה מתגלגלת עד כדי מלחמה אזורית כוללת,
הימנעות מתגובה ישראלית משמעותית והמשך דשדוש במצב הנוכחי פלוס מינוס, והסכם הפסקת
אש שיוביל גם לרגיעה בצפון ובאופטימיות מופלגת נורמליזציה עם סעודיה. נזכור גם שהשוק
הישראלי פתח ב 2023 פיגור של כ 20% אחרי השווקים הגלובליים ובתרחיש האופטימי יכול לסגור
חלק מהפער הזה. בסקירתנו הקודמת הסברנו שלמרות נתוני הגרעון התקציבי המפחידים,
ההשפעה על הכלכלה והשווקים מוגבלת. השווקים כבר מתמחרים את הורדת הדרוג של חוב
המדינה. ונתון רקע אחרון לתת עליו את הדעת הוא נושא הריבית. למרות טיעונים כבדי משקל
להורדת ריבית כפי שפרטנו במאמר שפרסמנו, נגיד בנק ישראל לאחר הורדה אחת, שב לסורו
והשאיר את הריבית ברמה של 4.5% בשתי ההחלטות האחרונות.
על בסיס הרקע הזה אפשר לומר שאנליזה מעמיקה של החברות בהן אנו משקיעים חשובה כתמיד.
מיקוד בחברות אשר מספקות מוצרי צריכה בסיסיים ועל כן פחות פגיעים לתרחישים פחות טובים
מהווה כלי ניהול סיכונים מהותי. אבל, פיזור תיק ההשקעות ממש קריטי בזמנים אלה. רכיב אג"חי
בריא בו ניתן להנות מתשואות של 6-7% ויותר צריך להיות העוגן של התיק. ובחלק המנייתי מעבר
לפיזור בין המנפיקים אנו מדגישים את הגדלת הפיזור לחו"ל. את החשיפה לחו"ל אנו משיגים גם
באמצעות מניות זרות וגם באמצעות חברות ישראליות שעיקר הפעילות שלהן בחו"ל. חלופה זו גם
משיגה את המטרה של הקטנת סיכון וגם במקרים רבים חברות אלה שאנו מכירים היטב זולות
בהרבה ממקבילותיהן מעבר לים. כמה דוגמאות:
קווליטאו: ציוד בדיקה לשבבים, מכפיל רווח 10.0 . מקבילה זרה: KLA , מכפיל רווח 35 .
פלרם: מוצרים עבור שוק ה"עשה זאת בעצמך", DYI , מכפיל רווח 8.2 . מקבילה זרה Home Depot ,
מכפיל רווח 24 .
טלסיס: מעגלים מודפסים, מכפיל רווח 15.1 . מקבילה זרה Taiwan Semiconductor , מכפיל רווח 29 .
ארד: קריאה מרחוק של מדי מים, מכפיל רווח: 12.4 . מקבילה זרה: Badger Meter , מכפיל רווח 50 .
יוניטרוניקס: אוטומציה של תהליכי ייצור, מכפיל רווח 11.8 . מקבילה זרה Rockwell Automation ,
מכפיל רווח 27 .
באיחולי בשורות טובות

15/01/2024

לקוחות יקרים,
בסופו של דבר תיזכר 2023 כאסון ברמה הלאומית, אבל שנה לא רעה בכלל ברמת תיק ההשקעות. בסקירתנו הקודמת התרענו לא להיסחף עם הפאניקה בפרוץ המלחמה. ואכן מי ששמר על קור רוח תוגמל עם תשואות נאות בנובמבר, בדצמבר ובשנה בכללותה.
לפני כשבועיים כתבנו מאמר אשר התפרסם ב YNET, להלן קישור, בנושא חשיבות הורדת הריבית. https://www.ynet.co.il/capital/article/hj4infbdt. המאמר זכה להדים ואנו רוצים לחשוב שהשפענו ולו במעט על החלטת הנגיד להיכנס לתוואי הזה עם החלטת בנק ישראל להפחית מ 4.75% ל 4.50%. בסופו של דבר לריבית השפעה מהותית מאד על הכלכלה ועל שוק ההון והצפי להמשך שחרור הרסן המוניטרי ואיתותים דומים מכיוון בנקים מרכזים אחרים בעיקר הפדרל ריזרב של ארה"ב נותן למניות ולאגרות חוב רוח גבית.
קל להיבהל מממדי הגרעון התקציבי אשר אנו ניצבים בפניו נוכח עלויות המלחמה, המפונים והשיקום שיבוא אחרי. אולם נזכור כי אנחנו לא צריכים לשלם את הגרעון מחר בבוקר, אלא הוא ייפרס על פני חיי דור. על הגרעון שנבע ממגיפת הקורונה התגברנו די מהר והחוב המצטבר כאחוז מהתוצר אשר קפץ ל 70% בזמן הקורונה חזר לרמתו מלפני הקורונה באיזור ה 60% בזכות צמיחה מהירה לאחר סיום האירוע. גם ההיסטוריה של "שש אחרי המלחמה" מלמדת שהכלכלה תהנה מהזרמת כספים ותתניע את עצמה די מהר. נזכור את הניו דיל לאחר הדיפרסיון בארה"ב ותוכנית מרשל לשיקום אירופה לאחר סיום מלחמת העולם השנייה. התחזית העדכנית של בנק ישראל היא לצמיחה (ראלית) של 2% בכל אחת מהשנים 2023 ו 2024 וקפיצה ל 5% ב 2025.
שמחים גם לבשר שהתחלנו את השנה ברגל ימין מבחינת תשואות למרות שהשווקים פחות.
כדרכנו אנחנו שומרים על אופטימיות זהירה, אבל לא מוותרים על האנליזה המעמיקה של כל חברה שאנחנו משקיעים בה וגם מקפידים על פיזור רחב כולל הגדלת נתח החו"ל בהרכב התיק. גישת הערך שלנו מובילה אותנו לבנקים אשר נסחרים ב 0.8 מההון ויודעים לעשות תשואה דו ספרתית עליו, קמעונאיות מזון אשר נהנות מכך שמעט יוצאים לחו"ל וסקטורים אחרים שפחות חשופים למאקרו ופחות מסוכנים. גם באגרות חוב אנחנו ממשיכים למצוא את ה 7% וגם את ה 8% בחברות עם סיכון נמוך להערכתנו. מאחלים 2024 טובה יותר בכל המישורים, אבל קודם כל חזרת החטופים והחיילים הביתה.

Time to lower interest rates!
24/12/2023

Time to lower interest rates!

התפיסה הרווחת כי העלאת ריבית היא הכלי האפקטיבי לבלימת אינפלציה מובילה את המשק למיתון מכוון ומעשירה את הבנקים ובעלי ההון על חשבון הציבור. על בנק ישראל להוריד את הריב....

https://www.etzi.co.il/blank-4השד האנפלציוני מרים את הראש.  איך זה משפיע על הכספים שלכם?
21/10/2021

https://www.etzi.co.il/blank-4
השד האנפלציוני מרים את הראש. איך זה משפיע על הכספים שלכם?

"...לא משנה מי ינצח בבחירות בארה"ב, שוקי המניות יעלו מדרגה" - ראיון עם אורי תובל, סמנכ"ל החברה, פורסם בגלובס, בתאריך ה2/11/20.

"נחת למשקיעי הערך. אנו חשים סיפוק רב וגאווה רבה בתוצאות שלנו בחודשים האחרונים..." מוזמנים להתרשם מדבריו של איתן עציוני, ...
26/04/2021

"נחת למשקיעי הערך. אנו חשים סיפוק רב וגאווה רבה בתוצאות שלנו בחודשים האחרונים..."
מוזמנים להתרשם מדבריו של איתן עציוני, המובאים כאן מתוך הסקירה ללקוחותינו, אודות החלטותינו שהוכיחו את עצמן בחודשים האחרונים וכן מחשבות בנוגע למגמות השוק בהמשך.
יום טוב ובריאות לכולם

לתובנות נוספות וקריאה על הצוות ב"עציוני ניהול תיקי השקעות" מוזמנים לבקר באתרנו – www.etzi.co.il

**אין לראות בנאמר הכוונה מקצועית אשר מתחשבת בצרכים המיוחדים של כל אדם. אנו עשויים להחזיק בתיקי השקעות את ניירות הערך הנזכרים לעיל.

נחת למשקיעי הערך

אנו חשים סיפוק רב וגאוה רבה בתוצאות שלנו בחודשים האחרונים. עם התפוגגות הקורונה בישראל ופתיחת המשק, שוק המניות מתמחר חזרה לשגרה וביצע מהלך משמעותי מתחילת השנה. במיוחד, היו עליות חזקות במניות הבנקים על בסיס הודעת המפקח כי יאפשר חלוקת דיווידנדים, בחברות הביטוח אשר מציגות תוצאות יפות, ביזמיות הנדלן למגורים ובשלוש בחירות מהותיות שלנו מתחת לרדאר, שהוכיחו את עצמן: שבא (סליקת כרטיסי אשראי),
טלסיס (מעגלים מודפסים) וטופ מערכות (תוכנה לניהול פרויקטים).
גם באגרות החוב הוכחנו את בחירותינו. מירווחי הסיכון התכווצו מאד והביאו לריווחי הון בהחזקות שלנו וזאת בנוסף לקופונים השוטפים. התשואות באג"ח הארוכות עלו על בסיס צפי לעליית ריבית כלומר, המחירים ירדו. אבל, בגלל שההחזקות שלנו הן עם מח"מ קצר מצבנו טוב באופן יחסי .

במבט קדימה אנחנו מסתכלים באופן מפוכח ומאוז ן על הפוטנציאל ועל הסיכונים. עינינו רואות כי המסעדות, המלונות והקניונים מלאים. לאחר שעם ישראל ישב שנה בבית הוא מוכן לפתוח את הארנק ולהנות מהחיים. מאידך, נזכור גם כי: המצב בעולם מבחינת הקורונה עדין לא טוב, יש חשש שתבוא מוטאציה חדשה אשר עמידה בפני החיסון, האי-יציבות הפוליטית, העימות עם איראן, וכאשר העולם יפתח הישראלים הבזבזנים יוציאו כספם בחו"ל ופחות בישראל. רבים מעדיפים לשבת בבית ולקבל אבטלה (טעות של המדינה) במקום לחזור ולעבוד. ויש גם חברות אשר נהנו מהקורונה, אשר עם היעלמותה צפויים להרוויח פחות: טכנולוגיה, כל שרשרת הערך של המסיכות וחומרי הניקיון וכל מה שקשור לבית. ברמות מירווחי האשראי הנוכחיים אנו מעדיפים להקטין סיכון ולשמור תחמושת, כלומר להחזיק רזרבות נזילות להזדמנויות עתידיות.

נזכור כי עיקר עבודתינו היא לטפס על סולם גבוה להושיט יד ארוכה ולקטוף את הדובדבנים העסיסיים ביותר ולא לנסות לחזות מאיזה כיוון תזרח השמש דבר שעליו אין לנו שליטה. וכפי שנאמר בשטיסל "מה הפשט?". הפשט הוא שהשווקים יעלו וירדו, אבל לאורך זמן בחירות נכונות על בסיס מתודולוגית "הערך" ימשיכו להוכיח את עצמן. מובן שהשפעת המאקרו והקורונה הן גורם חשוב ברקע בהערכת השווי של כל חברה, אבל העיקר הוא הבחירה
הפרטנית הנכונה.

אתר הבית של עציוני ניהול תיקי השקעות על פי מתודולוגיית "ערך" אשר מוכיחה את עצמה לאורך שנים. בית ההשקעות עם תשואות מהמובילות בישראל, מאז 2009.

"תוצאות נהדרות כל הכבוד...בעיקר בתקופה כזו"תגובתו החמה של לקוח, במייל ממנו שבוע שעבר.אנו אכן גאים ושמחים לעשות את עבודתנ...
01/02/2021

"תוצאות נהדרות כל הכבוד...בעיקר בתקופה כזו"
תגובתו החמה של לקוח, במייל ממנו שבוע שעבר.
אנו אכן גאים ושמחים לעשות את עבודתנו נאמנה עבור לקוחותנו, גם עכשיו. דווקא בתקופה מורכבת זו, יודעים להמשיך ולזהות הזדמנויות ייחודיות.

רוצים לשמוע עוד על מה נוכל לעשות למען תיק ההשקעות שלכם? מוזמנים ליצור איתנו קשר בהודעה כאן או באתר www.etzi.co.il Ethan Etzioni

אתר הבית של עציוני ניהול תיקי השקעות על פי מתודולוגיית "ערך" אשר מוכיחה את עצמה לאורך שנים. בית ההשקעות עם תשואות מהמובילות בישראל, מאז 2009.

איך ישפיעו תוצאות הבחירות בארה"ב על שוקי המניות? איפה כדאי להשקיע, בארה"ב או בישראל? מוזמנים לקרוא ולהתרשם מתשובותיו של ...
02/11/2020

איך ישפיעו תוצאות הבחירות בארה"ב על שוקי המניות? איפה כדאי להשקיע, בארה"ב או בישראל? מוזמנים לקרוא ולהתרשם מתשובותיו של אורי שלנו, סמנכ"ל החברה, בראיון ל"גלובס".

 

"זה קורה שהדרך מתמשכת..." עוד מעט סוגרים שנה לנוכחות הקורונה בעולם. איך לומדים השווקים לחיות עם הנגיף? מי נופל ומי דווקא...
19/10/2020

"זה קורה שהדרך מתמשכת..." עוד מעט סוגרים שנה לנוכחות הקורונה בעולם. איך לומדים השווקים לחיות עם הנגיף? מי נופל ומי דווקא משגשג? איזו בועה חדשה אנחנו מזהים (רמז: לא בועות הסבון של סנו, שגם עליה יש לנו מה להגיד)? כל זאת ועוד בדבריו של איתן עציוני, המובאים כאן מתוך הסקירה ללקוחותינו. מוזמנים לקרוא, להתרשם ולשתף. יום טוב ובריאות לכולם.

עוד מעט סוגרים שנה לנוכחות הקורונה בעולם, הדיבורים על החיסון מתרבים, אבל אט אט אנו גם מבינים שהפתרון יהיה איטי יותר וחלקי יותר מאשר חשבנו
בתחילת הדרך. במקום לחשוב במונחים של זבנג וגמרנו, בני אדם, תאגידים ואפילו השווקים לומדים לחיות עם הנגיף ולעיתים אף לשגשג.

אלדן לדוגמא: החברה הציגה במחצית הראשונה את הרווח הגדול בתולדותיה, 60.3 מיליון ₪. אמנם ההכנסות ירדו, אבל העלויות ירדו עוד יותר וגם הקיטון הניכר ברכישת רכבים חדשים הזניק את התזרים ל 186 מיליון ₪. בשיא המשבר הגיעו אגרות החוב של החברה לתשואות דו ספרתיות גבוהות, אולם גם כיום בתשואה של - 6% אנו חושבים שזו השקעה כדאית יחסית לסיכון הנמוך.
שנית, חברות האופנה פוקס, קסטרו וגולף, לא היססו לרגע ושלחו עובדים רבים לחל "ת בזמן הסגר וגם השיגו הנחות בשכירות לקניונים. גם הן סבלו מירידה בהכנסות אבל השלימו פערים לאחר הסגר הראשון ואנו מניחים שכך יהיה גם בתום הסגר הנוכחי. את השבח על הריווחיות אנחנו מוהלים באמפתיה לעובדים שהכנסתם נחתכה ולמדינה ששילמה דמי אבטלה ולאחר מכן מענק עבור החזרתם.

סנו, יצרנית חומרי הניקוי , אשר סימנו כהזדמנות בתחילת המשבר, ממשיכה לשגשג באופן לא מפתיע והמנייה שלה עוד יותר ומתחילה להיות יקרה להערכתנו. אולם בועות אנחנו לא רואים בתרסיסי סבון, אלא במניות הטכנולוגיה. כנראה שהישיבה בבית מול המסכים יצרה דור חדש של שחקני מניות שלא זוכר את משבר הדוט קום של תחילת שנות ה 2000 . זום
למשל , נסחרת , בצדק או לא , במכפיל גדול מ 200 לא על רווחים אלא על הכנסות.

אולם בצד המשגשגות אנו רואים דיכוטומיה חדה לחברות אשר לא נושאות חן בעיני משקיעים כעת ובראשם הבנקים. נדיר לראות את מניות הבנקים אשר ממשיכים להרוויח ב70% על ההון וקניה של אלה היא מציאה שזועקת לשמיים לדעתנו. לאחרונה התפרסמו תוצאות של בדיקות סרולוגיות המתייחסות לתקופה של סוף יולי עד תחילת ספטמבר ומראות ש 5% מהאוכלוסייה בישראל פיתחה נוגדנים לוירוס לעומת 1%בלבד שאובחן עד אז. אם נשליך על המצב היום, 3% אובחנו כלומר אולי 15% נחשפו, ניתן להקיש שאנחנו בדרך לחסינות העדר. אפשרות נוספת לשינוי משחק מכונן היא בדיקה מהירה, זולה ואמינה שתאפשר יצירת אזורים סטריליים ותחילת המיגור.

לסיכום, גם אם הדרך מתמשכת אנחנו שומרים על אופטימיות זהירה, ערים להזדמנויות ולסיכונים וגאים על התשואות שלנו בתקופה קשה זו, אשר גבוהות במידה ניכרת מהמדדים וממרבית המתחרים .

לתובנות נוספות וקריאה על הצוות ב"עציוני ניהול תיקי השקעות" מוזמנים לבקר באתרנו – www.etzi.co.il

**אין לראות בנאמר הכוונה מקצועית אשר מתחשבת בצרכים המיוחדים של כל אדם. אנו עשויים להחזיק בתיקי השקעות את ניירות הערך הנזכרים לעיל.

אתר הבית של עציוני ניהול תיקי השקעות על פי מתודולוגיית "ערך" אשר מוכיחה את עצמה לאורך שנים. בית ההשקעות עם תשואות מהמובילות בישראל, מאז 2009.

22/07/2020

למה אנחנו חושבים שהשוק זול גם נוכח הגל השני? קראו עוד מדבריו של איתן עציוני כדי להבין למה זה זמן טוב להיות משקיע "ערך".

כולנו וגם השווקים כואבים את ההתפרצות העוצמתית של הגל השני, לאחר שבסוף הגל הראשון נראה כמעט שמיגרנו את הנגיף. בשלב זה התכווצות כלכלית נראית בלתי נמנעת. אבל חשוב לא לעשות את הטעות הנפוצה: ירידה בתפוקה לא בהכרח תלווה בירידה בשווקים, אולי להפך. מדובר בפרדוקס, ששווה להבין. .

אז אם להתעכב על הפרדוקס הזה. הרי שווין של ניירות ערך נגזר מרווחים שמקורם בפעילות ובתוצר. נכון, עם שני אבלים. .1 הסיבה שמחירי המניות נמוכים היום לעומת רמתם בתחילת השנה היא שהם כבר הגיבו לצפי זה. .2 ערך של חברה מבוסס על תזרים מזומנים לא רק של החצי שנה הקרובה, שלמעשה מקבל משקל לא גבוה, אלא הרווחים על פני 5 עד 10 שנים קדימה ואף יותר. אנו מאמינים שהמרוץ המאסיבי למצוא חיסון או תרופה בסופו של דבר יצליח ויהיה זמין בטווח של כשנה. התרחיש הפחות טוב היא חזרה הדרגתית לשגרה שונה עד שהנגיף ייעלם מעצמו, פחות טיסות ויותר חומרי ניקוי ועבודה מהבית, אבל עם רמת פעילות כלכלית דומה לזו שלפני המשבר.

בנוסף, צריך גם להסתכל על חצי הכוס המלאה. תעשיית ההייטק שהיא מנוע חשוב בכלכלה הישראלית ממשיכה לשגשג. נתוני השכר למשק אשר התפרסמו היום מראים שסך המשכורות ביוני 2020 עלו על יוני 2019 הסגרים הם נקודתיים ומצומצמים – לדעתנו, לא נחזור לסגר מלא של לפני שלושה חודשים. לבסוף כמות הכסף שנשפכת בארץ ובעולם בחבילות סיוע למיניהם היא אדירה וגם בנק ישראל נרתם לעזור לחלק מן החברות כאשר הוא קונה את אגרות החוב שלהן ובכך מוריד להן את עלויות המימון. והכי חשוב לזכור שגם
כשנמצאים בעין הסערה, זה ייגמר. משברים למיניהם הם זמן טוב לקנות, לא למכור. זכרו את כלל הברזל "לקנות נמוך ולמכור גבוה."

דוגמא בולטת לסקטור זול הוא מניות הבנקים. בימים כתיקונם נסחרים הבנקים במכפיל הון אחד ואף יותר כלומר נסחרים בשווי העולה על ההון העצמי שלהם. לאחר הירידות מתחילת השנה נסחרים הבנקים כיום סביב 75% מההון. אומנם הם צפויים להגדיל הפרשות לחובות מסופקים, אבל עדיין, להערכתנו, לגמור את 2020 ברווח. כלומר ההון יגדל. וברגע שסיום האפיזודה הלא מלהיבה הזאת בהיסטוריה תהיה באופק, אנו מעריכים שהם יזנקו לפחות למכפיל הון של .0.9


ומה תאמרו על חברת ייבוא, שיווק וייצור מזון שנסחרת במכפיל רווח 5 ואף מחלקתדיווידנדים נדיבים? לשם השוואה נציין כי שטראוס הישראלית וחברת הפצת המזון האמריקאית Sysco נסחרות במכפיל .20 החברה הזאת אגב היא "נטו," ספקית עיקרית של בשר לשופרסל ובעלת המותגים טיבון ויל, דלידג ושלושת האופים. חברת מוצרי צריכה בסיסי במכפיל נמוך הוא חלומו הרטוב של כל משקיע ערך.

נסתפק בעוד מניה אחת, יבואנית מכשירי הסלולר של סאמסונג, סאני. סאמסונג הקוראנית נסחרת במכפיל רווח 17 בעוד סאני הישראלית נסחרת ב .7 יש הצדקה לכזה פער? יכול להיות שמשבר הקורונה ישפיע על המכירות בטווח הקצר, אך הביקוש לטלפונים חכמים כנראה יישאר גבוה בטווח הארוך וכך גם אנו צופים פלח השוק של סמסונג. בעל הבית יעקב לוקסמבורג "לוקסי" לא חושב שיש הצדקה ואוסף מניות של סאני באגרסיביות. מה יכולה להיות אינדיקציה טובה יותר למחירים נמוכים מבעלי עניין שקונים וציבור מבוהל שמוכר כפי שניתן לראות מנתוני הפדיונות בקרנות נאמנות מתחילת השנה.

לאחר הירידות, אגרות החוב של חברת אלדן נסחרות כיום בתשואה של 20% ואף יותר. נכון שיש יותר אבטלה, אבל המובטלים הם הפלח הנמוך מבחינה כלכלית שאין להם רכב חברה. נכון שעובדים יותר מהבית, אבל מי שכן מגיע לעבודה מעדיף רכב פרטי על פני תחבורה ציבורית. אמנם, יש ירידה ביבוא רכבים, אבל זה דווקא יתמוך בשוק הרכבים המשומשים. אלדן, היא חברה ותיקה וריווחית אשר אנו סבורים תדע לאזן את התזרים
שלה, היא עצמה קונה חזרה אגרות חוב ואלו במחירי מציאה לדעתנו.

אנחנו מודעים לכך שהשוק האמריקאי בכלל ומניות הטכנולוגיה בפרט הציגו ביצועים טובים יותר מהשוק הישראלי בתקופה האחרונה. עבודה מהבית מחייבת השקעה ניכרת בטכנולוגיה. אולם גם כאן יש אוברשוטינג. דוגמא לבועה אולטימטיבית היא חברת טסלה שהגיעה לשווים מטורפים בלי הצדקה.

שורה תחתונה זה הזמן להיות משקיע "ערך" ולהשקיע בחברות בשווים נמוכים

התעניינתם? נתרמתם? מוזמנים לשתף את חבריכם בפוסט
בריאות לכולם

**אין לראות בנאמר הכוונה מקצועית אשר מתחשבת בצרכים המיוחדים של כל אדם. אנו עשויים להחזיק בתיקי השקעות את ניירות הערך הנזכרים לעיל.

11/05/2020

השחר הפציע... פוסט המרכז מספר הבחנות של איתן עציוני, מנכ"ל החברה, ביחס לתקופה וההתבוננות מעבר לה.

ערב טוב ובריאות איתנה לכולם

השחר הפציע/ איתן עציוני
ב 15.3.2020 שלחנו ללקוחותינו סקירה "הכי חשוך לפני עלות השחר" בו קראנו לשמור על קור רוח , לא להיבהל מהירידות והצבענו על גודל ההזדמנות בהשקעה במחירים ששררו אז. בזמן כתיבת שורות אלה אנו שמחים להגיד שלמרות שהשוק עדיין רחוק מרמתו בסוף ,2019 החזרנו את רוב הירידות מתחילת השנה בין השאר הודות לקניות שביצענו בעיצומו של המשבר ובעוד בסקירה הקודמת חשבנו שייקח עד סוף 2021 לחזור לשווי של תחילת השנה, כעת אנו סבורים שהשגת תשואה חיובית ב 2020 הוא יעד ראלי.

לאחר שהרוחות נרגעו, אפשר להתרכז במלאכת העשייה של בחירת השקעות טובות בהתחשב במצב. ברור לנו שהנגיף לא עבר מן העולם וגם נהיר שתהייה פגיעה משמעותית בכלכלה הישראלית והגלובאלית. פגיעה זו מתמתנת על ידי הזרמת כספים על ידי המדינה לבעלי עסקים ועובדים שנפגעו ובארצות הברית טריליונים מופנים לשוק אגרות החוב כולל קונצרניות.

בעדכוני האנליזה שלנו כל החברות המסוקרות נבחנות מחדש במשקפת הקורונה. מי נפגע יותר, מי פחות ומי אפילו מרוויח. עבור מי הרווח יהיה נקודתי ועבור מי להערכתנו מדובר במגמה. חברה עבורה אפשר ממש לחתום על דוחות טובים ל 2020 היא סנו. להערכתנו הגברת השימוש בחומרי ניקוי תהיה דרמטית השנה, אבל גם מדובר בשינוי בסיסי בהרגלי צריכה לאורך זמן. כמוכן, אגירת השימורים אשר מיטיבה עם בעלת המותג יכין, זנלכל, הייתה מאסיבית בזמן המשבר, אבל לא השתכנענו שמדובר בשינוי מתמשך.

בסוף מרץ קיבלה טבע אישור להשתמש בתרופת אנטי-מלריה, כלורוקין, לטיפול בקורונה. אנחנו פחות בטוחים לגבי יעילות התרופה, אבל כן לגבי המשך התייעלות החברה. כולנו התוודענו בתקופה האחרונה לזום. אבל ממש מתחת לאף יש חברה כחול לבן (בהחלט אין לנו כוונה לעסוק בפוליטיקה) אשר בשיתוף עם מיקרוסופט מייצרת פלטפורמות לעבודה מהבית: אודיוקודס מספקת, תקשורת קולית איכותית עבור Microsoft Teams. ואם כבר מדברים על להישאר בבית, קמעוניות המזון אשר חזקות באינטרנט רשמו קופה מכובדת בחודשים האחרונים. גם כאן מדובר בשינוי דפוסי התנהגות אשר יישארו איתנו. וגם מהמשלוחים יש מי שנהנה, כי הרי צריך לארוז את המוצרים ולשנע בקרטונים. בהקשר זה זיהינו את פלסטו-קרגל. ועוד מתחת לאף, חברה ישראלית אשר מייצרת מכונות הנשמה בשם אילקס מדיקל.

ומה עם הבנקים? ברור שתהיה עלייה בהפרשות לחובות מסופקים, אבל מינורית להערכתנו, מאידך הם יחגגו על האוברדראפט של הציבור. וחברות הביטוח? רבים מודעים לפגיעה בתיק ההשקעות שלהן, אבל אולי פחות לחסכון שינבע מכך שרכבים נשארו בחניה
ולכן היו פחות מעורבים תאונות. הפגיעה באנרגיה, בתעופה ובתיירות תהיה קשה ללא ספק. בכל זאת, כאשר המניה של מלונות פתאל הייתה במינוס 80% מתחילת השנה חשבנו שזאת הזדמנות- הרי המגיפה תעבור תוך שנה/שנתיים. לבסוף נדל"ן: הנפגעות הקשות הם הקניונים, אחרי כן המשרדים, פחות מכך המרכזים הפתוחים (מגה אור, ביג) והביקוש למרכזים לוגיסטיים אף יגבר. גם בדירות למגורים תהיה האטה אבל זמנית לדעתנו וכאשר מניית אזורים ירדה חזק היא סומנה על ידינו כאטרקטיבית.

אנו שומעים הרבה על כסף שיושב בצד בציפייה לגל שני של ירידות בניסיון לתזמן נקודת כניסה אופטימאלית. בעוד לא ניתן לשלול שפל נוסף, אנו חושבים שגישה זו שגויה ושעדיף להיות בשוק לאורך זמן על מנת להנות מהפירות.

**אין לראות בנאמר הכוונה מקצועית אשר מתחשבת בצרכים המיוחדים של כל אדם. אנו עשויים להחזיק בתיקי השקעות את ניירות הערך הנזכרים לעיל.

Address

דרך בן גוריון 1, מגדל ב. ס. ר 2, קומה 18, בני ברק, 5120149
בני ברק

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when עציוני ניהול תיקי השקעות posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Business

Send a message to עציוני ניהול תיקי השקעות:

Share